Behoed u voor replica velgen want ik heb opgevangen dat ze vanaf volgend jaar op de keuring controleren of de velgen zijn goedgekeurd en gehomologeerd.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
BMW velgen
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenBehoed u voor replica velgen want ik heb opgevangen dat ze vanaf volgend jaar op de keuring controleren of de velgen zijn goedgekeurd en gehomologeerd.
Comment
-
Ik overweeg de aankoop van de volgende set, wat denken jullie: http://www.carfantasy.nl/bmw/fk-spac...m-p-58416.html
Gr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk BerichtenBehoed u voor replica velgen want ik heb opgevangen dat ze vanaf volgend jaar op de keuring controleren of de velgen zijn goedgekeurd en gehomologeerd.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk BerichtenIk overweeg de aankoop van de volgende set, wat denken jullie: http://www.carfantasy.nl/bmw/fk-spac...m-p-58416.html
Gr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk BerichtenNiemand?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenGa je rondrijden op een set spoorverbreders misschien?
Comment
-
Ik kwam de volgende afbeelding tegen van William Blake met 12mm spacers:
Nu vind ik de wielen met deze spacers nog steeds ver naar binnen vallen en vroeg mij af hoeveel mm maximaal genomen kan worden zodat het nog steeds veilig is?
Ik kan kiezen tussen 15/17/20/25/30/35 mm
Gr
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk BerichtenIk kwam de volgende afbeelding tegen van William Blake met 12mm spacers:
Nu vind ik de wielen met deze spacers nog steeds ver naar binnen vallen en vroeg mij af hoeveel mm maximaal genomen kan worden zodat het nog steeds veilig is?
Ik kan kiezen tussen 15/17/20/25/30/35 mm
Gr
En, als je in de toekomst nog van zin bent bredere banden te monteren moet je daar ook nog rekening mee houden natuurlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk BerichtenIk kwam de volgende afbeelding tegen van William Blake met 12mm spacers:
Nu vind ik de wielen met deze spacers nog steeds ver naar binnen vallen en vroeg mij af hoeveel mm maximaal genomen kan worden zodat het nog steeds veilig is?
Ik kan kiezen tussen 15/17/20/25/30/35 mm
Gr
Op mijn touring had ik eerst 18mm achteraan in combinatie met Styling 136 (16"x7J met daarop de standaard 225/50/R16) en dat schuurde al aan de buitenste wielkas, zelfs zonder verlaging.
Na verlaging (en achteraan terug verhoging dmv dikkere rubbers wegens anders te laag en niet mooi) blijft het even erg.
Met 12mm achteraan (zoals ik nu rondrij in wintersetup) is er geen enkel probleem. Zelfs met volgeladen auto een vluchtheuvel opvliegen geeft geen contact.
In de zomer rijd ik sinds eind vorig jaar met Styling 32 (18"x8,5J met daarop 255/35/R1 en als ik achteraan de 18mm steek, sleept hij weer.
Ik heb het nu nog niet geprobeerd met 12mm, maar dat zal waarschijnlijk OK zijn.
Vooraan is 10mm meer dan genoeg, en zelfs 5mm kan optisch al een groot verschil maken. Hier geen enkel probleem ...
Het punt is, dat het voor mij niks uitmaakt als de achterkant soms een klein beetje sleept. Ik heb de indruk dat de wielkas er veel meer van afziet dan de band, dus op zich is er qua veiligheid geen enkel risico.
Mogelijks binnenkort eens informeren wat het inhoudt om lip in de achterste wielkassen voorzichtig een beetje naar binnen te plooien, zodat dit euvel van de baan is, en dan kan ik zonder zorgen breed rondrijden.
Edit : een andere oplossing is natuurlijk het leggen van smallere banden (bvb 225/18/40 op de achtervelg van 8,5J breed, zodat de flanken meer naar binnen staan en dus waarschijnlijk ook minder snel gaan schuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten12mm is voor E46 met OEM velgen in elk geval het maximum als je niet wilt schuren.
Op mijn touring had ik eerst 18mm achteraan in combinatie met Styling 136 (16"x7J met daarop de standaard 225/50/R16) en dat schuurde al aan de buitenste wielkas, zelfs zonder verlaging.
Na verlaging (en achteraan terug verhoging dmv dikkere rubbers wegens anders te laag en niet mooi) blijft het even erg.
Met 12mm achteraan (zoals ik nu rondrij in wintersetup) is er geen enkel probleem. Zelfs met volgeladen auto een vluchtheuvel opvliegen geeft geen contact.
In de zomer rijd ik sinds eind vorig jaar met Styling 32 (18"x8,5J met daarop 255/35/R1 en als ik achteraan de 18mm steek, sleept hij weer.
Ik heb het nu nog niet geprobeerd met 12mm, maar dat zal waarschijnlijk OK zijn.
Vooraan is 10mm meer dan genoeg, en zelfs 5mm kan optisch al een groot verschil maken. Hier geen enkel probleem ...
Het punt is, dat het voor mij niks uitmaakt als de achterkant soms een klein beetje sleept. Ik heb de indruk dat de wielkas er veel meer van afziet dan de band, dus op zich is er qua veiligheid geen enkel risico.
Mogelijks binnenkort eens informeren wat het inhoudt om lip in de achterste wielkassen voorzichtig een beetje naar binnen te plooien, zodat dit euvel van de baan is, en dan kan ik zonder zorgen breed rondrijden.
Edit : een andere oplossing is natuurlijk het leggen van smallere banden (bvb 225/18/40 op de achtervelg van 8,5J breed, zodat de flanken meer naar binnen staan en dus waarschijnlijk ook minder snel gaan schuren.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk BerichtenOk, dan bestel ik of de 17 of de 20 mm,
Bedankt!
Gr,
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenNeem voor alle zekerheid maar 17 mm.
Comment
Comment