Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Voorverwarmer auto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Voorverwarmer auto

    Een tijd terug had ik toevallig op het internet iets interessants gevonden. Een soort van voorverwarmer die je koelwater op temperatuur houd, zodat als je s'morgens de wagen start, de motor al op temperatuur is, en de kachel direct warm blaast. Je moet dat dan in de stekker steken (verlengkabel naar buiten leggen), en dan blijft de motor dus warm, of kan je dat misschien programmeren dat dat een half uur voor je vertrekt inschakelt ofzo.

    In ieder geval, zoek ik de exacte naam van zoiets, of een link van waar je dat kunt kopen (Ebay ofzo...)

    Alvast bedankt

  • #2
    sommige volvo's kwamen daar standaard mee.

    Comment


    • #3
      standverwarming

      Comment


      • #4
        Ik heb dat laten zetten op mijn Saab. Gewoon kunnen bestellen via de Saab dealer.
        1994 Saab 9000 CSE 2.3 LPT FPT
        1994 BMW E36 ///M3 3.0 coupé

        Comment


        • #5
          webasto heeft dat als kit om nadien in te bouwen.

          En alle Duitse V70's hebben dat aan boord. Maar vele andere auto's hebben dat ook als optie (of soms standaarduitrusting).
          __________________________

          2015 Volvo V60 D2 aut.
          2003 Volvo S60 2.4 benzine

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door Schaevertje Bekijk Berichten
            Een tijd terug had ik toevallig op het internet iets interessants gevonden. Een soort van voorverwarmer die je koelwater op temperatuur houd, zodat als je s'morgens de wagen start, de motor al op temperatuur is, en de kachel direct warm blaast. Je moet dat dan in de stekker steken (verlengkabel naar buiten leggen), en dan blijft de motor dus warm, of kan je dat misschien programmeren dat dat een half uur voor je vertrekt inschakelt ofzo.

            In ieder geval, zoek ik de exacte naam van zoiets, of een link van waar je dat kunt kopen (Ebay ofzo...)

            Alvast bedankt
            Da's een DEFA block-heater.

            In Finland heeft elke auto d'r zo eentje. Ik heb er zo ook één steken in de Evo en m'n STi en E230 indertijd hadden dat ook.
            Het is vrij goedkoop en super practisch. Gewoon de wagen 's avonds insteken, een timer ertussen en 's ochtends is de motor warm. De beste investering die je kan doen om de duurzaamheid van je motor te waarborgen.

            Ik heb de mijne wel altijd in Finland gekocht. Kijk eens op de DEFA website.

            Ter correctie van enkele citaten hier, het is GEEN standverwarming zoals die van Webasto en die wel eens in Duitse wagens zit. Die werkt nl met een kleine brander die de brandstof van de wagen gebruikt. Je moet dus geen stekker bijhebben... maar het kost klauwenvol geld.



            Onderdeel:




            Dat gaat dan in één van de pastilles van het koelcircuit.





            Vooraan zie je slechts een kleine stekker





            En dan insteken als een waterketel


            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • #7
              even nagekeken, en inderdaad, Webasto heeft alleen de standkachel, niet de voorverwarming van het water.
              Doordat ze op hun site altijd reklame maken met minder verbruik was ik in de waan dat ze ook een voorverwarming hebben van het water, maar 't is alleen voor het interieur, en daarmee bedoelen ze dat door te vermijden van onnodig laten draaien om bevroren ruiten te ontdooien het verbruik zakt.
              Geen webasto dus.
              Ook die dingen die bij de V70 in duitsland zitten zijn standkachels.

              Maar als optie kan je bij Volvo en Saab inderdaad wel die waterverwarming bestellen.
              __________________________

              2015 Volvo V60 D2 aut.
              2003 Volvo S60 2.4 benzine

              Comment


              • #8
                Dat klopt. Die Webastos die enkel het interieur verwarmen zijn eigenlijk best "ongezond" want veel mensen vergeten dat de motor nog koud is en trekken te vroeg door.

