Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning ? wagen in beslag genomen !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Omschrijving op vraag van de klant in het kader van het al dan niet aftrekbaar maken van een uitgave.
    Dus een borstvergroting van je vrouw die meehelpt in de zaak wordt op jouw vraag
    door de chirurg dan gefactureerd als "siliconentube" (2x) omdat je siliconen in je garage nodig hebt en dus kan aftrekken.

Mag ik het adres van je boekhouder, lijkt mij écht interessant om wat kennis uit te wisselen ivm deze en andere leuke aftrekposten.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
      Dus een borstvergroting van je vrouw die meehelpt in de zaak wordt op jouw vraag
      door de chirurg dan gefactureerd als "siliconentube" (2x) omdat je siliconen in je garage nodig hebt en dus kan aftrekken.

Mag ik het adres van je boekhouder, lijkt mij écht interessant om wat kennis uit te wisselen ivm deze en andere leuke aftrekposten.

Merde , ik wist dit niet !!!

Comment

• het lijkt me dat ze de juiste persoon te pakken hebben gehad

Comment

?? nu nog mooier, dus gij gaat uw facturatieplicht (met alle wettelijke verplichtingen waaronder o.a. omschrijving) op vraag van je klant zomaar even aanpassen ??
          Goe bezig ! Hoe hebt gij ooit uwen BTW nummer kunnen krijgen ??
          tis uw PLICHT om volgens de wetten te factureren en niet uw RECHT om dit volgens de goesting van de klant te doen.
          Ik ben de tuner niet.

Doe niet zo geshockeerd. Welcome to the real world.

Zo zo, weer iets nieuws, geen verschil tss goederen en diensten !
          Het zit hier vol met mensen die allemaal eigen wetten en regels maken.
          In welk werelddeel wonen jullie eigenlijk ?
          West-Vlaanderen.

Hangt ervan af wat. Tuning is "werken aan voertuig" en moet WEL gefactureerd worden
          (boven de 100 € ex) Dat heet "aanbrengen van een goed dmv een dienst"
          Ik zou toch eens terug les gaan volgen...
          Wat is dat tunen nu? "Werken aan" of "aanbrengen van een goed"?

Er is geen onderscheid in facturatieregels tussen de twee.

Oh, kijk, er staat 'goederen levert of diensten verstrekt'

"Krachtens artikel 1§2 KB nr. 1 van 29 december 1992 met betrekking tot de voldoening van de BTW is de belastingplichtige ervan ontheven een factuur uit te reiken wanneer hij goederen levert of diensten verstrekt aan natuurlijke personen die ze bestemmen voor hun privé-gebruik."

Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten

Tuurlijk: Mijn boekhouder

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
            Maken dat ik een andere had, en weten dat ikzelf in de fout ben gegaan... Win some, lose some...
            Dure fout dan, doet me denken aan die kerel met die X5 met radardetector, ook wagen in beslaggenomen... om een voorbeeld te stellen.

Die kerel had wel al een enkele serieuze snelheidsovertredingen op zijn palmares staan natuurlijk.

@bmw320: reeds veel bekeuringen gehad ?
            A Twist of the Wrist

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
              Dure fout dan, doet me denken aan die kerel met die X5 met radardetector, ook wagen in beslaggenomen...
              Dat is er toen niet van gekomen, maar iedereen spreekt er nog van, dus het werkt ergens wel.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door 911turbo Bekijk Berichten
                Dure fout dan, doet me denken aan die kerel met die X5 met radardetector, ook wagen in beslaggenomen... om een voorbeeld te stellen.

Die kerel had wel al een enkele serieuze snelheidsovertredingen op zijn palmares staan natuurlijk.

@bmw320: reeds veel bekeuringen gehad ?
                Ha ja, en der zijn er nog altijd die denken dat de mini Coyote legaal is (alleé dat staat toch vanboven op het topic en in hun reclame)
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• @bmw320: Reeds veel bekeuringen gehad ?
                  neen

"Krachtens artikel 1§2 KB nr. 1 van 29 december 1992 met betrekking tot de voldoening van de BTW is de belastingplichtige ervan ontheven een factuur uit te reiken wanneer hij goederen levert of diensten verstrekt aan natuurlijke personen die ze bestemmen voor hun privé-gebruik."
                  UITZONDERINGEN :
                  De ontheffing is uitdrukkelijk niet van toepassing op de hierna vermelde handelingen :
                  * levering van onderdelen e.d. voor vervoermiddelen (zoals o.a. auto's), alsook de werken (wassen uitgezonderd) verricht aan deze goederen, met inbegrip van de levering van de goederen die worden verbruikt voor de uitvoering van deze werken WANNEER de prijs (incl.BTW) meer dan 62,- Euro bedraagt.

