Mededeling

Collapse
No announcement yet.

van basic naar RNS300

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• van basic naar RNS300

Kan iemand mij zeggen of het een zware klus is om een RNS300 te installeren én te laten werken in een VW Golf?

Momenteel is het een kale middenconsole met 1-din-radio in, zie foto. Ik zou er graag de RNS300 insteken. Ik heb weinig tot geen electronische kennis.

groeten,

Oorspronkelijk geplaatst door svbt Bekijk Berichten
    Kan iemand mij zeggen of het een zware klus is om een RNS300 te installeren én te laten werken in een VW Golf?

Momenteel is het een kale middenconsole met 1-din-radio in, zie foto. Ik zou er graag de RNS300 insteken. Ik heb weinig tot geen electronische kennis.

groeten,
    Is niet zoveel werk.
    GPS-antenne installeren, aansluiten op de databus, beetje programmeren met vagcom en rijden maar.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
      Is niet zoveel werk.
      GPS-antenne installeren, aansluiten op de databus, beetje programmeren met vagcom en rijden maar.

1. Wat moet ik mij concreet voorstellen bij het installeren van de gps-antenne. Is dit enkel plug en play (wat ik dus zou aankunnen) of komt daar meer elektronische kennis bij kijken?

2. Ik heb geen vagcom en zou de RNS niet via een garage aankopen. Kan ik die zelf installeren zonder tussenkomst garagist?

Comment

Gewoon plug and play is 15min werk. Heb al een gewone radio vervangen door een RNS510. Er moet totaal niks gedaan worden met VAGCOM

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
          Gewoon plug and play is 15min werk. Heb al een gewone radio vervangen door een RNS510. Er moet totaal niks gedaan worden met VAGCOM

En wat dan met die gps-antenne? Is dat iets los van de rns300 of zit dat geïntegreerd? En is mijn auto (nu dus met 1-din-radio) ook hier al op voorzien?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
            Fout. Als je het correct wil doen (bvb begeleiding via de MFA) dan moet je via vcds een aanpassing doorvoeren. Eventueel het BPA protocol uitschakelen moet ook via vcds.

Over de GPS antenne, ja, die moet je 10 tegen 1 nog plaatsen, maar dat is helemaal niet moeilijk. Die kabel/module geleid je gewoon naar boven via het middenste verluchtingsrooster (al is het bij jou precies een bakje, dan moet je daar wat creatief zijn).

Een aandachtspunt: bij de RNS510 moet je goed opletten welke firmware je draait omdat je bij een verouderde CAN gateway het probleem hebt dat de RNS de batterij leegtrekt. Hoe het bij de RNS300/310/315 zit weet ik niet.

De Quadlock kabel die je nodig hebt voor de RNS aan te sluiten is al aanwezig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door calculon Bekijk Berichten
              Fout. Als je het correct wil doen (bvb begeleiding via de MFA) dan moet je via vcds een aanpassing doorvoeren. Eventueel het BPA protocol uitschakelen moet ook via vcds.

Over de GPS antenne, ja, die moet je 10 tegen 1 nog plaatsen, maar dat is helemaal niet moeilijk. Die kabel/module geleid je gewoon naar boven via het middenste verluchtingsrooster (al is het bij jou precies een bakje, dan moet je daar wat creatief zijn).

Een aandachtspunt: bij de RNS510 moet je goed opletten welke firmware je draait omdat je bij een verouderde CAN gateway het probleem hebt dat de RNS de batterij leegtrekt. Hoe het bij de RNS300/310/315 zit weet ik niet.

De Quadlock kabel die je nodig hebt voor de RNS aan te sluiten is al aanwezig.
              en waar moet die antenne, via het bakje, dan exact komen? Tegen de voorruit ofzo?

Comment

Hier ziet ge het blokske liggen. Een andere optie is om het in de luchtrooster te verbergen (ontvangst genoeg). Moet zeker niet tegen de voorruit.

Comment

Is inderdaad peopsimpel, enkel even via Vagcom of VAS bij je Dealer het boordnetregelapparaat laten hercoderen hetgeen een halve minuut tijd kost. Is belangrijk voor de correcte communivatie tussen verschillende regelapparaten en ook om stroomverlies tegen te gaan aangezien een originele radio ook op het CanBus netwerk zit.

Greetzzz

Comment

Heb ik, voor het installeren van zo'n dubbeldin radio (rcd310 of rns300) een dubbeldin kader nodig? Of kan ik (zie foto's eerste post!) van het eerste geval onmiddellijk naar het tweede zonder extra kader ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fast_Audi Bekijk Berichten
                      Is inderdaad peopsimpel, enkel even via Vagcom of VAS bij je Dealer het boordnetregelapparaat laten hercoderen hetgeen een halve minuut tijd kost. Is belangrijk voor de correcte communivatie tussen verschillende regelapparaten en ook om stroomverlies tegen te gaan aangezien een originele radio ook op het CanBus netwerk zit.

Greetzzz
                      Klopt,
                      Enkel nog je gps antenne.
                      Je moet wel degelijk naar de dealer wrees ik.
                      Je hebt geen extra kader nodig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Coussee Bekijk Berichten
                        Klopt,
                        Enkel nog je gps antenne.
                        Je moet wel degelijk naar de dealer wrees ik.
                        Je hebt geen extra kader nodig.

ik heb een RNS310 NAVI te koop, bij interesse PM me maar !

Comment

Working...
                        X