Mededeling

Collapse
No announcement yet.

chiptuning ? wagen in beslag genomen !

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
    Is dat niet hetzelfde als een bedrijfsje dat vals geld afdrukt en verdeelt, zolang de gebruikers het maar alleen gebruiken om monopoly te spelen.

We zullen zien of het allemaal toegestaan is he. Per slot van rekening weet die tuner weldegelijk dat het niet voor circuit gebruik is, want hij rijdt gewoon weg zonder takelwagen.
    dat lijkt mij anders, want voor zover ik weet is er wél een wet die zegt dat geld namaken op zich al verboden is...

in de wet staat nergens dat motortuning op zich verboden is....met dat voortuig dan op de openbare weg komen weer wel...
    Honda Civic Type R EP3 - 200pk
    Citroën Berlingo - 2 koppige steenezels
    Honda Civic Type R EP3 - 250pk
    Honda Del Sol - 120pk

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
      Das een goei, zelfs de flikken kennen de wet niet eens!
      Juist, maar dat wil niet zeggen dat je hem niet "geacht" wordt te kennen.
      Geen enkel rechtsysteem zal veroordelen omdat je de wet niet vanbuiten kent, wel omdat je overtreedt.
      Ik denk dat je al heel goed moet gaan zoeken om iemand te vinden die niet weet dat vermogenstuning
      illegaal is op de openbare weg zonder aan te geven.
      En als we die vinden zal hij waarschijnlijk nooit van plan geweest zijn dit te laten uitvoeren.

Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk Berichten
      We zullen zien of het allemaal toegestaan is he. Per slot van rekening weet die tuner weldegelijk dat het niet voor circuit gebruik is, want hij rijdt gewoon weg zonder takelwagen.
      En wat moet de tuner doen? Hem onder schot houden tot de flikken daar zijn?
      Als je aan de tuner vraagt of je wagen zo legaal de weg op mag moet hij enkel nee zeggen.
      Tot daar en niet verder gaat zijn verantwoordelijkheid.

Comment

• hij heeft ergens wel een punt want het doet me sterk denken aan de situatie van een 15 tal jaar geleden waar er toen veel te doen was rond het opvoeren van bromfietsen. Op de duur is de wet veranderd en waren vanaf toen ook de verkopers in de fout.
        Als de chiptuning praktijken op een dergelijke manier blijven doorgaan gaat de wetgever op een gegeven moment wel eens aan de noodrem trekken en zullen er maatregelen volgen waar niemand tevreden mee gaat zijn.
        www.peugeotforum.be

Comment

• Zo'n vaart zal het met autotuning nooit lopen.
          Een bromfiets is makkelijk op de rollen te zetten, bewijs, klaar.

En komt het toch zo ver zullen er snel toestellen volgen die met een enkele
          klik vermogen beperken etc..
          Ik denk dat de overheid weet dat tegen deze 'overtreders' vechten
          een berg geld zal kosten om uiteindelijk tot niets te lijden.
          Ze zullen veel liever wat extra flitspalen zetten en zorgen dat je dat extra vermogen toch nooit kan ge(mis)bruiken zonder de staat te steunen.
          Bovendien zullen fabrikanten steeds meer vermogen gaan peuteren waar het te vinden is,
          en zal er uiteindelijk maar weinig extra vermogen meer te vinden zijn voor de tuner.

Hoe dan ook is dit een probleem dat zichzelf zal oplossen.

Laat ons van het probleem genieten, nu het nog kan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk Berichten
            En wat moet de tuner doen? Hem onder schot houden tot de flikken daar zijn?
            Is helemaal niet nodig als ge de sleutels niet teruggeeft zolang het niet in orde is.

En laat HEM dan maar de flikken bellen.

Maar ja zo gaat het natuurlijk niet voor wie een klusje van 500€ kan doen op 5 minuten zonder factuur.

Nochtans in 'gewone' garages gaat het er naar horens wel zo aan toe.
            Als ze op de controle bijvoorbeeld zien dat uw ophanging het elk moment kan begeven, dan geraakt gij daar ook niet weg.

Comment

• Hoe zit het eigenlijk met een openluchtfilter? Dat in in principe ook motortuning, enkel verlaagd die het vermogen meestal..

