Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Meer vermogen in Alfa Giulieta 1.6 diesel

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Meer vermogen in Alfa Giulieta 1.6 diesel

Ik heb deze wagen net gekocht en met zijn standaard 105 pk valt hij me toch een beetje tegen. Ik ga hem volgende week ofzo laten chiptunen (nog niet zeker waar juist, hints?) en zoek eventueel nog legale, niet-suicidale opties om hem 'veilig' wat extra vermogen te geven.

Kan iemand mij hiermee helpen?

alvast bedankt
    Stijn

Legaal en tunen gaan helaas niet samen in ons landje. Voor het chippen van Alfa's is Squadra Tuning in Nederland een van de betere (hebben ook een dealer in B): http://squadra-tuning.nl/
    Openbaar vervoer: brengt u van een plaats waar je niet was naar een plaats waar je niet moet zijn, op een moment dat het u niet uitkomt

Comment

Wel , dit zou sowieso in belgie moeten gedaan worden. Squadra tuning ziet er inderdaad zeer goed uit. Vooral de Massimo tuning (138 pk is niet mis).

Comment

Stuur eens een pb naar BMW320.

Hij is de expert van het forum wat betreft motortuning.

mvg

Comment

één adres

www.squadra-tuning.nl

ga met je alfa nergens anders...
          Last edited by ; 02/10/2010, 13:51.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnbuijsrogge Bekijk Berichten
            Wel , dit zou sowieso in belgie moeten gedaan worden. Squadra tuning ziet er inderdaad zeer goed uit. Vooral de Massimo tuning (138 pk is niet mis).

Om de zoveel tijd komen zij ook zelf naar dealers in België.
            Eens mailen met die mensen.

Comment

Ok , bedankt iedereen , ik heb contact opgenomen met squadra tuning , deze zijn inverlof tot midden oktober dus ik verwacht dan maar een mailtje terug.

Merci !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                Stuur eens een pb naar BMW320.

Hij is de expert van het forum wat betreft motortuning.

mvg

Comment

tssssss

Comment

Ga gerust eens langs bij een aantal tuners om te zien wat ze te bieden hebben en hoe ze te werk gaan. De 1.6 JTD 16V Mjet van de giulietta heeft spijtig genoeg een iets andere motor ( lees turbo ) dan de motor uit de Mito ( 120pk ) .

Deze brengen wij bij Shiftech Engineering naar een ca 130-135pk en 350Nm met een stage 1 herprogrammatie . In stage 2 ( met een hele hele verandering van het inlaatkanaal ) zelfs naar 145pk .

Comment

Ik zou sowieso wachten tot je eerst 10k kilometers gereden heb met de motor voor je hem tuned.

Ik sta op het punt mij de 2.0 aan te schaffen en naar alle waarschijnlijkheid ook door Squadra laten 'fine tunen' naar 200PK.

Wanneer komen de foto's in het Alfa topic?
                      Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

Ik zit nu aan de 500km , is dit te vroeg om te laten tunen ? Kzou persoonlijk binnen een maandje langsgaan , zal ik rond de 2000-2500 zitten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stijnbuijsrogge Bekijk Berichten
                          Ik zit nu aan de 500km , is dit te vroeg om te laten tunen ? Kzou persoonlijk binnen een maandje langsgaan , zal ik rond de 2000-2500 zitten.
                          mijne had er 4000 en dat was al ruim vroeg.
                          ik zou dus zeker wachten tot je 5000+ hebt.
                          Naar het schijnt kan je niet de volledige power krijgen als je wagen nog niet gerodeerd is.
                          2013- Volvo V60 D3 R-Design
                          2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Ik zou met een alfa ook sowieso naar Squadra gaan. Ben er zeer tevreden van. Af en toe komt die ook naar Alfa Goderis in Brugge.

Comment

ze waren vorige maand nog maar bij Godderis ..... net gemist dus

ik zou sowieso niet tunen onder de 10k km.
                              Hier stond eens mijn auto vermeld.

Comment

van zodra de rodage gedaan is 1000-3000km is er geen enkele reden om nog niet te tunen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                  van zodra de rodage gedaan is 1000-3000km is er geen enkele reden om nog niet te tunen
                                  ²²

Je hebt mijn MINI ook gedaan bij 3.5k km. Best spent money ever.

Allee nee, de TT was ook plezant. Alleen zat daar een kink in de koppelcurve maar was te lui om terug te komen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                    ²²

Allee nee, de TT was ook plezant. Alleen zat daar een kink in de koppelcurve maar was te lui om terug te komen.
                                    dat is normaal , dat is na de overboost omdat de turbodruk dan terug valt , je kan deze overboost niet aanhouden tot redline al zou dat wel leuk zijn

Comment

Working...
                                    X