Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
    thanks allemaal, we kunnen misschien meteen een mini AW-forum meeting houden voor de opening
    Proficiat man met je nieuwe zaak .
    Kunnen we dan direct eens de nieuwe testbank testen .

Comment

thanks allemaal, we kunnen misschien meteen een mini AW-forum meeting houden voor de opening
      ik spring ook zeker binnen ... Mijn vriendin heeft al een paar mails verstuurd om mijn wagen te laten chippen (207 CC THP - Ellen) bij BR-performance
      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
      2009 - Yamaha R1 Model 2008

Comment

pff laat mij niet lachen, proficiat als je de 2.0 cdti kan, ik kan die sinds januari , en bij jullie staat die sinds february op de website, wie was dan eerst? Het verschil tussen mij en ATH is dat ik je ook kan uitleggen hoe dat het komt dat die kunnen getuned worden, je moet DFC- abschalmaske fur prufung bit 15 op 1 zetten dan wordt de diagnosecheck van de TPROT niet uitgevoerd na contact aan. En dat heb ik zelf gevonden na oneindig lang zoeken, ik heb het niet gekocht van Techtec

Voor iemand die marketing gestudeerd heeft zou je eens mogen gaan beseffen dat het jullie clienteel helemaal niets uitmaakt of je die files nu al dan niet aankoopt, jullie klanten willen enkel dat het goed is ,daar betalen ze ook voor, waar het vandaan komt maakt hun niet uit. Je kan er dan ook beter niets over zeggen dan te liegen , want de mensen zijn niet dom hoor, 1 technische vraag aan ATH over turbodruk voor/na tuning en je valt zo door de mand
        Beste Bruno,
        ik zie dat je nog steeds dezelfde bent.
        wat de nieuwe insignia's betreft, waren we wel degelijk de eerste in BELGIE. Voor Shiftech en al de rest. Waar zat jij in januari? Niet meer bij shiftech hé en ook nergens anders in BELGIE. En techtec zat er al evenmin tussen. Dus heb zeker niet gelogen. Liegen is niet MIJN specialiteit.
        Wat de technische vragen betreft, ik weet misschien niet evenveel als jij, maar meer dan genoeg om mijn job meer dan correct uit te oefenen. Zit ondertussen ook al meer dan 10 jaar in de automobielindustrie. Ik neem de mensen zeker niet voor dom hoor. Je moet je eigen gebreken dan ook niet op mij gaan spiegelen hé.
        in ieder geval succes met je nieuwe zaak.

Grtz

Comment

• Waar zat jij in januari? Niet meer bij shiftech hé en ook nergens anders in BELGIE
          Al eens afgevraagd waar hij wél overal zat in al die jaren voor en na Aalst ?
          Ooit als eens bij stilgestaan waarom hij nooit lang op dezelfde plek MAG blijven werken ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
            Al eens afgevraagd waar hij wél overal zat in al die jaren voor en na Aalst ?
            Ooit als eens bij stilgestaan waarom hij nooit lang op dezelfde plek MAG blijven werken ?
            Wij vragen ons af waarom jij steeds moet komen kankeren.
            1991 BMW E30 318is

Comment

• Tof dat er nu toch een paar tuners zelf meepraten hier.

Kunnen we nu ook van een insider EERLIJK te weten komen of tuning opspoorbaar is bij een dealer?

Opspoorbaar betekent natuurlijk niet dat ze het bij elk gewoon onderhoud direct zullen zien (omdat ze er niet naar zoeken, waarom zouden ze?), maar wel dat ze aan ofwel foutcodes, EEPROM tellers etc kunnen zien.

Ik weet wel iets af van automobiel electronica, en kan je bevestigen dat het in elk geval opspoorbaar moet zijn, hangt er van af hoeveel moeite je er in steekt. Kan best dat een gewone diagnose niet direct alle alarmbellen doet rinkelen, maar dieper onderzoek ZEKER.

