Mijn e30 heb ik zonder keuring gekocht en deze is met de natte vinger 4cm verlaagd. Achteraan is een veer kapot dus ik ga rondom een nieuwe set veren steken. Ik heb begrepen dat er bij die verlaging altijd een attest moet zitten maar bij een bekend merk zal dat wel steeds het geval zijn zeker. De vraag die ik me nu stel is moet die door een garage geplaatst worden of mag ik het ook zelf doen?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
wetgeving omtrend verlaging
Collapse
X
-
Moet inderdaad geplaatst worden door een erkende verdeler, of je moet iemand vinden die zo zot is om een montageattest in te vullen zonder dat ie die veren geplaatst heeft.
Verder moeten ook de veren zelf een keuringsattest hebben.
En dan recht naar de geometriekeuring!
Btw: veren steken duurt echt geen 3uur hoor. Mijn schroefset was op een half uurtje gestoken en uitgelijnd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 230'ken Bekijk BerichtenDe BMW die ik kocht dit weekend,is 3cm verlaagd,achteraan kan ik wel mijn vingers niet tussen de band en de wielkast murmen. volgens de garage geen probleem,de kas gaat over de band???? hopelijk wel...
Er is wel een verlagingsattest bij voor de keuring.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
maak het jezelf simpel, installeer die eibachs, spuit die zwart, maak die wa vuil. zorg da het ni opvalt.
en hou u van den domme op de keuring.
als ze iet vragen, ge hebt hem zo gekocht en de vorige eigenar heeft gezegt da alle documenten erbij waren,....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk BerichtenMijn schroefset was op een half uurtje gestoken en uitgelijnd.
Het probleem waar ik nu pas aan denk is dat ik de veren pas kan steken na de keuring. Dus in de eerste plaats moet hij gekeurd worden, in deze toestand met kapotte veer achteraan gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Dit wilt dus zeggen dat ik zelf de originele ophanging nog moet steken (die heb ik erbij gekregen) en daarna pas de verlaging kan laten plaatsen. Kleine opmerking over die voorste originele veren, die zijn rood.. Dat kan ook nog een probleem leveren misschien.
Comment
-
Een setje weitec veren kost 120€. 60/40. Er staat wel bij dat er vanaf 60mm verlaging kortere schokdempers moeten gemonteerd worden. Dat wilt dus zeggen dat ik een complete kit moet kopen van 450€ en dat is teveel naar mijn goesting. De oplossing is voor 40/40 gaan of een een volledige kit van streetseries kopen voor 200€. Dan zit ik tenminste veilig maar de kwaliteit is wel minder natuurlijk.
Comment
-
60 mm is veel. trust me.
en met die prijzen mag je nog blij zijn.
een goed stel schokdempers alleen al kan tot 800 euries oplopen.
Comment
-
das heel fijn zo schokdempers van 800€ maar ik behoor niet tot die doelgroep. Ik wil gewoon een verlaagde ophanging. Als die oncomfortablel is en niet zo efficient maakt me dat niet uit, daar betaal ik dan ook een lage prijs voor. Heeft iemand ervaring met dit of een ander goedkoop merk?
Comment
-
ik zou gewoon voor eibachs gaan, de standaard 1"zal al meer dan genoeg zijn.
en dan heb je waarschijnlijk geen schokdempers nodig
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenKan iemand aub de topictitel corrigeren? Ik krijg er hoofdpijn van
Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk BerichtenIk wil gewoon een verlaagde ophanging. Als die oncomfortablel is en niet zo efficient maakt me dat niet uit, daar betaal ik dan ook een lage prijs voor.
Lekker besparen op je veiligheid, ga je ook wanli's kopen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten²²²²
Lekker besparen op je veiligheid, ga je ook wanli's kopen?
motorsport,tuningart, Berlin,paypal,ta-technix,TA-Technix,TuningArt,Tuning,Auto,Gewindefahrwerke,Airride,Luftfahrwerk,Serienfedern,Turbolader,Domlager,Benzinpumpen,Wasserpumpen,Sport Bremsscheiben,Fahrwerk, Fahrwerke, Gewindefahrwerk, Gewindefahrwerke, Sportfahrwerk, Sportfahrwerke, Federn, Federnsatz, Federnsätze, Tieferlegungsfeder, Sportfeder, Sportfedern, Sportfedernsatz, suspension, suspensions, competition, Rennsportprodukte, Rennfahrwerk, Straßenfahrwerk, Strassenfahrwerk, Dämpfer, Stossdämpfer, Stoßdämpfer, Schraubfahrwerk, Sportdämpfer, Renndämpfer, Gewinde, Verstellbar, Edelstahl, Rostfrei, Nachrüstmarkt, Komfort, Sportlichkeit, Performance, Fahrwerkssysteme, Motorsport, Amateursport, Tuning, Scene, Tuning Szene, Show und Shine, Tiefer, Tieferlegung, Automobilindustrie, Fahrdynamik, Premiumprodukte, Markenqualität, Anspruchsvolle Fahrwerkslösungen, flexible Fertigung, Rennsportabteilung, Dämpferentwicklung, Kolbenstange, fahrzeugspezifische Gutachten, Einbauanleitungen, Kataloge, Stabilisatoren, Aludomlager, Polyamid Federteller, Edelstahlfederbeingehäuse, komplette Dokumentation, Spitzentechnik, Hersteller Fahrwerkstechnik, Großhandel
Voor mijn rijstijl en miniem gebruik van de auto gaat dat echt wel volstaan. als ik veel kilometers zou doen of echt hard zou raggen dan gaat deze set het wel snel begeven. Banden zijn 205 brede fulda en goodyear's, meer dan voldoen om 90pk op de grond te zetten
Comment
Comment