Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door knight-rider Bekijk Berichten
    Dat is nu iets wat ik altijd terug zie komen, dat gekweel over die airco, dat met of zonder airco zoveel verschil zou maken.
    Ik heb het al eens getest, 3 verschillende zaken, en gezien wat dat met het verbruik deed:
    1 Volle gas, altijd goed doortrekken, max snelheid rond de 160 km/h
    Verbruik: 5,8 liter
    2 Rustig rijden, niet zot doen, max 100 km/h, met airco
    Verbruik: 5,4 liter
    3 zelfde als 2 maar zonder airco
    Verbruik: 5,4 liter
    Mijn energieverbruiker geeft aan dat ie met airco + autom. aanjager 0.25 à 0.30 l/h verbruikt. Airco staat bij mij winter & zomer op, gaat nooit af.
    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

    Comment


    • Hangt er ook vanaf hoe warm het is en hoe koud de airco staat ingesteld. In ons klimaat maakt het niet veel verschil.

      Oorspronkelijk geplaatst door BMW driver Bekijk Berichten
      Als ik het goed begrepen heb past dit systeem zich zelf aan afhankelijk van of ge nu een sport filter en/of demper hebt. (of andere aanpassingen) Dus zoiets als tuning on the fly...? Misschien allemaal te mooi om waar te zijn, ik weet het alleszinds niet...
      Euhm... voor zo'n kleine aanpassinkjes volstaat uw standaard motormanagement ook hoor, dat compenseert daar al ruimschoots voor en aangezien dit een piggyback is die wat sensorgegevens manipuleert in beide richtingen compenseert dit niet, maar uw standaard ECU wel... de enige "slimme" piggyback is de Dynojet AutoTune module voor de PowerCommander 5 stand-alone, maar die is niet voor auto's. Dit is gewoon een piggyback - moet nog steeds gemapt worden. Wel ontraceerbaar nadat ge die verwijdert.

      Onderschat Zuid-Afrika overigens niet, dat is een land met een bonafide autocultuur. Vergelijkbaar met pakweg Nieuw-Zeeland op dat vlak.

      Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
      xD ik denk als je gaat kijken bij synoniemen op internet voor "Powerbox" dat dit de langste lijst is die er bestaat xD

      waar blijven ze het vinden
      Foei foei, een piggyback zou ook onder die definitie kunnen vallen als je het zo bekijkt maar dat zou ik niet meteen afschrijven hoor. Apexi PowerFC, HKS F-con V, Dastek Unichip,... voor sommige auto's de enige mogelijke keuze, en goed gemapt even goed als een remap van de ECU.

      Comment


      • Bedankt voor de service!
        gaat goed vooruit, de A1 trekt iets sneller op maar vanaf 120 haal ik hem toch in
        BMW X5 45e

        Comment


        • Welke waarden had je/ zit je nu?

          Comment


          • Van 105pk naar 142 en van 255Nm naar 328
            BMW X5 45e

            Comment


            • Hebt ge toevallig geen filmpke?

              Comment


              • Nee nog nie

                het verschil na tuning is bij mij meer merkbaarder dan met de A1 van ne maat. maar dat zal vooral liggen aan de pompverstuivers van de oude tdi van mij, waar de turbo "bruuter" in gang schiet bij 2.000toeren dan bij de nieuwere 1.6'jes
                BMW X5 45e

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                  Om welke wagen gaat het? 5,8l met 160km/h lijkt me weinig geloofwaardig.
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk.
                  Die 160 km/h is de max snelheid he, dat was niet constant.

                  Die 5,8 liter is het gemiddeld verbruik over een goede 50 km
                  Opel Vectra 1.6, Bouwjaar 1992, gekocht: 2000, (januari 2003: Total Loss)
                  Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998, gekocht: februari 2003 (Verkocht: augustus 2010)
                  Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007, gekocht: juli 2010 (Ingeruild: februari 2017)
                  Renault Megane Grandtour GT TCe 205 EDC 2017

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                    Van 105pk naar 142 en van 255Nm naar 328
                    Denk niet dat jij minder gaat verbruiken...
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Denket nie vooral de hernemingen in 3e van 50-110 zijn leuk
                      op de autostrade cc op 120 zakte het verbruik wel van 6,5-6,7 naar 5,8-6,1
                      BMW X5 45e

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                        xD ik denk als je gaat kijken bij synoniemen op internet voor "Powerbox" dat dit de langste lijst is die er bestaat xD

                        waar blijven ze het vinden
                        Allemaal autoliefhebbers ,en toch blijven mensen die brol kopen hé. Als ge nu graag rap uwe auto ar de kl*ten helpt zeker zoiets plaatsen
                        2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                        2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri-BRP Bekijk Berichten
                          xD ik denk als je gaat kijken bij synoniemen op internet voor "Powerbox" dat dit de langste lijst is die er bestaat xD

                          waar blijven ze het vinden
                          Ik begrijp dat je dit soort van tuning afkeurd omdat je werkt in een tuning bedrijf. En uiteraard vind je dat dat dan beter is dan zo'n box of print.

