Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
    N54

Andere software en koeling.
    Volgens wiki een N55...

Gek eigenlijk dat de F30 dan niet de volle 320 pk krijgt...
    .
    2012 E92 Bmw 335i DKG
    1991 E30 320i

Comment

• Een Ford 1600 tdci95Econectic met DPF kan je daarbij turbolag bij opschakelen tussen eerste en tweede en tussen tweede en derde verminderen in lage toeren zonder dat DPF verwijderd wordt ?

Of zit er een soort koppelbegrenzing in de eerste 3 versnellingen die turbodruk afknijpt bij lage toerentallen ?
      Last edited by ; 17/10/2011, 21:11.

Comment

• wanneer gaat die beste chipper zijn naam eens waarmaken en voor een populaire kar mét pvg een prog schrijft waarbij je op papier een lager co² uitstoot krijgt ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
          In Januari hebben we hem.
          Ik weet niet hoe het met die BIV zit, volgens sommige moet pa nog de volle pot betalen omdat hem op het bvba wordt ingeschreven.
          Als hem toch minder moet betalen komt die powerkit er misschien ook nog op.
          Performance uitlaat normaal ook op termijn, ik wil het alleen eerst een IRL horen want mijn pa wilt ook geen asociaal luide uitlaat, maar over de youtube-filmpkes was hem al zeer positief.
          Ik zou zeggen, we spreken eens af! Stuur maar PM.

Comment

• @BR-Performance: Is het mogelijk om bijv. de automaat van een 335d via programmatie sneller te laten schakelen?

Comment

• Mijn wagen is ook gechipped, maar zonder testbank.
              Gewoon via de diagnosepoort en waarden afgelezen op de vag-com.

Resultaat mag er best wel zijn.
              1 & 2e versnelling weinig resultaat
              3 & 4 & 5e een voelbare verhoging van het koppel (zeer handig bij inhalen of dergelijke)

En ook nog 2 pluspunten, minder roet en een zuiniger verbruik.
              Van 5l naar 4.5l namelijk.

Betreft een 1.9tdi 1z (90pk versie)

Chiptunen doe je volgens mij niet voor de pk's, maar om de vlotheid (een lineaire vermogenstoename) te hebben.

Ook mensen die een wagen laten chiptunen terwijl deze nog in garantie is, ik versta echt niet dat je zo'n risico wilt nemen voor hetgeen het 'maar' is.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
                BMW Belux verteldde me nochtans dat die ook de N55 motor gebruikt...
                Moh, vreemd, de 740i met 320 pk gebruikte ook de N54, dit zal nu ook wel veranderd zijn.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                  @BR-Performance: Is het mogelijk om bijv. de automaat van een 335d via programmatie sneller te laten schakelen?
                  moet mogelijk zijn, echter nog nooit gedaan

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                    wanneer gaat die beste chipper zijn naam eens waarmaken en voor een populaire kar mét pvg een prog schrijft waarbij je op papier een lager co² uitstoot krijgt ?
                    wij wachten enkel nog op een regering, de vorige had alles klaar gemaakt om een nieuw systeem in te voeren waarbij de tuner een attest kan afleveren aan haar klanten. Dit attest stuurt de tuner dan ook door naar de BIV enz , tuning met drastische vermindering van CO2 uitstoot is helemaal niet moeilijk

Comment

• Nog even ter info, zondag is er een mini meet @br-performance, iedereen welkom

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                        wij wachten enkel nog op een regering, de vorige had alles klaar gemaakt om een nieuw systeem in te voeren waarbij de tuner een attest kan afleveren aan haar klanten. Dit attest stuurt de tuner dan ook door naar de BIV enz , tuning met drastische vermindering van CO2 uitstoot is helemaal niet moeilijk
                        Dus hiermee bevestig je dat je tot op heden onwettige handelingen uitvoert omdat chiptuning inderdaad verboden is.
                        Als je toch de CO2 kan verminderen moet je eens dringend naar het R&D centrum van BMW bellen. Ze zoeken daar al jaren nog iemand zoals jij die stochastische verbrandingsprocessen kan verbeteren. Ik heb hier nog ergens hun nummer liggen...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                          Dus hiermee bevestig je dat je tot op heden onwettige handelingen uitvoert omdat chiptuning inderdaad verboden is.
                          Als je toch de CO2 kan verminderen moet je eens dringend naar het R&D centrum van BMW bellen. Ze zoeken daar al jaren nog iemand zoals jij die stochastische verbrandingsprocessen kan verbeteren. Ik heb hier nog ergens hun nummer liggen...
                          Godverdomme onnozele piemel zijde daar nu weer??
                          Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                          Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                          If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• LOL , Tuningkid is niet te schatten
                            2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                            2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

