Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Heb sinds twee maanden een audi A4 avant 1.8 tfsi multitronic, momenteel 2500 km.

Nu zou ik deze eventueel ook willen laten chippen (standaard 170 pk) maar heb al verschillende verhalen gehoord dat het chippen van multitronics ten zeerste wordt afgewezen maar ook dat het helemaal geen kwaad zolang je niet boven de 400 Nm gaat.

Iemand ervaring met dergelijke zaken?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeNiuS Bekijk Berichten
      Heb sinds twee maanden een audi A4 avant 1.8 tfsi multitronic, momenteel 2500 km.

Nu zou ik deze eventueel ook willen laten chippen (standaard 170 pk) maar heb al verschillende verhalen gehoord dat het chippen van multitronics ten zeerste wordt afgewezen maar ook dat het helemaal geen kwaad zolang je niet boven de 400 Nm gaat.

afblijven

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
        afblijven
        Afblijven?

Denk dat Br-Performance daar een beter en gefundeerd antwoord op kan geven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
          Afblijven?

Bij de multitronic is er heel weinig speling qua vermogen, ook zijn er al veel problemen mee geweest

Comment

• Een vraag:

Ik heb enkele weken geleden bij mijn concessie van BMW een vraag gelanceerd naar de BMW Performance Kit, een tuning voor je BMW door BMW uitgevoerd en waarbij je dus geen garantie verliest.

Blijkbaar heb ik met deze vraag weer wat in gang gezet, want nu blijkt dat hoewel elke concessie er brochures over heeft ze dit eigenlijk niet mogen/kunnen doen.

Na wat onderzoek van de man van de naplaatsingen bij de concessie blijkt dat de overheidsdienst voor homologaties geen toestemming geeft voor tunings in België.

Nu stel ik mij de volgende vraag:

als een grote firma zoals BMW geen toestemming krijgt om huistunings te doen van de overheidsdienst, hoe gebeurt dat dan bij tuningbedrijven zelf. Gebeurt daar alles echt in het zwart?? maw gaat daarvan geen enkele wagen een nieuwe keuring (of wa is daar allemaal voor nodig?) of zo doen om volledig in orde te zijn?
            Da is toch onmogelijk, want dat zouden al die firma's dingen doen die niet legaal zijn???

Wie kan mij daar officiële info over verschaffen. Ik zou dit graag meenemen naar de concessie om hier vanuit BMW toch zelf iets gedaan te krijgen.

(btw. Ik wil hier geen antwoorden zien komen van tuningbedrijven in het genre van: 'komt gewoon naar ons en wij doen het voor u'...)

thnx!
            Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

• Ik denk dat de tuning mag, maar dat jij dan als eigenaar van de wagen "verplicht" bent om dat aan te geven aan je verzekering. Het vermogen klopt dan ook niet meer met het gelijkvormigheidsatttest, hoe dat dan concreet in zijn werk gaat weet ik wel niet... Nieuwe keuring?

... aka geen kat die dat doet

Comment

• officieel mag het niet op een auto die men dagelijks gebruikt
                op een circuitauto kunt ge uw zin doen
                greetz
                ferre

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door GeNiuS Bekijk Berichten
                  Heb sinds twee maanden een audi A4 avant 1.8 tfsi multitronic, momenteel 2500 km.

klopt inderdaad genius, met een multitronic moet je zeker en vast oppassen wij hebben de laatste 5 weken hier veel mee bezig geweest en we zijn zo goed als rond met alle ontwikkeling vd software, al een paar van onze klanten rijden er mee rond en ze zijn heel tevreden. (zelfs 1 Audi concessie)

hetzelfde voor de 3l v6 tdi's met multitronic, die begrenzen wij ook op 500Nm, bij de tiptronics gaan wij tot 600Nm

Comment

• Rijdt er hier iemand rond met een MB C220 van de laatste generatie (FL) die hem al heeft laten chippen? Ben eens benieuwd om wat reacties te horen want ik zie dat hier (bij BR-performance) van 400nm naar 500nm gegaan wordt en van 163pk naar 205pk. Dus dat lijkt me best wel de moeite.