Comment

• er gaat idd nog een tijd komen dat het allemaal verboden wordt

de obd stekkers worden verplicht allemaal op dezelfde plek en de flikken zouden een kaske meekrijgen
                van horen zeggen dus gelogen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                  Hoe zit het eigenlijk met een openluchtfilter? Dat in in principe ook motortuning, enkel verlaagd die het vermogen meestal..
                  http://how2tune.be/main.php?cat=8&subcat=2

Comment

• Bedrijven die chiptuning uitvoeren zouden wel degelijk strafbaar moeten zijn. Flikken kiezen er vrijwel altijd voor om particuliere gebruikers te strikken maar bedrijven blijven buiten schot. De constructeurs geven ook dikwijls een lager vermogen op om fiscale redenen net zoals het verhaaltje over de uitstoot van een wagen, de opgegeven waarde is ook lager dan in werkelijkheid zodat de kopers van de belastingvermindering kunnen genieten. Zoiets heet fraude maar geen enkele flik of wetgever zal het in zijn hoofd halen om een constructeur iets in de weg te leggen...

Comment

• Linkje naar wettekst ipv voze site? Dan nog, tuning is geen verkoop, onderhoud of herstelling van een voertuig. Lees jij het BTW wetboek eens VOLLEDIG door, en kom binnen een paar weken terug, ik heb de tijd niet. (tnx!)
                      Bang dat ik gelijk krijg ivm die facturatieverplichting ? Staat nochtans mooi uitgelegd in dat BTW wetboek. CHIPTUNING is wel degelijk "werken" aan een voertuig en dient ten alle tijde gefactureerd te worden. De tuner "brengt" de tuning "aan" aan de wagen (chip of software)

Ivm "auto 5" levering/kasticket : de verkoper kan niet weten dat dit voor je auto bestemd is.
                      Die battery kan dienen voor je kerstboomverlichting, de matjes voor de voor - én achterdeur,
                      de ruitewisser als aftrekker mits wat fantasie en de olie misschien als frietvet.

De tuner werkt wél aan je auto en kan zich niet onwetend verklaren !
                      ik leef mee met uw bolide, daar eenzaam en verlaten tussen die wit getunede wagens met hun striping en nageplaatse xenon
                      euh neen, staat nog op de parking van de takeldienst

Zielige kloot
                      Hilarisch hoe autoforum gewoon te slim is voor u, maar ge toch maar blijft volhouden :')
                      Och, ik heb de tijd. Jammer dat gij dan te lomp zijt om de inhoud van de wetten te begrijpen.

ze hebben mijn wagen in beslag genomen voor chiptuning, maar eigenlijk zat ik stoned achter mijn stuur, had ik geen papieren bij, heb ik de flikken hun huid vol gescholden, zat mijn wagen vol met radar detecties, had ik geen geldig keurings bewijs en hingen er 300 TL lampen onder.
                      Helaas, het was wél voor de chiptuning, en neen, kwas nie high, had wél mijn auto-papieren bij.
                      De flikken zijn NIET door mij onthaald op een daverend Zzzieg Heil (ondanks dit soort species enkel deze begroeting verdient omdat zij allemaal deel uitmaken van de nieuwe
                      Ordnungs-Polizei in dit rotland), géén radardetecties en een keurig keuringspapier van een auto zonder TL buizen.
                      Om eerlijk te zijn begrijp ik de reacties op dit forum niet echt.
                      't Zal wel iest met kuddegeest te maken hebben, zeker?
                      Ik zou het niet beter kunnen verwoorden ; kuddementaliteit !!!
                      Als ie begon over die siliconen; ongelooflijk! Plat van het lachen!
                      Hier krijgt het boekhoudkundige begrip "aftrekpost" een andere dimensie...
                      Iemand van PPE of ATH hier die wenst te reageren?
                      Raar hé dat ge niemand van het front zélf hoort. Hallo ??? Hallo ???
                      Behalve voor het tuningbedrijf, dat door u in deze zaak werd gesleurd, en niet omgekeerd.
                      Of was dat de opzet misschien?
                      Neen en nog eens neen. Heb er niemand ingesleurd. of denkt gij dat ik met opzet zoiet doe en dan mijn auto zomaar afgeef. Der was/is een onderzoek tegen die firma zoals ik al zei.
                      (en al lang voordat ik daar aankwam) dat was hetgeen ze tegen mijn advocaat hadden gezegd. Details hierover zijn mij NOG niet bekend...maar worden hier op tijd gepost !!!
                      Wettelijk ben je dus zelf verantwoordelijk en hoeft de tuner helemaal niets te zeggen of doen. Vergeet niet dat u als gebruiker de tuner vraagt een specifieke taak uit te voeren. U dient zelf te weten wat legaal is en wat niet.
                      Dat is dus NIET waar. De tuner mag ZONDER document uw auto NIET aanraken om te tunen.
                      Voortst is die tuner (als zelfstandige) geacht de wet wél te kennen en de klant te informeren. Duidelijk informeren en NIET misleidend !
                      Tunen zonder da papier = tuner is medeplichtig of mededader (hangt van het parket af wat de kwalificatie is)

