Oorspronkelijk geplaatst door Fiddy
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Omdat het gewoon te veel geld kost om elke motor individueel af te stellen ontwikkeld de fabrikant een mtor-sturing die altijd perfect moet werken, zowel op die motoren met positieve toleranties als die met negatieve toleranties.
Dit zou dan betekenen dat er ook motoren zijn waar geen winst uitgehaald kan worden?
Comment
-
Nee.
Leest mijn voorgaande post eens, en om je toch maar alles voorgekauwd kant en klaar voor te schotelen:
Sterke motoren worden bij aankoop softwarematig teruggeregeld om deze aantrekkelijker te maken voor de markt. Met chiptuning stemt men die parameters opnieuw, maar dan meer ideaal, op elkaar af. Dit alles resulteert bij motoren met turbo of een andere vorm van laaddrukverhoging van 20 tot 40% prestatieverbetering, dus koppel (trekkracht) en vermogen (topsnelheid). Bij atmosferische motoren is de winst een 6 à 8%. Hierdoor kan de auto sneller optrekken en wordt de topsnelheid verhoogd. Bij een onveranderde rijstijl is een brandstofverbruikvermindering realiseerbaar omdat het rendement van de motor wordt verhoogd. De motor wordt levendiger en reageert sneller op gaspedaalbewegingen.
Als er een elektronische geregelde inspuiting en ontsteking aanwezig is, ook wel motormanagement genoemd, is chiptuning mogelijk. Het managementsysteem is de plaats waar alle informatie van de motor binnenkomt. De computer geeft aan de hand van de gemeten gegevens, de injectie en de turbo de opdrachten.
In de motor zitten op diverse plaatsen sensoren die informatie naar het management sturen. Door middel van chiptuning gaat men hier ingrijpen. De computer gebruikt het programma dat de constructeur heeft ingevoerd om alles te sturen. Het programma bepaalt de hoeveelheid brandstof mag worden ingespoten en op welk tijdstip. Bij chiptuning gaat men die software beïnvloeden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk BerichtenDenk eerder dat de hele post satirisch bedoeld is aangezien het om een atmosferische motor gaat waarbij er amper winst te behalen valt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenFoutje zeker?
Hij bedoelt de 2,5-liter er insteken he.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
Hij bedoelt de 2,5-liter er insteken he.
Maar goed, zoals reeds opgemerkt, satirisch bedoelt en voor mij in eerste instantie ff onduidelijk, ben nl. niet zo goed bekent met de motorcodes van BMW.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door PiTTbuLL003 Bekijk BerichtenDus in weze dezelfde motor als 110pk? Ja vind het ook wa weinig vandaar
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TheAquaholic Bekijk Berichten
Thanks Bruno en nog veel succes met je zaak, ik maak later zeker nog eens een afspraak voor de Golf van mijn vrouw...
Wim
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gerritbuggenhout Bekijk BerichtenBrunoL
E30 320i kan je daar wat mee?
als je er teveel werk moet insteken om dit op te zoeken of iets is dit niet nodig, 'k had het gewoon graag eens geweten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenEr is bijna geen 2.0d die ik bij kan houden. Allemaal al langs Bruno geweest
Comment
-
Comment
-
Ik twijfel nog steeds om de E280 CDI wat meer power te geven.
Op sommige plaatsen lees ik dat het dezelfde motor is dan de E320 en dat de wagen tot 270pk en 600Nm kan, anderzijds dat mijn remmen en sommige motoronderdelen (zouden die dan wel anders zijn?) de extra power niet gaan aankunnen.
extra weetjes in de discussie :- 28.000 km op 2 jaar
- wil de wagen nog een tijd houden
- gaat elk jaar op onderhoud bij de officiële dealer
- maximimumsnelheid minder belangrijk
- optrekken en tussenhernemingen wel belangrijk
IRIDIUM
Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214
Groeipunt
Helderzienden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICT Design Bekijk BerichtenIk twijfel nog steeds om de E280 CDI wat meer power te geven.
Op sommige plaatsen lees ik dat het dezelfde motor is dan de E320 en dat de wagen tot 270pk en 600Nm kan, anderzijds dat mijn remmen en sommige motoronderdelen (zouden die dan wel anders zijn?) de extra power niet gaan aankunnen.
extra weetjes in de discussie :- 28.000 km op 2 jaar
- wil de wagen nog een tijd houden
- gaat elk jaar op onderhoud bij de officiële dealer
- maximimumsnelheid minder belangrijk
- optrekken en tussenhernemingen wel belangrijk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk BerichtenNu zit ik toch met een vraagje
Krijgen er mensen via dit forum korting bij bepaalde chiptuners, op het ford forum is dat wel zo , maar ja ik rij niet mee een ford.
Greetz fosgate
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenmss eens zeggen met welke wagen je dan wel rijdt dan kunnen we eens kijken of er mss ergens een aktie is die interessant kan zijn voor jou
Krijg ik dan dubbele korting als de nieuwe er komt?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenmss eens zeggen met welke wagen je dan wel rijdt dan kunnen we eens kijken of er mss ergens een aktie is die interessant kan zijn voor jou
Haha
ik rij met een Audi A4 (1.8tfsi) en ik word vanavond bij jou verwacht om 17.30
Ik kan maar proberen eh
Btw Bruno, ik heb jou adres via EL GRECO van op het grote a4 topic op dit forum (nogmaals thx elgreco )
greetz!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Fosgate Bekijk BerichtenHaha
ik rij met een Audi A4 (1.8tfsi) en ik word vanavond bij jou verwacht om 17.30
Ik kan maar proberen eh
Btw Bruno, ik heb jou adres via EL GRECO van op het grote a4 topic op dit forum (nogmaals thx elgreco )
greetz!
Comment
Comment