Oorspronkelijk geplaatst door KDS
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Bruno, ik heb een vraagje.
De motoren in de 116d, 118d en 120d zijn allemaal 2000cc. Dus dezelfde motoren denk ik? Ik heb een vriend die met een 120D rijd, gechipt met een miltek uitlaat, en die zit nu op 217 pk en ik dacht 480 nm, de wagen is bij jullie onder handen genomen. Mijn vraag is kan je dan hetzelfde uit een 116D halen? Het zijn immers toch dezelfde motoren die gewoon elektronisch begrensd zijn?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk BerichtenBruno, ik heb een vraagje.
De motoren in de 116d, 118d en 120d zijn allemaal 2000cc. Dus dezelfde motoren denk ik? Ik heb een vriend die met een 120D rijd, gechipt met een miltek uitlaat, en die zit nu op 217 pk en ik dacht 480 nm, de wagen is bij jullie onder handen genomen. Mijn vraag is kan je dan hetzelfde uit een 116D halen? Het zijn immers toch dezelfde motoren die gewoon elektronisch begrensd zijn?For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk BerichtenBruno, ik heb een vraagje.
De motoren in de 116d, 118d en 120d zijn allemaal 2000cc. Dus dezelfde motoren denk ik? Ik heb een vriend die met een 120D rijd, gechipt met een miltek uitlaat, en die zit nu op 217 pk en ik dacht 480 nm, de wagen is bij jullie onder handen genomen. Mijn vraag is kan je dan hetzelfde uit een 116D halen? Het zijn immers toch dezelfde motoren die gewoon elektronisch begrensd zijn?
Ik krijg dagelijks aanvragen voor turbokits en grote upgrades, maar je moet er ook economisch eens over nadenken, een 120D van pakweg 20.000 euro daar 6000euro kosten insteken voor 250pk te hebben (dan heb je wel de motor, maar dan komt de vraag zijn de remmen en ophanging wel voorzien voor dit vermogen) , dan koop je voor 26000 beter een M3 en dan heb je 420pk , grote remmen en goede ophanging en een veel hogere rest-waarde, want wie wil er na enkele jaren nog een 120D kopen met een grote turbokit op, dat schrikt de mensen af.
116D kan je perfect en zonder te veel kosten upgraden naar een kleine 200pk met uitlaat en intercooler, maar verder zou ik niet gaan.
groetjes
Bruno
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenDe 116D is een begrensde 118D motor dus identiek
Andere bougies
116d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...21&hg=11&fg=05
118d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=1C11&mospid=53623&btnr=11_4021& hg=11&fg=05
Delen van de achteras
116d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...32&hg=33&fg=25
118d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...32&hg=33&fg=25
Tiens, dit lijkt me ook wel een belangrijk onderdeel dat verschillend is
116d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
118d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
'k Heb zo'n flauw vermoeden dat die onderdelen ook wel wat krachten te verwerken krijgen.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenMotor op zich wel, maar zoals reeds gezegd, vele andere onderdelen niet. Juiste informatie geven...
gloeibougies krijgen overigens geen krachten te verwerken, dat is enkel voor het starten en een andere referentie/bestel nummer bij BMW betekent niet noodzakelijk andere onderdelen, daar heb ik veel voorbeelden van !!!!!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenja inderdaad de juiste informatie is belangrijk, je moet dan ook kijken bij de E81/87 want daarover waren we aan het spreken en niet bij de nieuwe F20 want daar is er ook een 116D met 1.6d motor ;-)
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtengeen andere referentie/bestel nummer bij BMW betekent niet noodzakelijk andere onderdelen, daar heb ik veel voorbeelden van !!!!!
116d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
118d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenOok bij de E81/87 zijn er verschillen (minder dan bij de nieuwe, maar toch), mag je zelf opzoeken op realoem.
Tja, een verschil van lengte (1522MM tgo. 1498MM) lijkt me toch wel een bewijs van een ander onderdeel te zijn.
116d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
118d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk BerichtenTja, een verschil van lengte (1522MM tgo. 1498MM) lijkt me toch wel een bewijs van een ander onderdeel te zijn.
116d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
118d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
je hoeft me niet te geloven, maar dit is al 8jaar mijn job, ik heb daarvoor 6 jaar gestudeerd , gediplomeerd en gepassionneerd, ik doe dagelijks niets anders als technische spec van onderdelen opzoeken, sterkte berekeningen doen, technische artikels van vermoeiing en destructief onderzoek nalezen en uitpluizen, ik heb zeer nauw contact met enkele ingenieurs bij de grote constructeurs waar ik wekelijks info mee uitwissel. Ik zit ELKE dag uren en uren en uren 's avonds tot diep in de nacht bezig met research en ontwikkeling, ik kan je perfect uit mijn hoofd inspuittijden opsommen en uitrekenen van oa een 116D , 118D , 120D ik doe dat DAGELIJKS dus je hoeft me niet te geloven als ik iets zeg, maar de kans dat ik me vergis is redelijk klein
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenEn maar blijven mekkeren over de nieuwe F20 terwijl het hier over de E81/E87 gaat. Je zou je best onthouden van commentaar als je maar zo weinig kennis hebt...
Je kan zelf ook een en ander opzoeken op realoem in plaats van onmiddellijk verwijten naar een ander zijn hoofd te slingeren, dan zal je zien dat er bij de E81/87 ook verschillen zijn.
Geef inhoudelijke commentaar, als je het allemaal beter weet.For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk BerichtenIs er nog geen tuning beschikbaar voor de F11 520DA?
Comment
-
Ik weet dat chiptuning op een non-turbo benzine niet veel uithaalt qua vermogen/prestaties; maar zou dat op bv. mijn 1.4 naftje kunnen zorgen voor een mooier verloop (lees: dat ie wat soepeler rijdt)?
Ik stoor mij vaak aan het feit dat mijn koppel pas vrijkomt rond de hogere toeren. Geen probleem als ie warm staat maar als ie niet op temperatuur is, weiger ik boven de 2500rpm te gaan.
Ik weet echter niet of chiptuning daar iets aan zou kunnen verhelpen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk BerichtenIs er nog geen tuning beschikbaar voor de F11 520DA?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk BerichtenHad je maar een A6 moeten kopen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichtenwaarom zou je een a6 willen kopen ?
tenzij het een dure auto is
Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk BerichtenIk wou een automaat maar geen multitronic en ik had het er niet voor over om Di Rupo nog meer te sponseren en voor de 3.0TDI te gaan . Als de 525 nog een 6cil was geweest dan was het zeker een 525 geweest. In het het 3l segment zou ik het moeilijker gehad hebben om te kiezen. Dan was het waarschijnlijk de Audi geweest, s-tronic quatro de perfecte combinatie . Ik kan niet begrijpen dat Audi de s-tronic niet aanbied op de 2.0TDI?
Vind dat ook vreemd want hebben ze die niet steken in hun A3 1600 dan?Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
Comment