fack gasten jullie zijn hilarisch, menen jullie echt die shit
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
chiptuning ? wagen in beslag genomen !
Collapse
X
-
Als ik na een nachtje stappen naar huis wandel in een onbeschrijfelijk dronken roes, gaan ze me ook niet opsluiten.
Spring ik daarentegen in diezelfde toestand met m'n broek op m'n enkels wild gesticulerend voor een aanrijdende combi, ziet het er voor mij heel anders uit.
Dan kan ik ook gaan vertellen dat ze me hebben opgesloten voor openbare dronkenschap, aanranding van de eerbaarheid en ga zo maar door, omdat ik 4 pintjes gedronken heb, en braaf naar huis wandelde...
Een verhaal heeft ALTIJD twee kanten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Kjeff Deblauwe RS4 Bekijk BerichtenAls ie begon over die siliconen; ongelooflijk! Plat van het lachen!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenVolgende keer gewoon een 330D aanschaffen dan heb je dit probleem niet he
Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichtenzat icm niet in de tec7 sector?
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenIn jouw geval een 335D
Ik denk, achteraf gezien, had ik waarschijnlijk beter een 335i genomen en
laten tunen zonder aangepast gelijkvormigheidsattest!
(maar wel op factuur )
Comment
-
Er is maar één enkele mogelijkheid om dit verhaal te doen kloppen,
en dat is dat u in uw verklaring hebt toegegeven dat u een chiptuning liet uitvoeren met opzet
een hoger vermogen te behalen, niet over de nodige documenten beschikt om hiermee
de openbare weg te betreden, en daar uwe kribbel ondergezet te hebben.
En ook dan blijft het grappig!
Behalve voor het tuningbedrijf, dat door u in deze zaak werd gesleurd, en niet omgekeerd.
Of was dat de opzet misschien?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk BerichtenIemand die onder invloed is kan geen juiste keuzes meer maken, iemand die een 'tuningbedrijf' binnenstapt zou dat in principe wel moeten kunnen.
Veel succes.
Comment
-
Nog even toevoegen:
Chiptunen is NIET illegaal!
Het wijzigen (opdrijven) van het vermogen afwijkend dan aangegeven door de constructeur kan illegaal zijn,
maar enkel wanneer het voertuig zich zonder de nodige (gewijzigde) documenten op de openbare weg bevind.
Voorbeeld:
- Je wagen voelt fabrieksaf loom en traag. Testbank op en je motor heeft enkele pk's en/of Nm minder dan fabrieksopgave (COC).
Een tuner kan en mag geheel legaal je vermogen opdrijven tot fabrieksopgave.
- Ecotuning: zonder de opgegeven waardes op je COC te overschrijden kan de tuner het programma aanpassen
om tot een gunstiger verbruik te komen, desgewenst zelfs met verlaging van het vermogen.
Opnieuw is hier niets illegaals.
- etc..
Om erachter te komen wat er nu precies aan de wagen gebeurd is, en of het vermogen gewijzigd is
waarbij wetten werden overtreden is er geen andere mogelijkheid dan de wagen te onderwerpen aan een vermogenstest.
De wagen kan dus enkel in beslag genomen worden ofwel na dergelijke test en met bewijslast,
ofwel na het afleggen van een verklaring waarbij de overtreding wordt uitgesproken en gedocumenteerd bekrachtigd door de overtreder.
Ter verdediging van de chiptuners (morele en of etische kwestie terzijde):
het opdrijven van het motorvermogen, afwijkend (overschrijden) van het COC is op geen enkele manier illegaal.
Zich op de openare weg begeven met dergelijk voertuig wel.
Elke Belg wordt geacht de wet te kennen. Wettelijk ben je dus zelf verantwoordelijk en hoeft de tuner
helemaal niets te zeggen of doen.
Vergeet niet dat u als gebruiker de tuner vraagt een specifieke taak uit te voeren. U dient zelf te weten
wat legaal is en wat niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk BerichtenElke Belg wordt geacht de wet te kennen. Wettelijk ben je dus zelf verantwoordelijk en hoeft de tuner helemaal niets te zeggen of doen.
Vergeet niet dat u als gebruiker de tuner vraagt een specifieke taak uit te voeren. U dient zelf te weten
wat legaal is en wat niet.sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JeVeE Bekijk Berichtenhumor:
En het is niet enkel hier he, op La Une maken ze al jaren reclame voor een waals bedrijfje dat tuning doet.
En recent heb ik op een Vlaamse zender reclame gezien voor auto tune heinz, en het ging duidelijk over de chiptuning.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk BerichtenElke Belg wordt geacht de wet te kennen.Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk BerichtenSpring ik daarentegen in diezelfde toestand met m'n broek op m'n enkels wild gesticulerend voor een aanrijdende combi, ziet het er voor mij heel anders uit.
Dan kan ik ook gaan vertellen dat ze me hebben opgesloten voor openbare dronkenschap, aanranding
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk Berichtenhet opdrijven van het motorvermogen, afwijkend (overschrijden) van het COC is op geen enkele manier illegaal.
Zich op de openare weg begeven met dergelijk voertuig wel.
Elke Belg wordt geacht de wet te kennen. Wettelijk ben je dus zelf verantwoordelijk en hoeft de tuner
helemaal niets te zeggen of doen.
wat legaal is en wat niet.
We zullen zien of het allemaal toegestaan is he. Per slot van rekening weet die tuner weldegelijk dat het niet voor circuit gebruik is, want hij rijdt gewoon weg zonder takelwagen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk BerichtenDat vind ik dus al vreemd he, het is illegaal, maar reclame d'r voor maken mag
En het is niet enkel hier he, op La Une maken ze al jaren reclame voor een waals bedrijfje dat tuning doet.
En recent heb ik op een Vlaamse zender reclame gezien voor auto tune heinz, en het ging duidelijk over de chiptuning.
Comment
Comment