Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door KDS Bekijk Berichten
    Enkele weken geleden mijn 1.6 TDI Audi A3 laten tunen

    Nu 142pk en 305nM, serieus verschil tov origineel. Sneller dan een standaard 2.0 TDI zelfs :p
    Ja de 1.6 TDI heeft heel wat potentieel en is best wel een vinnige motor, heb er deze week verschillende getuned en mee gereden, A1, A3, polo, ... en elke keer opnieuw aangenaam verrast, de A1 vind ik net iets leuker rijden dan de A3 maar dat zal wel door het extra gewicht komen van de A3.

    Comment


    • Hehe, die "tjoeningkid", jullie geloven het niet maar ik ga hem op den duur toch grappig vinden...mister correct gebruikt het woord "vetzakken", echt grappig om te lezen en zeker als em dan daarna terug begint te schampen...

      Comment


      • Bruno, ik heb een vraagje.
        De motoren in de 116d, 118d en 120d zijn allemaal 2000cc. Dus dezelfde motoren denk ik? Ik heb een vriend die met een 120D rijd, gechipt met een miltek uitlaat, en die zit nu op 217 pk en ik dacht 480 nm, de wagen is bij jullie onder handen genomen. Mijn vraag is kan je dan hetzelfde uit een 116D halen? Het zijn immers toch dezelfde motoren die gewoon elektronisch begrensd zijn?

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
          Bruno, ik heb een vraagje.
          De motoren in de 116d, 118d en 120d zijn allemaal 2000cc. Dus dezelfde motoren denk ik? Ik heb een vriend die met een 120D rijd, gechipt met een miltek uitlaat, en die zit nu op 217 pk en ik dacht 480 nm, de wagen is bij jullie onder handen genomen. Mijn vraag is kan je dan hetzelfde uit een 116D halen? Het zijn immers toch dezelfde motoren die gewoon elektronisch begrensd zijn?
          Dezelfde motor, maar een heel pak andere onderdelen die verschillen.
          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

          Comment


          • Dacht ik ook ja. 120d heeft een andere turbo toch?

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
              Bruno, ik heb een vraagje.
              De motoren in de 116d, 118d en 120d zijn allemaal 2000cc. Dus dezelfde motoren denk ik? Ik heb een vriend die met een 120D rijd, gechipt met een miltek uitlaat, en die zit nu op 217 pk en ik dacht 480 nm, de wagen is bij jullie onder handen genomen. Mijn vraag is kan je dan hetzelfde uit een 116D halen? Het zijn immers toch dezelfde motoren die gewoon elektronisch begrensd zijn?
              De 116D is een begrensde 118D motor dus identiek, maar de 120D heeft wel heel wat wijzigingen ( turbo , injectoren enz ) , ombouw van 116D en 118D naar 120D kan zeker en vast en hebben wij vroeger veel gedaan, maar reken 4000-6000 euro volgens de opties die je kiest en dan is de rekensom al snel gemaakt dat het voordeliger is om een 123D te kopen die dan ook meteen naar 270pk gaat met herprogrammatie tov 220pk bij de 120D.

              Ik krijg dagelijks aanvragen voor turbokits en grote upgrades, maar je moet er ook economisch eens over nadenken, een 120D van pakweg 20.000 euro daar 6000euro kosten insteken voor 250pk te hebben (dan heb je wel de motor, maar dan komt de vraag zijn de remmen en ophanging wel voorzien voor dit vermogen) , dan koop je voor 26000 beter een M3 en dan heb je 420pk , grote remmen en goede ophanging en een veel hogere rest-waarde, want wie wil er na enkele jaren nog een 120D kopen met een grote turbokit op, dat schrikt de mensen af.

              116D kan je perfect en zonder te veel kosten upgraden naar een kleine 200pk met uitlaat en intercooler, maar verder zou ik niet gaan.

              groetjes
              Bruno

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                De 116D is een begrensde 118D motor dus identiek
                Motor op zich wel, maar zoals reeds gezegd, vele andere onderdelen niet. Juiste informatie geven...

                Andere bougies
                116d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...21&hg=11&fg=05
                118d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=1C11&mospid=53623&btnr=11_4021& hg=11&fg=05

                Delen van de achteras
                116d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...32&hg=33&fg=25
                118d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...32&hg=33&fg=25

                Tiens, dit lijkt me ook wel een belangrijk onderdeel dat verschillend is
                116d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
                118d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05

                'k Heb zo'n flauw vermoeden dat die onderdelen ook wel wat krachten te verwerken krijgen.
                For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                  Motor op zich wel, maar zoals reeds gezegd, vele andere onderdelen niet. Juiste informatie geven...
                  ja inderdaad de juiste informatie is belangrijk, je moet dan ook kijken bij de E81/87 want daarover waren we aan het spreken en niet bij de nieuwe F20 want daar is er ook een 116D met 1.6d motor ;-)

                  gloeibougies krijgen overigens geen krachten te verwerken, dat is enkel voor het starten en een andere referentie/bestel nummer bij BMW betekent niet noodzakelijk andere onderdelen, daar heb ik veel voorbeelden van !!!!!

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    ja inderdaad de juiste informatie is belangrijk, je moet dan ook kijken bij de E81/87 want daarover waren we aan het spreken en niet bij de nieuwe F20 want daar is er ook een 116D met 1.6d motor ;-)
                    Ook bij de E81/87 zijn er verschillen (minder dan bij de nieuwe, maar toch), mag je zelf opzoeken op realoem.

