Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Bij de nieuwe BMW 's die getuned zijn zou de garage het direkt zien als ze hun computer aansluiten op de OBD poort...Weet ik van een BMW specialist....
De nieuwe BMW's ( alle F-reeksen vanaf 2010 ) kunnen nog niet geherprogrammeerd worden, hoe kan men dan nu al voorspellen dat "indien hij ooit zou kunnen getuned worden" ze dit meteen zullen zien ..... zeer straffe kerel die BMW "specialist" ;-)
Yep, daar heb je inderdaad een punt.
Maar ben zelf toch benieuwd hoe dit zal evolueren met de nieuwste ECU's, gezien ook het moeilijke gedoe dat nu nodig is met de huidige modellen...en ik heb het niet alleen over BMW, uiteraard.
De nieuwe BMW's ( alle F-reeksen vanaf 2010 ) kunnen nog niet geherprogrammeerd worden, hoe kan men dan nu al voorspellen dat "indien hij ooit zou kunnen getuned worden" ze dit meteen zullen zien ..... zeer straffe kerel die BMW "specialist" ;-)
@ Bruno, heb ergens zaken gelezen dat de boxen niet zichtbaar zijn.
Wat is uw mening hierover?
Wij proberen het allesinds nog niet uit.
Weet dat jij hier ook geen voorstander van bent, maar wat denk jij?
DSG Moet aangepast worden. Zelfs bij stage 1. Standaard tot 350Nm. (vb golf 6)
Die druk verhoging is dit constant.?
bedoel daarmee.. meer druk meer slijtage op de dsg denk ik dan.
natuurlijk waarschijnlijk wel nodig om geen slippende koppeling te krijgen.
Toch kom ik hier en daar Gti-dsg rijders tegen die gemakkelijk 380 a 400 Nm
draaien zonder herprogrammatie.
Precies of er vroeger een veiliger marge opzat maar met de tijd gebleken is dat
de DSG wel degelijk meer aankan..verwarend
Wat met schakeltijden verkorten (manueel)..of doet dit meer kwaad dan goed ?
Eigenlijk is het heel eenvoudig: Als je weet wat de max. kracht toleranties zijn van de fabrikant en je blijft daaronder is er geen vuiltje aan de lucht.
Ok, geef wel toe dat je die info wel uit betrouwbare bron moet zien te krijgen, dat wel want anders zit je nog achter het net te vissen.
Bij mijn ZF bak zou het, volgens ZF/BMW een 720NM max. zijn dus van de 580NM standaard kunnen er nog aardig wat NM's bij zonder het zaakje naar de filistijnen te helpen.
Vermoed wel dat de DSG bak van VW ook een behoorlijke marge zal hebben.
Het enige wat je wel extra kan doen is de olie (Een stuk!) eerder verversen dan de fabrikant opgeeft en dat scheelt ook al een slok op een borrel wat de goede werking en betrouwbaarheid betreft.
Die druk verhoging is dit constant.?
bedoel daarmee.. meer druk meer slijtage op de dsg denk ik dan.
natuurlijk waarschijnlijk wel nodig om geen slippende koppeling te krijgen.
Toch kom ik hier en daar Gti-dsg rijders tegen die gemakkelijk 380 a 400 Nm
draaien zonder herprogrammatie.
Precies of er vroeger een veiliger marge opzat maar met de tijd gebleken is dat
de DSG wel degelijk meer aankan..verwarend
Wat met schakeltijden verkorten (manueel)..of doet dit meer kwaad dan goed ?
Vroeger werden de DSG's niet geherprogrammeerd en probeerden tuners iets in hun programma in te passen om de slip tegen te gaan.
Nu is er DSG aanpassing mogelijk en is dit ook de perfecte oplossing.
Wat bedoel je met "manueel"? Bij DSG Remap passen wij schakeltijden, momenten en dergelijke zoizo aan.
Kick down wordt verwijderd, launch control geactveerd.
@ Bruno, heb ergens zaken gelezen dat de boxen niet zichtbaar zijn.
Wat is uw mening hierover?
Wij proberen het allesinds nog niet uit.
Weet dat jij hier ook geen voorstander van bent, maar wat denk jij?
Ik weet niet wat zo'n powerbox doet tegenover een gewone chip maar bmw biedt die zelf "onder de tafel" aan aan hun klanten.
Eigenlijk is het heel eenvoudig: Als je weet wat de max. kracht toleranties zijn van de fabrikant en je blijft daaronder is er geen vuiltje aan de lucht.
