Ik zie euro6 wagens toch niet 10jaar rondrijden. Bij het minste is dat toch afgekeurd.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenNee dat klopt, wordt gekeurd volgens euro 6, zo was het toch bij onze ML/250 Bluetec.
Is trouwens begin van de week terug binnen gegaan voor de tweede keer om een sensor van de katalysator te vervangen.
En daardoor begint heel dat adblue systeem te flippen. Leuk hoor ene bluetec.
Kostprijs 470 + btw + werkuren.
Gelukkig nog onder garantie
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk BerichtenIk dacht dat meestal de versnelling genomen werd die het dichtste bij de 1 op 1 verhouding staat. Bij mij is de 6de (van de 8 ) perfect 1 op 1. In 4de of 5de te veel wielspin schijnt.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtendat van die 1 op 1 verhouding is nog van heel lang geleden toen tuners nog zelf de verhouding moesten uitrekenen tussen motor toerental en toerental of snelheid van de rollen van de testbank, als je dan een 1op1 verhouding neemt moet je niet veel rekenen, maar tegenwoordig hoeft dat niet en rekent de testbank die verhouding uit en zet je grafiek meteen in RPM ( motortoerental ) ipv vroeger in omttreksnelheid van de rollen ( = wielsnelheid ) . Dus er is helemaal geen voordeel om in een 1op1 verhouding te zitten ( echte 1op1 komt overigens nauwelijks voor, 5de versnelling is meestal rond de 1.08 ) , een motor moet hetzelfde vermogen leveren, ongeacht de versnelling ( je moet alleen zien dat er geen wielspin is ).
Comment
-
op bezoek geweest bij dvx performance, super goe ontvangen, vriendelijke gasten en goed resultaat. Aanrader!
Resultaat zie hieronder
dvxmeting.jpg
Comment
-
Kent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?
Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk BerichtenKent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?
Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk BerichtenKent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?
Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
Hij doet bij een vriend van mij ook alle tunings en telkens in orde.
Ik zou wel je dpf leegmaken en laten zitten voor het oog. Als er een buis zit dan heb je boel op de keuring.
Tenzij er op je gva geen dpf vermeld is.
Hou ons eens op de hoogte van hun manier van werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk BerichtenKent iemand ASD tuning in Meerhout? Aan te raden?
Ik zou er binnen gaan met de 318d van 10/2007 (136PK) om de DPF te vervangen door een buis, en deze samen met de EGR bazaar te laten uitschakelen in de software... Goed plan?
Chiptunen voor extra vermogen is niet het doel, enkele PK's maar vooral wat koppel bij is mooi meegenomen ;-)
ASD doet dit voor 500 euro, lijkt me niet duur... is wel een tijdelijke actie omdat ze aan het verbouwen zijn blijkbaar.
Iemand die écht iemand anders kan aanraden? Of goede redenen heeft om mijn ASD afspraak toch maar af te zeggen?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door krzystof Bekijk Berichtenop bezoek geweest bij dvx performance, super goe ontvangen, vriendelijke gasten en goed resultaat. Aanrader!
Resultaat zie hieronder
[ATTACH=CONFIG]97506[/ATTACH]
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenIk zou hem leegmaken en laten zitten. Heb je voor die 500€ enkel DPF delete in uw programma of is hij dan ook herschreven met vermogenswinst? Indien je ook herprogrammatie op maat hebt met vermogenswinst is het niet duur. Indien enkel de buis (of leegmaken) en DPF delete in uw ori programma is het een redelijke prijs...
Wat rekenen jullie normaal? (mag via PM). Het enige probleem is dat jullie stevig uit de richting zitten voor mij :-s Prijs is all-in dus herprogrammatie voor de DPF en ook EGR zou langs die weg uitegschakeld worden (blijft wel fysiek zitten, gaat enkel niet meer openen) Ik ga wel vragen om de boel te "optimaliseren" zonder speciefiek voor XXX PK/NM te gaan, gewoon en optimale sturing.
