Hoe zit het nu eigenlijk? Ik had vroeger standaard analoge TV in de e39. Eén, canvas en wat waalse prul maar soms mis ik dat wel. Zijn er ondertussen andere oplossingen voor België?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
(Digitale) TV in auto
Collapse
X
-
ik heb ook tv-ontvanger in m'n auto, maar die werkt dus inderdaad in Vl en NL niet meer.
In Wallonië zouden ze net overgeschakeld zijn of nog aan 't afronden zijn. Misschien hier en daar een wazige zender. In FR zijn ze ook volop bezig, al is er daar wel eens ontvangst in een of ander departement. Als ik in De Panne rijd, heb ik zelfs al wazig beeld af en toe.
Oplossing: inderdaad een DVB-T plaatsen. Bv een Bullit DVBT9000/450 Digital Tuner.
Voor mijn auto betekent dat concreet zo een 240 euro voor deze tuner, en een interface die de tuner laat praten met m'n gps-scherm en car-network. (die interface laat dan ook toe om mp3-speler en achteruitrijcamera aan te luiten) Maar is dus volledig onafhankelijk van de bestaande ingebouwde analoge ontvanger. Wat dus wil zeggen dat iedereen met een ingebouwde gps en de juiste interface dit kan laten installeren.
Aanwezigheid van analoge tv is dus niet noodzakelijk.
Beperktheid van zenders: naar ik me liet vertellen is het mogelijk om het standaardaanbod te bekijken (idd beperkt) of om een abonnement te nemen: veel zenders mogelijk.Last edited by Bompa; 11/11/2010, 10:20.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Idd dvb-t, heb ik ook gelezen maar dan bieden ze daar bvb een abonnement bij aan van bvb kpn en zegt men er bij dat het niet beschikbaar is in België. Maar dus zo'n Bullit of Hirschmann systeem kan dus in België wel degelijk één en canvas ontvangen in de auto zonder abonnement?
Comment
-
Dvb-t digitale tv is volledig gratis in belgie en dan heb je voornamelijk de zenders EEN en CANVAS. Alleen is de ontvangst niet overal even goed (zijn kaarten van). Er bestaan draagbare dvb-t ontvangers met scherm + mogelijkheid tot films afspelen via grote interne geheugenkaart, ook geschikt voor in de auto (aux). Vind het nogal onveilig dus ik ga mijn nagelnieuwe al verkopen. Als je een bmw geintegreerde oplossing wilt dan moet je n uw analoge tuner vervangen door dvb-t tuner.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenIdd dvb-t, heb ik ook gelezen maar dan bieden ze daar bvb een abonnement bij aan van bvb kpn en zegt men er bij dat het niet beschikbaar is in België. Maar dus zo'n Bullit of Hirschmann systeem kan dus in België wel degelijk één en canvas ontvangen in de auto zonder abonnement?
Comment
-
Ondertussen al een tweedehands origineel BMW hybrid tv tuner gekocht die zowel digitaal als analoog kan ontvangen met versterkte antenne en bijhorende dvd speler. Heb het al werkend gezien dus komt wel in orde. Ook Gunk tv bijvoorbeeld was te ontvangen...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jerain Bekijk BerichtenOndertussen al een tweedehands origineel BMW hybrid tv tuner gekocht die zowel digitaal als analoog kan ontvangen met versterkte antenne en bijhorende dvd speler. Heb het al werkend gezien dus komt wel in orde. Ook Gunk tv bijvoorbeeld was te ontvangen...
Ik zie dat je locatie Kempen bent, die regio is gekend voor slechte dvb-t ontvangst omdat de masten staan in antwerpen en genk. En slechte ontvangst betekent bij dvb-t gewoonweg geen beeld. Dus opgepast.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenWaar ben je dat gaan testen?
Ik zie dat je locatie Kempen bent, die regio is gekend voor slechte dvb-t ontvangst omdat de masten staan in antwerpen en genk. En slechte ontvangst betekent bij dvb-t gewoonweg geen beeld. Dus opgepast.
Er staat ook een mast in Oud-Turnhout. Anyway, was gewoon plug en play installatie, analoge eruit, hybride erin. Kan zelfs de originele antennes behouden en werkt perfect tot een snelheid van 50km/u. Met een versterkte antenne zal dit nog meer zijn in betere gebieden. Kan momenteel 9 digitale zenders ontvangen: één, één +, canvas, canvas +, Gunk tv, Ned1, Ned2, Ned3, Omroep Brabant.
In Duitsland bvb zijn er nog veel meer gratis zenders te ontvangen.Last edited by Jerain; 13/11/2010, 18:11.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door wimke1971 Bekijk BerichtenIemand een idee waar ze dat verkopen + richtprijs van zo'n bullit?
al heb ik geen onderzoek gedaan of ze elders goedkoper te vinden zijn, best wel eens nakijken.
Maar hier heb je al een idee.__________________________
2015 Volvo V60 D2 aut.
2003 Volvo S60 2.4 benzine
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door djorkaef Bekijk BerichtenDvb-t digitale tv is volledig gratis in belgie en dan heb je voornamelijk de zenders EEN en CANVAS. Alleen is de ontvangst niet overal even goed (zijn kaarten van). Er bestaan draagbare dvb-t ontvangers met scherm + mogelijkheid tot films afspelen via grote interne geheugenkaart, ook geschikt voor in de auto (aux). Vind het nogal onveilig dus ik ga mijn nagelnieuwe al verkopen. Als je een bmw geintegreerde oplossing wilt dan moet je n uw analoge tuner vervangen door dvb-t tuner.
welke houder is dat voor die iphone???
Comment
-
Hallo allemaal,
Nieuw op het forum en een beetje aan het lezen. Ik weet dat ik ook wat later antwoord geef maar DVB-T tuners zijn ook een heel stuk goedkoper te vinden.
Het gaat dan vaak om universele apparaten die aan elk systeem met aux (video in) ingang verbonden kunnen worden.
Comment
Comment