Voorbeeld ivm papierkes :
                      Ge verliest uw sleutel en belt een slotenmaker. Die maakt de deur voor je open maar alleen op vertoon van je wettelijk document wat kan staven dat je daar ook effectief woont.
                      Anders kan hij je helpen om in te breken hé.
                      Tuners hebben wel degelijk een plicht en zijn ten alle tijde (mede)verantwoordelijk.

Aaah voila, ik durf wedden dat de topicopener nooit heeft gevraagd of het legaal was of niet en zich nu
                      als onschuldig slachtoffertje gedraagt terwijl er duidelijk meer achter zit dan wordt verteld...
                      Toch niet, maar jullie zitten allemaal achter een excuses te zoeken om jullie
                      eigen regels en wetten te rechtvaardigen. Ge gelooft uw eigen leugens zo te lezen.
                      Er zit helemaal niets méér achter.
                      Dat vind ik dus al vreemd he, het is illegaal, maar reclame d'r voor maken mag
                      Neen, dat mag OOK niet. (geregeld in bepaalde wetten, wat belangrijk is voor
                      MIJN verdediging, maar daar kom ik later wel op terug)
                      De eerste die deze reclame aanklaagt zal tot gevolg hebben dat ze al die websites en andere reclame moeten verwijderen.
                      ...in de wet staat nergens dat motortuning op zich verboden is....
                      Dan lees maar eens goed die omzendbrief van Herr Schouppe Etienne
                      puntje 27 : zijn ten alle tijde verboden : motortuning

Als de chiptuning praktijken op een dergelijke manier blijven doorgaan gaat de wetgever op een gegeven moment wel eens aan de noodrem trekken en zullen er maatregelen volgen waar niemand tevreden mee gaat zijn.
                      de wetten zijn er al, maak u niet ongerust, ze worden nu volop toegepast
                      tis gewoonweg illegale handel
                      Flikken kiezen er vrijwel altijd voor om particuliere gebruikers te strikken maar bedrijven blijven buiten schot.
                      Bedrijven worden OOK aangepakt, maar ik heb de pech om als "bewijs" te dienen in dit onderzoek.

Besluit :
                      Chiptuning is zoals een bikini.
                      Het trekt de aandacht maar het verhult de werkelijkheid.

Overigens goedenavond allemaal

Comment

• BMW320, als ge dan toch zo zeker zijt van u punten ga er dan mee naar de flikken en al de rest.
                        wat dat wij hier ook aanhalen het is nooit niet waar.
                        btw, op dit moment ben ik nog altijd aan het lachen met u omda ge eerst niks kent van chiptuning maar het toch wilt laten doen. ( wannabe )
                        en nu komde over als iemand die er alles van kent, maar nog steeds zijn autootje niet terug heeft.

in mijn ogen zedde gewoon nen aap geweest door tegen die flikken te zeggen da uwen auto gechipped was.
                        hadde gezegd dat dien tuner gewoon uwen auto ofzo had uitgelezen, dan was er totaal geen probleem geweest. nu zit ge in de shit en probeerde u te wreken op den tuner.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
                          Bang dat ik gelijk krijg ivm die facturatieverplichting ? Staat nochtans mooi uitgelegd in dat BTW wetboek.
                          Hij had je een factuur moeten geven. So? Relevantie in dit verhaal?

Had toch nog graag een linkje gezien naar het bewuste extract.

Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
                          Ivm "auto 5" levering/kasticket : de verkoper kan niet weten dat dit voor je auto bestemd is.
                          Die battery kan dienen voor je kerstboomverlichting, de matjes voor de voor - én achterdeur,
                          de ruitewisser als aftrekker mits wat fantasie en de olie misschien als frietvet.
                          Yeah fuckin' right.

Had jij maar moeten zeggen dat je aangepaste motorsturing ging halen voor je grasmaaier!