                    Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                    geen andere referentie/bestel nummer bij BMW betekent niet noodzakelijk andere onderdelen, daar heb ik veel voorbeelden van !!!!!
                    Tja, een verschil van lengte (1522MM tgo. 1498MM) lijkt me toch wel een bewijs van een ander onderdeel te zijn.
                    116d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
                    118d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
                    For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                      Ook bij de E81/87 zijn er verschillen (minder dan bij de nieuwe, maar toch), mag je zelf opzoeken op realoem.



                      Tja, een verschil van lengte (1522MM tgo. 1498MM) lijkt me toch wel een bewijs van een ander onderdeel te zijn.
                      116d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
                      118d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
                      En maar blijven mekkeren over de nieuwe F20 terwijl het hier over de E81/E87 gaat. Je zou je best onthouden van commentaar als je maar zo weinig kennis hebt...

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door N-D-D-V-D-B Bekijk Berichten
                        Tja, een verschil van lengte (1522MM tgo. 1498MM) lijkt me toch wel een bewijs van een ander onderdeel te zijn.
                        116d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
                        118d: http://realoem.com/bmw/showparts.do?...57&hg=26&fg=05
                        ik had het ook niet over de cardan-as, dat gezegd zijnde, is het niet opdat hij op een bepaald model iets langer is dat hij daarom ook minder sterk is ;-)

                        je hoeft me niet te geloven, maar dit is al 8jaar mijn job, ik heb daarvoor 6 jaar gestudeerd , gediplomeerd en gepassionneerd, ik doe dagelijks niets anders als technische spec van onderdelen opzoeken, sterkte berekeningen doen, technische artikels van vermoeiing en destructief onderzoek nalezen en uitpluizen, ik heb zeer nauw contact met enkele ingenieurs bij de grote constructeurs waar ik wekelijks info mee uitwissel. Ik zit ELKE dag uren en uren en uren 's avonds tot diep in de nacht bezig met research en ontwikkeling, ik kan je perfect uit mijn hoofd inspuittijden opsommen en uitrekenen van oa een 116D , 118D , 120D ik doe dat DAGELIJKS dus je hoeft me niet te geloven als ik iets zeg, maar de kans dat ik me vergis is redelijk klein
                        Last edited by ; 14/07/2012, 17:11.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                          En maar blijven mekkeren over de nieuwe F20 terwijl het hier over de E81/E87 gaat. Je zou je best onthouden van commentaar als je maar zo weinig kennis hebt...
                          Wie is er aan het mekkeren, meneer niet-ter-zake-doende-commentaar?
                          Je kan zelf ook een en ander opzoeken op realoem in plaats van onmiddellijk verwijten naar een ander zijn hoofd te slingeren, dan zal je zien dat er bij de E81/87 ook verschillen zijn.
                          Geef inhoudelijke commentaar, als je het allemaal beter weet.
                          For reasons beyond my comprehension I have been forced to remove my funny quote...

                          Comment


                          • Is er nog geen tuning beschikbaar voor de F11 520DA?

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                              Is er nog geen tuning beschikbaar voor de F11 520DA?
                              nope, maar hopelijk duurt het niet meer al te lang ;-)

                              Comment


                              • Bruno, wat is er mogelijk met een BMW 130i (07/2007, LCI dus)?

                                Comment


                                • Ik weet dat chiptuning op een non-turbo benzine niet veel uithaalt qua vermogen/prestaties; maar zou dat op bv. mijn 1.4 naftje kunnen zorgen voor een mooier verloop (lees: dat ie wat soepeler rijdt)?

                                  Ik stoor mij vaak aan het feit dat mijn koppel pas vrijkomt rond de hogere toeren. Geen probleem als ie warm staat maar als ie niet op temperatuur is, weiger ik boven de 2500rpm te gaan.
                                  Ik weet echter niet of chiptuning daar iets aan zou kunnen verhelpen.
                                  Last edited by ; 15/07/2012, 20:13.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                                    Is er nog geen tuning beschikbaar voor de F11 520DA?
                                    Had je maar een A6 moeten kopen.
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                    Comment


                                    • waarom zou je een a6 willen kopen ?
                                      tenzij het een dure auto is

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Had je maar een A6 moeten kopen.
                                        Ik wou een automaat maar geen multitronic en ik had het er niet voor over om Di Rupo nog meer te sponseren en voor de 3.0TDI te gaan . Als de 525 nog een 6cil was geweest dan was het zeker een 525 geweest. In het het 3l segment zou ik het moeilijker gehad hebben om te kiezen. Dan was het waarschijnlijk de Audi geweest, s-tronic quatro de perfecte combinatie . Ik kan niet begrijpen dat Audi de s-tronic niet aanbied op de 2.0TDI?

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          waarom zou je een a6 willen kopen ?
                                          tenzij het een dure auto is
                                          Omdat die al wel met chili-peper kan voorzien worden.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                                          Ik wou een automaat maar geen multitronic en ik had het er niet voor over om Di Rupo nog meer te sponseren en voor de 3.0TDI te gaan . Als de 525 nog een 6cil was geweest dan was het zeker een 525 geweest. In het het 3l segment zou ik het moeilijker gehad hebben om te kiezen. Dan was het waarschijnlijk de Audi geweest, s-tronic quatro de perfecte combinatie . Ik kan niet begrijpen dat Audi de s-tronic niet aanbied op de 2.0TDI?
                                          Had inderdaad een goeie/betere keuze geweest.
                                          Vind dat ook vreemd want hebben ze die niet steken in hun A3 1600 dan?
                                          Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                          Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                          Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X