Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Aan je schrijfwijze is te merken hoe beduidend laag jouw IQ is
"nogthans" moet zijn : nochtans
Yep, die onnozele reacties bedoel ik! SCORE!
Gigantisch offtopic gaan om ergens toch maar voldoening te vinden, hoe zielig dan ook,
omdat het ontopic toch maar telkens weer niet blijkt te lukken.
Nergens een schrijffout in jouw posts te vinden, meneer IQ?, nee?
Het zou me echt plezier doen moest je verhaal waar zijn.
Wat zou dat kriebelen aan mijn genotsknopje!
Dat ze al die minder begaafde zielen uit onze maatschappij, die zich domweg laten beetnemen door die gangsters van tuners, laten begaan en
net jou, mister intelligence-de-la-wetgeving, eruit pikken, als enige in heel dit Belgenlandje, om als voorbeeld te dienen.
Wat is dat leuk!
Maar laat mij, met mijn gebrekkig IQ, maar gerust denken dat jij een gefrustreerd zieltje bent,
op zoek naar aandacht, om mislukking te verdoezelen.
Je krijgt mijn dochters bavetten, jij hebt ze meer nodig, zeveraar!
Ik heb dus wel degelijk het echte dossier gezien (+/- 40 cm dik) met een hoop papieren en fardes in. Na wat info te hebben gewonnen blijkt dat dus wel degelijk over die firma te gaan inzake chiptuningen en iets over valsheid en informaticabedrog. De échte inhoud mag ik pas inzien als het onderzoek tegen die firma is afgelopen. In elk geval zal mijn advocaat contact opnemen met de advocaat van die firma om eens te horen wat daar allemaal aan de hand is. Vanaf ik dan meer weet zal dit gepost worden
Als het is zoals jij zegt dat het is , dan denk ik dat jij juist op de verkeerde plaats was op het verkeerde moment .
Aan de reacties te zien wordt hier alsmaar meer verzonnen.
Of hoe verzonnen leugens voor waarheid worden genomen door mensen die zichzelf iets wijsmaken
Zo te zien is die BrunoL ook ne tuner die er alle belang in heeft om de inhoud dit onderwerp in het belachelijke te trekken....typisch tuner-talking
Mijn wagen was wel degelijk verzekerd, dat heeft hier in de verste verte niets mee te maken
Dus gij denkt dat rechters oordelen naar wat leuk is of niet ?
Mmm, ik vermoed toch sterk dat de wet voorrang krijgt op ne rechter zijn gevoel.
Inderdaad, en daar gaat het hele dossier over (zie verder)
Een bewijs dat die zijn testbank niet de correcte waarden weergeeft, maar "naar boven" bijstelt (ook NA tuning)
Om maar aan te tonen hoe klanten worden bedrogen in die wereld hier van tuningen..... ongelofelijk.
In elk geval kom ik mijn belofte na om de lezers verder te informeren !!
Zoals reeds vermeld heeft de advocaat beroep aangetekend tegen het afgewezen verzoekschrift.
Dit "beroep" werd verleden week behandeld op een zitting van de Kamer van Inbeschuldigingstelling te Brussel.
Ik (en mijn advocaat) hebben dan het recht gehad (dat wordt je dan schriftelijk medegedeeld) om 48 uren voor de zitting het "dossier" in te gaan zien. Uit pure nieuwsgierigheid ben ik dan naar de griffie gegaan om dat hele gedoe eens
op mijn gemak in te gaan zien. Blijkt dat je dus enkel het GEDEELTE van het dossier
mag komen inzien (dus NIET het echte dossier). Kortom naar Brussel gereden om daar
dezelfde papieren in te zien die ik reeds had (verzoekschrift, de afwijzing door het parket, ons beroep en nog wat copies van aangetekende brieven etc....), dus niet veel wijzer geworden
MAAR........
Ik heb dus wel degelijk het echte dossier gezien (+/- 40 cm dik) met een hoop papieren en fardes in. Na wat info te hebben gewonnen blijkt dat dus wel degelijk over die firma te gaan inzake chiptuningen en iets over valsheid en informaticabedrog. De échte inhoud mag ik pas inzien als het onderzoek tegen die firma is afgelopen. In elk geval zal mijn advocaat contact opnemen met de advocaat van die firma om eens te horen wat daar allemaal aan de hand is. Vanaf ik dan meer weet zal dit gepost worden
Ik kan niet wachten om te zien welke onnozele reacties hier nu weer worden gepost.
Als het is zoals jij zegt dat het is , dan denk ik dat jij juist op de verkeerde plaats was op het verkeerde moment .
Da denk ik er ook over. Straffe gast die dit allemaal uit zijnen duim zuigt en uren tijd steekt in het opzoeken van wetten over chiptuning. Veel succes aan BMW320 en ik ben benieuwd hoe het afloopt.
En als het een "grap" moest blijken, ga ik er zeker nie van wakker liggen...
Oorspronkelijk geplaatst door JohanVG
Gigantisch offtopic gaan om ergens toch maar voldoening te vinden, hoe zielig dan ook,
omdat het ontopic toch maar telkens weer niet blijkt te lukken.