                Bij deze: http://wup.defa.com/en/wup_products_preheaters.html

                Kost je met alle kabels en de kachel voor binnen een 120 Euro.
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #9
                  Bij veel Amerikaanse auto's kan je dat ook in optie bestellen. Maar 't probleem is dan dat je met een 110V systeem zit.

                  Echt warm is de motor wel niet met zo'n koelwaterverwarming. Maar de olie zal in alle geval veel sneller warm zijn. 't zal ook bijlange zo lang niet duren eer je verwarming effectief is.
                  Powered by Detroit Diesel.

                  Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                  Comment


                  • #10
                    had ik in Alaska op mijn huurwagen ook. Was geen onnodige luxe bij een ochtendtemperatuur van -40%

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                      Da's een DEFA block-heater.

                      In Finland heeft elke auto d'r zo eentje. Ik heb er zo ook één steken in de Evo en m'n STi en E230 indertijd hadden dat ook.
                      Het is vrij goedkoop en super practisch. Gewoon de wagen 's avonds insteken, een timer ertussen en 's ochtends is de motor warm. De beste investering die je kan doen om de duurzaamheid van je motor te waarborgen.

                      Ik heb de mijne wel altijd in Finland gekocht. Kijk eens op de DEFA website.

                      Ter correctie van enkele citaten hier, het is GEEN standverwarming zoals die van Webasto en die wel eens in Duitse wagens zit. Die werkt nl met een kleine brander die de brandstof van de wagen gebruikt. Je moet dus geen stekker bijhebben... maar het kost klauwenvol geld.
                      Wordt het water bij die block heater ook rondgepompt of ligt het daar maar wat te pruttelen ?

                      Als ik me niet vergis zit er bij die standverwarmingssystemen ook een elektrische waterpomp om het interieur/motorblok gelijkmatig op te warmen.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten

                        Ter correctie van enkele citaten hier, het is GEEN standverwarming zoals die van Webasto en die wel eens in Duitse wagens zit. Die werkt nl met een kleine brander die de brandstof van de wagen gebruikt. Je moet dus geen stekker bijhebben... maar het kost klauwenvol geld.
                        'k Ben nu effe de draad kwijt.

                        Wat is het verschil tss DEFA en deze van Webasto ivm waterverwarming?

                        Auto Review is hét magazine voor autoliefhebbers. In elke editie staan uitgebreide vergelijkende tests, het laatste autonieuws en de leukste reportages.
                        Last edited by taiko; 09/11/2010, 20:16. Reden: waterverwarming bijgezet

                        Comment


                        • #13
                          Hey Swede
                          is da echt simpel om in te bouwen?
                          Want ik vind de foto niet zo duidelijk.

                          Comment


                          • #14
                            120€

                            wat een zalig spel!

                            Comment


                            • #15
                              Mijn pa zijn BMW had ook zo'n optie, maar werkte los. Kon via afstandsbediening z'n auto laten opwarmen. Fijnste optie vond hij dat in de winter.

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Bompa Bekijk Berichten
                                even nagekeken, en inderdaad, Webasto heeft alleen de standkachel, niet de voorverwarming van het water.
                                Doordat ze op hun site altijd reklame maken met minder verbruik was ik in de waan dat ze ook een voorverwarming hebben van het water, maar 't is alleen voor het interieur, en daarmee bedoelen ze dat door te vermijden van onnodig laten draaien om bevroren ruiten te ontdooien het verbruik zakt.
                                Geen webasto dus.
                                Ook die dingen die bij de V70 in duitsland zitten zijn standkachels.

                                Maar als optie kan je bij Volvo en Saab inderdaad wel die waterverwarming bestellen.
                                Webasto biedt de ideale parkeerverwarming, naast verwarmings- en koeloplossingen en daksystemen, voor uw auto, elektrische auto, boot, camper, speciale voertuig en vrachtwagen.

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                                  Wordt het water bij die block heater ook rondgepompt of ligt het daar maar wat te pruttelen ?

