Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door Namaz Bekijk Berichten
    nice!
    zowiezo e.. twas zelfs 3.6 ma da was ni lang ze..

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BMW driver Bekijk Berichten
      ... en bedrijven zonder testbank dienen best vermeden te worden als ik het goed heb.)



      Zucht hier gaan we weer... Ga maar snel ergens op de rollen en stoeft mor met uw 'voor' en 'na' grafiekske... (no offence en nothing personal, enkel voor diegenen die met dat idee fixe rondlopen)(hebben ze een rollenbank...fine, maar het is niet omdat er geen staat dat sommigen hun werk niet tegoei zouden kunnen doen)

      Terug naar uw vraag: ppe is wel populair bij enkele bmw rijders die ik ken.
      Last edited by ; 16/08/2012, 01:50.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
        [/B]

        Zucht hier gaan we weer... Ga maar snel ergens op de rollen en stoeft mor met uw 'voor' en 'na' grafiekske... (no offence en nothing personal, enkel voor diegenen die met dat idee fixe rondlopen)(hebben ze een rollenbank...fine, maar het is niet omdat er geen staat dat sommigen hun werk niet tegoei zouden kunnen doen)

        Terug naar uw vraag: ppe is wel populair bij enkele bmw rijders die ik ken.
        Het is mij niet te doen om te stoefen, maar het lijkt mij wel een extra service die je krijgt als er getest wordt met zo'n vermogen testbank. Dan heb je toch ergens een beetje houvast. Al weet ik ook wel dat deze testbanken nooit 100% correct kunnen zijn en alleen een moment test. (luchtdruk, temperatuur, enz.) En dat er dan ook nog een verschil is met dure en minder dure testbanken. (en merken) Om nog maar te zwijgen dat de waardes kunnen gemanipuleerd worden om de klant meer dan tevreden te stellen. (?)
        Hopelijk is uw zucht hiermee opgelost .

        Ik denk niet dat ik mijn auto ga laten chippen omdat deze al 201 000km heeft. Het is een benzine.

        Wat gij zegt ben ik ook mee akkoord maar ik denk dat de meeste serieuze tuning bedrijven die (nog) geen testbank hebben, deze zich op de duur wel gaan aanschaffen wanneer ze het budget daarvoor hebben.
        Ik meen dat ppe deze ook achteraf heeft aangekocht. Dus daarmee gaat uw stelling zeker op. (vermits zij ook bij de betere tuners behoren als ik zo vrij mag zijn dit te zeggen)

        Ik heb ook ergens gelezen dat ze met een bmw-club bij ppe gaan en dat de eigenaar fan van bmw is. Al is dit waarschijnlijk geen zekerheid dat de tuning dan beter zou zijn dan bij een ander bedrijf.
        Als ik zou gaan zou mijn voorkeur naar ppe gaan. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat andere tuners slechter zouden zijn. Ik heb immers nog met geen enkele tuner ervaring. Enkel met heinz maar dat was voor andere kleine aanpassingkjes.

        Comment


        • Als je echt het voor en na vermogen wilt weten kun je ook bij een ander bedrijf op de testbank staan .

          Comment


          • Ik zou toch nooit een wagen laten tunen door een bedrijf waar ze geen testbank hebben. Natuurlijk is het belangrijk hoe een wagen rijdt maar een vermogensuitdraai kan al een goede indicatie zijn van hoe een auto na chiptuning zal rijden en het is een bewijs van hetgeen waarvoor je voor betaalt. Als je dan ooit nog eens de kans krijgt om je wagen elders op een bank te zetten dan weet je nadien waar je aan toe bent.

            Comment


            • BMW driver,


              Ben blij dat je al wat verder 'out of the box' denkt dan 99% hier op dit subforum

              Ivm tuners maakt voor mij het wel of niet hebben van een rollenbank weinig uit... Ik focus me meer op 'ervaring' van de tuner in een bepaald merk. Iemand die zich toelegd op een bepaald merk of type van wagen heeft hier automatisch meer ervaring mee dan een tuner die alles en nog wat uitrust met een chipke... Ik zou mijn wagen dan ook veel liever binnen doen bij iemand die regelmatig (lees: meestal) mijn merk/type wagen tuned, dan bij iemand die per week 20 ecu'kes aankoopt en vervolgens eenvoudig kopieert in 20 verschillende wagens/merken.

