Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
-
Hangt er ook vanaf hoe warm het is en hoe koud de airco staat ingesteld. In ons klimaat maakt het niet veel verschil.
Oorspronkelijk geplaatst door BMW driver Bekijk BerichtenAls ik het goed begrepen heb past dit systeem zich zelf aan afhankelijk van of ge nu een sport filter en/of demper hebt. (of andere aanpassingen) Dus zoiets als tuning on the fly...? Misschien allemaal te mooi om waar te zijn, ik weet het alleszinds niet...
Onderschat Zuid-Afrika overigens niet, dat is een land met een bonafide autocultuur. Vergelijkbaar met pakweg Nieuw-Zeeland op dat vlak.
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk BerichtenxD ik denk als je gaat kijken bij synoniemen op internet voor "Powerbox" dat dit de langste lijst is die er bestaat xD
waar blijven ze het vinden
Comment
-
Nee nog nie
het verschil na tuning is bij mij meer merkbaarder dan met de A1 van ne maat. maar dat zal vooral liggen aan de pompverstuivers van de oude tdi van mij, waar de turbo "bruuter" in gang schiet bij 2.000toeren dan bij de nieuwere 1.6'jesBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenOm welke wagen gaat het? 5,8l met 160km/h lijkt me weinig geloofwaardig.
Die 160 km/h is de max snelheid he, dat was niet constant.
Die 5,8 liter is het gemiddeld verbruik over een goede 50 kmOpel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenVan 105pk naar 142 en van 255Nm naar 328Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk BerichtenxD ik denk als je gaat kijken bij synoniemen op internet voor "Powerbox" dat dit de langste lijst is die er bestaat xD
waar blijven ze het vinden2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk BerichtenxD ik denk als je gaat kijken bij synoniemen op internet voor "Powerbox" dat dit de langste lijst is die er bestaat xD
waar blijven ze het vinden
Mij was het eigenlijk meer te doen om die printplaat (en niet om die boxen van perfect power) omdat die zou communiceren met de motor computer en zichzelf dan aan past voor een gedeelte in het begin en de rest na 300 of 400km. Ik denk niet dat je dit een gewone power box kan noemen. Of zie ik dat verkeerd? Ik leer wel graag bij erover.
Comment
-
Zijn er eigenlijk in België ook specialisten voor benzinemotoren te chippen of softwarematig te optimaliseren?
Ik zou mijn GTi16 blok als het terug opgebouwd is eigenlijk eens deftig willen laten afstellen, eventueel met een stand alone managementsysteem alla Vems ofzo.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk BerichtenEuhm... voor zo'n kleine aanpassinkjes volstaat uw standaard motormanagement ook hoor, dat compenseert daar al ruimschoots voor en aangezien dit een piggyback is die wat sensorgegevens manipuleert in beide richtingen compenseert dit niet, maar uw standaard ECU wel... de enige "slimme" piggyback is de Dynojet AutoTune module voor de PowerCommander 5 stand-alone, maar die is niet voor auto's. Dit is gewoon een piggyback - moet nog steeds gemapt worden. Wel ontraceerbaar nadat ge die verwijdert.
Onderschat Zuid-Afrika overigens niet, dat is een land met een bonafide autocultuur. Vergelijkbaar met pakweg Nieuw-Zeeland op dat vlak.
Vraagske, omdat gij er blijkbaar wel veel van af weet:
wat zou ge aanraden?
1. dat systeem met die print die communiceerd met de motor ecu
(http://www.jps-tuningshop.com/categorie.asp?id=229)
2. piggyback van perfect power
3. naar een tuning bedrijf gaan
(Mijn voorkeur zou dan gaan naar power plus of apec of br-performance, deze geven mij het gevoel dat ze wel weten waarmee ze bezig zijn, na heel dit topic gelezen te hebben. Atm, zip en bedrijven zonder testbank dienen best vermeden te worden als ik het goed heb.)
Comment
-
Ga naar een tuning bedrijf. Zo een powerbox die jij hierboven hebt beschreven is het onveiligste dat je je auto kan aandoen. Ik heb er al vele gehoord dat problemen hadden met hun auto na het installeren. Ik zou het nooit installeren. Er zijn er natuurlijk ook waarbij het goed gaat. Maar bij een tuning bedrijf wordt het op maat gedaan. En dat is een veel betere service.
Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW driver Bekijk Berichten3. naar een tuning bedrijf gaan
(Mijn voorkeur zou dan gaan naar br-performance, deze geven mij het gevoel dat ze wel weten waarmee ze bezig zijn, na heel dit topic gelezen te hebben. )
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenaltijd welkom om eens een kijkje te komen nemen ;-)
Hebt gij eigenlijk al klanten gehad met start problemen na de tuning of dat de motor uit valt bij hoge en lage snelheid. Met zo her en der te lezen komt dat blijkbaar wel (zelden?) voor. Dat de motor zou kunnen uitvallen kan dan wel erg gevaarlijk zijn.
Door dit gelezen te hebben ben ik eigenlijk beginnen twijfelen....
Comment
-
Ik zou ook bij één van de tuningbedrijven gaan die je hebt opgesomd. Die andere twee zien er me een beetje shady uit: geen foto van het echte product, enkel een CGI image, vage prietpraat met blatante onwaarheden... afblijven dus.
Een "powerbox" zou ik enkel in zeer specifieke omstandigheden toewenden, en dan nog enkel als die op maat is afgesteld (zoals bvb. G-Tech Gmbh doet voor Fiat voertuigen). Aan een bezoekje bij de tuner kan je sowieso niet omheen als je het goed wil.
Comment
-
Comment