Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW velgen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Behoed u voor replica velgen want ik heb opgevangen dat ze vanaf volgend jaar op de keuring controleren of de velgen zijn goedgekeurd en gehomologeerd.
    2014 BMW F32 420 dA M-pakket
    2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
    2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
    2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
      Behoed u voor replica velgen want ik heb opgevangen dat ze vanaf volgend jaar op de keuring controleren of de velgen zijn goedgekeurd en gehomologeerd.
      Zolang je bij de voorgeschreven maat (breedte, ET, diameter,...) blijft, is er geen vuiltje aan de lucht.

      Comment


      • #43
        Ik overweeg de aankoop van de volgende set, wat denken jullie: http://www.carfantasy.nl/bmw/fk-spac...m-p-58416.html

        Gr

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door DolF Bekijk Berichten
          Behoed u voor replica velgen want ik heb opgevangen dat ze vanaf volgend jaar op de keuring controleren of de velgen zijn goedgekeurd en gehomologeerd.
          Eerst zien dan geloven.

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
            Ik overweeg de aankoop van de volgende set, wat denken jullie: http://www.carfantasy.nl/bmw/fk-spac...m-p-58416.html

            Gr
            Niemand?

            Comment


            • #46
              Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
              Niemand?
              Ziet er mij alleszins best oké uit.

              Comment


              • #47
                Ga je rondrijden op een set spoorverbreders misschien?

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Ga je rondrijden op een set spoorverbreders misschien?
                  Uhm ja, dat was de bedoeling, why ??

                  Comment


                  • #49
                    Ik kwam de volgende afbeelding tegen van William Blake met 12mm spacers:


                    Nu vind ik de wielen met deze spacers nog steeds ver naar binnen vallen en vroeg mij af hoeveel mm maximaal genomen kan worden zodat het nog steeds veilig is?

                    Ik kan kiezen tussen 15/17/20/25/30/35 mm

                    Gr
                    Last edited by ; 18/02/2011, 17:02.

                    Comment


                    • #50
                      Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
                      Ik kwam de volgende afbeelding tegen van William Blake met 12mm spacers:


                      Nu vind ik de wielen met deze spacers nog steeds ver naar binnen vallen en vroeg mij af hoeveel mm maximaal genomen kan worden zodat het nog steeds veilig is?

                      Ik kan kiezen tussen 15/17/20/25/30/35 mm

                      Gr
                      Smijt een hoop gewicht in uw koffer zodat 'm lekker doorzakt en meet dan de afstand van de zijkant van de band tot aan de wielkas. Dan weet je tot hoeveel je kan gaan.

                      En, als je in de toekomst nog van zin bent bredere banden te monteren moet je daar ook nog rekening mee houden natuurlijk.

                      Comment


                      • #51
                        Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
                        Ik kwam de volgende afbeelding tegen van William Blake met 12mm spacers:


                        Nu vind ik de wielen met deze spacers nog steeds ver naar binnen vallen en vroeg mij af hoeveel mm maximaal genomen kan worden zodat het nog steeds veilig is?

                        Ik kan kiezen tussen 15/17/20/25/30/35 mm

                        Gr
                        12mm is voor E46 met OEM velgen in elk geval het maximum als je niet wilt schuren.

                        Op mijn touring had ik eerst 18mm achteraan in combinatie met Styling 136 (16"x7J met daarop de standaard 225/50/R16) en dat schuurde al aan de buitenste wielkas, zelfs zonder verlaging.
                        Na verlaging (en achteraan terug verhoging dmv dikkere rubbers wegens anders te laag en niet mooi) blijft het even erg.
                        Met 12mm achteraan (zoals ik nu rondrij in wintersetup) is er geen enkel probleem. Zelfs met volgeladen auto een vluchtheuvel opvliegen geeft geen contact.

                        In de zomer rijd ik sinds eind vorig jaar met Styling 32 (18"x8,5J met daarop 255/35/R1 en als ik achteraan de 18mm steek, sleept hij weer.
                        Ik heb het nu nog niet geprobeerd met 12mm, maar dat zal waarschijnlijk OK zijn.