              Iedereen zijn gedacht en mening eh, daarom is't een forum.
              Last edited by ; 16/08/2012, 17:39.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                Ik zou toch nooit een wagen laten tunen door een bedrijf waar ze geen testbank hebben. Natuurlijk is het belangrijk hoe een wagen rijdt maar een vermogensuitdraai kan al een goede indicatie zijn van hoe een auto na chiptuning zal rijden en het is een bewijs van hetgeen waarvoor je voor betaalt. Als je dan ooit nog eens de kans krijgt om je wagen elders op een bank te zetten dan weet je nadien waar je aan toe bent.
                En wat geeft een vermogensuitdraai van informatie? Uw koppel en pk curve in verhouding met het toerental.
                Daar gade echt veel informatie uithalen of dat uwe motor goed of slecht getuned is.
                Ziede gij op uwen bangelijke grafiek offem te arm/te rijk draait bijvoorbeeld? Dacht het ni...

                Het is namelijk hier dat de ervaring een rol speelt... een motor 100% op maat en 100% persoonlijk mappen startende vanaf bijvoorbeeld een basismap zullen er in België nog niet teveel doen en/of kunnen... (kan ook nooit op de tijd die ze vragen om de wagen te 'chippen') Das enkel de tijd die ze nodig hebben om de standaard tuningmap te kopieren...
                Last edited by ; 16/08/2012, 17:52.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                  En wat geeft een vermogensuitdraai van informatie? Uw koppel en pk curve in verhouding met het toerental.
                  Daar gade echt veel informatie uithalen of dat uwe motor goed of slecht getuned is.
                  Ziede gij op uwen bangelijke grafiek offem te arm/te rijk draait bijvoorbeeld? Dacht het ni...
                  Jawel hé man, de tuner van dienst ziet een schone wideband AFR grafiek in relatie tot de vermogenscurve, met in het beste geval ook nog eens alle andere parameters van belang zoals ontstekingscurve, gasstand, kvs temp, olietemp, maf/map, pingeldetectie... alles wat een datalogger ook kan, maar dan zonder tegen 180 in vierde over de baan te moeten scheuren en met een indicatieve vermogensuitdraai erbij. Wel zonder de correcte belasting en koeling, maar da's dan het nadeel.

                  Comment


                  • De mijne heeft 7 runs op de bank bij Apec moeten doen eer het in orde was..

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk Berichten
                      Jawel hé man, de tuner van dienst ziet een schone wideband AFR grafiek in relatie tot de vermogenscurve, met in het beste geval ook nog eens alle andere parameters van belang zoals ontstekingscurve, gasstand, kvs temp, olietemp, maf/map, pingeldetectie... alles wat een datalogger ook kan, maar dan zonder tegen 180 in vierde over de baan te moeten scheuren en met een indicatieve vermogensuitdraai erbij. Wel zonder de correcte belasting en koeling, maar da's dan het nadeel.

                      Uiteraard Baas Turbo, 100% gelijk maar ik doelde op de groep 'tuners' die ne std run doen, dan hun kant en klaar mapke erop zetten, en dan nog is ne run doen. Bij die gasten krijg je dan grafiek mee, maar wat ben je ermee?

                      Het spreekt voor zich dat er mensen zijn met een testbank en hun werk ter harte nemen en vervolgens de map lichtjes bijschaven... Maar tuners die een 100% individuele map schrijven zult ge ni veel tegenkomen hier...

                      Een stock diesel wagen die 20% meer power heeft is ook een andere 'job' dan bv een skyline voorzien van aftermarket onderdelen die bv verdubbeld in vermogen.
                      Last edited by ; 16/08/2012, 19:45.

                      Comment


                      • Helemaal mee eens.

                        Comment


                        • De volgende gaat bij dvx performance binnen.
                          Alleen maar goeie commentaar gehoord van kennissen.

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
                            De volgende gaat bij dvx performance binnen.
                            Alleen maar goeie commentaar gehoord van kennissen.
                            Zeker niet slecht! Mijn Polo'ke is ook door hem gedaan.
                            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

                            1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

                            2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

                            2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

                            Comment


                            • Bruno en andere tuners : zouden jullie een mg zr 2.0td met 140k km nog chippen?
                              Zoja, wat krijg je daar ongeveer uit?

