Oorspronkelijk geplaatst door Timmie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
chiptuning ? wagen in beslag genomen !
Collapse
X
-
Als een tuner reklame maakt over dalend brandstofverbruik, geschikt voor dagelijks gebruik,
zonder aanpassing van remmen etc.. kan dit evengoed slaan op een eco-tuning.
Of dat verboden is laat ik in het midden, maar ik kan me amper voorstellen dat een rechter
enige vorm van eco tuning zou veroordelen, niet in deze tijd.
Het is toch niet omdat jouw wagen geen 20" velgen mag dat een bandenboer geen 20" velgen mag verkopen?
Hij mag ze zelfs plaatsen. Jij mag er niet mee de baan op.
Wat je hem ten hoogste kan verwijten is gebrek aan inlichting, toelichting of meldingsplicht.
En bewijs dat maar eens! De overtreder zit aan het stuur.
Een verhaaltje verzinnen om mensen angst in te boezemen is al even onethisch als de aanpak van tuners en
bovendien zou ik begot niet weten waarom iemand slapende honden zou willen wakker maken.
Ik kan me amper voorstellen dat geen enkel van die tuningbedrijven zich ooit heeft laten inlichten over wat wel en niet kan,
en zou me als topicstarter meer zorgen maken eensdaags een proces wegens laster aan de broek te krijgen.
Uw verhaaltje is kaas met gaten en uw ethische strijd zal alvast op weinig bijval rekenen
anders dan de enkele moraalridder en misschien vadertje staat.
Misschien had u het niet in de gaten, maar dit is een autoforum..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk BerichtenAls een tuner reklame maakt over dalend brandstofverbruik, geschikt voor dagelijks gebruik,
zonder aanpassing van remmen etc.. kan dit evengoed slaan op een eco-tuning.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenNiet als men het in dezelfde tekst heeft over vermogentoename, koppeltoename en snellere 0-100 tijden, aangevuld met bovenstaande kenmerken.
belasting betalen, minder verbruiken, een leukere wagen krijgen en een lagere nieuwprijs betalen.
Foei!
Stenigen?
Brandstapel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenWant naar ik meen brengt hij het voor de rechtbank met zijn advocaat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten. Der was/is een onderzoek tegen die firma zoals ik al zei.
(en al lang voordat ik daar aankwam) dat was hetgeen ze tegen mijn advocaat hadden gezegd. Details hierover zijn mij NOG niet bekend...maar worden hier op tijd gepost !!!
Je hebt geen inlichtingen genomen vooraf (en dat is 100% jouw fout) over de wettelijkheid van chippen en het bedrijf waar je het ging laten doen. Je bent dan nog naar een prutser geweest die blijkbaar niet deugde (want anders zou er al geen onderzoek tegen lopen). Laat trouwens gerust ook weten wanneer je gaat verbouwen en wanneer je dan op tv zal komen omdat de aannemer met je centen is gaan lopen...
Vraag hier op dit forum naar goede ervaringen en je krijgt direct reactie van mensen die al eerder wagens hebben laten chippen bij diverse bedrijven. 5 minuten werk om je te registreren en al deze miserie was je bespaard.
Wees gewoon niet zo ongelooflijk hypocriet dat je nu moord en brand schreeuwt over chiptuning in het algemeen terwijl je het een tijd terug nog ging laten doen. Net als een drugsgebruiker die zich laat pakken bij zijn eerste deal en dan de wereld wil vertellen hoe slecht drugs wel niet zijn... Om het in de woorden van Ace Ventura te zeggen: Loehoe-zuhur...Last edited by Streamline; 03/10/2010, 23:25.sigpic
http://www.streamlinecarcare.be
lakbehandelingen voor voertuigen
MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk BerichtenLoehoe-zuhur...
Comment
-
Omdat dit onderwerp doods stil blijft en het me toch wel erg interesseert ben ik even verder gaan grasduinen.
Blijkbaar is er een Nederlands tuningbedrijf, Vastec, dat een zelfde redenering volgt als onze topicstarter.
Zij voeren het Belgische verbod als argumentering de chiptuning bij hen te laten uitvoeren wegens het Belgische verbod.
Hier klikken en dan nog even door klikken.
Dat is dan heel mooi, te stellen dat wij Belgen even de grens kunnen over wippen om daar legaal
een chiptuning te laten uitvoeren.
Wel weten dat onze Belgische wagen nog steeds aan de Belgische wetgeving dient te voldoen,
volgens mij ook op Nederlandse bodem, maar op zijn minst wanneer we terug de grens over steken.