                          Mij was het eigenlijk meer te doen om die printplaat (en niet om die boxen van perfect power) omdat die zou communiceren met de motor computer en zichzelf dan aan past voor een gedeelte in het begin en de rest na 300 of 400km. Ik denk niet dat je dit een gewone power box kan noemen. Of zie ik dat verkeerd? Ik leer wel graag bij erover.

                          Comment


                          • Zijn er eigenlijk in België ook specialisten voor benzinemotoren te chippen of softwarematig te optimaliseren?

                            Ik zou mijn GTi16 blok als het terug opgebouwd is eigenlijk eens deftig willen laten afstellen, eventueel met een stand alone managementsysteem alla Vems ofzo.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                              Euhm... voor zo'n kleine aanpassinkjes volstaat uw standaard motormanagement ook hoor, dat compenseert daar al ruimschoots voor en aangezien dit een piggyback is die wat sensorgegevens manipuleert in beide richtingen compenseert dit niet, maar uw standaard ECU wel... de enige "slimme" piggyback is de Dynojet AutoTune module voor de PowerCommander 5 stand-alone, maar die is niet voor auto's. Dit is gewoon een piggyback - moet nog steeds gemapt worden. Wel ontraceerbaar nadat ge die verwijdert.

                              Onderschat Zuid-Afrika overigens niet, dat is een land met een bonafide autocultuur. Vergelijkbaar met pakweg Nieuw-Zeeland op dat vlak.
                              bedankt voor de uitleg.
                              Vraagske, omdat gij er blijkbaar wel veel van af weet:

                              wat zou ge aanraden?
                              1. dat systeem met die print die communiceerd met de motor ecu
                              (http://www.jps-tuningshop.com/categorie.asp?id=229)
                              2. piggyback van perfect power
                              3. naar een tuning bedrijf gaan
                              (Mijn voorkeur zou dan gaan naar power plus of apec of br-performance, deze geven mij het gevoel dat ze wel weten waarmee ze bezig zijn, na heel dit topic gelezen te hebben. Atm, zip en bedrijven zonder testbank dienen best vermeden te worden als ik het goed heb.)
                              Last edited by ; 10/08/2012, 22:55.

                              Comment


                              • Ga naar een tuning bedrijf. Zo een powerbox die jij hierboven hebt beschreven is het onveiligste dat je je auto kan aandoen. Ik heb er al vele gehoord dat problemen hadden met hun auto na het installeren. Ik zou het nooit installeren. Er zijn er natuurlijk ook waarbij het goed gaat. Maar bij een tuning bedrijf wordt het op maat gedaan. En dat is een veel betere service.

                                Verstuurd van mijn GT-I9001 met Tapatalk

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BMW driver Bekijk Berichten
                                  3. naar een tuning bedrijf gaan
                                  (Mijn voorkeur zou dan gaan naar br-performance, deze geven mij het gevoel dat ze wel weten waarmee ze bezig zijn, na heel dit topic gelezen te hebben. )
                                  altijd welkom om eens een kijkje te komen nemen ;-)

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                    altijd welkom om eens een kijkje te komen nemen ;-)
                                    Bruno mijne tekst ni manupuleren he

                                    Hebt gij eigenlijk al klanten gehad met start problemen na de tuning of dat de motor uit valt bij hoge en lage snelheid. Met zo her en der te lezen komt dat blijkbaar wel (zelden?) voor. Dat de motor zou kunnen uitvallen kan dan wel erg gevaarlijk zijn.

                                    Door dit gelezen te hebben ben ik eigenlijk beginnen twijfelen....

                                    Comment


                                    • Ik zou ook bij één van de tuningbedrijven gaan die je hebt opgesomd. Die andere twee zien er me een beetje shady uit: geen foto van het echte product, enkel een CGI image, vage prietpraat met blatante onwaarheden... afblijven dus.

                                      Een "powerbox" zou ik enkel in zeer specifieke omstandigheden toewenden, en dan nog enkel als die op maat is afgesteld (zoals bvb. G-Tech Gmbh doet voor Fiat voertuigen). Aan een bezoekje bij de tuner kan je sowieso niet omheen als je het goed wil.

                                      Comment


                                      • 20120815_223055.jpg
                                        Hier doen we het voor se! :p

                                        Comment


                                        • nice!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X