Hey Tuningkid,

Chiptuning is helemaal niet verboden, in tegendeel er is zelfs een europese wetgeving die uitdrukkelijk zegt dat tuning moet worden toegelaten door de lidstaten van de unie. Tot op heden is het dus LEGAAL in Belgie zolang je het maar aangeeft, het is de plicht van de eigenaar van het voertuig om de tuning aan te geven.
                              Dat is dus wat nu gaat veranderen ( kan wel nog enkele jaren duren aangezien we zo'n geweldig land met regering zijn ) , in de toekomst zal de tuner dit moeten aangeven en aan de eigenaar van het voertuig de nodige documenten overhandigen .

groetjes
                              Bruno

Ps het is een koud kunstje om de CO2 uitstoot te doen dalen, dat kan elke ingenieur , ook bij BMW, dit heeft echter als nadeel dat de fijnstof en NOx uitstoot vergroten, vandaar dat BMW dat dus NIET doet, als tuner zouden we dat WEL kunnen doen en op die manier zou je dan ook minder rijtaks betalen, maar dat is nog toekomstmuziek.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                Godverdomme onnozele piemel zijde daar nu weer??
                                Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                                LOL , Tuningkid is niet te schatten
                                Het tweede deel van zijn nicknaam heeft hij er niet voor niets in verwerkt...
                                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• [quote=BrunoL;4771978]Hey Tuningkid,

Chiptuning is helemaal niet verboden, in tegendeel er is zelfs een europese wetgeving die uitdrukkelijk zegt dat tuning moet worden toegelaten door de lidstaten van de unie. Tot op heden is het dus LEGAAL in Belgie zolang je het maar aangeeft, het is de plicht van de eigenaar van het voertuig om de tuning aan te geven.

[quote]

Volgens mijn berekeningen heb jij iets teveel CO2 gesnoven waardoor je in een virtuele
                                  wereld leeft met jouw eigen wetten

1/ het IS en BLIJFT verboden (omzendbrief in 2010), behalve voor meneer Bruno natuurlijk.

2/ jij verleend onmiskenbare hulp bij tuning, dus medeplichtig en strafbaar, behalve meneer Bruno natuurlijk.

Comment

Volgens mijn berekeningen heb jij iets teveel CO2 gesnoven waardoor je in een virtuele
                                    wereld leeft met jouw eigen wetten

1/ het IS en BLIJFT verboden (omzendbrief in 2010), behalve voor meneer Bruno natuurlijk.

2/ jij verleend onmiskenbare hulp bij tuning, dus medeplichtig en strafbaar, behalve meneer Bruno natuurlijk.
                                    in die omzendbrief en die is al van 2008 als ik me niet vergis staat motortuning verboden* en onderaan staat voor "*" een tekst van het niet indragen van verbouwingen met als doel meer vermogen uit de motor te halen en/of ontduiken van taksen/accijzen en of regionale of federale heffingen, waardoor het pvg niet meer van toepassing zou zijn blablabla .... en dan iets verder in de tekst elke vorm van aanpassing moet worden aangevraagd en keuring nieuw eenmalig pvg, kolonel bourg straat brussel of zoiets. MAW Mhr Tuningkid , volledig legaal zolang je de nodige papieren aanvraagt en procedures volgt

Dus Mr Tuningkid, relax, no stress en als ge meer info wil over alle procedures mag je mij altijd mailen

Comment

• ...volledig legaal zolang je de nodige papieren aanvraagt en procedures volgt ...
                                      Gezien jij degene bent die de "aanpassing" uitvoert doe je dus voor elke klant een aanvraag om in regel te zijn ? Toch ? En hoeveel aanvragen werden er al geweigerd ?

Comment

• Al een geluk dat jij niet verplicht bent om uw auto te laten tunen he.
                                        Verder nog nooit iets gedaan dat niet mag zeker?

A ja, mijn auto is niet getuned, moest ge dat denken.

Comment

• Tuningkid zou mss zijn nick naar aandachtskind moeten laten veranderen

Leeft, en laat leven!

Comment

Working...
                                          X