Oorspronkelijk geplaatst door Hozee
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenook die is identiek aan de 160pk versie , vandaar ook dat die origineel niet zo soepel rijdt, de overbrengingsverhoudingen zijn te lang ( afgestemd op de 160pk)Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenBruno,
Ik had zelf ook nog deze wagen bekeken en de eindoverbrenging verschilt toch weldegelijk had ik vernomen.
Ik denk dat ik het weet...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenJa uiteraard, wat doet je nu nog twijfelen? Gewoon ff je financiële twijfel opzij zetten en genieten van.... ja toch?...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door twgmn Bekijk BerichtenUiteraard speelt het financiële aspect een rol. De wagen is immers al 5 jaar oud en heeft 100.000 km. Daarmee vraag ik me af of het nog de moeite is. Ik ben natuurlijk wel nog niet van zin om binnenkort een andere wagen te kopen, dus... (Maar binnekort wordt het vakantiegeld gestort )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door twgmn Bekijk BerichtenUiteraard speelt het financiële aspect een rol. De wagen is immers al 5 jaar oud en heeft 100.000 km. Daarmee vraag ik me af of het nog de moeite is. Ik ben natuurlijk wel nog niet van zin om binnenkort een andere wagen te kopen, dus... (Maar binnekort wordt het vakantiegeld gestort )
& was reeds gechipt ... niet door Bruno
= dus :-(
'k heb hem door Bruno laten herchippen (= zeker de moeite waard)
DANKU Bruno !
Audi rijd nu zoals ik het wil
Super !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door twgmn Bekijk BerichtenUiteraard speelt het financiële aspect een rol. De wagen is immers al 5 jaar oud en heeft 100.000 km. Daarmee vraag ik me af of het nog de moeite is. Ik ben natuurlijk wel nog niet van zin om binnenkort een andere wagen te kopen, dus... (Maar binnekort wordt het vakantiegeld gestort )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenJa uiteraard, wat doet je nu nog twijfelen? Gewoon ff je financiële twijfel opzij zetten en genieten van.... ja toch?...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenBruno,
Ik had zelf ook nog deze wagen bekeken en de eindoverbrenging verschilt toch weldegelijk had ik vernomen.
Als beide (120 en 160pk) getuned zijn maakt dat dat de 120pk versie sneller is in accelartie !
Enkel maak je op snelheid wat meer toeren bij dezelfde snelheid en ligt de topsnelheid ietsje lager.
, maar dat hij sneller optrekt ligt aan de verschillende velgen-maat, deze hangt af van je optie pakket , de basis 120pk heeft 16inch, de 160pk heeft denk ik min 17inch en zelfs tot 19inch in s-line pakket
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenversnellingsbak is identiek, zelfs dezelfde overbrengingsverhoudingen ( je kan ook vesnellingsbakken hebben van dezelfde grootte en sterkte maar waar bv de laatse overbrengingsverhouding anders is, of soms is de bak hetzelfde maar het differentieel anders ) , hier zijn ze alvast identiek !!
, maar dat hij sneller optrekt ligt aan de verschillende velgen-maat, deze hangt af van je optie pakket , de basis 120pk heeft 16inch, de 160pk heeft denk ik min 17inch en zelfs tot 19inch in s-line pakket
Enneuh... wat heeft de velgenmaat met het verschil in acceleratie te maken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEnneuh... wat heeft de velgenmaat met het verschil in acceleratie te maken?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenVerschil in roterende massa.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe totaaldiameter (velg+band) van een 16'er en een 19'er op eenzelfde auto (A4 in dit geval) is toch identiek?
Op mijn wagen ben ik overgestapt van OEM 17" naar OEM 18", het verschil is bijna 3%. Zowel volgens de theoretische berekeningen als de topsnelheid die -3% is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk BerichtenDat hangt er maar net vanaf.
Op mijn wagen ben ik overgestapt van OEM 17" naar OEM 18", het verschil is bijna 3%. Zowel volgens de theoretische berekeningen als de topsnelheid die -3% is
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenWelke bandenmaat had je op de 17' en heb je nu op de 18'?
225/45/18
Ik was mis, het is 2% afwijking, geen 3%
Er zijn hier en daar wel wat sites te vinden om een en ander te berekenen: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door msxx Bekijk Berichten215/50/17
225/45/18
Ik was mis, het is 2% afwijking, geen 3%
Er zijn hier en daar wel wat sites te vinden om een en ander te berekenen: http://www.buggyboys.be/nl/tech_tellerafwijking.htm
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenIn acceleratie gaat dat verschil miniem zijn hoor. Normaal is het verschil in diameter ook kleiner bij andere fabrikanten. Renault had beter een 225/50 17 aangeboden in plaats van een 215/50 17. Het verschil bij de Audi A4 tussen een 16' (205/60 16) en 19' (255/35 19) is amper 8,7 mm in diameter. Da's verwaarloosbaar klein in de praktijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe totaaldiameter (velg+band) van een 16'er en een 19'er op eenzelfde auto (A4 in dit geval) is toch identiek?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenEnneuh... wat heeft de velgenmaat met het verschil in acceleratie te maken?
Mijn Z4 op standaard 16" schol meer dan een halve seconde dan met de 19".
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenBehoorlijk veel.
Mijn Z4 op standaard 16" schol meer dan een halve seconde dan met de 19".
Schol!
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
Comment