Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenEerlijk ? Zonder M-onderstel trekt dat op niet veel vind ik. Met M-onderstel is die wegligging zeer sportief maar heb je dan weer niks van comfort.
Bedankt voor je eerlijkheid. Zie je dat zitten om mij meer te vertellen, mag ook in PM hoor, is een beetje off topic.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenHallo, normaal is het een PPD? Bij ons komt deze op 499€ (ook voor de CR) incl BTW en testbank. Nog 95 plaatsen vrij voor extra 10% korting op FB.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Geert DVX Bekijk BerichtenCho, je zou naar 215pk en 230Nm gaan. 12pk winst en 15Nm. Het is iets en je zal het wel voelen, maar of het de moeite is om hier 449€ aan te geven blijft natuurlijk de keuze van de eindgebruiker.2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Mightycarmods (youtube kanaal) heeft zo'n test gedaan met inlegfilters en met kelken. Er was nooit een fameus verschil en in sommige gevallen zelfs negatief !!!
Het enigste merkbaar verschil in positieve zin was met een kelk BUITEN de auto. Dus door het gat waar normaal de koplamp zit zoals bij die extreme driftkarren enz...
Last episode the boys busted POD Filters. But fans wanted to know about Cold Air Intakes. So will an aftermarket Cold Air Intake give you more power on a tur...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk BerichtenGeen tuners geintresseerd in mijn vraag? Of het verschil goed te voelen is op een clio rs 2010 148 kw.Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
Audi S3 '02 sold => topic
Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ikbenben Bekijk BerichtenDenk dat het ism een volledige lijn incl spruitstuk en andere luchtfilter wel nog de moeite kan zijn.
doen we bijna wekelijks , zeker in onze Franse vestigingen, deze is van bij ons begin deze week :
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk BerichtenDank u voor het eerlijke antwoord, tzal dus meer tussen de oren zitten. Kwestie luchtfilter,ik zou graag een open luchtfilter hebben. Geeft dit vermogenverlies ,en verbruik stijgt dit doordat er meer warme lucht word aangezogen of blijft alles zoas het was met dan gewoon een mooiere sound als "winst"
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Mr Polo Bekijk BerichtenBij audi was da ook onder volledige garantie..op papier!
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk BerichtenKan je bij wagens met adblue deze functie niet uitschakelen? Kost dit veel?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichtenklopt! In 2006 gaan kijken voor een nieuwe TT en volgens verkoper kon deze getuned worden naar 250 PK met behoudt van garantie (huistuner abt). Staat zwart op wit op papier.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk BerichtenNe kameraad van mij heeft een open luchtfilter achter de bumper op maat laten maken ,hij heeft ook de originele kat laten vervangen door een 100 cell exemplaar en een chiptuning,vermogenwinst was een 25 pk en een 30nm koppel winst dacht ik,anders kom je maar eens af en kan je eens meerijden met deze clio..2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport
2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichtenintressant aanbod, wat vind jij zelf van het verschil zijn geld waard of niet?
Het beste om te vergelijken is naast elkaar op de snelweg tegen een 60km/u en dan vol gas dan kan je het verschil echt zien,mijne maat de zijne is ook ne 2010...
Comment
-
@Niko80: Nee, in principe is het zijn geld niet waard maar in hoeverre is het een toegevoegde waarde, die 25 pk?
Als je effectief er iets van merkt in het koppel zou ik zeggen van wel maar als dat extra vermogen wordt opgeslokt in de hoogste toerentallen dan is de vraag of dat het wel die toegevoegde waarde heeft, t.o.v. een turbo motor, in het dagelijks verkeer.
Zelf zou ik opteren om bij een atmosferische motor de nokkenas, samen met de inlaat en uitlaatcollector te modifiëren om zodoende het motorvermogen naar een hoger peil te brengen i.c.m. chiptuning.
Uiteraard is dat een stuk duurder maar met de juiste kennis van zaken praten wij dan algauw over een kleine 40 pk extra, voor in dit geval de Clio.
Wil wel opmerken dat dit enkel is weggelegd voor de echte tuners i.c.m chiptuning.
Laten wij dus voorlopig maar aannemen dat een goede gemiddelde chiptuner erg goed een turbo motor kan tunen maar een atmosferische motor met de nodige aanpassingen optimaal afstellen is een héél andere zaak.
Dus: Old school tuning met de moderne elektronica is een vak apart en kan enkel gedaan worden door de echten en die liften gegarandeerd je atmosferische motor naar een hoger peil...
Comment
Comment