Mededeling

Collapse
No announcement yet.

wetgeving omtrend verlaging

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • wetgeving omtrend verlaging

    Mijn e30 heb ik zonder keuring gekocht en deze is met de natte vinger 4cm verlaagd. Achteraan is een veer kapot dus ik ga rondom een nieuwe set veren steken. Ik heb begrepen dat er bij die verlaging altijd een attest moet zitten maar bij een bekend merk zal dat wel steeds het geval zijn zeker. De vraag die ik me nu stel is moet die door een garage geplaatst worden of mag ik het ook zelf doen?

  • #2
    Ge moet ze laten plaatsen door een erkende werkplaats, want die moeten uw plaatsingsattest invullen. Ofwel iemand zoeken die u da wil invullen en ze zelf plaatsen.

    Comment


    • #3
      ja wat is het nu

      Ik ga echt een 3 werkuren betalen om 4 veren te vervangen, dat kost meer dan de veren zelfs. Ik heb een 60/60 setjes van weitec gevonden voor 150€

      Comment


      • #4
        Joske is juist, Timozz zit er best wel naast
        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

        Comment


        • #5
          dat word dus een keuring met de orginele vering

          Comment


          • #6
            Moet inderdaad geplaatst worden door een erkende verdeler, of je moet iemand vinden die zo zot is om een montageattest in te vullen zonder dat ie die veren geplaatst heeft.

            Verder moeten ook de veren zelf een keuringsattest hebben.

            En dan recht naar de geometriekeuring!

            Btw: veren steken duurt echt geen 3uur hoor. Mijn schroefset was op een half uurtje gestoken en uitgelijnd.

            Comment


            • #7
              De BMW die ik kocht dit weekend,is 3cm verlaagd,achteraan kan ik wel mijn vingers niet tussen de band en de wielkast murmen. volgens de garage geen probleem,de kas gaat over de band???? hopelijk wel...
              Er is wel een verlagingsattest bij voor de keuring.

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door 230'ken Bekijk Berichten
                De BMW die ik kocht dit weekend,is 3cm verlaagd,achteraan kan ik wel mijn vingers niet tussen de band en de wielkast murmen. volgens de garage geen probleem,de kas gaat over de band???? hopelijk wel...
                Er is wel een verlagingsattest bij voor de keuring.
                Zolang de band niet uit de kassen komt is dat geen probleem, gewoon zien dat hij niet te laag hang maar met 3cm verlaging zal da wel geen problemen geven. Je kan wel die keuring niet overal laten doen, zijn maar een paar in België waar je die kan laten doen door die geometrie die moet nagekeken worden.
                2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                Comment


                • #9
                  maak het jezelf simpel, installeer die eibachs, spuit die zwart, maak die wa vuil. zorg da het ni opvalt.
                  en hou u van den domme op de keuring.

                  als ze iet vragen, ge hebt hem zo gekocht en de vorige eigenar heeft gezegt da alle documenten erbij waren,....

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Glenn Bekijk Berichten
                    Mijn schroefset was op een half uurtje gestoken en uitgelijnd.
                    dat veranderd de zaak natuurlijk. Wat was de kostprijs?

                    Het probleem waar ik nu pas aan denk is dat ik de veren pas kan steken na de keuring. Dus in de eerste plaats moet hij gekeurd worden, in deze toestand met kapotte veer achteraan gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Dit wilt dus zeggen dat ik zelf de originele ophanging nog moet steken (die heb ik erbij gekregen) en daarna pas de verlaging kan laten plaatsen. Kleine opmerking over die voorste originele veren, die zijn rood.. Dat kan ook nog een probleem leveren misschien.

                    Comment


                    • #11
                      Geen idee wat de kostprijs voor montage was, was all in

                      Comment


                      • #12
                        Kan iemand aub de topictitel corrigeren? Ik krijg er hoofdpijn van

                        Comment


                        • #13
                          Als de wagen velaagd is voor 2003 en er staat verlaagd voertuig op het oud keurings bewijs heb je geen attest nodig alleen je bodemvrijheid moet in orde zijn...

