Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
    Je hebt eigenlijk gelijk maar je komt toch wel zeurderig over met die vraag, straf eh.. Zo van, ik kan het mij eigenlijk niet permiteren maar dan toch, en wat dit en wat dat??
    En goede tuner houdt daar rekening mee maar ik vermoed ergens dat je dat al wist...
    Wat zou ik mij niet kunnen permiteren?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
      ook die is identiek aan de 160pk versie , vandaar ook dat die origineel niet zo soepel rijdt, de overbrengingsverhoudingen zijn te lang ( afgestemd op de 160pk)
      Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
      Bruno,

Ik had zelf ook nog deze wagen bekeken en de eindoverbrenging verschilt toch weldegelijk had ik vernomen.
      Wat is 't nu?

Ik denk dat ik het weet...

Comment

• Anders hier eens lezen

Heeft iemand reeds ervaring met het chiptunen (ABT) van de 120pk 1.8 TFSI versie: ABT 1.8 TFSI 120pk naar 211 pk Normaal gesproken, behoud je netjes de garantie wanneer de ABT chip via de dealer wordt

greetz

Comment

Ja uiteraard, wat doet je nu nog twijfelen? Gewoon ff je financiële twijfel opzij zetten en genieten van.... ja toch?...
          Uiteraard speelt het financiële aspect een rol. De wagen is immers al 5 jaar oud en heeft 100.000 km. Daarmee vraag ik me af of het nog de moeite is. Ik ben natuurlijk wel nog niet van zin om binnenkort een andere wagen te kopen, dus... (Maar binnekort wordt het vakantiegeld gestort )

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door twgmn Bekijk Berichten
            Uiteraard speelt het financiële aspect een rol. De wagen is immers al 5 jaar oud en heeft 100.000 km. Daarmee vraag ik me af of het nog de moeite is. Ik ben natuurlijk wel nog niet van zin om binnenkort een andere wagen te kopen, dus... (Maar binnekort wordt het vakantiegeld gestort )
            Heb mijn vorige E46 330d laten chippen bij 118.000 km, heb er 282.000 km mee gereden in 3,5 jaar tijd en geen centje pijn.

Comment

de mijne was 6 jaar & had 160.000km
              & was reeds gechipt ... niet door Bruno
              = dus :-(

'k heb hem door Bruno laten herchippen (= zeker de moeite waard)
              DANKU Bruno !
              Audi rijd nu zoals ik het wil
              Super !

Comment

manmanman ...

Comment

Ja uiteraard, wat doet je nu nog twijfelen? Gewoon ff je financiële twijfel opzij zetten en genieten van.... ja toch?...
                  EIgenlijk hetzelfde maar dan een stuk korter door de bocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    Bruno,

Ik had zelf ook nog deze wagen bekeken en de eindoverbrenging verschilt toch weldegelijk had ik vernomen.

Als beide (120 en 160pk) getuned zijn maakt dat dat de 120pk versie sneller is in accelartie !
                    Enkel maak je op snelheid wat meer toeren bij dezelfde snelheid en ligt de topsnelheid ietsje lager.
                    versnellingsbak is identiek, zelfs dezelfde overbrengingsverhoudingen ( je kan ook vesnellingsbakken hebben van dezelfde grootte en sterkte maar waar bv de laatse overbrengingsverhouding anders is, of soms is de bak hetzelfde maar het differentieel anders ) , hier zijn ze alvast identiek !!

, maar dat hij sneller optrekt ligt aan de verschillende velgen-maat, deze hangt af van je optie pakket , de basis 120pk heeft 16inch, de 160pk heeft denk ik min 17inch en zelfs tot 19inch in s-line pakket
                    Last edited by ; 04/05/2011, 13:55.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                      versnellingsbak is identiek, zelfs dezelfde overbrengingsverhoudingen ( je kan ook vesnellingsbakken hebben van dezelfde grootte en sterkte maar waar bv de laatse overbrengingsverhouding anders is, of soms is de bak hetzelfde maar het differentieel anders ) , hier zijn ze alvast identiek !!

, maar dat hij sneller optrekt ligt aan de verschillende velgen-maat, deze hangt af van je optie pakket , de basis 120pk heeft 16inch, de 160pk heeft denk ik min 17inch en zelfs tot 19inch in s-line pakket
                      Het is niet omdat de versnellingsbakverhoudingen identiek zijn, de koppeling ook hetzelfde is hé.

Enneuh... wat heeft de velgenmaat met het verschil in acceleratie te maken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                        Verschil in roterende massa.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                          Verschil in roterende massa.
                          De totaaldiameter (velg+band) van een 16'er en een 19'er op eenzelfde auto (A4 in dit geval) is toch identiek?

Comment

De totaaldiameter (velg+band) van een 16'er en een 19'er op eenzelfde auto (A4 in dit geval) is toch identiek?
                            Dat hangt er maar net vanaf.

Op mijn wagen ben ik overgestapt van OEM 17" naar OEM 18", het verschil is bijna 3%. Zowel volgens de theoretische berekeningen als de topsnelheid die -3% is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                              Dat hangt er maar net vanaf.

Op mijn wagen ben ik overgestapt van OEM 17" naar OEM 18", het verschil is bijna 3%. Zowel volgens de theoretische berekeningen als de topsnelheid die -3% is
                              Welke bandenmaat had je op de 17' en heb je nu op de 18'?

Comment

Welke bandenmaat had je op de 17' en heb je nu op de 18'?
                                215/50/17
                                225/45/18

Ik was mis, het is 2% afwijking, geen 3%

Er zijn hier en daar wel wat sites te vinden om een en ander te berekenen: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten
                                  215/50/17
                                  225/45/18

Ik was mis, het is 2% afwijking, geen 3%

Er zijn hier en daar wel wat sites te vinden om een en ander te berekenen: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
                                  In acceleratie gaat dat verschil miniem zijn hoor. Normaal is het verschil in diameter ook kleiner bij andere fabrikanten. Renault had beter een 225/50 17 aangeboden in plaats van een 215/50 17. Het verschil bij de Audi A4 tussen een 16' (205/60 16) en 19' (255/35 19) is amper 8,7 mm in diameter. Da's verwaarloosbaar klein in de praktijk.

Comment

In acceleratie gaat dat verschil miniem zijn hoor. Normaal is het verschil in diameter ook kleiner bij andere fabrikanten. Renault had beter een 225/50 17 aangeboden in plaats van een 215/50 17. Het verschil bij de Audi A4 tussen een 16' (205/60 16) en 19' (255/35 19) is amper 8,7 mm in diameter. Da's verwaarloosbaar klein in de praktijk.
                                    Het gaat ook over het verschil in gewicht.

Comment

Ik heb nergens iets gezegd over diameter

Comment

Behoorlijk veel.

Mijn Z4 op standaard 16" schol meer dan een halve seconde dan met de 19".

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk Berichten
                                          Behoorlijk veel.

Mijn Z4 op standaard 16" schol meer dan een halve seconde dan met de 19".

Schol!

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                          X