Naar ne spiegel aant kijke ipv uw scherm?
Ge kunt mij nu ook wa afbreken, zijt ge goe in
Als het is zoals jij zegt dat het is , dan denk ik dat jij juist op de verkeerde plaats was op het verkeerde moment .
Als dat wat hij daar zegt waar is, dan gaat het over de firma en niet over het tunen van zijn auto, dus dan heeft hij d'r niks mee te maken en was zijn auto NOOIT in beslag genomen!
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Die 'Bruno' had ergens gelezen dat zijn auto onverzekerd was, waarmee bedoeld werd dat zijn verzekering nog op 150 pk stond en dus ongeldig was. Maar dat hebben sommigen hier blijkbaar verkeerd begrepen en dan gaan ze roepen dat hij zonder papieren rondreed. Het is trouwens niet eens mogelijk uw auto voor zwaarder te laten verzekeren, omdat de verzekering het aantal pk van op het roze formulier overneemt.
Die 'Bruno' had ergens gelezen dat zijn auto onverzekerd was, waarmee bedoeld werd dat zijn verzekering nog op 150 pk stond en dus ongeldig was. Maar dat hebben sommigen hier blijkbaar verkeerd begrepen en dan gaan ze roepen dat hij zonder papieren rondreed. Het is trouwens niet eens mogelijk uw auto voor zwaarder te laten verzekeren, omdat de verzekering het aantal pk van op het roze formulier overneemt.
Dat gaat absoluut wel. Genoeg voorbeelden op het forum te vinden, waaronder mezelf.
Die 'Bruno' had ergens gelezen dat zijn auto onverzekerd was, waarmee bedoeld werd dat zijn verzekering nog op 150 pk stond en dus ongeldig was. Maar dat hebben sommigen hier blijkbaar verkeerd begrepen en dan gaan ze roepen dat hij zonder papieren rondreed. Het is trouwens niet eens mogelijk uw auto voor zwaarder te laten verzekeren, omdat de verzekering het aantal pk van op het roze formulier overneemt.
Ik denk dat ge zelf beter moet lezen!
Bruno zegt duidelijk dat hij gelezen had dat de verzekering al een half jaar niet meer betaald was, heeft dus niks met de tuning te maken.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Jongens jongens, heel die discussie, en 't enigste dat ik moest lezen om te weten hoe de vork aan de steel zat was:
"Locatie? In het Leuvense." Dat zegt genoeg voor mij
Ik zit al drie jaar als student in Leuven en begrijp ik dit volledig, de dingen waar flikken zich daar mee bezighouden tart alle verbeelding...
Tobback maakt er niets meer of minder dan zijn eigen stadsstaat van, met de flikken niet als wethouders maar als regelrechte stadsgarde. Hij huisvest de beste en een van de grootste uni's van het land met vlot 40.000 studenten, maar als je met de auto wil komen, ho maar! Bijna overal betalen (als je al plaats vindt), en als je denkt eens gratis weg te komen ziet ge et briefke van ver al onder uw ruitewisser steken.
Dan maar het openbaar vervoer denk je, maar die bussen staan eveneens overal in de file omdat door het belachelijk uitgewerkte "eenrichtingsstratennet" iedereen in dezelfde flessenhalzen dagelijks uren stilstaat. En dan zwieren ze het Fochplein nog een paar maand dicht.
Dan maar de fiets? Dan is er in mijn straat een fietsenrek dat plaats biedt voor welgeteld 20 fietsen, hoewel er gemakkelijk 200 studenten in men straat zijn en dan zie je de flikken 's morgens met een camionet stoppen en rustig alle fietsen die op de stoep staan inladen... Als je dan gaat vragen waar je je fiets wel moet zetten is het antwoord: "als er geen plaats is, dan maar op je kot!". Elke dag met de fiets twee trappen omhoog, tuurlijk jongens..
Sorry, moest ff mijn ei kwijt
Weet niet hoe het is afgelopen met je wagen, maar ik geloof je (ze zijn tot alles in staat) en ik hoop dat je hem terughebt!
Bruno zegt duidelijk dat hij gelezen had dat de verzekering al een half jaar niet meer betaald was, heeft dus niks met de tuning te maken.
Wat Bruno duidelijk zegt maakt niks uit want wat hij 'citeert' staat namelijk nergens.
Hij moet het dus wel verkeerd geinterpretteerd hebben ofwel van slechte wil zijn.
Dat gaat absoluut wel. Genoeg voorbeelden op het forum te vinden, waaronder mezelf.
Dus best heel zeker zijn voor je dingen zegt.
Naar ik op dit forum opgerakeld heb:
1. De 'tuner' moet eerst goedkeuring hebben van de constructeur
Hier houdt het al op. Gaat bmw goedkeuring geven om die bmw bij 'Tuning Gino' te laten opdrijven en vervolgens een nieuw pvg uit te reiken, waarin ze bevestigen dat die auto perfect veilig is en voldoet aan alle reglementeringen?