Ge moet dan ook altijd de wetten VOLLEDIG lezen.

Of weet gij ne tuner die voor minder dan 62 euro tuned ??

Zo, nu ben jij aan zet ivm de facturatie. Ben benieuwd.....

Comment

• Je spelt hier iedereen de les, als je het blijkbaar allemaal beter weet, kom dan geen vragen stellen hé

En je advocaat gaat je zeggen wanneer je naar het Hof van Beroep moet, leg dat eens uit aangezien dat niet de bevoegde rechtbank is ????

Kwestie is simpel : als jij je wagen laat chippen moet je er maar voor zorgen dat je de nodige stappen onderneemt om conform de wetgeving te zijn, da's niet de fout van het tuningbedrijf...

Comment

• Blijkbaar nemen ze enkel je wagen af indien: IQ²< PK
                      1991 BMW E30 318is

Comment

?? nu nog mooier, dus gij gaat uw facturatieplicht (met alle wettelijke verplichtingen waaronder o.a. omschrijving) op vraag van je klant zomaar even aanpassen ??
                        Goe bezig ! Hoe hebt gij ooit uwen BTW nummer kunnen krijgen ??
                        tis uw PLICHT om volgens de wetten te factureren en niet uw RECHT om dit volgens de goesting van de klant te doen.

Hangt ervan af wat. Tuning is "werken aan voertuig" en moet WEL gefactureerd worden
                        (boven de 100 € ex) Dat heet "aanbrengen van een goed dmv een dienst"
                        Ik zou toch eens terug les gaan volgen...

Facturatieplicht = verplicht facturen maken. Als er een omschrijving staat die beter past in het kraam van de klant, dan wordt dat gedaan. Wat voor een (wereldvreemd) heilig boontje zijt gij eigenlijk? Bij AVA vraagt men zelfs hoe het moet omschreven worden als je daar iets op factuur laat zetten...

Zoals al werd gezegd, het is niet omdat de klant geen factuur wil dat er daarom geen gemaakt wordt. Ooit al als particulier een factuur ontvangen van Mediamarkt? Het ticketje ja, met een omschrijving die zo kort en onnauwkeurig is als maar kan zijn.

JIJ zou beter weer les gaan volgen i.p.v. ze hier te komen spellen. Was je zelf zo onderzoekend geweest voor je chiptuning, dan was deze topic er nooit geweest...

Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten

Nog een uitsmijter voor mijnheer de betweter: tunen = ik tune, jij tunet, hij tunet
                        Last edited by Streamline; 30/09/2010, 16:57.
                        sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door toere Bekijk Berichten
                          Merde , ik wist dit niet !!!
                          jij riekt dat zeker als, er in 1 post borstvergroting, siliconen en aftrekposten staat.
                          wimoptiek.be op

Comment

• fijn topic
                            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

UITZONDERINGEN :
                              De ontheffing is uitdrukkelijk niet van toepassing op de hierna vermelde handelingen :
                              * levering van onderdelen e.d. voor vervoermiddelen (zoals o.a. auto's), alsook de werken (wassen uitgezonderd) verricht aan deze goederen, met inbegrip van de levering van de goederen die worden verbruikt voor de uitvoering van deze werken WANNEER de prijs (incl.BTW) meer dan 62,- Euro bedraagt.

Ge moet dan ook altijd de wetten VOLLEDIG lezen.

Zo, nu ben jij aan zet ivm de facturatie. Ben benieuwd.....
                              Linkje naar wettekst ipv voze site? Dan nog, tuning is geen verkoop, onderhoud of herstelling van een voertuig. Lees jij het BTW wetboek eens VOLLEDIG door, en kom binnen een paar weken terug, ik heb de tijd niet. (tnx!)

