Oorspronkelijk geplaatst door kefkie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenHeeft een dezer tuners ervaring met een Cupra R tuning?
op de sites staat 310pk? hoe gaat dit in de praktijk? is dat evenveel of meer of minder? hoe valt dat mee met enkel dat vermogen op de voorwielen?
Meestal hebben ze net iets meer dan 310pk :
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenIs nog wat tevroeg, als ik die nu moet kopen met mijn km's dat ik doe ben ik binnen de korste keren blut
Staat hier in Belgie, helemaal zoals mijne nu is maar een beetje sneller. Prijs is nog deftig bespreekbaar want ze geraken er toch niet vanaf.
In duitsland staat er ook eentje nog te koop en is in het gifgroen, maar heeft tuningachterlichten en de zetels zijn nogal gekreukt wat kan wijzen op veel korte afstandjes met in en uit stappen..
http://nl.autoscout24.be/Details.asp...3394&asrc=st|s
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenHeeft een dezer tuners ervaring met een Cupra R tuning?
op de sites staat 310pk? hoe gaat dit in de praktijk? is dat evenveel of meer of minder? hoe valt dat mee met enkel dat vermogen op de voorwielen?
Zeer leuke wagen voor zijn geld hoor!
Comment
-
Zoals de meeste hier wel zullen gelezen hebben, heb ik een "klein" dispuut gehad met Bruno.
Uiteindelijk een gaatje in onze agenda gevonden (eerder ik die eindelijk eens tijd had dan hij).
samen gezeten, alles uitgeklaard, zowel op privé vlak als op het vlak van de tuning met mijn auto.
Auto daar in vol vertrouwen achter gelaten, eerste keer dat ik zolang zonder auto zit en hopende op een diagnose die nog zou meevallen.
Wat te verwachten was, is dus ook gebeurd. Vliegwiel was dus compleet naar de zak.
Niet alleen het vliegwiel was kapot maar nog een onderdeel dat wat schade heeft opgelopen.
Bruno heeft mij de mogelijkheden gegeven:
- ofwel alles trg in elkaar steken en verder blijven botsen. (niet zijn favoriete optie noch die van mij)
- vliegwiel van sachs steken, dat sterker is maar waar het trillen blijft, aangezien ik veel in de file zit en geregeld in antwerpen city zit is dat geen comfortabele optie en al zeker niet in de koudere maanden
- terug een oem vliegwiel steken en trg blij rond karren.
Lang getwijfeld wat ik zou doen, was die kar al geruime tijd moe. Maar heb vantweekend ontdekt wat die kan zonder al teveel moeite te doen .
Uiteindelijk toch gewoon beslist op een oem vliegwiel te steken. Bruno stelde nog voor om dan een koppeling van Sachs te steken, die was nog goed dus heb ik dat eerst maar afgewezen.
2 seconden later toch maar trg gebeld om ze wel te steken nu dat ding toch half uiteen ligt . Volgens hem een goede beslissing. Des te beter!
Had gedacht dat dit niet kon op mijn model aangezien ik van andere binnen- en buitenlandse firma's tegenstrijdige berichten kreeg van ja het kan wel en nee het kan niet.
Volgens Bruno kon het dus wel, dus pakken we dat er inneens maar bij.
Van Bruno nog een serieus mooie geste gekregen!!!
Straks ga ik eens langsgaan om eens te zien hoe dat stukske miserie er in het echt eigenlijk uitzien.
Hopelijk en waarschijnlijk kan ik hier volgende week een happy ending komen vertellenBMW X5 45e
Comment
-
Zeg eens een vraagje. Ik lees bij verschillende tuners waarden van 240 tot 260 pk voor een 2.0 TSI uit de Octavia RS my 2013. Ik veronderstel dat dit op RON 98 is. Hoe zit het met op RON 95 rijden na een tuning?
