Mijn huidige wagen is de 4de in rij die uitgerust is met een standverwarming. ( webasto )
Ik heb in 1996 wat opzoekingswerk gedaan wat er zoal allemaal op de markt was op dat gebied.
De elektrichesystemen zijn eenvoudig te monteren, doen zeer goed hun job, kosten helemaal niet veel geld, maar je hebt steeds stroom nodig. Je kan dan bijna alleen maar van thuis uit met warme motor vertrekken. ( in Belgie toch )
Er zijn Webasto's die alleen het interieur verwarmen en die ook het blok verwarmen en het interieur. Het grote voordeel hier is dat je het altijd en overal kan gebruiken, na het werk, avondje cinema, wanneer je staat te wachten moet je niet je motor laten draaien, je zet gewoon je webasto op en die houd de boel warm. Het eesrte toestel dat ik ooit gekocht heb, is ondertussen 14 jaar oud, en heb ik afgelopen weekend in de wagen van mijn zoon laten inbouwen. Ze zijn dus zeker bedrijfszeker. Kostprijs is tussen de 1000 en 1500 euro, afhankelijk van de zwaarte ( KW ) en welke optie je erbij neemt ( activeren met afstandsbediening of GSM e.d. ). Ok het is niet goedkoop maar gezien je ze kan overbouwen naar je volgende wagen en ze zeer berdrijfszeker zijn is het de investering zeker waard. Ik kan je verzekeren, als het buiten ijzeld, en je stapt in een warme wagen, nog voor je hem gestart hebt dit een zalig gevoel geeft, om nog maar te zwijgen welke deugd het is voor je motor. Een koudstart is enorm slijtig voor de motor. Ik zou het in ieder geval niet meer willen missen op de wagen. Ik heb op mijn huidige de eerste af fabriek genomen, deze verwarmd de motor niet mee, maar wel het interieur en koste 1500€.
Eenmaal je de wagen start is het overige koelwater onmiddellijk mee warm. Een zaligheid !!
Ik heb in 1996 wat opzoekingswerk gedaan wat er zoal allemaal op de markt was op dat gebied.
De elektrichesystemen zijn eenvoudig te monteren, doen zeer goed hun job, kosten helemaal niet veel geld, maar je hebt steeds stroom nodig. Je kan dan bijna alleen maar van thuis uit met warme motor vertrekken. ( in Belgie toch )
Er zijn Webasto's die alleen het interieur verwarmen en die ook het blok verwarmen en het interieur. Het grote voordeel hier is dat je het altijd en overal kan gebruiken, na het werk, avondje cinema, wanneer je staat te wachten moet je niet je motor laten draaien, je zet gewoon je webasto op en die houd de boel warm. Het eesrte toestel dat ik ooit gekocht heb, is ondertussen 14 jaar oud, en heb ik afgelopen weekend in de wagen van mijn zoon laten inbouwen. Ze zijn dus zeker bedrijfszeker. Kostprijs is tussen de 1000 en 1500 euro, afhankelijk van de zwaarte ( KW ) en welke optie je erbij neemt ( activeren met afstandsbediening of GSM e.d. ). Ok het is niet goedkoop maar gezien je ze kan overbouwen naar je volgende wagen en ze zeer berdrijfszeker zijn is het de investering zeker waard. Ik kan je verzekeren, als het buiten ijzeld, en je stapt in een warme wagen, nog voor je hem gestart hebt dit een zalig gevoel geeft, om nog maar te zwijgen welke deugd het is voor je motor. Een koudstart is enorm slijtig voor de motor. Ik zou het in ieder geval niet meer willen missen op de wagen. Ik heb op mijn huidige de eerste af fabriek genomen, deze verwarmd de motor niet mee, maar wel het interieur en koste 1500€.
Eenmaal je de wagen start is het overige koelwater onmiddellijk mee warm. Een zaligheid !!
Comment