*Curious*

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                      hetzelfde voor de 3l v6 tdi's met multitronic, die begrenzen wij ook op 500Nm
                      Is dat niet teveel voor de multitronic?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                        Afblijven?

Leuk dat je mij kent, het internet staat er al vol van dus ik ga inderdaad niet nog eens de technische uitleg doen.
                        En dit is een algemene topic hé, moest hierboven BR-Performance staan zou ik inderdaad niet antwoorden

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                        Is dat niet teveel voor de multitronic?
                        Vind ik ook maar MT eigenaren moeten het zelf weten. Heinz heeft ook serieus gezaagd om de mijne te tunen maar gelukkig niet op ingegaan!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                          Een vraag:

Ik heb enkele weken geleden bij mijn concessie van BMW een vraag gelanceerd naar de BMW Performance Kit, een tuning voor je BMW door BMW uitgevoerd en waarbij je dus geen garantie verliest.

Blijkbaar heb ik met deze vraag weer wat in gang gezet, want nu blijkt dat hoewel elke concessie er brochures over heeft ze dit eigenlijk niet mogen/kunnen doen.

Na wat onderzoek van de man van de naplaatsingen bij de concessie blijkt dat de overheidsdienst voor homologaties geen toestemming geeft voor tunings in België.

als een grote firma zoals BMW geen toestemming krijgt om huistunings te doen van de overheidsdienst, hoe gebeurt dat dan bij tuningbedrijven zelf. Gebeurt daar alles echt in het zwart?? maw gaat daarvan geen enkele wagen een nieuwe keuring (of wa is daar allemaal voor nodig?) of zo doen om volledig in orde te zijn?
                          Da is toch onmogelijk, want dat zouden al die firma's dingen doen die niet legaal zijn???

Wie kan mij daar officiële info over verschaffen. Ik zou dit graag meenemen naar de concessie om hier vanuit BMW toch zelf iets gedaan te krijgen.

(btw. Ik wil hier geen antwoorden zien komen van tuningbedrijven in het genre van: 'komt gewoon naar ons en wij doen het voor u'...)

thnx!
                          mja wat verwacht je nu, dat een tuningbedrijf je een papier gaat meegeven dat je kan tonen aan BMW?
                          Je kent het antwoord op je vraag al dus aan jou om te kiezen, naar een belgische tuner gaan of gewoon zo verder rijden.

Ben niet zeker maar denk dat de F10/F11 nog niet kan getuned worden maar er zijn hier andere mensen die daar beter kunnen op antwoorden!

Comment

• kan inderdaad (nog) niet getuned worden. Gebruik eens de search functie van het forum, performance package van BMW kan enkel officieel via NL.

mvg

Comment

kan inderdaad (nog) niet getuned worden. Gebruik eens de search functie van het forum, performance package van BMW kan enkel officieel via NL.

mvg
                              Is juist hetzelfde als bij Volvo. Volvo heeft een eigen tuninghuis genaamd Polestar (van die supersnelle C30 die ze gemaakt hebben) & die geven ook een tuningskuur aan je auto. Het enigste eraan is dat het niet beschikbaar is in België, wel beschikbaar in Nederland enzo.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dragonfly Bekijk Berichten
                                mja wat verwacht je nu, dat een tuningbedrijf je een papier gaat meegeven dat je kan tonen aan BMW?
                                Je kent het antwoord op je vraag al dus aan jou om te kiezen, naar een belgische tuner gaan of gewoon zo verder rijden.

Ben niet zeker maar denk dat de F10/F11 nog niet kan getuned worden maar er zijn hier andere mensen die daar beter kunnen op antwoorden!
                                Daar gaat het bij mij net over.

Ik snap niet dat een tuningfirma dagelijks enkele tientallen wagens (bij wijze van spreken) kan tunen, als dat officieel in België niet mag, zonder dat een overheidsdienst hen op de hielen zit....

Is daar dan geen enkele controle op?!
                                Horsepower is how hard you hit the wall, Torque is how far you take the wall with you

Comment

klopt inderdaad genius, met een multitronic moet je zeker en vast oppassen wij hebben de laatste 5 weken hier veel mee bezig geweest en we zijn zo goed als rond met alle ontwikkeling vd software, al een paar van onze klanten rijden er mee rond en ze zijn heel tevreden. (zelfs 1 Audi concessie)

hetzelfde voor de 3l v6 tdi's met multitronic, die begrenzen wij ook op 500Nm, bij de tiptronics gaan wij tot 600Nm
                                  Even aan het zoeken geweest op je site maar prijzen staan er niet op. Kan je mij via PM even de juiste prijs weten en het aantal pk/Nm?

