Mededeling

Collapse
No announcement yet.

ecotuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • ecotuning

    Iemand al ervaring met zogenaamde ecotuning? Daar bij zou het vermogen niet toenemen maar wel het koppel waardoor een soepelere (en mogelijk zuinigere) rijstijl kan aangehouden worden.
    Tevens blijf je zo 100% in orde met verzekering etc. (misschien wel niet met fabrieksgarantie).
    Mij gaat het specifiek om de VW 2.0 CR TDI motor die standaard 320Nm ophoest. Richting 400Nm moet mi zonder problemen mogelijk zijn.
    Extra PK's interesseren me dus niet.

  • #2
    denk niet dat het erg veel gedaan word. meeste mensen nemen de pk's er bij omdat het ooit wel van pas kan komen, of heel af en toe eens leuk meegenomen is.
    2013- Volvo V60 D3 R-Design
    2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

    Comment


    • #3
      Ik denk niet dat het mogelijk is om het koppel zoveel op te schroeven zonder aan het vermogen te raken.

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
        Ik denk niet dat het mogelijk is om het koppel zoveel op te schroeven zonder aan het vermogen te raken.
        is perfect mogelijk volgends de chiptuners. staat toch overal als mogelijke stage vermeld.
        2013- Volvo V60 D3 R-Design
        2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

        Comment


        • #5


          Uw vermogen gaat dus altijd toenemen, hetgeen jij hier veronderstelt is een constant gebleven koppel op het toerental waar je je maximum vermogen haalt.

          Comment


          • #6
            dan is het wettelijk toch niet juist dat de tuners hetzelfde aantal pk's weergeven en enkel koppel hoger aanduiden? of is er maar een minimale niet aanvoelbare stijging?
            2013- Volvo V60 D3 R-Design
            2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

            Comment


            • #7
              Piekvermogen zal gelijk blijven.
              Uw vermogen hangt op ieder toerental af van het koppel op dat bepaald toerental, zie formule.
              Dus uw koppel kan in principe verhoogd worden bij lagere toerentallen zonder uw piekvermogen te veranderen.

              Comment


              • #8
                Het piekvermogen kan ongewijzigd blijven, daarentegen komt 't vermogen sneller op en houdt dat vermogen wel een heel pak langer aan waardoor de auto levendiger aanvoelt.

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door JanC Bekijk Berichten

                  Bij lagere toerentallen kan je meer koppel hebben zonder vermogenstoename.
                  Ideaal voor VTECs

                  Comment


                  • #10
                    je mag eco-tuning niet verwarren met wat sommige tuners aanbieden onder de naam eco-tuning.

                    eco-tuning gebeurt redelijk vaak bij transportbedrijven en bij bedrijven met een groot wagenpark, hier gaat het enkel en alleen om het verbruik naar beneden te halen, en vaak gaat dit hand in hand met MINDER vermogen , minder reactiviteit , minder respons op de gaspedaal, ... komt er eigenlijk op neer dat de fleet managers hun personeel niet vertrouwen dat ze wel eco zullen rijden en dus zorg je ervoor dat de wagen alleen maar eco kan rijden, dus de gas volledig in en er gebeurt bijna niets (dit wordt allemaal begrensd in de software) , of heel traag in ieder geval, maar de resultaten mogen er zijn, soms tot 30% minder het gemiddelde verbruik van de hele vloot voertuigen.

                    wat sommige tuners onder eco-tuning aanbieden is enkel wat extra koppel geven en hierdoor kan het gemiddelde verbruik wat gaan dalen doordat je minder vaak gaat terug-schakelen tijdens het voorbij steken en je gempiddelde iets lager kan uitkomen. Persoonlijk vind ik dat flauwekul, gewoon een marketing praatje, ofwel ga je voor een laag verbruik en dan pas je je rijstijl aan naar een eco-rijstijl ( daar heb je geen extra koppel voor nodig ) ofwel ga je voor meer rijplezier !

                    Comment

                    Working...
                    X