Opnieuw:
                          Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                          Wat is het doel van dit topic nu eigenlijk?

Comment

• bewustmaking

Comment

Bang dat ik gelijk krijg ivm die facturatieverplichting ? Staat nochtans mooi uitgelegd in dat BTW wetboek. CHIPTUNING is wel degelijk "werken" aan een voertuig en dient ten alle tijde gefactureerd te worden. De tuner "brengt" de tuning "aan" aan de wagen (chip of software)
                              Ben jij daar 100 procent zeker van? Ik las eerder al dat je chiptuning bekijkt als de levering van een dienst en nu doe je dat weer. Mag ik vragen waarop jij dat baseert?

Volgens mij gaat het hier om een levering van een goed, namelijk het zakelijk recht om over (in dit geval) software te beschikken, zoals beschreven in art 9, ten tweede van het WBTW. Chiptuning is niet anders dan nieuwe software in je ecu laden. Het opladen op zich kan misschien bekeken worden als dienst, maar omdat het bij de levering van het goed hoort zal dit mi gelijkgesteld worden met de levering van het goed. Een beetje zoals een ober in een cafe of restaurant. Daar levert men spijzen en dranken (dus goederen) en bekijkt men de service van de ober ook als een levering van goederen. Huur jij echter obers in voor het rondbrengen van jou eigen dranken en eten op bv een familiefeest zal dit mi bekeken worden als een dienst volgens artikel 18, paragraaf 1, ten tweede van het WBTW.

Aangezien jij hier spreekt van 'werken aan' en 'aanbrengen' doet dit mij denken aan een pure levering van diensten, anders zou je spreken over 'herstellingen' of 'verbeteringen uitvoeren'.

Het is interpretatie ik weet het, maar dat is nu eenmaal hoe wetgeving werkt, en dan zeker onze fiscale wetgeving.

Dat is dus NIET waar. De tuner mag ZONDER document uw auto NIET aanraken om te tunen.
                              Voortst is die tuner (als zelfstandige) geacht de wet wél te kennen en de klant te informeren. Duidelijk informeren en NIET misleidend !
                              Tunen zonder da papier = tuner is medeplichtig of mededader (hangt van het parket af wat de kwalificatie is)
                              Dan lees maar eens goed die omzendbrief van Herr Schouppe Etienne
                              puntje 27 : zijn ten alle tijde verboden : motortuning
                              Hou er wel rekening mee dat die omzendbrief een addendum is op de verkeerswet. Een wet die dus enkel betrekking heeft op voertuigen die aan het verkeer deelnemen (dus BIV en taks betalen) en dat die verkeerswet duidelijk en eenzijdig stelt dat elke bestuurder verantwoordelijk is voor het voertuig waarmee hij deelneemt aan het verkeer.

Neen, dat mag OOK niet. (geregeld in bepaalde wetten, wat belangrijk is voor
                              MIJN verdediging, maar daar kom ik later wel op terug)
                              De eerste die deze reclame aanklaagt zal tot gevolg hebben dat ze al die websites en andere reclame moeten verwijderen.
                              En waarom mag dat niet? Of zeggen die reclames dat dat perfect in regel is met de Belgische wetgeving en dat je, als gevolg, met een gechipte wagen op de openbare weg mag?

de wetten zijn er al, maak u niet ongerust, ze worden nu volop toegepast
                              tis gewoonweg illegale handel
                              Illegale handel, en toch heeft elke chiptuner een ondernemingsnummer?

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                              BMW320, als ge dan toch zo zeker zijt van u punten ga er dan mee naar de flikken en al de rest.
                              wat dat wij hier ook aanhalen het is nooit niet waar.
                              btw, op dit moment ben ik nog altijd aan het lachen met u omda ge eerst niks kent van chiptuning maar het toch wilt laten doen. ( wannabe )
                              en nu komde over als iemand die er alles van kent, maar nog steeds zijn autootje niet terug heeft.

in mijn ogen zedde gewoon nen aap geweest door tegen die flikken te zeggen da uwen auto gechipped was.
                              hadde gezegd dat dien tuner gewoon uwen auto ofzo had uitgelezen, dan was er totaal geen probleem geweest. nu zit ge in de shit en probeerde u te wreken op den tuner.
                              Valt mij inderdaad ook op! Heb m'n twijfels of ie al eens een wetboek heeft vastgenomen en helemaal heeft uitgelezen en gebestudeerd. Ik ken mensen die al 40 jaar bezig zijn op fiscaal vlak en zelfs zij zijn voorzichtiger in hun interpretaties dan BMW320.