                                  Als ik me niet vergis zit er bij die standverwarmingssystemen ook een elektrische waterpomp om het interieur/motorblok gelijkmatig op te warmen.
                                  Ook niet goed opgelet in de les Fysika zeker ?

                                  Dergelijke blokheater zit onderaan in het blok. Het koelwater wordt daar opgewarmd in de koelkanalen en gezien warm water stijgt, krijg je een natuurlijke doorstroming van het water.


                                  Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                  'k Ben nu effe de draad kwijt.

                                  Wat is het verschil tss DEFA en deze van Webasto ivm waterverwarming?

                                  http://www.autowereld.com/specials/w...tandverwarming
                                  Zoals hoger gezegd, je hebt 2 systemen: een standverwarming (type Webasto) en een blokheater, Scandinavische stijl (type DEFA).

                                  Een standverwarming is een kachel die brandstof van de wagen gebruikt om een klein "brandertje" te voeden. De verluchting van de wagen slaat dan ook aan en warmt het interieur op. In de meeste gevallen betreft het hier enkel een verwarming van het interieur.
                                  Dit systeem kan vaak vanop afstand opgestart worden met een radio-afstandsbediening.

                                  Het voordeel is dat je geen stopcontact nodig hebt, het nadeel is dat dit als optie bij BMW, Mercedes en co al snel 2500 Euro kost.

                                  Een blokheater is, zoals hoger afgebeeld, een simpele weerstand die in het koelcircuit in het motorblok wordt ingebouwd. De wagen wordt dan, waar mogelijk, gewoon aan het electriciteitsnetwerk gekoppeld.
                                  Elke dag gebruiken enkele miljoenen mensen dit inde Scandinavische landen.

                                  Het warmt wel gewoon de motor op. Wil je ook het interieur opwarmen, dan bestaat er een speciale kabel die naar het interieur kan. Je bouwt dan, zoals ik ook steeds deed, een klein electrisch kacheltje in in de voetruimte aan de passagierskant. Best handig als het buiten inderdaad tussen -35 en -45C is.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                  Hey Swede
                                  is da echt simpel om in te bouwen?
                                  Want ik vind de foto niet zo duidelijk.
                                  Het is vrij eenvoudig. Elke wagen in Finland heeft er zo eentje en ik heb er nooit problemen mee geweten. Je moet gewoon weten waar in het blok het moet ingestoken worden.

                                  Oorspronkelijk geplaatst door curve Bekijk Berichten
                                  Mijn pa zijn BMW had ook zo'n optie, maar werkte los. Kon via afstandsbediening z'n auto laten opwarmen. Fijnste optie vond hij dat in de winter.
                                  Ook duidelijk de topic gelezen

                                  Oorspronkelijk geplaatst door Timozzzz
                                  Leuke optie inderdaad wagen ragklaar
                                  Typische AW reactie. Ooit gedacht dat ook de versnellingsbak etc moeten opwarmen? Of rij jij ondertussen met een lease-'t Is toch de mijne niet-auto ?
                                  Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                  Comment


                                  • #18
                                    Dankewel Swede.

                                    Die Webasto in de advertentie verwarmt het interieur via het koelwater, dus ook de motor.
                                    Alleen staat er niet bij hoe, elektrisch of via een brandertje.
                                    Vandaar m'n verwarring

                                    Comment


                                    • #19
                                      zijn er hier ook plaatsers van?
                                      of ben je altijd op je eigen handen aangewezen?

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door taiko Bekijk Berichten
                                        Dankewel Swede.

                                        Die Webasto in de advertentie verwarmt het interieur via het koelwater, dus ook de motor.
                                        Alleen staat er niet bij hoe, elektrisch of via een brandertje.
                                        Vandaar m'n verwarring
                                        brandertje!

                                        je hebt 2 soorten standkachels: de luchtverwarmers en de waterverwarmers. Deze uit de link verwarmt het koelwater en gebruikt hiervoor benzine of diesel

                                        zit dacht ik standaard in bijv. een 7-reeks

                                        Comment

                                        Working...
                                        X