Uit nieuwsgierigheid, hoe hebt gij het dan gedaan? Met een oldtimer of met importatie vanuit Nederland of hoe? Hebt gij dan een aangepast gelijkvormigheidsattest goedgekeurd door de constructeur?
En na de tuning, hebt ge hem dan op een opligger gereden, vervolgens naar een of ander erkend officieel vermogen-meetbank gedaan, daar het nieue vermogen laten opmeten, waarna ge hem terug via uwen opligger thuis hebt afgezet, om dan een paar weken te wachten op een gelijkvormigheidsattest en vervolgens met dat nieuw attest naar de verzekering te gaan?
Want dit is toch allemaal wel zeer onduidelijk hoe het dan wel moet.
1. De 'tuner' moet eerst goedkeuring hebben van de constructeur
Hier houdt het al op. Gaat bmw goedkeuring geven om die bmw bij 'Tuning Gino' te laten opdrijven en vervolgens een nieuw pvg uit te reiken, waarin ze bevestigen dat die auto perfect veilig is en voldoet aan alle reglementeringen?
Uit nieuwsgierigheid, hoe hebt gij het dan gedaan? Met een oldtimer of met importatie vanuit Nederland of hoe? Hebt gij dan een aangepast gelijkvormigheidsattest goedgekeurd door de constructeur?
En na de tuning, hebt ge hem dan op een opligger gereden, vervolgens naar een of ander erkend officieel vermogen-meetbank gedaan, daar het nieue vermogen laten opmeten, waarna ge hem terug via uwen opligger thuis hebt afgezet, om dan een paar weken te wachten op een gelijkvormigheidsattest en vervolgens met dat nieuw attest naar de verzekering te gaan?
Want dit is toch allemaal wel zeer onduidelijk hoe het dan wel moet.
Heeft er dan ook geen zak mee te maken. Indien de verzekering hem waarborgt dat ze hem gaan betalen bij een ongeval - ondanks dat zijn auto (en de verzekering is daar bewust van) misschien niet 100% wettelijk in orde is (welke auto is dat tegenwoordig eigenlijk bijna wel nog) in vgl met z'n gelijkvormigheidsattest, is in 't voordeel van de verzekerde.
Als zijn verzekering hem en eventueel een derde betrokken partij betaalt, zal ook maar niemand er een ruk om geven dat z'n auto gechipped is of 100 spoilers en 20" oversized-rims heeft.
Heeft er dan ook geen zak mee te maken. Indien de verzekering hem waarborgt dat ze hem gaan betalen bij een ongeval - ondanks dat zijn auto (en de verzekering is daar bewust van) misschien niet 100% wettelijk in orde is (welke auto is dat tegenwoordig eigenlijk bijna wel nog) in vgl met z'n gelijkvormigheidsattest, is in 't voordeel van de verzekerde.
Op welke manier gaat de verzekering dat waarborgen? Met een papiertje 'wij weten dat de auto niet straatlegaal is en geen geldig certificaat heeft, maar we verzekeren hem toch, was getekend, directeur Ethias'?
Dus gij denkt dat in uw verzekeringsvoorwaarden nergens staat dat de auto dient te voldoen aan het gelijkvormigheidsattest of aan het roze formulier? Geloof ik nooit.
Op welke manier gaat de verzekering dat waarborgen? Met een papiertje 'wij weten dat de auto niet straatlegaal is en geen geldig certificaat heeft, maar we verzekeren hem toch, was getekend, directeur Ethias'?
Dat blijft natuurlijk de hamvraag, indien er een ernstig ongeval is met evt. zware gevolgen en dus een enorme som die de verzekering er eventueel zou moeten gaan leggen, gaan ze dan nog hun woord houden.
Dus gij denkt dat in uw verzekeringsvoorwaarden nergens staat dat de auto dient te voldoen aan het gelijkvormigheidsattest of aan het roze formulier? Geloof ik nooit.
't zal wel zijn dat dat in de verzekeringsvoorwaarden staat, maar welkom in België waar er nix dan gefoefeld wordt. Wake up
Trouwens, als de verzekeringsmakelaar een goed bevriend persoon is en die is op de hoogte van (bvb.) een vermogensstijging, dan zal die wel niet zo dom zijn om dat ergens officieel te gaan neerpennen, dan zorgt die persoon er voor dat de verzekerde gewoon verzekerd wordt bij een eventueel ongeval en dan zal de makelaar er ook wel voor zorgen dat de auto niet op chiptuning wordt gecontroleerd.
Ik heb trouwens nog NOOIT gehoord van een auto die na een ongeval gecontroleerd wordt op iets dergelijks. Dit ook omdat 't eigenlijk massas hypocriet zou zijn. Hebben we geijkte testbanken om vermogens te meten ? En what about al die wagens die (en nee dit zijn geen fairytales) fabriek-af al meer vermogen hebben dan opgegeven ?
Wie moet je dan eerst gaan aanklagen in 't laatste geval, de autofabrikanten ?
Comment