Mijn suggestie qua kledingdracht voor als je naar de rechtbank gaat:

Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk Berichten
                              Opnieuw
                              Inderdaad, ik denk dat de topicopener kan concluderen dat niemand hier zoiets heeft meegemaakt! En dat zelfs na het forumbezoek aan Heinz back in the days.

Dat zijn auto in beslag werd genomen lijkt mij terecht, hij reed immers met een niet gekeurd, niet ingeschreven en niet verzekerd voertuig op een openbare weg.

Wie hiervoor verantwoordelijk is zal de rechtbank wel verder uitmaken, ik ga geen energie in iemand steken die toch niet wil luisteren. Hell, als zelfs de advocaten hier er niet in slagen om zijn ogen te openen ...

Comment

Zijde gij zeker dat uwe auto niet per total op de takeldienst staat?
                                Ge gaat toch ergens uw kopke geboenkt hebben zenne.

Jan en alleman mag aan uwe auto doen wat ze willen!
                                Tante nonneke mag in uwe naftbak ... (cencuur)...als dat kan helpen.
                                Wat niet mag is dat jij ermee op de openbare weg komt als hij niet meer conform de wetgeving is, punt.

Wat ik dan sterk vind is dat u op een ander forum terug te vinden bent als iemand die een tuningzaak wil opstarten,
                                ergens in een dwaze bui begint te denken dat dit verboden is (en blijft geloven)
                                om daarna een kruistocht te willen aanvangen tegen elke gedaante die hier wel zijn brood mee verdient.

Gebuisd voor bedrijfsbeheer en een beetje kwaad of gewoon een geboren entertainer?

Ik nam je even voor au serieus, my bad!

Comment

• Dat ik schuld heb ga ik niet weerleggen en doet ook niet terzake. Hoofd-item van dit topic is vooreerst de vraag of hier anderen deze ervaring hadden. Blijkbaar (nog) niet.
                                  (er zit ook niet héél belgie op dit forum)
                                  Verder kwamen allerlei "how's" & "why's" naar voren waardoor dit topic andere interessante onderwerpen bij elkaar heeft gebracht. Mooi toch ?

Als tweede item stelde ik de vraag in hoeverre de tuner zélf mede-verantwoordelijk alsdan mede-schuldig is. Wettelijk gezien is deze wel degelijk in de fout. (per uniek geval welliswaar)
                                  Later is de discussie ontstaan hoe het wettelijk in elkaar zit.
                                  Dat hier het overgrote deel dit niet accepteert en mij vanalles verwijt kan ik begrijpen gezien de populatie van dit forum oftewel belangen hebben in deze tuningfirma's, en/of zij deze tuners als "heiligen" aanzien. Nogal logisch dat je dan geen objectieve discussie kan onderhouden.

Ivm facturering kan je oeverloze discussies opbouwen. Uit voorgaande blijkt duidelijk dat tuningen gefactureerd MOETEN worden, ook aan particulieren !
                                  Maar ja, omdat het illegaal is uitgevoerd wordt er niet gefactureerd of compleet iets anders op de factuur gezet.
                                  Elke bestuurder verantwoordelijk is voor het voertuig waarmee hij deelneemt aan het verkeer
                                  Dat klopt inderdaad, maar DE WET zegt dat elke tuning zonder goedkeuring (wettelijk verplicht) niet mag worden uitgevoerd : ook niet door de tuner want deze brengt deze wijziging aan.
                                  Waarom doet iedereen dan zo geheimzinnig over de wijze hoe dit gefactureerd wordt met de meest gekke omschrijvingen ? (als er al gefactureerd wordt)
                                  De meeste vinden dat ook nog heel normaal dat hier inventief wordt omgegaan.
                                  Moet ge b.v. als apotheker eens proberen. Ge zou niet lang bezig blijven...
                                  @ Glenn
                                  Illegale handel, en toch heeft elke chiptuner een ondernemingsnummer?
                                  Fijn dat je het aanhaalt.
                                  Al eens de omschrijvingen van de NACE code's gezien van die chiptuners ?? Neen ?
                                  Dan surf eens naar "public search KBO" . Er zijn zelfs tuners die als hoofd (en ook bij-) activiteit staan geboekt als restauranteigenaars en andere dubieuze omschrijvingen... gewoon lachwekkend.
                                  Sommige (de meeste) tuners willen buiten schot blijven door zich zogezegd als "softwareontwikkelaar" te laten boeken.
                                  Toch wel enkele bedenkingen hierbij :
                                  Omdat de zogenaamde softwareontwikkelaar (de tuner) deze software dus eigenhandig installeert op een wagen valt hij dus wel degelijk onder de sector "garage". (onderhoud - herstelling etc....)
                                  Maar dat willen de meeste tuners natuurlijk niet omdat ze dan tal van andere verplichtingen hebben zoals het bijhouden van nummerplaten, facturatieverplichting, verantwoordelijkheid, inschrijven van auto's die binnenkomen, elk "werk" aan zo'n wagen melden aan de car-pass etc etc ...
                                  Dus gaan ze maar even hun échte activiteiten verdoezelen om hier allemaal onderuit te komen.