Wat zouden jullie antwoorden op deze vraag?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenik heb met die man al eens gesproken en die leek me echt wel van wanten te weten.
Hij doet bij een vriend van mij ook alle tunings en telkens in orde.
Ik zou wel je dpf leegmaken en laten zitten voor het oog. Als er een buis zit dan heb je boel op de keuring.
Tenzij er op je gva geen dpf vermeld is.
Hou ons eens op de hoogte van hun manier van werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenDa's wel een serieuze winst precies. Alé, ken er nu niet veel van, meer lijkt me toch de moeite.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk BerichtenGeert,
Wat rekenen jullie normaal? (mag via PM). Het enige probleem is dat jullie stevig uit de richting zitten voor mij :-s Prijs is all-in dus herprogrammatie voor de DPF en ook EGR zou langs die weg uitegschakeld worden (blijft wel fysiek zitten, gaat enkel niet meer openen) Ik ga wel vragen om de boel te "optimaliseren" zonder speciefiek voor XXX PK/NM te gaan, gewoon en optimale sturing.
Wat zouden jullie antwoorden op deze vraag?
Maar 500 eurootjes voor ledigen DPF en DPF Delete en EGR uitschakelen en dan nog is een herprogrammatie zal geen maatwerk zijn.
Heb je beide afzonderlijke prijzen laten weten.
Iedereen is vrij om te gaan waar hij wil he. ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door 318d Bekijk BerichtenZover ik me nu heb laten informeren (oa op dit forum) is het een EURO4 en bij EURO4 is geen DPF verplicht, bij EURO5 wel. Dus in principe mogen ze mij hiervoor niet afkeuren, tenzij de roetuitstoot te hoog zou zijn, wat normaal moet meevallen.
Je kan best je DPF laten zitten maar van binnen leeg maken, dan merken ze niets op de keuring ;-)
Comment
-
Ik zit toch een dik jaar voor die datum
Ik twijfel nog... Enerzijds is die DPF ledigen idd meer incognito... Maar uiteindelijk: dat ze het maar zien: DPF niet verplicht
Stel dat ze morgen de boel weer aanpassen en op één of andere manier dat gaan viseren... ik heb nog de originele DPF die er wel onder kan voor de controle. (uiteraard wel lang niet ideaal!)
Verder verdenk ik een leeggemaakte DPF filter ervan (lege grote doos) dat het zich gaat gedragen als klankkast, en dat hij minstens drukverschillen in de uitlaat gaat veroorzaken. Kan zijn dat het niets uitmaakt, kan zijn dat het in bepaalde gevallen en bij bepaalde toerentallen wel golven gaat terugkaatsen en plots tegendruk gaat geven bij resonantie... Of de turbo daar gelukkig mee blijft? Nu denk ik vér, maar het kan... (in een vorig leven erg veel met geluid en speaker cabinets bezig geweest, zelfde theorie Op deze manier, maar dan berekend zorgt een demper er ook voor dat je uitlaat beschaafd klinkt)
Dus puur technisch is een buis in dezelfde diameter sowieso beter vermoed ik.
Ook bedenk ik mij dat een leeggehaalde DPF evengoed herkend kan worden op de keuring: het moet al een héél goeie stielman zijn als deze op de naad open geslepen wordt en weer dichtgelast, zonder dat dit zichtbaar is. Zeker de eerste periode als de naad nog vers is en niet geoxideerd.
Nu ben ik echt héééééél ver aan het denken hé. Maar ik houd liever met alles rekening
Comment
-
Vraagje tussendoor, zijn er 'Belgische' alternatieven voor Squadra Tuning die even goed zijn? Het gaat om een 1.6 jtdm 105 (waar dus ook de fysieke inlaatrestrictie moet worden verwijderd en niet enkel een remap)2021 Taycan 4S
2021 Lexus UX250h
Comment
Comment