Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Utah Bekijk Berichten
    Vandaag kwam makker langs met zijn A3 Tdi gechipt door APEX (van 105 naar 140pk). Zit een toestelletje bij waarmee je de wagen in originele congif kan zetten. Nu beweert APEC dat ze onmogelijk kunnen zien in de garage dat de wagen werd "bijgewerkt" als hij gereset is met dat toestelletje.
    Maar houd zo'n OEM computer in de wagen geen data / logs bij dan?
    Als het over de REVO tool gaat , dan is dat de grootste onzin, want een (ondertussen) klant (van ons) heeft zijn wagen laten programmeren met revo software (APEX verkoopt ook de REVO software, staat zo op hun website) , met het REVO bakje dat hij gekregen had, zette hij de wagen in "originele modus" voor het onderhoud maar bij de dealer konden ze zelfs geen update meer doorvoeren (blijkbaar schakelt Revo het updaten uit omdat ze anders na elke update deze wagens gratis terug moeten tunen ) , resultaat die jongen is ook meteen zijn 2 jaar fabrieksgarantie kwijt. Dus toch wel even opletten bij al die marketing praatjes. Dit is bijvoorbeeld 1 van de zaken die wij als tuner testen wanneer wij een tuning ontwikkelen, we gaan gewoon eens bij de dealer langs ( we zijn goed bevriend met enkele dealers), laten alles nakijken, update doen, online check met duitsland enz, dit alles om er toch zeker van te zijn dat de tuning niet kan opgespoord worden.

    Bij Apex hebben ze nog een tweede toestel op hun site staan ( ze noemen het APEX switch, maar het is een powergate van het merk alientech waar ze hun APEC sticker hebben over geplakt) waarmee je de wagen zelf terug origineel kan programmeren, maar dit laat bij de meeste OEM computers een flash-counter en datum na, dus de dealer ziet dan dat de wagen bijvoorbeeld de dag voor het onderhoud geprogrammeerd geweest is. Dus ook daar kan de dealer het zien.

    Een goede tuning is volledig onzichtbaar voor de dealer en daar heb je geen toestelletje voor nodig, wil je de wagen terug origineel hebben zonder dat het sporen nalaat, ga dan best even langs bij je chiptuner, die zal dan ook de programmeer datum en counter terug resetten naar de vorige waarden zodat het echt onzichtbaar is en geen spoor meer van programmatie !
    Last edited by ; 07/07/2012, 11:59.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
      Als het over de REVO tool gaat , dan is dat de grootste onzin, want een (ondertussen) klant (van ons) heeft zijn wagen laten programmeren met revo software (APEX verkoopt ook de REVO software, staat zo op hun website) , met het REVO bakje dat hij gekregen had, zette hij de wagen in "originele modus" voor het onderhoud maar bij de dealer konden ze zelfs geen update meer doorvoeren (blijkbaar schakelt Revo het updaten uit omdat ze anders na elke update deze wagens gratis terug moeten tunen ) , resultaat die jongen is ook meteen zijn 2 jaar fabrieksgarantie kwijt. Dus toch wel even opletten bij al die marketing praatjes. Dit is bijvoorbeeld 1 van de zaken die wij als tuner testen wanneer wij een tuning ontwikkelen, we gaan gewoon eens bij de dealer langs ( we zijn goed bevriend met enkele dealers), laten alles nakijken, update doen, online check met duitsland enz, dit alles om er toch zeker van te zijn dat de tuning niet kan opgespoord worden.

      Bij Apex hebben ze nog een tweede toestel op hun site staan ( ze noemen het APEX switch, maar het is een powergate van het merk alientech waar ze hun APEC sticker hebben over geplakt) waarmee je de wagen zelf terug origineel kan programmeren, maar dit laat bij de meeste OEM computers een flash-counter en datum na, dus de dealer ziet dan dat de wagen bijvoorbeeld de dag voor het onderhoud geprogrammeerd geweest is. Dus ook daar kan de dealer het zien.

