Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bruno , kan jij iets doen met een benz w202 220cdi? zoja, wat?

Comment

• Valt een wagen die reeds op lpg/lpi ligt eigenlijk nog te chippen?
      My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Ja hoor, zou niet weten waarom niet.
        Op saabforum rijden er toch een paar rond met een gechipte Aero op lpg
        MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door KdF Bekijk Berichten
          Ja hoor, zou niet weten waarom niet.
          Op saabforum rijden er toch een paar rond met een gechipte Aero op lpg
          Maar is die aero dan eerst gechipt en dan op lpg gelegd of andersom?
          My GTI

http://rijkevorsel.myminicity.com/

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
            Ik kan niet begrijpen dat Audi de s-tronic niet aanbied op de 2.0TDI?
            Ikke wel, omdat het -met uitzondering van extreme rijomstandigheden- nogal pointless is... ?
            De CVT vijlt de slechte kantjes van een viercilinder diesel weg, vlot vanuit stilstand accelereren verloopt echt zonder drama.
            In een S-tronic / Tiptronic, gaat 'ie 2 - 3 keer tegen de toerental begrenzer aan knallen en kabaal maken voor hetzelfde te doen (eigenlijk overbodig).

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
              Ikke wel, omdat het -met uitzondering van extreme rijomstandigheden- nogal pointless is... ?
              De CVT vijlt de slechte kantjes van een viercilinder diesel weg, vlot vanuit stilstand accelereren verloopt echt zonder drama.
              In een S-tronic / Tiptronic, gaat 'ie 2 - 3 keer tegen de toerental begrenzer aan knallen en kabaal maken voor hetzelfde te doen (eigenlijk overbodig).
              Ja maar niet met hetzelfde gevoel. Ik heb vroeger een A3 2.0TDI DSG gehad en dat reed fantastisch. Daarna de A5 getest 2.7 multitronic maar dit kon mij totaal niet overtuigen en was qua gevoel een stuk minder sportief en snel dan de DSG. In de praktijk wss ook de A5 2.7 had toen volgens mij 163pk en de A3 was gechipt tot 186pk.

Comment

• En de BMW5 is all of the above?

Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                Ja maar niet met hetzelfde gevoel.
                Ambivalent gevoel denk ik.
                Ook met S-tronic en quattro ga je niet datzelfde gevoel krijgen, daarvoor is 'n A6 toch ook te groot en te comfortabel?
                Of je moet dat compenseren onder de motorkap... vandaar dat ik het zeg, daarvoor koop je m.i. geen 2.0TDI in dit segment.

Oorspronkelijk geplaatst door IceBlue Bekijk Berichten
                Ik heb vroeger een A3 2.0TDI DSG gehad en dat reed fantastisch. Daarna de A5 getest 2.7 multitronic maar dit kon mij totaal niet overtuigen en was qua gevoel een stuk minder sportief en snel dan de DSG. In de praktijk wss ook de A5 2.7 had toen volgens mij 163pk en de A3 was gechipt tot 186pk.
                Idem hier, zo'n A5 weegt meer, dan moet je al richting 3.0TDI gaan, anders gaat het A3'ke nog altijd pittiger zijn denk ik.

Comment

• Kweet nen a6 avant waardak nen a3 diesel direct voor wil wissele hoor! Multitronic is gwn den grootste brol da ze ooit hebbe uitgevonde.
                  Maarja alles voort milieu en emissie en kdenk prijs ook..

Comment

• Ff mijn mening: DSG bij VW en DKG ( DCT) bij BMW zijn niet te overtreffen...Rulez
                    Het enige probleem is, vind ik, dat ze bij BMW de DKG enkel bij bepaalde specifieke motoren toepassen terwijl ik daar de logica niet van wil begrijpen...Gewoon die bak toepassen op al de motorisaties en eventueel een keuze hebben voor de 8-bak, moeilijk eh.
                    Al de rest is toch passé?
                    DSG en DKG zijn versnellingsbakken maar ik vemoed dat "de" nog ff wordt uitgemolken, bij BMW dan toch.
                    Last edited by ; 20/07/2012, 01:38.

Comment

• Bruno ( en / of andere tuners ) krijg jij nog iets uit een benz w202 220cdi? Zoja, wat? Is wel een automaat.

Is maar omdat ik niets vind op de site, maar bij andere tuners wel, daarmee dacht ek dat jij het ook wel zou kunnen

Comment

• Tis best da ge is ne mail stuurt want die manne zen in verlof

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                          En de BMW5 is all of the above?
                          Nope de automaat in mijn E92 330D was op dat gebied een enorme stap terug! Zelfs de 8 traps automaat die ik nu in mijn 520D heb en al een enorme verbetering is kan nog steeds niet tippen aan de DSG. Zoals ik reeds gezegd heb. Mocht de A6 leverbaar geweest zijn in 2.0l diezel of benzine met een DSG. Dan was de kans groot geweest dat ik nu met een Audi A6 reed ipv een BMW 5.

Comment

• @Bruno: Gisteren nog een tevreden klant van jou gesproken. Met zijn witte 120 is hij eens bij jou geweest voor een intercooler, chipje, EGR-klep & nog een boel. Wat een zalig machientje is dat & wat een kracht voor zo'n blok. Als je uit vakantie bent, kan je mij eens een PM sturen, ik heb een vraagje Fijne vakantie trouwens

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                              @Bruno: Gisteren nog een tevreden klant van jou gesproken. Met zijn witte 120 is hij eens bij jou geweest voor een intercooler, chipje, EGR-klep & nog een boel. Wat een zalig machientje is dat & wat een kracht voor zo'n blok. Als je uit vakantie bent, kan je mij eens een PM sturen, ik heb een vraagje Fijne vakantie trouwens
                              ben terug uit vakantie (week vroeger dan gepland wegens veel te veel werk ) , maar je stuurt best een mailtje, dat gaat makkelijker dan op het forum ;-)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jonass Bekijk Berichten
                                Bruno ( en / of andere tuners ) krijg jij nog iets uit een benz w202 220cdi? Zoja, wat? Is wel een automaat.

Is maar omdat ik niets vind op de site, maar bij andere tuners wel, daarmee dacht ek dat jij het ook wel zou kunnen
                                ja hoor, kan zeker, stuur me best even een mailtje want er zijn wel een aantal zaken wat ik nog moet weten.

Comment

• Is ondertussen niet meer nodig, wagen in kwestie is al verkocht..

Comment

• Heb gezien dat er een Supra met +-1300pk op de bank gestaan heeft bij u Bruno
                                    Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                    Audi S3 '02 sold => topic
                                    Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                    Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk Berichten
                                      Heb gezien dat er een Supra met +-1300pk op de bank gestaan heeft bij u Bruno
                                      Waar heb je dat gezien?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Xenobe Bekijk Berichten
                                        Waar heb je dat gezien?
                                        Op hun site staat er een live webcam van de testbank.
                                        BMW X5 45e

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                                          Op hun site staat er een live webcam van de testbank.
                                          Ik had toen gekeken & er stond een witte seat ibiza op toen :p

Comment

Working...
                                          X