Ok, geef wel toe dat je die info wel uit betrouwbare bron moet zien te krijgen, dat wel want anders zit je nog achter het net te vissen.
Bij mijn ZF bak zou het, volgens ZF/BMW een 720NM max. zijn dus van de 580NM standaard kunnen er nog aardig wat NM's bij zonder het zaakje naar de filistijnen te helpen.
Vermoed wel dat de DSG bak van VW ook een behoorlijke marge zal hebben.
Het enige wat je wel extra kan doen is de olie (Een stuk!) eerder verversen dan de fabrikant opgeeft en dat scheelt ook al een slok op een borrel wat de goede werking en betrouwbaarheid betreft.
Yep, volledig correct.
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Vroeger werden de DSG's niet geherprogrammeerd en probeerden tuners iets in hun programma in te passen om de slip tegen te gaan.
Nu is er DSG aanpassing mogelijk en is dit ook de perfecte oplossing.
Wat bedoel je met "manueel"? Bij DSG Remap passen wij schakeltijden, momenten en dergelijke zoizo aan.
Kick down wordt verwijderd, launch control geactveerd.
Kan dat bij de gerobotiseerde bak van Citroën ook, dat herprogrammeren?
Of is dat hierbij niet mogelijk?
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Normaal gezien wel want "gerobotiseerd" is eigenlijk gelijk aan "software (programma) afhankelijk"...maar de Geert of den Bruno kunnen je daar meer uitsluitsel over geven.
Vroeger werden de DSG's niet geherprogrammeerd en probeerden tuners iets in hun programma in te passen om de slip tegen te gaan.
Nu is er DSG aanpassing mogelijk en is dit ook de perfecte oplossing.
Wat bedoel je met "manueel"? Bij DSG Remap passen wij schakeltijden, momenten en dergelijke zoizo aan.
Kick down wordt verwijderd, launch control geactveerd.
Ik was fout...bedoelde gewoon de schakeltijden,en wil weten wat het effect daarvan is !!
+ dacht dat een remap in verschillende stages zat en het één niet bij het ander zat.
Beide zijn verschillende softwares. Maar er zijn trukjes die hielpen.
DSG herprogrammatie is de meest effectieve wijze.
We herprogrammeren zelfs zodanig dat de schakelmomenten zelfs wijzigen per versnelling.
Voorlopig geen neveneffecten gezien en hebben er al een hele hoop van rondbollen.
Normaal gezien wel want "gerobotiseerd" is eigenlijk gelijk aan "software (programma) afhankelijk"...maar de Geert of den Bruno kunnen je daar meer uitsluitsel over geven.
Voor citroen bieden wij het niet aan wegens te weinig vraag. Wou houden het koppel onder de grens.
Mits de juiste tools (indien beschikbaar) en effectieve toegang zou dit mogelijk moeten zijn ja.
De nieuwe BMW's ( alle F-reeksen vanaf 2010 ) kunnen nog niet geherprogrammeerd worden, hoe kan men dan nu al voorspellen dat "indien hij ooit zou kunnen getuned worden" ze dit meteen zullen zien ..... zeer straffe kerel die BMW "specialist" ;-)
Ik was fout,het is niet bij de nieuwste modellen maar bij de vorige, (zal dan voor 2010 zijn) als de garage hun computerke inpluggen komt er direkt een melding dat de software verandert is ..
Ik was fout,het is niet bij de nieuwste modellen maar bij de vorige, (zal dan voor 2010 zijn) als de garage hun computerke inpluggen komt er direkt een melding dat de software verandert is ..
daar is ondertussen een oplossing voor gevonden , kan bij de meeste modellen worden uitgeschakeld die melding
Ik was fout,het is niet bij de nieuwste modellen maar bij de vorige, (zal dan voor 2010 zijn) als de garage hun computerke inpluggen komt er direkt een melding dat de software verandert is ..
Ik had met mijn Z4 iets gelijkaardigs indertijd...
Telkens ik in de BMW garage kwam (en dat was spijtig genoeg zéér regelmatig) kreeg ik meteen de melding dat het saldo op mijn bankrekening gewijzigd ging worden!
Ik had met mijn Z4 iets gelijkaardigs indertijd...
Telkens ik in de BMW garage kwam (en dat was spijtig genoeg zéér regelmatig) kreeg ik meteen de melding dat het saldo op mijn bankrekening gewijzigd ging worden!
Comment