      Een goede tuning is volledig onzichtbaar voor de dealer en daar heb je geen toestelletje voor nodig, wil je de wagen terug origineel hebben zonder dat het sporen nalaat, ga dan best even langs bij je chiptuner, die zal dan ook de programmeer datum en counter terug resetten naar de vorige waarden zodat het echt onzichtbaar is en geen spoor meer van programmatie !
      Bruno, in dit geval gaat het om een 1.9TDI met EDC16 computer waarbij onze APEC Switch (de Alientech Powergate met ons label zoals je aangeeft) na elke "flash" de mogelijkheid geeft om de flashcounter te resetten naar "0" of terug te keren naar de vorige flashcounter waarde.

      Wat Revo betreft met hun SPS toestel (Serial Port Switch), wij hebben er twee van verkocht aan klanten met een 3.0TFSI, telkens zorgt Revo er voor dat de laatste software stand als basis gebruikt wordt, en voor deze wagens is tot op heden nog geen nieuwere software stand beschikbaar, maw, het is voor jou (of eender andere tuner of officiele garagehouder) dus onmogelijk om te bepalen of een software update al dan niet mogelijk is na het gebruik van Revo software (al dan niet met de SPS)!

      Revo heeft ook een zeer duidelijke en faire policy wat updates betreft, de klant krijgt een GRATIS hertuning op basis van de nieuwe ingeladen software stand, er komt dus geen "oudere" software terug in de wagen.

      Gelieve de mensen correct te informeren, daar is iedereen meer bij gebaat!

      Comment


      • Dolletjes... de chiptuners komen hier elkaar verwijten naar het hoofd slingeren en elkaar zwart maken.
        For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

        Comment


        • Bruno, zijn die concessiehouders dan akkoord dat er bij hun klanten zouden komen met eventuele motorproblemen terwijl zij niet kunnen zien of de wagen al dan niet gechipt is? Dat zou me verwonderen. Kan je dat ook effectief garanderen na de chiptuning dat de garage niets kan zien + de online check naar Duitsland? Via een kennis dat bij BMW werkt weet ik dat ze dat daar sowieso wel zien.
          En als de garage een testritje maakt zullen ze wel rap merken dat de wagen niet origineel is

          Comment


          • Ford Galaxy

            Chiptuning, het lijkt gemaakt voor die nerveuze street racertjes of voor de gelukzakken die een supercar bezitten, zelden zie ik het voor een gezinswagen. Ik rij met een Ford Galaxy, 1.8 tdci, 125 pk, Ghia uitvoering van 2008 (en vind dat de auto in de laagste versnellingen echt niets voorstelt.....)Op de verschillende websites zie je natuurlijk wel tarieven voor bv een galaxy, maar gebeurd het wel? iemand ervaring met een galaxy?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door ZeroUser Bekijk Berichten
              Chiptuning, het lijkt gemaakt voor die nerveuze street racertjes of voor de gelukzakken die een supercar bezitten, zelden zie ik het voor een gezinswagen. Ik rij met een Ford Galaxy, 1.8 tdci, 125 pk, Ghia uitvoering van 2008 (en vind dat de auto in de laagste versnellingen echt niets voorstelt.....)Op de verschillende websites zie je natuurlijk wel tarieven voor bv een galaxy, maar gebeurd het wel? iemand ervaring met een galaxy?
              Het lijkt me toch wel de moeite om te doen: +30pk en +50Nm bij BR-Performance.

              Comment


              • Het lijkt idd de moeite, maar je ziet (of hoort) het haast nooit.

                BrunoL, al ooit een galaxy gedaan en indien ja, vond je dan dat het motor gedrag bij de wagen paste?

                Comment


                • 125PK is niet overdreven voor zo'n grote en zware wagen, steek daar 5 man in en wat bagage en die motor moet al veel moeite doen om een tempo van 130 aan te houden op te autosnelweg. Je hoeft die extra PK's niet in de bebouwde kom te gebruiken he
                  Ik ken iemand die het gedaan heeft voor z'n S-Max 2.2TDCI met 175PK en die gaat met 5 volwassenen aan boord nog heel vlot vooruit, is er heel tevreden over.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door ZeroUser Bekijk Berichten
                    Het lijkt idd de moeite, maar je ziet (of hoort) het haast nooit.

