Oorspronkelijk geplaatst door Namaz
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door BMW driver Bekijk Berichten... en bedrijven zonder testbank dienen best vermeden te worden als ik het goed heb.)
Zucht hier gaan we weer... Ga maar snel ergens op de rollen en stoeft mor met uw 'voor' en 'na' grafiekske... (no offence en nothing personal, enkel voor diegenen die met dat idee fixe rondlopen)(hebben ze een rollenbank...fine, maar het is niet omdat er geen staat dat sommigen hun werk niet tegoei zouden kunnen doen)
Terug naar uw vraag: ppe is wel populair bij enkele bmw rijders die ik ken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten[/B]
Zucht hier gaan we weer... Ga maar snel ergens op de rollen en stoeft mor met uw 'voor' en 'na' grafiekske... (no offence en nothing personal, enkel voor diegenen die met dat idee fixe rondlopen)(hebben ze een rollenbank...fine, maar het is niet omdat er geen staat dat sommigen hun werk niet tegoei zouden kunnen doen)
Terug naar uw vraag: ppe is wel populair bij enkele bmw rijders die ik ken.
Hopelijk is uw zucht hiermee opgelost .
Ik denk niet dat ik mijn auto ga laten chippen omdat deze al 201 000km heeft. Het is een benzine.
Wat gij zegt ben ik ook mee akkoord maar ik denk dat de meeste serieuze tuning bedrijven die (nog) geen testbank hebben, deze zich op de duur wel gaan aanschaffen wanneer ze het budget daarvoor hebben.
Ik meen dat ppe deze ook achteraf heeft aangekocht. Dus daarmee gaat uw stelling zeker op. (vermits zij ook bij de betere tuners behoren als ik zo vrij mag zijn dit te zeggen)
Ik heb ook ergens gelezen dat ze met een bmw-club bij ppe gaan en dat de eigenaar fan van bmw is. Al is dit waarschijnlijk geen zekerheid dat de tuning dan beter zou zijn dan bij een ander bedrijf.
Als ik zou gaan zou mijn voorkeur naar ppe gaan. Waarmee ik zeker niet wil zeggen dat andere tuners slechter zouden zijn. Ik heb immers nog met geen enkele tuner ervaring. Enkel met heinz maar dat was voor andere kleine aanpassingkjes.
Comment
-
Ik zou toch nooit een wagen laten tunen door een bedrijf waar ze geen testbank hebben. Natuurlijk is het belangrijk hoe een wagen rijdt maar een vermogensuitdraai kan al een goede indicatie zijn van hoe een auto na chiptuning zal rijden en het is een bewijs van hetgeen waarvoor je voor betaalt. Als je dan ooit nog eens de kans krijgt om je wagen elders op een bank te zetten dan weet je nadien waar je aan toe bent.
Comment
-
BMW driver,
Ben blij dat je al wat verder 'out of the box' denkt dan 99% hier op dit subforum
Ivm tuners maakt voor mij het wel of niet hebben van een rollenbank weinig uit... Ik focus me meer op 'ervaring' van de tuner in een bepaald merk. Iemand die zich toelegd op een bepaald merk of type van wagen heeft hier automatisch meer ervaring mee dan een tuner die alles en nog wat uitrust met een chipke... Ik zou mijn wagen dan ook veel liever binnen doen bij iemand die regelmatig (lees: meestal) mijn merk/type wagen tuned, dan bij iemand die per week 20 ecu'kes aankoopt en vervolgens eenvoudig kopieert in 20 verschillende wagens/merken.
Iedereen zijn gedacht en mening eh, daarom is't een forum.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk BerichtenIk zou toch nooit een wagen laten tunen door een bedrijf waar ze geen testbank hebben. Natuurlijk is het belangrijk hoe een wagen rijdt maar een vermogensuitdraai kan al een goede indicatie zijn van hoe een auto na chiptuning zal rijden en het is een bewijs van hetgeen waarvoor je voor betaalt. Als je dan ooit nog eens de kans krijgt om je wagen elders op een bank te zetten dan weet je nadien waar je aan toe bent.
Daar gade echt veel informatie uithalen of dat uwe motor goed of slecht getuned is.
Ziede gij op uwen bangelijke grafiek offem te arm/te rijk draait bijvoorbeeld? Dacht het ni...
Het is namelijk hier dat de ervaring een rol speelt... een motor 100% op maat en 100% persoonlijk mappen startende vanaf bijvoorbeeld een basismap zullen er in België nog niet teveel doen en/of kunnen... (kan ook nooit op de tijd die ze vragen om de wagen te 'chippen') Das enkel de tijd die ze nodig hebben om de standaard tuningmap te kopieren...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenEn wat geeft een vermogensuitdraai van informatie? Uw koppel en pk curve in verhouding met het toerental.
