Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Dus, als een merk 99,99% zeker wil zijn dat z'n motoren niet worden gechipt, dan laat het de softwarefabrikant gewoon een beveiliging van 64bit of 128bit invoeren. En klaar.
Of kan een mannetje dat bij hen werkt de "sleutel" buitensmokkelen en dat verpatsen aan de tunerwereld?
Wat is er aan van de beweringen van Karl-Otto Noelle mbt de M3 (S65). Zijn website stelt dat enkel en alleen chiptuning uit die motor 476pk en 430Nm kietelt (stock 420/400). Ik lees nogal wat vraagtekens daaromtrent op Duitse fora, maar tot nu toe blijkt er geen auto met Noelle-software op een testbank te zijn gezet waarvan de rungegevens zijn gepubliceerd.
Wat is realistisch bij de S65B40? En wat brengt b.v. de Akrapovic, en moet/kan daarvoor de software aangepast worden?
Wat is er aan van de beweringen van Karl-Otto Noelle mbt de M3 (S65). Zijn website stelt dat enkel en alleen chiptuning uit die motor 476pk en 430Nm kietelt (stock 420/400). Ik lees nogal wat vraagtekens daaromtrent op Duitse fora, maar tot nu toe blijkt er geen auto met Noelle-software op een testbank te zijn gezet waarvan de rungegevens zijn gepubliceerd.
Wat is realistisch bij de S65B40? En wat brengt b.v. de Akrapovic, en moet/kan daarvoor de software aangepast worden?
476pk enkel met software is onmogelijk, dan zouden ze bij BMW heel slecht werk geleverd hebben
Akra en software zit je rond de 450pk en dat gaat echt lekker, ideaal om op circuit beetje afstand te maken t.o.v een standaard M3
Dus, als een merk 99,99% zeker wil zijn dat z'n motoren niet worden gechipt, dan laat het de softwarefabrikant gewoon een beveiliging van 64bit of 128bit invoeren. En klaar.
Of kan een mannetje dat bij hen werkt de "sleutel" buitensmokkelen en dat verpatsen aan de tunerwereld?
Lijkt me stof voor een leuke spionageroman.
er zijn inderdaad allerlei manieren waarop de beveiliging kan gekraakt worden
iemand ervaring met AC Schnitzer (335i), ze geven daar ineens 2 jaar garantie op hetgeen de tuning zou kunnen belasten en waar BMW zijn garantie van onttrekt (motor, versnellingsbak,...) en dit tot bedrag van 10.000 euro.
Is toch beter alternatief dan BMW Performance upgrade voor 2.700 euro met +20pk/+5km/u en grotere fan, maar waar garantie wel behouden blijft.
Daar zou je nog wel 's serieus van kunnen verschieten.
Enig idee wat een degelijke testbank kost ? Dat zijn bedragen die gerust de 100k euro kunnen overschrijden. En dat pakt ENORM veel elektriciteit weg (vergeet ook niet de serieuse blaas-installatie die is benodigd).
Daar zou je nog wel 's serieus van kunnen verschieten.
Enig idee wat een degelijke testbank kost ? Dat zijn bedragen die gerust de 100k euro kunnen overschrijden. En dat pakt ENORM veel elektriciteit weg (vergeet ook niet de serieuse blaas-installatie die is benodigd).
Je onderschat het hoor
Neen, ik ken er niets van, daarmee ik het niet kan inschatten.
Dus daarom mijn vraag, of ik zal 'm anders stellen: wat is het minimum dat ze moeten vragen (ongeveer, ik weet ook dat dit verschilt van testbank tot testbank) om uit hun kosten te geraken?
Gelet dat de operator in casu gratis werkt, wilde gewoon weten wat 't kost puur van het machinale opzicht.
En tijd van de operator die niet aan andere factureerbare activiteiten gespendeerd kan worden.
€ 50 is een koopje.
Zie boven. En omdat je er toch over begint, hoe lang neemt zo'n testbankrun eigenlijk? (ongeveer weer, ik weet ook dat dit verschilt van persoon tot persoon)
Dus installeren van voertuig + run.
Comment