Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    het is zeker mogelijk, maar 690Nm lijkt me toch wel wat veel voor de boite, oppassen dus
    Kijk, deze opmerking is ook zéér belangrijk en zonder vermogensbank, laat staan met "roadgevoel" is dat niet juist vast te stellen.
    't Zijn dus niet alleen de peekaas die tellen maar ook de belasting van andere onderdelen waar rekening mee gehouden moet worden.

Comment

• Dag Bruno, ik heb al een en ander gelezen hier en ga binnenkort mijn auto ook eens laten chippen bij je (renault laguna van 2010 - 2.0dci).
      Hoe zit da nu met die verzekering ? Gewoon melden aan mijn kantoor met een testbankrun of hoe gaat dat in de praktijk ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door antonius Bekijk Berichten
        Dag Bruno, ik heb al een en ander gelezen hier en ga binnenkort mijn auto ook eens laten chippen bij je (renault laguna van 2010 - 2.0dci).
        Hoe zit da nu met die verzekering ? Gewoon melden aan mijn kantoor met een testbankrun of hoe gaat dat in de praktijk ?
        Stuur eens een PM daarover naar Bruno, man.
        Het is zowiezo jouw persoonlijke verantwoordelijkheid met wat je ermee wilt doen en zeker geen vraag waard in het openbaar.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yucei Bekijk Berichten
          Hartog Tuning behandelt elke wagen specifiek naar wens. Zij geven niets van waarden op, want volgens hen is elke motor anders afgesteld en bovendien aparte km standen.
          Voor zover ik begrepen heb, is echt (uren) maatwerk wat geleverd wordt. Geen standaard file of zo, je bepaalt zelf wanneer de turbo tussengrijpt en hoe hoog uw koppel klimt.. m.a.w. je bepaalt zelf welke karakter de motor krijgt (soepel of snel). Dit wordt na paar ronden met de wagen gemaakt te hebben, fijner afgesteld zodat tuner en klant samen overeen stemmen!

Idd geen vermogenbank, (had ik graag gezien), maar wat is beter dan echt op openbare uw vermogen te testen? Trouwens alles wordt bijgehouden met een professioneel GPS race box toestel (kom niet op de naam)..
          Ik heb op de diverse fora slechts goed verhalen mogen zien van Hartog, maar waarom gaat ge zo ver naar Nederland voor te chippen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door A6udi Bekijk Berichten
            Ik heb op de diverse fora slechts goed verhalen mogen zien van Hartog, maar waarom gaat ge zo ver naar Nederland voor te chippen?
            Nogal logisch als het verboden is in eigen land !

Comment

• Je plaat blijft zwaar hangen kerel...

Comment

• Vraagje: bepaalde chiptuners zetten de auto op een testbank en andere weer niet. Nu zijn over het algemeen degene zonder testbankrun een pak goedkoper en beweren zij dat testbankruns helemaal niet nodig zijn. Anderen beweren dan weer het tegengestelde. Natuurlijk praat iedereen voor zijn eigen winkel maar wat is nu het best? Ik neem aan een chiptuning mét testbankrun?

Hier zou ik toch wel eens het fijne van willen weten...

Comment

• Meten is weten...
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Meten is weten...

meten is weten ... of den boel is bescheten

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door antonius
                      Dag Bruno, ik heb al een en ander gelezen hier en ga binnenkort mijn auto ook eens laten chippen bij je (renault laguna van 2010 - 2.0dci).

Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                      Stuur eens een PM daarover naar Bruno, man.
                      Het is zowiezo jouw persoonlijke verantwoordelijkheid met wat je ermee wilt doen en zeker geen vraag waard in het openbaar.

En waarom niet in het openbaar ? Wat is hier nu verkeerd aan. Ik heb ondertussen antwoord gehad via dit pm systeem. Maar hiermee is mijn vraag nog altijd niet beantwoord.
                      Moet ik de testbankrun meebrengen naar de verzekering of gewoon zeggen hoeveel PK erbij zijn gekomen ?

hieronder het bericht van brunoL

hey,

je kan dit extra vermogen bij de meeste verzekeringsmaatschappijen aangeven, maar aangezien de herprogrammatie volledig onzichtbaar is zou ik het niet aangeven

groetjes
                      Bruno

Comment

• Hey antonius,

PM's zijn privé, dus gelieve deze niet zomaar openbaar te plaatsen.

Comment

• Antonius snapt het concept 'PRIVATE MESSAGE' precies niet goed.

Comment

• Inderdaad, de bedoeling van PM is prive, dit gooi je nadien niet op het openbaar forum!

Dan heb ik voor u een ander oplossing, koop een auto die zwaar genoeg is.

Je komt hier een vraag stellen, mensen antwoorden, al dan niet in pm, en je beschadigd het vertrouwen.

GG zou ik zeggen

Comment

• Heren chiptuners, ik heb 2 BMW-vraagjes

-Klopt het dat de 325d (deze met zelfde internals als 330d, dus vanaf 2010) enkel te chippen is in de manuele versie en niet in de steptronic (heb dat verhaal nl. ergens gelezen).

-320d efficient dynamics edition met 109g c02; is die chipbaar? Ik weet ook wel dat het de bedoeling niet is van dit type wagen maar stel nu dat je deze versie MOET nemen (en geen andere). Had ook iets gelezen van andere sturing, andere versn.bak verhoudingen etc.
                              2.0 JTDm

Comment

• Zijn motoren met ong 150.000km op de klok nog betrouwbaar om te tunen? Met name de 1.9 TDI 130 in de A6 C5, 2.0 TDI 136 in de A6 C6 en de 2.0d 150pk in de 320Cd E46..
                                BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                  Heren chiptuners, ik heb 2 BMW-vraagjes

-Klopt het dat de 325d (deze met zelfde internals als 330d, dus vanaf 2010) enkel te chippen is in de manuele versie en niet in de steptronic (heb dat verhaal nl. ergens gelezen).

-320d efficient dynamics edition met 109g c02; is die chipbaar? Ik weet ook wel dat het de bedoeling niet is van dit type wagen maar stel nu dat je deze versie MOET nemen (en geen andere). Had ook iets gelezen van andere sturing, andere versn.bak verhoudingen etc.

Mijn broer zijn 325d was een automaat en probleemloos gechipt.

En die 320d is uiteraard chipbaar, waarom niet?

Comment

• Is er al tuning mogelijk voor een 1.6 tdi voor een audi A3 en hoeveel winst haal je er uit (pk/Nm)? Thx
                                    2009 BMW E91 320d
                                    2002 BMW E46 M3
                                    2013 ALPINA F11 D5 Biturbo Touring
                                    2010 MINI R56 Cooper S Mayfair

Comment

• @ Bruno, ik heb je een PM'ke gestuurd

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                        Heren chiptuners, ik heb 2 BMW-vraagjes

1) neen klopt niet ook met steptronic kan je die perfect naar 300pk/600Nm brengen

2) deze is chipbaar

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          Zijn motoren met ong 150.000km op de klok nog betrouwbaar om te tunen? Met name de 1.9 TDI 130 in de A6 C5, 2.0 TDI 136 in de A6 C6 en de 2.0d 150pk in de 320Cd E46..
                                          kilometerstand is niet zo belangrijk tenzij mss boven 250.000km, wat veel belangrijker is, is of de wagen goed onderhouden is en dus al dan niet in goede staat is

Comment

Working...
                                          X