Ik ging net naar Auto5 om een batterij, wat matjes, een ruitewisser en 5L olie (totaal > €150). Ik heb enkel een kasticket, geen factuur! Een kasverkoop van:

onderdelen e.d. voor vervoermiddelen (zoals o.a. auto's), alsook de werken (wassen uitgezonderd) verricht aan deze goederen, met inbegrip van de levering van de goederen die worden verbruikt voor de uitvoering van deze werken WANNEER de prijs (incl.BTW) meer dan 62,- Euro bedraagt

Een criminele organisatie duidelijk.

Bon, factuur of geen factuur. Jij hebt een factuur geëist uiteraard.

Wat is het doel van dit topic nu eigenlijk?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                                Wat is het doel van dit topic nu eigenlijk?
                                chiptuning laten verbieden, alle chiptuners laten sluiten, vervolgens weer legaliseren en BMW320 het monopolie in handen geven

moehahahahaha *excellent*

worlddomination ftw!!!
                                2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
                                  Blijkbaar nemen ze enkel je wagen af indien: IQ²< PK

Comment

• Ik denk dat ik hier straks het volgende ga lezen:

Bende kloo...

Comment

• Gezien de meesten hier met ne vette zonnebril naar alle wetten kijken ; tis nie mijn probleem hoe hier gerotzooid wordt met jullie facturen etc.. modder maar verder aan....
                                      Praat die tuners ook maar goed met die illegale handel (of die anderen die het zogezegd allemaal legaal doen), das hier precies een bende BLO waar ik tegen praat die allemaal eigen regeltjes verzinnen en wetteksten naar goesting en smaak interpreteren.

En je advocaat gaat je zeggen wanneer je naar het Hof van Beroep moet, leg dat eens uit aangezien dat niet de bevoegde rechtbank is ????
                                      voila, ik leg uit :

Art. 28sexies. <ingevoegd bij W 1998-03-12/39, art. 5; Inwerkingtreding : 1998-10-02> § 1. Onverminderd de bepalingen in de bijzondere wetten kan eenieder die geschaad wordt door een opsporingshandeling met betrekking tot zijn goederen, aan de procureur des Konings de opheffing ervan vragen.
                                      § 2. Het verzoekschrift wordt met redenen omkleed en houdt keuze van woonplaats in België in, indien de verzoeker er zijn woonplaats niet heeft. Het wordt (toegezonden aan of neergelegd op) het secretariaat van het parket en wordt ingeschreven in een daartoe bestemd register. <W 2001-07-04/40, art. 2, 028; Inwerkingtreding : 03-08-2001>
                                      De procureur des Konings doet uitspraak uiterlijk vijftien dagen (na de inschrijving van het verzoekschrift in het register). <W 2001-07-04/40, art. 2, 028; Inwerkingtreding : 03-08-2001>
                                      De met redenen omklede beslissing wordt per faxpost of bij een ter post aangetekende brief ter kennis gebracht van de verzoeker en, in voorkomend geval, van zijn advocaat binnen acht dagen na de beslissing.
                                      § 3. De procureur des Konings kan het verzoek afwijzen indien hij van oordeel is dat de noodwendigheden van het onderzoek het vereisen, indien door de opheffing van de handeling de rechten van partijen of van derden in het gedrang komen, indien de opheffing van de handeling een gevaar zou opleveren voor personen of goederen, of wanneer de wet in de teruggave of de verbeurdverklaring van de betrokken goederen voorziet.
                                      Hij kan een gehele, gedeeltelijke of voorwaardelijke opheffing toestaan. Eenieder die de vastgestelde voorwaarden niet naleeft, wordt gestraft met de straffen bepaald in artikel 507bis van het Strafwetboek.
                                      § 4. De zaak kan bij de kamer van inbeschuldigingstelling worden aangebracht binnen vijftien dagen na de kennisgeving van de beslissing aan de verzoeker.

De K.I. beslist hierover (dit valt onder Hof van Beroep)

Comment

• Je komt wel schromelijk te laat met al die wetteksten

Comment

• Hey BMW320, waarom heb je niet gewoon een M3 gekocht ipv je 320d? Dan had je niet moeten chippen namelijk!

allerbeste groet!

Comment

Working...
                                          X