10-15min is zo'n run voorbij met in en uitrijden , het minimum bedrag kan je niet inschatten hé , hangt af van de prijs van de bank en hoe snel ze het kunnen terugverdienen (hoeveel die word gebruikt) . € 50 is spotgoedkoop , zal je altijd kwijt zijn . Bij PPE bijvoorbeeld kost één run € 80
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Afhankelijk van de nauwkeurigheid van de testbank kan een volledige meting makkelijk een half uur in beslag nemen, ik vraag 100euro voor een meting en dat is eigenlijk een koopje als je ziet dat de machinekost al ca 80euro is.
Die machinekost hangt natuurlijk af van testbank tot testbank, de meeste tuners hebben een testbank tussen 20.000-60.000euro, de betere testbanken kosten 70.000-120.000euro en reken daar nog eens 20.000euro blaasinstallatie bij , onze blaasinstallie bijvoorbeeld kost 7,5euro per uur enkel aan elektriciteit
Comment
-
Question:
heb een offerte gekregen van Heinz Tuning voor mijn BMW F11 525d:
I quote:
Momenteel kan deze wagen nog niet getuned worden op de conventionele wijze. De reden hiervoor is dat deze stuurdoos over de laatste tuning protectie beschikt die nog niet gekraakt is. Om dit probleem te omzeilen hebben we een goed alternatief ontwikkeld, namelijk een extra module die wordt bijgeplaatst en parallel functioneert met de standaard ecu (motorstuurdoos).
Deze extra module is volledig instelbaar en interfereert op geen enkel moment met de huidige ecu. Alle vormen van diagnose zijn nog steeds mogelijk.
Nog een groot voordeel van deze manier van werken is dat de standaard ecu intact blijft, waardoor het volstaat onze module te verwijderen in geval van eventuele problemen om de fabrieksgarantie te behouden.
We kunnen op deze manier een vermogenstoename realiseren naar een mooie 275pk/570Nm en de prijs hiervoor bedraagt 1650€ btw en plaatsing inclusief.
ja ja, hier gaat de discussie weer!?
moet er naar vermogen rekening gehouden worden met onderdelen van de 525d?
op de site van BrunoL staat dat de 525d een electronisch dichtgenepen 530d is, maar ik dacht dat dat niet zo is en dat er weldegelijk andere onderdelen in de 525d en de 530d zitten...Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you
Comment
-
heb dit gisteren ook gelezen over jd tuning uit nederland , zelfs abt en mtm werken zo.
Ze werken op dezelfde manier om de v6 tfsi te tunen van audi(s4-s5)
Blijkbaar verwachten ze toch dat ze de tuningbeveiliging van de originele ecu niet direct gaan kunnen kraken.
Als je vroeger bij een tuningbedrijf ging zijden ze altijd gene box das slecht voor den motor
je veiligheden werken niet meer optimaal + de noodloop krijgt ook een chipkuur .
en nu omdat ze niet rond de beveiliging geraken, kan een box geen kwaad alles voor den verkoop zeker.
en eerlijk ik vind dat veel geld voor nen simpele tuningbox, koste vroeger 2 a 300€ , dat moet nu toch wel nen speciale zijn denk ik voor meer dan 1600€Last edited by BARTVDS; 08/08/2011, 16:08.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk BerichtenAls je vroeger bij een tuningbedrijf ging zijden ze altijd gene box das slecht voor den motor
je veiligheden werken niet meer optimaal + de noodloop krijgt ook een chipkuur .
en nu omdat ze niet rond de beveiliging geraken, kan een box geen kwaad alles voor den verkoop zeker.
en eerlijk ik vind dat veel geld voor nen simpele tuningbox, koste vroeger 2 a 300€ , dat moet nu toch wel nen speciale zijn denk ik voor meer dan 1600€
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk BerichtenAls je vroeger bij een tuningbedrijf ging zijden ze altijd gene box das slecht voor den motorje veiligheden werken niet meer optimaal + de noodloop krijgt ook een chipkuur .
en eerlijk ik vind dat veel geld voor nen simpele tuningbox, koste vroeger 2 a 300€ , dat moet nu toch wel nen speciale zijn denk ik voor meer dan 1600€
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BART7457 Bekijk Berichten
Als je vroeger bij een tuningbedrijf ging zijden ze altijd gene box das slecht voor den motor
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichtenop de site van BrunoL staat dat de 525d een electronisch dichtgenepen 530d is, maar ik dacht dat dat niet zo is en dat er weldegelijk andere onderdelen in de 525d en de 530d zitten...
_
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maverick AIOS Bekijk BerichtenSticker van Heinz en de prijs is gerechtvaardigd!
zouden daar nu nog altijd zoveel pipo's inlopen?
Comment
-
Kijk, Heinz bestaat al lang. Hoe langer iets bestaat hoe meer kans je hebt op ontevreden klanten, en een ontevreden klant is al snel geneigd de misgelopen toestanden (al dan niet uitvergroot) op het net te smijten. Een tevreden klant doet dat minder snel. En de slechte verhaaltjes onthouden de mensen natuurlijk. Ik verdedig Heinz helemaal niet, ik vind het gewoon triestig dat die 'chiptunerkes' mekaar onderling constant met eieren zitten te bekogelen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtensowieso is 671 nm uit een alpina d3 de beste tuner2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door B&V Bekijk Berichtenen het nut van dees filmke?
Dat het naar de kl*ten is2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenBlader maar eens in de onderdelencatalgus van de F10/11 en vergelijk de 525d en 530d maar eens met mekaar, vooral de hoofdstukken aandrijving en versnellingsbakken zijn interessant.
_
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenmotor is wel degelijk een dichtgeknepen versie, automaat is verschillend, maar de GA8HP45Z die in de 525D zit zou volgens ZF ( fabrikant ) pas breken bij 750Nm ( destructief onderzoek ) , denk dat er dus wel nog wat marge opzit indien je hem naar 600Nm herprogrammeert
Comment
Comment