Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Stefplus Bekijk Berichten
    FYI...

///M3 E9x model 2011 Efficient Dynamics ( start/stop functie ) ECU MSS60 : speed limit zit in een gedeelte waar je geen acces hebt.

Alleen mogelijk met externe module aka V_CAN.
    stef,

sorry dat ik je even corrigeer, maar je kan die gewoon via de diagnose stekker programmeren hoor, helemaal niet nodig om een externe canbus module aan te hangen. Eerst sw n° herschrijven daarna upgrade (downgrade) met BMW tester naar oude sw versie, daarna tuning overschrijven met nieuwe sw stand , ben je wel een dagje mee bezig maar werkt zonder probleem .
    Last edited by ; 15/01/2011, 10:35.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
      Ik denk dat er procentueel gezien minder gechipte peugeots zullen rondrijden dan bepaalde andere merken.
      Bepaalde andere mss wel, maar ik heb toch weet van een pak Peugeots die gechipt zijn (en waar je het mss ook niet van zou verwachten)

Comment

FYI...

///M3 E9x model 2011 Efficient Dynamics ( start/stop functie ) ECU MSS60 : speed limit zit in een gedeelte waar je geen acces hebt.

Alleen mogelijk met externe module aka V_CAN.
        Heeft een m3 tegenwoordig ook efficient dynamics met start stop ?!? WTF

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
          Natuurlijk... kwestie van de CO2 waardes merkbreed niet teveel op te laten lopen... anders mogen ze een boete betalen...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
            Ja, ik heb voor een Eco wagen gekozen

Comment

Ja, ik heb voor een Eco wagen gekozen
              Altijd geweten dat er een hippie in u zat ! Treehugger !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jan.van.gent Bekijk Berichten
                Wat snap je niet aan het verschil tussen er achter zoeken en er niet achter zoeken?

Om terug te keren op mijn verhaalte van drugs verstopt in auto.
                zie: Als je drugs verstopt in een wagen ga je het ook niet vinden als je gewoon eens gaat rijden met een wagen hé, maar als je er naar op zoek gaat daarintegen...
                Je zit dan ook een hele dag in de auto als je een hele dag aan het rijden bent, maar als je er niet naar op zoek gaat, en dus de wagen niet binnenste buiten keert ga je het niet vinden.

Als men gewoon onderhoud doet gaat men niet zoeken naar veranderingen van de ECU. Terwijl als men op zoek gaat naar zo iets, en men weet waar te zoeken, dan gaan ze het volgens mij snel genoeg vinden. En bij de TK, sjah daar zitten de aller grootste lichten bij elkaar natuurlijk

Maar again, ik ken daar niet veel van. Maar ik hoor alleen altijd dezelfde 2 tegenstrijdige verhalen. De tuners zeggen: niet op te sporen. Dealers zeggen: wel op te sporen.

Mij maakt het eigenlijk niet uit, als ik later een diesel heb die uit de garantieperiode is laat ik hem chiptunen. Bij een atmo benzine is het geld in het water (toch voor de mijne). Als het een BMW is, zal het dan ook PPE zijn. Waarom? Op internet lees je zoveel bullshit dat ik daar dus al niet direct op vertrouw. Waar ik wel op vertrouw is mond op mond reclame (ook mee opletten), en het feit dat hij zelf BMW liefhebber is. Het blijft eenmaal een vrij subjectieve keuze. Er zijn geen objectieve onderzoeken naar welke dealer er het beste is, dus moet je op je gevoel een beetje afgaan.
                Ja ja dat had ik wel door hoor, is niet zo moeilijk te begrijpen....
                Last edited by Metaxa; 15/01/2011, 17:20.
                Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                  ben je wel een dagje mee bezig maar werkt zonder probleem .
                  8uren @ programmeur-tarief = €€€€€€€€€€€???????