                          Comment


                          • #14
                            Een setje weitec veren kost 120€. 60/40. Er staat wel bij dat er vanaf 60mm verlaging kortere schokdempers moeten gemonteerd worden. Dat wilt dus zeggen dat ik een complete kit moet kopen van 450€ en dat is teveel naar mijn goesting. De oplossing is voor 40/40 gaan of een een volledige kit van streetseries kopen voor 200€. Dan zit ik tenminste veilig maar de kwaliteit is wel minder natuurlijk.

                            Binnen de categorie Schokbrekers+veren kunt kiezen uit de volgende onderliggende categorien: . Voor bijna alle auto merken leverbaar.

                            Comment


                            • #15
                              60 mm is veel. trust me.
                              en met die prijzen mag je nog blij zijn.
                              een goed stel schokdempers alleen al kan tot 800 euries oplopen.

                              Comment


                              • #16
                                das heel fijn zo schokdempers van 800€ maar ik behoor niet tot die doelgroep. Ik wil gewoon een verlaagde ophanging. Als die oncomfortablel is en niet zo efficient maakt me dat niet uit, daar betaal ik dan ook een lage prijs voor. Heeft iemand ervaring met dit of een ander goedkoop merk?

                                Comment


                                • #17
                                  ik zou gewoon voor eibachs gaan, de standaard 1"zal al meer dan genoeg zijn.
                                  en dan heb je waarschijnlijk geen schokdempers nodig

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                                    Kan iemand aub de topictitel corrigeren? Ik krijg er hoofdpijn van
                                    ²²²²

                                    Oorspronkelijk geplaatst door NineEleven Bekijk Berichten
                                    Ik wil gewoon een verlaagde ophanging. Als die oncomfortablel is en niet zo efficient maakt me dat niet uit, daar betaal ik dan ook een lage prijs voor.



                                    Lekker besparen op je veiligheid, ga je ook wanli's kopen?

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten
                                      ²²²²






                                      Lekker besparen op je veiligheid, ga je ook wanli's kopen?
                                      ik heb eens wat rond gekeken en lees toch genoeg positieve reacties over deze: http://www.hottuning.eu/?nav=product...product_id=569
                                      motorsport,tuningart, Berlin,paypal,ta-technix,TA-Technix,TuningArt,Tuning,Auto,Gewindefahrwerke,Airride,Luftfahrwerk,Serienfedern,Turbolader,Domlager,Benzinpumpen,Wasserpumpen,Sport Bremsscheiben,Fahrwerk, Fahrwerke, Gewindefahrwerk, Gewindefahrwerke, Sportfahrwerk, Sportfahrwerke, Federn, Federnsatz, Federnsätze, Tieferlegungsfeder, Sportfeder, Sportfedern, Sportfedernsatz, suspension, suspensions, competition, Rennsportprodukte, Rennfahrwerk, Straßenfahrwerk, Strassenfahrwerk, Dämpfer, Stossdämpfer, Stoßdämpfer, Schraubfahrwerk, Sportdämpfer, Renndämpfer, Gewinde, Verstellbar, Edelstahl, Rostfrei, Nachrüstmarkt, Komfort, Sportlichkeit, Performance, Fahrwerkssysteme, Motorsport, Amateursport, Tuning, Scene, Tuning Szene, Show und Shine, Tiefer, Tieferlegung, Automobilindustrie, Fahrdynamik, Premiumprodukte, Markenqualität, Anspruchsvolle Fahrwerkslösungen, flexible Fertigung, Rennsportabteilung, Dämpferentwicklung, Kolbenstange, fahrzeugspezifische Gutachten, Einbauanleitungen, Kataloge, Stabilisatoren, Aludomlager, Polyamid Federteller, Edelstahlfederbeingehäuse, komplette Dokumentation, Spitzentechnik, Hersteller Fahrwerkstechnik, Großhandel


                                      Voor mijn rijstijl en miniem gebruik van de auto gaat dat echt wel volstaan. als ik veel kilometers zou doen of echt hard zou raggen dan gaat deze set het wel snel begeven. Banden zijn 205 brede fulda en goodyear's, meer dan voldoen om 90pk op de grond te zetten

                                      Comment


                                      • #20
                                        Weinig vermogen --> snelheid behouden --> snel door de bochten --> veel grip nodig
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Daxter
                                        Zelfs als ge met uw stuur draait, voelde den auto bewegen.

                                        Comment

                                        Working...
                                        X