De enige die dan wettelijk buiten schot blijft is de Nederlandse tuner!!
Is topicstarter misschien een Vastec-fan-medewerker-ondernemer??
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Floor Bekijk Berichtenloccufier is en zal altijd een eikel blijven. die denkt dat heel belgie aan zijn gat hangt terwijl ze zelf enorm achter lopen met EC richtlijnen in KB's te gieten.
en wie is de eerste die we terug tegenkomen
wil je je auto terug, lynch locuffier, ( als je je auto dan niet terughebt heb je je toch al mooi kunnen afreageren ) en je doet ons allemaal een groot plezier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk BerichtenOmdat dit onderwerp doods stil blijft en het me toch wel erg interesseert ben ik even verder gaan grasduinen.
Blijkbaar is er een Nederlands tuningbedrijf, Vastec, dat een zelfde redenering volgt als onze topicstarter.
(- Chiptuning)
- Digitale Km-standen terugdraaien
- Ontplofte airbags cammoufleren
- Gepikte autoradios decoderen
- Gestokte immobilisers kraken
Jongens, en dan worden er hier vragen gesteld bij openlijke chiptuning reclame
Comment
-
- Digitale Km-standen terugdraaien
- Ontplofte airbags cammoufleren
- Gepikte autoradios decoderen
- Gestokte immobilisers kraken
allee, stel nu da ge uwe favoriete BMW vind op straat.
en wa blijkt, ze hebbe er nen immobeliser ingezet waardoor gij er ni mee weg kunt.
dan is da toch handig da ge dien auto naar da bedrijf kunt brengen, de doorslotjes kunt laten veranderen, en de autoradio kunt laten decoderen.
eindelijk tenminste een bedrijf dat de amateur autodief vooruit helpt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichtenik zie het illegale er ni direct aan.
allee, stel nu da ge uwe favoriete BMW vind op straat.
en wa blijkt, ze hebbe er nen immobeliser ingezet waardoor gij er ni mee weg kunt.
dan is da toch handig da ge dien auto naar da bedrijf kunt brengen, de doorslotjes kunt laten veranderen, en de autoradio kunt laten decoderen.
eindelijk tenminste een bedrijf dat de amateur autodief vooruit helpt.
Ook kilometrikske laten terugdraaien he,
(ge moet zelfs gene goeie pikken)
En nog laten chiptunen!, want daar mag da!
(en ge kunt niet rap genoeg zijn met ne gepikte tuut)
Comment
-
wel raar, Ik reed met een auto totaal niet in orde buitenlandse nummerplaat geen verzekering geen keuring hij wordt in beslag genomen 4 dagen later heb ik hem al terug en dan zijt gij hier ne heel zever te geven ipv gewoon te zorgen da ge u wagen probeerd terug te krijgen.
trouwens in belgie mag een auto enkel in beslag genomen worden bij geen geldig verzekering bewijs te kunnen voor te leggen(heb deze informatie van de douanne)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG Bekijk BerichtenOok kilometrikske laten terugdraaien he,
(ge moet zelfs gene goeie pikken)
En nog laten chiptunen!, want daar mag da!
(en ge kunt niet rap genoeg zijn met ne gepikte tuut)
Comment
-
Ik ben benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen. Eigenlijk wel straf verhaal maar niet ongeloofwaardig. Bij een getunede wagen komt het inschrijvingsbewijs niet meer overeen met het aangegeven vermogen op de rode kaart. en is dus wettelijk gezien fraude.
Hopelijk kan je u wagen nog terug bemachtigen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mickymachien Bekijk BerichtenIk ben benieuwd hoe dit verhaal gaat aflopen. Eigenlijk wel straf verhaal maar niet ongeloofwaardig. Bij een getunede wagen komt het inschrijvingsbewijs niet meer overeen met het aangegeven vermogen op de rode kaart. en is dus wettelijk gezien fraude.
Hopelijk kan je u wagen nog terug bemachtigen
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mickymachien Bekijk BerichtenHopelijk kan je u wagen nog terug bemachtigen
geen inbeslagname geweest is..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk BerichtenEr zijn weinig wagens die in zake vermogen overeenkomen met het gva. Dus dan kunnen er veel wagens in beslag nemen.
Een Alpina D3 met 214pk krijgt Belgische papieren met 211pk erop, maar er wordt niks aan die motor gedaan. Valt binnen de tolerantie.
Comment
Comment