Wie is hier nu fout bezig ? Of vindt ge dat ook normaal ?
                                  Dus ne siliconenhandelaar die dan voor plastisch chirurg speelt is ook wettig volgens u ?
                                  Oei, ik was vergeten dat die tuners hier eerlijk hun brood verdienen, sorry....

Al iemand gebeld naar FOD Mobiliteit ??? Tuurlijk niet.

Comment

• Ok, duidelijk!

Nu alles is gezegd:

Comment

• Al iemand gebeld naar FOD Mobiliteit ??? Tuurlijk niet
                                      ik wel, heb gemaild met michele locufier, heb ik een tijdje terug gepost.
                                      in hun ogen moete van nen auto afblijven ( zelfs als ge eht voor u en de andere zijn veiligheid wilt doen ) en krijgt u auto redelijk snel het statuut wrak.
                                      hoewel dit volgens de wet ook niet klopt.

MAW, niet genoeg opzoekwerk gedaan, want hadde dan op dit forum rondgeloerd hadde zelfs het adres van deze locufier teruggevonden met bijhorende foto.

Comment

Dat klopt inderdaad, maar DE WET zegt dat elke tuning zonder goedkeuring (wettelijk verplicht) niet mag worden uitgevoerd : ook niet door de tuner want deze brengt deze wijziging aan.
                                        Waarom doet iedereen dan zo geheimzinnig over de wijze hoe dit gefactureerd wordt met de meest gekke omschrijvingen ? (als er al gefactureerd wordt)
                                        De meeste vinden dat ook nog heel normaal dat hier inventief wordt omgegaan.
                                        De WET zegt dat deze wagen niet mag deelnemen aan het verkeer!
                                        Uwe uitleg gaat dat niet veranderen zenne.

Ja, het vermogen laten opvoeren van uw wagen zonder deze conform de wetgeving te brengen is verboden, illegaal, mag niet en is stout.
                                        what's ya point?
                                        Mensen waarschuwen? Done!
                                        Tuners berispen omdat ze beantwoorden aan een vraag/aanbod? Done!

Laat ons vooral de uitspraak in deze fantasie weten, ben erg benieuwd.

Comment

• In feite zal het er in deze zaak op neer gaan komen of de klant ter goeder trouw op voorhand al dan niet wist (of zou moeten weten) dat chiptuning voor de openbare weg illegaal is, vermits de tuner hem daarover niet geinformeerd heeft en hem ook geen papier heeft laten ondertekenen. Als de rechter gelooft dat de klant hierover meer diende geinformeerd te worden dan kan volgens mij die tuner ook gestraft worden.

Vergeet niet, die tuners maken ook openlijk reclame als

' bij een zelfde rijstijl zal het verbruik van uw auto zelfs dalen'
                                          en

'u hoeft de remmen niet aan te passen als u de auto voor dagelijks gebruik behoudt'
                                          en zelfs
                                          '... is een onderneming die voor u een maatproduct aflevert welke geschikt is voor het dagelijks gebruik in Nederland en de rest van Europa'

Dat is vergelijkbaar met een grootwarenhuis dat messen verkoopt, en er dan bij zegt 'u kan deze messen ook op straat dragen onder uw broeksriem' en 'het mes kan dan binnen de seconde gegrepen worden!'. Ik denk niet dat grootwarenhuizen zulk een actie lang zouden kunnen volhouden, terwijl chippers het dus al jaren kunnen zonder probleem.
                                          Last edited by ; 03/10/2010, 15:46.

Comment

Working...
                                          X