Comment

Bij opel kunnen ze het ook niet zien.
                    Ik dnek dat als je een M3 of audi rs6 laat chippen dat men dit met een testrit al veel minder zal voelen dan wanneer je een 1.9 tdi´ke van 110 pk laat doen hoor.

Die eerste 2 zijn al origineel een kanon en niet voluit te testen op een gewone weg.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                      Mijn broer komt net van zijn werk (mekanieker Peugeot) en ik vrag hem of zei dat kunnen zien wanneer een auto gechipped is. "Euhmm nee" met een blik erbij van 'alsof we ons daarmee bezig houden'
                      Johen,

Toen ik de eerste keer op onderhoud ging, na mijn wagen particulier gekocht te hebben, zei de technieker na 10 seconden: "Moh, die wagen is gechipt, wist je dat?" Ik weet nu wel niet ofdat dit is omdat het door Rica gedaan werd, miss toch best opletten ermee
                      Mercedes-Benz | C220 S204 | '12 | 2015 -
                      Triumph Spitfire | 1500 TC | '77 | 2013 - 2015
                      Volvo | S60 2.4D+ | '05 | 2008 - 2015
                      Mercedes S124 | 2.5D | '95 | 2002 - 2008

Comment

Aan wat zag hij dat dan?
                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ik denk dat rica "tags" zet 't is te zeggen een soort van handtekening, dus bij de diagnose in de Volvo garage zien ze meteen dat hij door rica tuned is.

Dit kan sowieso weggelaten worden door een tuner (of gelijk welke soort tag kan er gezet worden), maar rica doet dit blijkbaar niet, ik veronderstel om een soort van stempel op hun werk te zetten en zodat de Volvo garage kan zien dat 't door rica gedaan is ?

Comment

Could be. Of een stickertje onder de motorkap ofzo

Huistuners doen zo'n dingen maar andere ...
                            2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

het is niet omdat chiptuning vaak zichtbaar is dat alle chiptuning zichtbaar is, moet je wel even een onderscheid in maken, hangt ook af van de apparatuur die de tuner gebruikt, de goedkopere tools die laten heel wat sporen na, de duurdere stellen je in staat om flash datum , flashtoolcode , aantal flashs enz te herschrijven naar de waarden voor de tuning, als tuner moet je die dan wel even opschrijven voordat je begint

Comment

Laten doe-het-zelf apparaatjes zoals die van BSR en Bluefin ook sporen na telkens je tuned en weer de-tuned?
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                  Laten doe-het-zelf apparaatjes zoals die van BSR en Bluefin ook sporen na telkens je tuned en weer de-tuned?
                                  vermoedelijk wel , zou het eens moeten testen, maar dit soort apparaatjes in in elk geval af te raden voor nog heel wat andere redenen

Comment

dit soort apparaatjes in in elk geval af te raden voor nog heel wat andere redenen
                                    Zoals?
                                    2021 Taycan 4S
                                    2021 Lexus UX250h

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                                      Zoals?
                                      Dat ze zelfs BSR tuning tools verkopen voor wagens waar je de hele processing unit eruit moet halen... Benieuwd hoe je dat gaat doen met die BSR..

Comment

A5 Sportback

Hallo.

Ik heb deze week mijn A5 TFSI 2.0 mer 211 pk besteld,ik heb hem laten chippen naar 275PK.Bestelling gedaan in een grootte garage van Audi.
                                        Toen ik vroeg of audi dit zelf deed dit chippen zij men tegen mij .Als je dit laat doen door Audi zelf en er is een upgrade nodig van de software van je audi ben je alles kwijt,deze garagist laat ditdoen door iemand anders met ook waar borg zoals ABT dit doet,zoals ik het goed versta word en dan bij een upgrade gewoon de stekker uit een soort doos getrokken terug aansluiten en geen probleem.
                                        Zou dit kunnen kloppen???

Groetjes

Comment

...
                                          Biedt Shiftech een garantie dat de chiptuning niet op te sporen valt?

Comment

Working...
                                          X