Groet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk BerichtenZeg eens een vraagje. Ik lees bij verschillende tuners waarden van 240 tot 260 pk voor een 2.0 TSI uit de Octavia RS my 2013. Ik veronderstel dat dit op RON 98 is. Hoe zit het met op RON 95 rijden na een tuning?
Groet
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk BerichtenToevallig vandaag geweest en zeer tevreden van.
Vriendelijke ontvangst, auto eerst op de testbank en bleek 137PK te hebben en 282NM.
Vervolgens een mooie tuning op maat gekregen en nadien weer op de testbank met als resultaat 183PK en 355NM.
Naar mijn idee allemaal netjes binnen de marges. Standaard zou mijn 320dA 150PK en 330NM hebben.
Het "slome" is er uit en de BMW loopt nu super!
Originele en testwaardes konden lager uit vallen, volgens hen doordat een automaat schijnbaar op een testbank niet maximaal getest kan worden, of door hen niet maximaal getest wordt.
Gr,
DR
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenNormaal ga je dan een paar pk minder hebben, maar denk dat je dit niet zo erg zal voelen hoor. Klopsensor past toch alles aan.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk BerichtenDus toch best RON98 tanken voor ik ergens binnen rij?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DR.007 Bekijk BerichtenKan iemand hier mij vertellen waarom een automaat op een testbank niet maximaal getest kan worden? Of waarom men dat niet doet?
Gr,
DR
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk BerichtenTuurlijk 98 tanken en zeker met een getunede wagen....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk BerichtenRijden jullie altijd met RON 98 daarna?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Zephir Bekijk BerichtenRijden jullie altijd met RON 98 daarna?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door beemer_m3 Bekijk BerichtenZoals Luc aanhaalde, als je 95 tankt zal je een klein verschil merken. Echter zal je er niets verkeerd mee doen hoor, maar als je de motor optimaal wil gebruiken, best 98 dan
Met Shell,Bp,Aral is er voor mij een enorm verschil. Zeker met Aral ultimate diesel en Bp ultimate diesel. Wel niet in Belgie beschikbaar maar wie gaat nu niet graag naar Duitsland (if you know what i mean). Cetaan in Belgie ligt rond de 51-53.
Bp ultimate diesel ligt rond de 55-57.5 cetaan en Aral ultimate diesel zelfs 60-61.5. Heel groot verschil merkbaar. Auto trekt en gaat stukken beter, zonder ''gaspedaal lagg''. Motor is bijna onhoorbaar binnen. Ideaal voor lange afstanden want daar hoor ik alleen maar rolgeluiden (235/45/R1. Nu, diesel auto's van 10 jaar terug zullen daar amper iets van merken. Maar met de laatste common rail technologie en een inspuiting van 2000bar hoor je en voel je wat voor soort diesel geschikt is voor uw auto.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Ford-Power Bekijk BerichtenZelfde verschil met een laatste nieuwe diesel. Tank maar geen esso,oeral,maes,gulf..... Want je gaat merken dat em luider wordt, minder pit hoger in de toeren, trilt meer, loopt ruwer....
Met Shell,Bp,Aral is er voor mij een enorm verschil. Zeker met Aral ultimate diesel en Bp ultimate diesel. Wel niet in Belgie beschikbaar maar wie gaat nu niet graag naar Duitsland (if you know what i mean). Cetaan in Belgie ligt rond de 51-53.
Bp ultimate diesel ligt rond de 55-57.5 cetaan en Aral ultimate diesel zelfs 60-61.5. Heel groot verschil merkbaar. Auto trekt en gaat stukken beter, zonder ''gaspedaal lagg''. Motor is bijna onhoorbaar binnen. Ideaal voor lange afstanden want daar hoor ik alleen maar rolgeluiden (235/45/R1. Nu, diesel auto's van 10 jaar terug zullen daar amper iets van merken. Maar met de laatste common rail technologie en een inspuiting van 2000bar hoor je en voel je wat voor soort diesel geschikt is voor uw auto.
Comment
Comment