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten

                                Het spreekt voor zich dat er mensen zijn met een testbank en hun werk ter harte nemen en vervolgens de map lichtjes bijschaven...
                                Maar mijn vraag nu aan jou, hoe doet een tuner zonder testbank dat dan, want in 1 van je vorige posts schrijf je dat een testbank niet nodig is voor jou, wel voor mij als tuner is een testbank onontbeerlijk, ik maak zelfs geen tuning zonder testbank, je hebt gewoon te weinig controle over de kwaliteit van je werk, een testbank is een (zeer duur) precisie meet-instrument een tuner zonder testbank is in mijn ogen een prutser ! Dat je als klant een voor/na grafiek meekrijgt is eerder een service, maar dat zegt inderdaad heel weinig over de misschien wel meerdere runs en aanpassingen aan de grafiek die er geweest zijn alvorens het definitieve resultaat tot stand is gekomen ;-)

                                Uiteraard zijn er altijd tuners die hun testbank maar voor de show gebruiken, een grafiekje voor en na en klaar, maar dat heb je in elke sector, je hebt bakkers die vers koffie-koeken bakken, andere kopen koffie koeken in bij een industriele bakkerij, anderen ontdooien ingevroren koffie koeken . Ik ga bij een bakker waarvan ik weet dat de koffie koeken vers en zelf gemaakt zijn , die smaken het beste ;-) . Het is alleen fout om iedereen over dezelfde kam te scheren

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
                                  BMW driver,

                                  Ik focus me meer op 'ervaring' van de tuner in een bepaald merk. Iemand die zich toelegd op een bepaald merk of type van wagen heeft hier automatisch meer ervaring mee dan een tuner die alles en nog wat uitrust met een chipke...
                                  Daar zou je toch maar best mee oppassen, dat is een totaal foute redenering, zo ken ik persoonlijk een tuner die zich sinds 20 jaar toespitst op renault, hij doet dan ook enkel renault , de man heeft echt een hart en passie voor renault en hij kent er alles van, welk bouwjaar welke opties er verschillend waren, die kan u uit het hoofd onderdeel nummers van turbo's opnoemen dat is echt indrukwekkend. Kortom hij staat in het milieu dan echt bekend als "god" , maar neem het van me aan, van tuning heeft die man geen kaas gegeten, een renault diesel tuned hij door de inspuiting +20% ter verhogen en klaar....

                                  enfin om maar te zeggen dat het niet is omdat men zich toespitst op 1 merk of zelfs gepassionneerd is door 1 merk of zelfs dat men een een super reputatie heeft op het internet, dat men daarom ook de beste tuner is voor dat merk , het kan natuurlijk wel , maar het is niet noodzakelijk zo ;-)

                                  Comment


                                  • @Bruno

                                    Dus squadra is ook niet goed bezig en slecht op verplaatsing.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten
                                      @Bruno

                                      Dus squadra is ook niet goed bezig en slecht op verplaatsing.
                                      Ik heb nergens namen genoemd en ga dat ook niet doen, denk dat mijn standpunt wel duidelijk is ;-)

                                      Comment


                                      • Het zal altijd hetzelfde probleem zijn: Welke tuner verstaat zijn vak?
                                        En dat is wat hier echt "to the point" is, buiten al het gezever ernaast.

                                        Heb mij vroeger verdiept in mechanische tuning en ik geef iedereen op een briefke dat als je toen (Jaren '80) je auto wou laten tunen, je wel héél véél vertrouwen moest hebben in de tuner in kwestie.

                                        Bedoel: Voor ongeveer een 50 pk extra was je zo een 120.000 frank kwijt (3000€) aan andere zuigers, nokkenassen, kop bewerken, grotere kleppen, mechanische injectie of dubbele webers, blueprinten, vliegwiel lichter maken, enz, enz..

                                        Tja, leve het tijdperk van de elektronica en de turbo's maar ook al vind ik dat de huidige "elektronische tuners" het duidelijk makkelijker hebben dan de "old school" tuners, ze toch net zo professioneel moeten zijn want in de basis komt het op hetzelfde neer: Weten waar je mee bezig bent.

                                        En..niet te vergeten: Meten is weten en daar hoort in dit geval dus onvoorwaardelijk een vermogensbank bij. (Vroeger eigenlijk ook maar..dat was nog vele malen duurder als nu en dus voor de meeste tuners geen optie).

                                        Dat sommige "tuners" hun bank "misbruiken" heeft niks te maken met het feit dat een grafiek van voor en na de tuning per definitie nagenoeg correct is.
                                        Misbruik heb je overal maar zoals Bruno reeds aanhaalde: Iedereen over dezelfde kam scheren is wel zeer kort door de bocht gaan.
                                        Last edited by ; 22/08/2012, 01:32.

                                        Comment


                                        • +1 voor post #1201

                                          Comment

                                          Working...
                                          X