                    BrunoL, al ooit een galaxy gedaan en indien ja, vond je dan dat het motor gedrag bij de wagen paste?
                    Het is niet omdat jij het niet ziet (chiptuning is trouwens onzichtbaar) of hoort dat het weinig gebeurt. Zo'n wagen heeft bijna nooit moeite met extra vermogen, je moet maar eens kijken in welke versies ze de Galaxy uitbrengen.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door ZeroUser Bekijk Berichten
                      Het lijkt idd de moeite, maar je ziet (of hoort) het haast nooit.

                      BrunoL, al ooit een galaxy gedaan en indien ja, vond je dan dat het motor gedrag bij de wagen paste?



                      zeker en vast zo'n wagens al gedaan, steeds meer en meer! Monovolumes kunnen dit zeker en vast gebruiken...

                      Per maand doen we zeker 5 wagens van dit gamma.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dieter_88 Bekijk Berichten
                        Bruno, zijn die concessiehouders dan akkoord dat er bij hun klanten zouden komen met eventuele motorproblemen terwijl zij niet kunnen zien of de wagen al dan niet gechipt is? Dat zou me verwonderen. Kan je dat ook effectief garanderen na de chiptuning dat de garage niets kan zien + de online check naar Duitsland? Via een kennis dat bij BMW werkt weet ik dat ze dat daar sowieso wel zien.
                        En als de garage een testritje maakt zullen ze wel rap merken dat de wagen niet origineel is
                        Het is inderdaad mogelijk dat ze iets kunnen vermoeden als ze een testrit zouden doen maar dat hangt wel van verschillende factoren af of ze dan wel degelijk stappen zullen of kunnen ondernemen.
                        Het is niet zo eenvoudig om zomaar te bewijzen dat de auto is gechipt op basis van: " Amai, diene is volgens mij gechipt want hij gaat ervandeur als ne zot".
                        Maar in het ergste geval zouden ze er eventueel extra werk van kunnen maken omdat je bijv.: Een zeer vervelende klant bent, je hebt zoveel onnoemelijke motorische pech (Niet gerelateerd aan de chiptuning maar aan hun incompetentie!) dat ze iets gaan vermoeden (lees zoeken), één van de garage medewerkers (het vervelende type die eigenlijk geen leven heeft) zit regelmatig op dit forum, enz enz..

                        Als je een goede verstandhouding en vertrouwen hebt met je dealer dan kan ik je verzekeren dat je op je beide oren kan slapen.
                        En eigenlijk...als je iets van plan bent kun je dit soort commentaren/vragen beter PM'en naar BR om eventuele "dealernietsnutten" die toevallig op dit forum meelezen niet wakker te maken.

                        Comment


                        • Zelf heb ik mijn dealer gezegd hoeveel paarden er bij de ezel achter het stuur gekomen zijn en hij heeft daar geen probleem mee, hij waarschuwde me enkel voor de koppeling en het daarbij horende vliegwiel, of zoiets... Dus ook dat is positief van hem.
                          Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                          ...Als je een goede verstandhouding en vertrouwen hebt met je dealer dan kan ik je verzekeren dat je op je beide oren kan slapen....

                          Comment


                          • Afgelopen week kwam ik een Focu tegen, een of ander ECO model, volgens de typeaanduiding.
                            De linkerachterkant zag zwart van de roet, en zelfs bij rustig versnellen kwam er behoorlijk wat roet uit zijn uitlaat.

                            Is dat door (slechte) tuning, of zou er iets anders mis zijn?
                            Want roet en eco horen toch niet echt samen dacht ik.

                            Comment


                            • Blijkbaar kun je niet gewoon via mail communiceren met Apec?
                              Een volledig antwoordformulier op de site moeten doorlopen om een simpel vraagje te stellen vind ik er wat over, sorry.
                              2.0 JTDm

                              Comment


                              • Oei, da lijkt mij ook niet echt klantvriendelijk..

                                Comment


                                • Deze twee motoren zijn identiek. Het vermogen ligt iets lager in Belgische dan in uit Duitsland geïmporteerde auto's omwille van de belasting op inverkeerstelling.
                                  Waarom worden ze verschillend getuned?


