Oud topic dit, maar ik twijfel ook om gegroefde en geperforeerde schijven te kopen voor mijn mini, de JCW mini's hebben dit origineel dus zullen ze er toch niet moeilijk over doen denk ik, of is er ondertussen nog iets veranderd?
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Upgrade remmen, van gewone naar gegroefde. Keuring?
Collapse
X
-
Hey Krikkie
Ik ben geen remmenexpert, maar ik heb ooit is van iemand gehoord (die echt zwaar trackdays doet en Ring enzo) dat geperforeerde meer kans hebben op barsten. De kans zou bestaan als je ze écht (mis)gebruikt dat ze barsten tussen de gaatjes door... (dus van het ene gaatje naar het andere).
Die persoon vertelde me dat voor heftig gebruik gegroefde beter zijn (duurzamer).
Als ik probeer logisch te denken dan kan ik me wel vinden in dat verhaal: het uitzetten en krimpen van het metaal bij extreme hitte zal misschien sneller leiden tot scheurtjes als het oppervlak geperforeerd is...
Misschien eens even nakijken via Google en/of andere threads? Links en rechts zullen er wel gebruikers ervaringen te vinden zijn.
Comment
-
Hey krikke , was er ook net achter gekomen, t is inderdaad meestal bij circuit(misbruik) dat ze kunnen barsten, ik ga t bij mini R56S remmen houden die passen 1 op 1 en hebben een groter remvlak dan bij mij r53S,
Goedkoopste ook en keuringproofToyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Comment
Comment