                        Vooraan is 10mm meer dan genoeg, en zelfs 5mm kan optisch al een groot verschil maken. Hier geen enkel probleem ...


                        Het punt is, dat het voor mij niks uitmaakt als de achterkant soms een klein beetje sleept. Ik heb de indruk dat de wielkas er veel meer van afziet dan de band, dus op zich is er qua veiligheid geen enkel risico.
                        Mogelijks binnenkort eens informeren wat het inhoudt om lip in de achterste wielkassen voorzichtig een beetje naar binnen te plooien, zodat dit euvel van de baan is, en dan kan ik zonder zorgen breed rondrijden.
                        Edit : een andere oplossing is natuurlijk het leggen van smallere banden (bvb 225/18/40 op de achtervelg van 8,5J breed, zodat de flanken meer naar binnen staan en dus waarschijnlijk ook minder snel gaan schuren.
                        Last edited by ; 19/02/2011, 10:21.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door P.Stichelb Bekijk Berichten
                          12mm is voor E46 met OEM velgen in elk geval het maximum als je niet wilt schuren.

                          Op mijn touring had ik eerst 18mm achteraan in combinatie met Styling 136 (16"x7J met daarop de standaard 225/50/R16) en dat schuurde al aan de buitenste wielkas, zelfs zonder verlaging.
                          Na verlaging (en achteraan terug verhoging dmv dikkere rubbers wegens anders te laag en niet mooi) blijft het even erg.
                          Met 12mm achteraan (zoals ik nu rondrij in wintersetup) is er geen enkel probleem. Zelfs met volgeladen auto een vluchtheuvel opvliegen geeft geen contact.

                          In de zomer rijd ik sinds eind vorig jaar met Styling 32 (18"x8,5J met daarop 255/35/R1 en als ik achteraan de 18mm steek, sleept hij weer.
                          Ik heb het nu nog niet geprobeerd met 12mm, maar dat zal waarschijnlijk OK zijn.

                          Vooraan is 10mm meer dan genoeg, en zelfs 5mm kan optisch al een groot verschil maken. Hier geen enkel probleem ...


                          Het punt is, dat het voor mij niks uitmaakt als de achterkant soms een klein beetje sleept. Ik heb de indruk dat de wielkas er veel meer van afziet dan de band, dus op zich is er qua veiligheid geen enkel risico.
                          Mogelijks binnenkort eens informeren wat het inhoudt om lip in de achterste wielkassen voorzichtig een beetje naar binnen te plooien, zodat dit euvel van de baan is, en dan kan ik zonder zorgen breed rondrijden.
                          Edit : een andere oplossing is natuurlijk het leggen van smallere banden (bvb 225/18/40 op de achtervelg van 8,5J breed, zodat de flanken meer naar binnen staan en dus waarschijnlijk ook minder snel gaan schuren.
                          Het gaat hier wel over een E91. Een pré FL E91 heeft een spoorbreedte die 25 mm minder is dan de FL. Dus spoorverbreders gebruiken van 12 mm is hetzelfde (op 1mm na) als OEM spoorbreedte FL. Reken daarbij nog een tolerantie ingecalculeerd door BMW, dan denk ik dat spoorverbreders van ongeveer een 20 mm (op pré FL) echt wel het maximum zijn wil je niet tegen de wielkassen slijten. Met OEM 8.5 velgen, geschoeid met 255 banden, uiteraard.

                          Comment


                          • #53
                            Ok, dan bestel ik of de 17 of de 20 mm,
                            Bedankt!

                            Gr,

                            Comment


                            • #54
                              Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk Berichten
                              Ok, dan bestel ik of de 17 of de 20 mm,
                              Bedankt!

                              Gr,
                              Neem voor alle zekerheid maar 17 mm.

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Neem voor alle zekerheid maar 17 mm.
                                Ok !!

                                Comment


                                • #56
                                  Ik heb van DaSolid een setje 20mm kunnen overnemen, ben benieuwd.

                                  Comment

                                  Working...
                                  X