                                  2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Haddock Bekijk Berichten
                                    Blijkbaar kun je niet gewoon via mail communiceren met Apec?
                                    Een volledig antwoordformulier op de site moeten doorlopen om een simpel vraagje te stellen vind ik er wat over, sorry.
                                    Zolang ze maar antwoorden is dit toch niet erg
                                    ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door ßart West-VL. Bekijk Berichten
                                      Het lijkt me toch wel de moeite om te doen: +30pk en +50Nm bij BR-Performance.
                                      http://www.br-performance.be/nl-be/c...1154-1-8-tdci/
                                      Zelfde waarden hier bij APEC
                                      ////1 - 2 - 4 - 5 - 3

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door xtratec Bekijk Berichten
                                        Bruno, in dit geval gaat het om een 1.9TDI met EDC16 computer waarbij onze APEC Switch (de Alientech Powergate met ons label zoals je aangeeft) na elke "flash" de mogelijkheid geeft om de flashcounter te resetten naar "0" of terug te keren naar de vorige flashcounter waarde. Nu haal je 1 voorbeeld aan van een 1.9 TDI, maar jullie beloven dat het met alle wagens zo is en dat is ver van het geval , eigenlijk pure marketing en bedrog als je het mij vraagt. Wees gewoon eerlijk naar je klanten en maak hen niets wijs, daar is iedereen meer bij gebaat

                                        Wat Revo betreft met hun SPS toestel (Serial Port Switch), wij hebben er twee van verkocht aan klanten met een 3.0TFSI, telkens zorgt Revo er voor dat de laatste software stand als basis gebruikt wordt, en voor deze wagens is tot op heden nog geen nieuwere software stand beschikbaar, maw, het is voor jou (of eender andere tuner of officiele garagehouder) dus onmogelijk om te bepalen of een software update al dan niet mogelijk is na het gebruik van Revo software (al dan niet met de SPS)!
                                        Wij hebben dit getest op een 2.0 tfsi met REVO , en daar waren zelfs meerdere updates al voor beschikbaar, updaten met de VAS bij de dealer was NIET mogelijk, en aangezien deze klant niet de laatste update had is het duidelijk dat Revo ofwel veel te laat met de updates komt, ofwel ze gewoon niet doet omdat het te veel werk/tijd/geld is duizenden klanten wereldwijd gratis te updaten. Klanten met de Revo software zijn ook meteen hun fabrieksgarantie kwijt en als er een terugroepactie is en de dealer kan de wagen niet updaten dan wordt de ECU vervangen nadien krijgt de klant hier de factuur van. Ook hier weer een marketing praatje wat wij al snel doorprikt hadden, wees hier eerlijk en maak je klanten niets wijs, daar is iedereen meer bij gebaat !

                                        Revo heeft ook een zeer duidelijke en faire policy wat updates betreft, de klant krijgt een GRATIS hertuning op basis van de nieuwe ingeladen software stand, er komt dus geen "oudere" software terug in de wagen. Fout, updaten bij de dealer wordt uitgeschakeld (hebben we zelf getest) , garantie verlies tot gevolg en wat updates betreft ben je afhankelijk van Revo en hun goodwill . Heb je toevallig een wagen die ze in de UK niet of weinig hebben rondrijden en heeft Revo geen mogelijkheid om die te laten updaten dan blijf je met de oude software zitten.
                                        Didier, gelieve de mensen correct te informeren, daar is iedereen meer bij gebaat!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
                                          Deze twee motoren zijn identiek. Het vermogen ligt iets lager in Belgische dan in uit Duitsland geïmporteerde auto's omwille van de belasting op inverkeerstelling.
                                          Waarom worden ze verschillend getuned?


                                          http://www.br-performance.be/nl-be/c...746-e-220-cdi/
                                          Na herprogrammatie komen ze uiteraard op dezelfde waarde, alleen de ene wagen is de andere niet en in dat ene voorbeeld had de wagen iets minder vermogen (173pk ).

                                          Comment

                                          Working...
                                          X