Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik merkte dat vroeger ook, 17 naar 15 op een Golf IV 110pk gaf toch een redelijk verschil. Op een ander forum wou niemand dat geloven. Het zat dus blijkbaar toch niet in men hoofd.
Database error.
The database has encountered a problem.
Ik merkte dat vroeger ook, 17 naar 15 op een Golf IV 110pk gaf toch een redelijk verschil. Op een ander forum wou niemand dat geloven. Het zat dus blijkbaar toch niet in men hoofd.
Gaat niet enkel over diameter, maar ook over de plaatsing van het gewicht en over de rolweerstand van bredere banden
15" stalen wielen met 195/65/15 tegen 17" BBS velgen met 225/45/17.
Het verschil zal inderdaad in het gewicht hebben gelegen.
Op de Polo heb ik nu 15" stalen wielen met winterbanden 185/55/15 en dom velgen met 195/55/15 en moet zeggen dat ik hier zelfs een licht verschil waarneem.
Database error.
The database has encountered a problem.
Het is niet omdat de versnellingsbakverhoudingen identiek zijn, de koppeling ook hetzelfde is hé.
Enneuh... wat heeft de velgenmaat met het verschil in acceleratie te maken?
mijn post was een antwoord op die van Bert die zie dat de veroudingen anders waren.
Om op jouw reactie te antwoorden, de versnellingsbak, differentieel, motor, vliegwiel en koppeling zijn identiek en hebben dezelfde stuknummers, ik hoop dat dat duidelijk is
En wat velgenmaat te maken heeft met acceleratie
wel : gewicht, rolweerstand en afloopomtrek , om het kort samen te vatten , kleine velgen meer acceleratie en kleinere topsnelheid, grote velgen minder acceleratie grotere topsnelheid, test het gerust zelf eens uit op je wagen, steek 15inchkes en probeer daarna eens met 20tigers , kwestoe van een duidelijk verschil te voelen
Bruno, ik zag overlaatst dat jullie ook CAI's voor onder andere mijn golf verkoopt (110pk versie). Het staat wel stoer maar heeft het eigenlijk veel effect? Moet de kar dan ook best geremapped worden? Je mag de kostprijs natuurlijk ook altijd een keer doorpm'en
mijn post was een antwoord op die van Bert die zie dat de veroudingen anders waren.
Om op jouw reactie te antwoorden, de versnellingsbak, differentieel, motor, vliegwiel en koppeling zijn identiek en hebben dezelfde stuknummers, ik hoop dat dat duidelijk is
En wat velgenmaat te maken heeft met acceleratie
wel : gewicht, rolweerstand en afloopomtrek , om het kort samen te vatten , kleine velgen meer acceleratie en kleinere topsnelheid, grote velgen minder acceleratie grotere topsnelheid, test het gerust zelf eens uit op je wagen, steek 15inchkes en probeer daarna eens met 20tigers , kwestoe van een duidelijk verschil te voelen
Afloopomtrek moet normaal hetzelfde zijn.... .
En ja, ik heb het zelf ook al getest hoor, had ik ook al gezegd trouwens...
ik heb 2 weken geleden nog een E280cdi getuned, ik kan je altijd in contact brengen met de eigenaar, dan vraag je het hem zelf gerust, de E280 is inderdaad een begrensde 320cdi
Ik zou inderdaad graag de reacties van een E280 eigenaar horen.
Bruno, ik zag overlaatst dat jullie ook CAI's voor onder andere mijn golf verkoopt (110pk versie). Het staat wel stoer maar heeft het eigenlijk veel effect? Moet de kar dan ook best geremapped worden? Je mag de kostprijs natuurlijk ook altijd een keer doorpm'en
De carbonio geeft gegarandeerd een vermogenstoename, maar dit is ook weer geen 10pk hey , meestal moet er niet geremapped worden, maar het is wel aan te raden toch een grondige diagnose te doen van alle paramters na de instalatie en mogelijk kan de remap worden bijgewerkt voor een optimaal resultaat, hangt af van auto tot auto en van de huidige remap.
Prijs ligt rond de 350euro, meestal heb ik die op voorraad want verkoopt als zoete broodjes.
Mijn collega heeft op de franse site een artikeltje geschreven, heb het nog niet vertaald maar de foto's zeggen genoeg denk ik :
De carbonio geeft gegarandeerd een vermogenstoename, maar dit is ook weer geen 10pk hey , meestal moet er niet geremapped worden, maar het is wel aan te raden toch een grondige diagnose te doen van alle paramters na de instalatie en mogelijk kan de remap worden bijgewerkt voor een optimaal resultaat, hangt af van auto tot auto en van de huidige remap.
Prijs ligt rond de 350euro, meestal heb ik die op voorraad want verkoopt als zoete broodjes.
Mijn collega heeft op de franse site een artikeltje geschreven, heb het nog niet vertaald maar de foto's zeggen genoeg denk ik :
waarom zou dat dan moeten ? reken het gewoon eens uit van 2 bandenmaten en dan zie je meteen dat ze niet hetzelfde zijn
Waarom dat zoiets moet? Omdat anders de boel niet meer klopt misschien?
Die minieme verschillen die onderling bestaan tussen de verschillende bandenmaten (vb. tussen een 225/45 17 en 225/40 1 zijn nagenoeg verwaarloosbaar. Reken het maar eens uit.
Daarbij heb je ook nog eens het feit dat een band van merk A licht kan schelen in hoogte met een band van merk B, ook al staat op de flank identiek dezelfde maat.
Jaja, die zal allicht op de motor (of eerder de transmissie) de omwentelingen van de uitgaande as wel tellen maar elke omwenteling staat voor een bepaalde afgelegde afstand en die is dan weer rechtstreeks afhankelijk van de omtrek van je wiel.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
Jaja, die zal allicht op de motor (of eerder de transmissie) de omwentelingen van de uitgaande as wel tellen maar elke omwenteling staat voor een bepaalde afgelegde afstand en die is dan weer rechtstreeks afhankelijk van de omtrek van je wiel.
Klopt ook,
Bruno leg dat eens uit, zou ik ook wel willen weten
Bruno leg dat eens uit, zou ik ook wel willen weten
kilometriek klopt nu al niet echt dus andere bandenmaat maakt dan ook niet veel meer uit, de verschillen tussen 2 banden maten in omtrek zijn niet zo groot , toch zeker niet groot genoeg om een zware afwijking van je kilometerteller te hebben. Maar net omdat een aantal paramaters zoals je kilometerteller gelinkt zijn aan je bandenmaat mag je ook niet zomaar elke maat onder je wagen gooien, zie gelijkvormigheidsattest, in ieder geval wie denkt dat andere bandenmaat zelfde afloopomtrek is, die is fout, ook al is het soms maar een miniem verschil, dit verschil kan al snel oplopen , reken maar eens uit tussen een
145/70R12 afrolomtrek 1550mm
en een
295/35R22 afrolomtrek 2290mm
Comment