Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Deze verbruikscijers bewijzen eens te meer dat de techniek van de meeste brommers en motoren niet mee geevolueerd is met de tijd.
niet veralgemenen, maar door de crisis en de zwaar tegenvallende moto verkoop in de grote afzet markten zoals zuid-europa hebben heel wat fabrikanten hun investeringen in nieuwe technieken terug gedraaid en ze liepen al serieus achter tov de auto-techniek, ik verwacht de komende jaren wel een inhaal-beweging tgv strengere emissie-eisen ;-)
Deze verbruikscijers bewijzen eens te meer dat de techniek van de meeste brommers en motoren niet mee geevolueerd is met de tijd.
Veel hangt af hoe het voertuig gebruikt wordt... mijn R1 - 2008 heeft gemiddeld verbruik van 8 L (gecombineerd rijden = sportief + normaal).
==> Laat ik constant de trappelende paardjes los => dan stijgt dat verbruik
==> hoe ik mij constant aan de verkeersregels en schakel op 3000 toeren dan daalt het verbruik
Er is natuurlijk ook een verschil tussen een supersportmotor en pakweg een NC700. Als ge kijkt naar de prestaties tegenover het verbruik vind ik een R1, Gixxer, ZX-10R, F4, Panigale, Blade en dergelijke meer behoorlijk efficiënte machines. Pissen op supercars en toch met 8 liter per 100 km toekomen. Zelfs simpele, zuinige middenklassers zoals de onderstaande twee doen auto's voorkomen als de inefficiënte logge monsters die ze feitelijk zijn:
En ik kan je uit persoonlijke ervaring meegeven dat motorjournalisten doorgaans de stuit wel weten staan en deze verbruiksgegevens dus een zeer sportieve rijstijl representeren.
externe computer communiceerd met de auto computer
Ik vraag me af of dit systeem betrouwbaar is:
Een externe computer, met daarin een chip die de software van de auto vervangt of aanpast, wordt aan (de motor van) de auto gemonteerd. (met stekkers of bij sommige benzine motoren door solderen) Anders dan bij Powerboxtuning resulteert dit in goed op elkaar afgestemde parameters in het motormanagement en dus in goede onderlinge doseringsverhoudingen. (Geen ingreep aan of in de originele fabriekscomputer, waardoor minder kans op storingen, tuning blijft aanwezig, ook na updaten fabriekssoftware, niet traceerbaar door de werkplaatscomputer bij de dealer.)
Na het installeren van het systeem zal onze module gaan communiceren met de auto computer. Beide systemen zijn zelf lerend en moeten dus even “aan elkaar wennen” De vermogens- en koppelwinst zal dan ook nog niet voor de volle 100% aanwezig zijn. U kunt rekenen op ongeveer 60% van de gewenste toename. De andere 40% volgt vanzelf tijdens het rijden. Met ongeveer 300 – 400 kilometer zal de module zijn volledige winst af geven.
prijs: €499
Wie kan mij raad geven? Of toch beter bij een tuning bedrijf gaan? Ik heb verhalen gelezen dat de wagen niet meer start of plots uit valt bij hoge en lage snelheid. In dat geval is tuning (levens?) gevaarlijk. Stel u voor dat ge aan het voorbijsteken bent op een 2 baans weg en ineens valt je motor uit terwijl je een tegenligger ziet afkomen
Over welk systeem heb je het dan eigenlijk? Want als dat zou werken lijkt het mij wel iets intressant.
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Vrijdag een ritje Luxemburg en terug gedaan met een gemeten verbruik van 3.6 l/100 km. Consequent geen gebruik gemaakt van airco en dergelijke. Rijplezier vind ik voornamelijk in het zo lang mogelijk met 1 tankvulling rijden.Ik hoop de 1400 km te overschrijden deze keer.
Dat is nu iets wat ik altijd terug zie komen, dat gekweel over die airco, dat met of zonder airco zoveel verschil zou maken.
Ik heb het al eens getest, 3 verschillende zaken, en gezien wat dat met het verbruik deed:
1 Volle gas, altijd goed doortrekken, max snelheid rond de 160 km/h
Verbruik: 5,8 liter
2 Rustig rijden, niet zot doen, max 100 km/h, met airco
Verbruik: 5,4 liter
3 zelfde als 2 maar zonder airco
Verbruik: 5,4 liter
Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Ik heb nog nooit sneller dan 120 gereden met mijn Blue Motion dus heb geen idee van het verbruik bij zulke hoge snelheden. Ik hoop met deze tank aan 3.7 l/100 km te komen.
Dat is nu iets wat ik altijd terug zie komen, dat gekweel over die airco, dat met of zonder airco zoveel verschil zou maken.
Ik heb het al eens getest, 3 verschillende zaken, en gezien wat dat met het verbruik deed:
1 Volle gas, altijd goed doortrekken, max snelheid rond de 160 km/h
Verbruik: 5,8 liter
2 Rustig rijden, niet zot doen, max 100 km/h, met airco
Verbruik: 5,4 liter
3 zelfde als 2 maar zonder airco
Verbruik: 5,4 liter
In juni in India toch het bewijs gezien (ik geloofde het ook niet).
De taxi van het merk Maruti reed met airco tegen 50 de brug op, zonder airco kon die toch 80 halen.
Dat zal dus wel zijn weerslag op het verbruik hebben ook vermoed ik.
Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
If you're not living on the edge, you're taking up too much space!
In juni in India toch het bewijs gezien (ik geloofde het ook niet).
De taxi van het merk Maruti reed met airco tegen 50 de brug op, zonder airco kon die toch 80 halen.
Dat zal dus wel zijn weerslag op het verbruik hebben ook vermoed ik.
Airco doet inderdaad veel uit. We waren eens met een paar vrienden naar Slovakije enzo gegaan, daar nee auto gehuurd (afgeragt & krot tot en met) een oud renaultje was dat. Op een snelweg met 4 mensen ingepropt +bagage, zo kon het 80-90 rijden. Tot we het spelletje hadden gevonden om de airco aan & uit te zetten ineens van 80 naar 40 & zo altijd mee zitten spelen (nu ja hij was toch al op zijn einde :p)
dbr2 zou beter zijn nick laten veranderen naar ferdinand2.
Nogal trol-ish.
Trol-ish nu misschien niet direct, maar het begint toch zeer zwaar off-topic te gaan (hoewel ik zijn eerste vraag in dit topic, tuning om verbruik te verminderen, nog wel kon volgen), hij (dbr2) zou misschien beter de discussie over verbruik en verbruik verminderen voortzetten in Het grote verbruikstopic.
Mijn excuses als ik deze verwijzing niet mocht plaatsen. Ik wil geen reclame maken ofzo, maar het lijkt mij ook een interessant systeem al weet ik niet of dit betrouwbaar is. Ik zou eigenlijk wat gebruikers ervaringen willen, maar ik weet niet waar die te vinden zijn...
Als ik het goed begrepen heb past dit systeem zich zelf aan afhankelijk van of ge nu een sport filter en/of demper hebt. (of andere aanpassingen) Dus zoiets als tuning on the fly...? Misschien allemaal te mooi om waar te zijn, ik weet het alleszinds niet...
Zij verkopen ook 'PerfectPower'. (http://www.perfectpower.com/) Ik denk dat dat een gelijkaardig systeem is. Al weet ik niet of dat te betrouwen is omdat het gemaakt is in Zuid-Afrika. (ontwikkeld door Duitse inginieurs)
Comment