Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wisselen versnellingsbak

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• wisselen versnellingsbak

Ik vroeg mij af of het mogelijk is een 5-bak te laten vervangen voor een 6bak?
    past dat en mag je dat legaal zomaar doen?

Qua kostprijs heb ik ook geen flauw idee, is puur informatief als er ooit een probleem opduikt met mijn huidige versnellingsbak.

Het betreft een seat leon 1.9 tdi met 5bak(model 2010)

hoofdreden: verbruik van 7-8L op autostrade door hele tijd aan 3000rpm te rijden.

mvg
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

euh, good luck...!

Bij oude 205'kes van peugeot is dat nog goed te doen, maar met de huidige wagens zou ik dat idee maar snel laten varen

Comment

Volgens mij ga je de meerprijs nooit kunnen compenseren door het iets lagere gebruik.

Comment

Gewoon een nieuwe met 6 bak kopen zal goedkoper zijn.
        En als het enkel voor het verbruik is, zul je heeeel wat km's moeten doen om die werken te compenseren... je wint misschien een euro op 100km, maar dan moet je wel 300000km bollen om dat goed te maken..
        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

Comment

mogelijk, ja
          legaal in belgie ? nee.
          langs de andere kant wat niet weet wat niet deert.

Comment

Ik had dat maar gewoon in gedachten aangezien ik met mijn vorige wagen een kapotte versnellingsbak gehad heb, heb uiteindelijk niet laten herstellen.

stel dat zoiets in de toekomst nog eens voorhad en de kosten van een nieuwe versnellingsbak zou moeten dragen, of het dan niet beter een 6-bak word.

wat de verschillen zijn qua plaatsing en aansluiting heb ik geen idee van, vandaar mijn vraag.
            Als het enkel de kostprijs zou zijn tussen 5 en 6bak zou het bij verplichte aankoop toch een stuk kleiner worden.

aangezien elke seat leon vanaf 125 pk en hoger met een 6-bak komt
            2013- Volvo V60 D3 R-Design
            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Voor een 23 jaar oude Mercedes met 4 bak naar 5 of 6 is dat mogelijk?

Het betreft een W460 240GD

Comment

Rij gewoon 110 op de snelweg. Dat is niet tegen u he Polygoon, ik weet ook wel dat je die snelheid niet haalt

Comment

Ik ben er vrij zeker van dat je de auto al lang verkocht gaat hebben voor de versnellingsbak naar de eeuwige racebanen vertrekt. Een manuele versnellingsbak kan heus wel wat hebben hoor.
                  BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                    Rij gewoon 110 op de snelweg. Dat is niet tegen u he Polygoon, ik weet ook wel dat je die snelheid niet haalt

110 lukt wel hoor maar dan ga je echt naar z'n top en zie je de brandstof meter gewoon mee zakken

Comment

Ik heb hetzelfde probleem Thomas, heb er ook al over aan het denken geweest.

Ter info: de golf V werd wel geleverd met 6 bak icm de 1.9tdi 105pk

Comment

Working...
                      X