Comment

Ik snap niet dat een tuningfirma dagelijks enkele tientallen wagens (bij wijze van spreken) kan tunen, als dat officieel in België niet mag, zonder dat een overheidsdienst hen op de hielen zit....

volgens mij is hetgeen dat ze doen legaal, maar is de koper zelf verantwoordelijk voor het op de hoogte stellen van de verzekering e.d.

Zelfde toch met die tjoeners en al hun bumpers, die moeten er toch zelf voor zorgen dat dat spel legaal op de baan komt en niet de verkopers van die bumpers
                                    BMW X5 45e

Comment

Tuning zonder homologatie is inderdaad verboden en strafbaar.
                                      Chiptuning voor voertuigen, bedoeld voor de openbare weg, is ten allen tijde verboden. (chiptuning is een wijziging van vermogen, dus het voertuig is niet meer conform het gelijkvormigheidsattest en mag derhalve niet meer op de openbare weg)

De meesten doen dit inderdaad in het zwart. Fraude valt nogal moeilijk te factureren.
                                      In het zeldzame geval dat ze iets factureren wordt er meestal een andere omschrijving gegeven (= schriftvervalsing).

Al die firma's doen inderdaad illegale dingen ! Ze zullen dat natuurlijk nooit toegeven en de "fout" doorschuiven naar hun klant. Niemand staat echter boven de wet en zullen als mededader vervolgd worden in geval van "problemen".

Oorspronkelijk geplaatst door zwoemba Bekijk Berichten
                                      Ik denk dat de tuning mag, maar dat jij dan als eigenaar van de wagen "verplicht" bent om dat aan te geven aan je verzekering. Het vermogen klopt dan ook niet meer met het gelijkvormigheidsatttest, hoe dat dan concreet in zijn werk gaat weet ik wel niet... Nieuwe keuring?
                                      Chiptuning mag NIET.
                                      Als eigenaar (en ook de tuningfirma) dien je de wet te kennen en dus mag je je wagen niet (laten) tunen. (althans niet met de verboden uitrustingen zoals vermeld in de bekende omzendbrief van 12 maart 2010.)

Je kan dus ook niets aangeven aan je verzekering of keuring.
                                      Het is onmogelijk iets te laten keuren wat reeds verboden is.

Comment

• @dragonfly: Kan best zijn dat internet er vol van staat maar er zal ook niet opstaan wat voor vakmanschap erbij te pas is geweest. (Knoeiers bijv. ?).

Versta mij niet verkeerd, kan mij wel voorstellen dat iemand eieren voor zijn geld kiest als er veel negatieve verhalen de ronde doen op 't net over Audi's multitronic maar je raad vond ik wel zeer kort door de bocht.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          volgens mij is hetgeen dat ze doen legaal, maar is de koper zelf verantwoordelijk voor het op de hoogte stellen van de verzekering e.d.
                                          Ten eerste doen ze het NIET legaal en ten tweede kan je de verzekering hiervan niet op de hoogte brengen.
                                          Als je je verzekering tracht in te lichten zullen zij uw aanvraag moeten weigeren omdat het gelijkvormigheidsattest niet conform het voertuig is.

Oorspronkelijk geplaatst door Beefcake Bekijk Berichten
                                          Een reactie op deze vraag van een tuningbedrijfje ga je hier nooit krijgen.
                                          Die mannen staan natuurlijk boven de wet...

Gewoon naar de lokale politie stappen, of bellen kan ook natuurlijk. Zij zijn hier trouwens voor bevoegd.
                                          (opgevoerde brommerkes etc... worden ook in beslag genomen en de eigenaar geverbaliseerd)
                                          Als je weet hebt van een misdrijf dat plaatsvindt of gaat plaatsvinden (zoals chiptunen), ben je zelfs verplicht dit te melden !

Comment

Working...
                                          X