Daar gade echt veel informatie uithalen of dat uwe motor goed of slecht getuned is.
Ziede gij op uwen bangelijke grafiek offem te arm/te rijk draait bijvoorbeeld? Dacht het ni...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BaasTurbo Bekijk BerichtenJawel hé man, de tuner van dienst ziet een schone wideband AFR grafiek in relatie tot de vermogenscurve, met in het beste geval ook nog eens alle andere parameters van belang zoals ontstekingscurve, gasstand, kvs temp, olietemp, maf/map, pingeldetectie... alles wat een datalogger ook kan, maar dan zonder tegen 180 in vierde over de baan te moeten scheuren en met een indicatieve vermogensuitdraai erbij. Wel zonder de correcte belasting en koeling, maar da's dan het nadeel.
Uiteraard Baas Turbo, 100% gelijk maar ik doelde op de groep 'tuners' die ne std run doen, dan hun kant en klaar mapke erop zetten, en dan nog is ne run doen. Bij die gasten krijg je dan grafiek mee, maar wat ben je ermee?
Het spreekt voor zich dat er mensen zijn met een testbank en hun werk ter harte nemen en vervolgens de map lichtjes bijschaven... Maar tuners die een 100% individuele map schrijven zult ge ni veel tegenkomen hier...
Een stock diesel wagen die 20% meer power heeft is ook een andere 'job' dan bv een skyline voorzien van aftermarket onderdelen die bv verdubbeld in vermogen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk BerichtenDe volgende gaat bij dvx performance binnen.
Alleen maar goeie commentaar gehoord van kennissen.2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold
1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold
2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold
2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten
Het spreekt voor zich dat er mensen zijn met een testbank en hun werk ter harte nemen en vervolgens de map lichtjes bijschaven...
Uiteraard zijn er altijd tuners die hun testbank maar voor de show gebruiken, een grafiekje voor en na en klaar, maar dat heb je in elke sector, je hebt bakkers die vers koffie-koeken bakken, andere kopen koffie koeken in bij een industriele bakkerij, anderen ontdooien ingevroren koffie koeken . Ik ga bij een bakker waarvan ik weet dat de koffie koeken vers en zelf gemaakt zijn , die smaken het beste ;-) . Het is alleen fout om iedereen over dezelfde kam te scheren
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk BerichtenBMW driver,
Ik focus me meer op 'ervaring' van de tuner in een bepaald merk. Iemand die zich toelegd op een bepaald merk of type van wagen heeft hier automatisch meer ervaring mee dan een tuner die alles en nog wat uitrust met een chipke...
enfin om maar te zeggen dat het niet is omdat men zich toespitst op 1 merk of zelfs gepassionneerd is door 1 merk of zelfs dat men een een super reputatie heeft op het internet, dat men daarom ook de beste tuner is voor dat merk , het kan natuurlijk wel , maar het is niet noodzakelijk zo ;-)
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door vfr50 Bekijk Berichten@Bruno
Dus squadra is ook niet goed bezig en slecht op verplaatsing.
Comment
-
Het zal altijd hetzelfde probleem zijn: Welke tuner verstaat zijn vak?
En dat is wat hier echt "to the point" is, buiten al het gezever ernaast.
Heb mij vroeger verdiept in mechanische tuning en ik geef iedereen op een briefke dat als je toen (Jaren '80) je auto wou laten tunen, je wel héél véél vertrouwen moest hebben in de tuner in kwestie.
Bedoel: Voor ongeveer een 50 pk extra was je zo een 120.000 frank kwijt (3000€) aan andere zuigers, nokkenassen, kop bewerken, grotere kleppen, mechanische injectie of dubbele webers, blueprinten, vliegwiel lichter maken, enz, enz..
Tja, leve het tijdperk van de elektronica en de turbo's maar ook al vind ik dat de huidige "elektronische tuners" het duidelijk makkelijker hebben dan de "old school" tuners, ze toch net zo professioneel moeten zijn want in de basis komt het op hetzelfde neer: Weten waar je mee bezig bent.
En..niet te vergeten: Meten is weten en daar hoort in dit geval dus onvoorwaardelijk een vermogensbank bij. (Vroeger eigenlijk ook maar..dat was nog vele malen duurder als nu en dus voor de meeste tuners geen optie).
Dat sommige "tuners" hun bank "misbruiken" heeft niks te maken met het feit dat een grafiek van voor en na de tuning per definitie nagenoeg correct is.
Misbruik heb je overal maar zoals Bruno reeds aanhaalde: Iedereen over dezelfde kam scheren is wel zeer kort door de bocht gaan.
Comment
Comment