Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
800 euro voor een OEM chiptuning van een 116D die standaard 115 Pk heeft??... naar 150 Pk brengen, met behoud van garantie. Ik vind dat een super aanbod!
Mja, kan goedkoper en hoger getuned worden. heb daar ergens een grafiekje van gezien...
Eerlijk ? Zonder M-onderstel trekt dat op niet veel vind ik. Met M-onderstel is die wegligging zeer sportief maar heb je dan weer niks van comfort.
Sorry voor laat antwoord, niet veel thuis geweest.
Bedankt voor je eerlijkheid. Zie je dat zitten om mij meer te vertellen, mag ook in PM hoor, is een beetje off topic.
Cho, je zou naar 215pk en 230Nm gaan. 12pk winst en 15Nm. Het is iets en je zal het wel voelen, maar of het de moeite is om hier 449€ aan te geven blijft natuurlijk de keuze van de eindgebruiker.
Cho, je zou naar 215pk en 230Nm gaan. 12pk winst en 15Nm. Het is iets en je zal het wel voelen, maar of het de moeite is om hier 449€ aan te geven blijft natuurlijk de keuze van de eindgebruiker.
Dank u voor het eerlijke antwoord, tzal dus meer tussen de oren zitten. Kwestie luchtfilter,ik zou graag een open luchtfilter hebben. Geeft dit vermogenverlies ,en verbruik stijgt dit doordat er meer warme lucht word aangezogen of blijft alles zoas het was met dan gewoon een mooiere sound als "winst"
Mightycarmods (youtube kanaal) heeft zo'n test gedaan met inlegfilters en met kelken. Er was nooit een fameus verschil en in sommige gevallen zelfs negatief !!!
Het enigste merkbaar verschil in positieve zin was met een kelk BUITEN de auto. Dus door het gat waar normaal de koplamp zit zoals bij die extreme driftkarren enz...
Last episode the boys busted POD Filters. But fans wanted to know about Cold Air Intakes. So will an aftermarket Cold Air Intake give you more power on a tur...
Will a POD Filter make your car faster? Will you get more power? In this episode the boys from Mighty Car Mods find out...Join the discussion on this video h...
Dank u voor het eerlijke antwoord, tzal dus meer tussen de oren zitten. Kwestie luchtfilter,ik zou graag een open luchtfilter hebben. Geeft dit vermogenverlies ,en verbruik stijgt dit doordat er meer warme lucht word aangezogen of blijft alles zoas het was met dan gewoon een mooiere sound als "winst"
Ne kameraad van mij heeft een open luchtfilter achter de bumper op maat laten maken ,hij heeft ook de originele kat laten vervangen door een 100 cell exemplaar en een chiptuning,vermogenwinst was een 25 pk en een 30nm koppel winst dacht ik,anders kom je maar eens af en kan je eens meerijden met deze clio..
Bij audi was da ook onder volledige garantie..op papier!
klopt! In 2006 gaan kijken voor een nieuwe TT en volgens verkoper kon deze getuned worden naar 250 PK met behoudt van garantie (huistuner abt). Staat zwart op wit op papier.
klopt! In 2006 gaan kijken voor een nieuwe TT en volgens verkoper kon deze getuned worden naar 250 PK met behoudt van garantie (huistuner abt). Staat zwart op wit op papier.
Klopt, maar dan kom je niet toe met 500 of 600€..Nu ja, alles heeft in verhouding zijn prijs.
Ne kameraad van mij heeft een open luchtfilter achter de bumper op maat laten maken ,hij heeft ook de originele kat laten vervangen door een 100 cell exemplaar en een chiptuning,vermogenwinst was een 25 pk en een 30nm koppel winst dacht ik,anders kom je maar eens af en kan je eens meerijden met deze clio..
intressant aanbod, wat vind jij zelf van het verschil zijn geld waard of niet?
intressant aanbod, wat vind jij zelf van het verschil zijn geld waard of niet?
Een groot verschil is het natuurlijk niet hé ,wel een heel speciaal geluid nu.
Het beste om te vergelijken is naast elkaar op de snelweg tegen een 60km/u en dan vol gas dan kan je het verschil echt zien,mijne maat de zijne is ook ne 2010...
@Niko80: Nee, in principe is het zijn geld niet waard maar in hoeverre is het een toegevoegde waarde, die 25 pk?
Als je effectief er iets van merkt in het koppel zou ik zeggen van wel maar als dat extra vermogen wordt opgeslokt in de hoogste toerentallen dan is de vraag of dat het wel die toegevoegde waarde heeft, t.o.v. een turbo motor, in het dagelijks verkeer.
Zelf zou ik opteren om bij een atmosferische motor de nokkenas, samen met de inlaat en uitlaatcollector te modifiëren om zodoende het motorvermogen naar een hoger peil te brengen i.c.m. chiptuning.
Uiteraard is dat een stuk duurder maar met de juiste kennis van zaken praten wij dan algauw over een kleine 40 pk extra, voor in dit geval de Clio.
Wil wel opmerken dat dit enkel is weggelegd voor de echte tuners i.c.m chiptuning.
Laten wij dus voorlopig maar aannemen dat een goede gemiddelde chiptuner erg goed een turbo motor kan tunen maar een atmosferische motor met de nodige aanpassingen optimaal afstellen is een héél andere zaak.
Dus: Old school tuning met de moderne elektronica is een vak apart en kan enkel gedaan worden door de echten en die liften gegarandeerd je atmosferische motor naar een hoger peil...
Comment