De constructeur moet van elke ECU de inhoud van de programmatie kennen, en kan dus perfect een vergelijking doen. Het argument dat je soms je chiptuning kwijt bent na een update is hiervan het beste bewijs. Wat je kan schrijven, kan je ook lezen.

Een andere manier is mogelijk via de turbodrukken. Als die met een normal instelling bv gaan tot 1 Bar, en na chippen tot 1,3 Bar, dan zijn er zeker registraties mogelijk in de ECU die dit opslaan.

Ga er maar van uit dat bij een serieus garantiegeval (verbrande kleppen, defecte versnellingsbak, etc) ze wel eens kijken of er iets gebeurd is.

De discussie over het gebruik van 'eigen' of aangekochte software vind ik ook interessant.
              Als klant zou ik eerder vertrouwen hebben in een tuner die zijn waardes koopt en nog kan bijstellen, dan bij iemand die voor iedere motor opnieuw mag beginnen. Het risico is bij die laatste volgens mij veel groter dat je een slechte tuning krijgt, of dat je schades ziet.
              Als ik een computer koop, dan heb ik daar ook liever software van Apple of Microsoft op, dan van een klein bedrijfje dat snel iets in elkaar gestoken heeft.

Comment

• @ Tommie1
                Inderdaad, het wordt hoog tijd dat al die cowboy-verhalen eens doorprikt worden.
                Als je eens wist hoeveel vermogenbanken vervalst zijn. Enkel maar om goedgelovige klanten de onmogelijk-extra Nm of Pk te laten zien... Ongelofelijk hoeveel mensen hier al zijn ingetrapt.

Comment

@ Tommie1
                  Inderdaad, het wordt hoog tijd dat al die cowboy-verhalen eens doorprikt worden.
                  Als je eens wist hoeveel vermogenbanken vervalst zijn. Enkel maar om goedgelovige klanten de onmogelijk-extra Nm of Pk te laten zien... Ongelofelijk hoeveel mensen hier al zijn ingetrapt.
                  Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Dat is op geen enkele manier een reactie op Tommie zijn post.
                  Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                  Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                  If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                    Wat heeft dat er nu weer mee te maken? Dat is op geen enkele manier een reactie op Tommie zijn post.
                    Tommie1... Niet Tommie.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
                      De discussie over het gebruik van 'eigen' of aangekochte software vind ik ook interessant.
                      Als klant zou ik eerder vertrouwen hebben in een tuner die zijn waardes koopt en nog kan bijstellen, dan bij iemand die voor iedere motor opnieuw mag beginnen. Het risico is bij die laatste volgens mij veel groter dat je een slechte tuning krijgt, of dat je schades ziet.
                      Als ik een computer koop, dan heb ik daar ook liever software van Apple of Microsoft op, dan van een klein bedrijfje dat snel iets in elkaar gestoken heeft.
                      Ik vind dat eigenlijk een minder belangrijke discussie.

Van wat ik hier hoor is het tunen misschien niet helemaal hetzelfde maar op zijn minst toch vergelijkbaar met het programmeren van een Power Commander op een motorfiets of het instellen van Tuneboy software op bijvoorbeeld een KTM.
                      Het gaat er vooral om dat velden die de hoeveelheid ingespoten brandstof en ontstekingstiming bepalen op basis van externe parameters zoals temperatuur en zo. Eventueel zelfs over hoe die waarden geïnterpreteerd worden.

In de motorwereld is het gangbaar om dat soort gegevens en mappen te delen. Op die manier moet iemand met dezelfde motor en eventuele aftermarket uitlaten en luchtfilter niet van nul beginnen.
                      De kunst is echter om deze basis zo goed mogelijk te optimaliseren voor jouw specifiek voertuig, geen twee moto's zijn namelijk dezelfde.

Ik denk dat daar dan ook de waarde van tuners ligt.
                      Dat ze de sturingssoftware niet zelf schrijven vind ik niet erg, dat ze de basismappen niet vanaf nul invulen ook niet.
                      Ik zou echter wel verwachten dat ze al deze gegevens zo goed mogelijk "tweaken" voor mijn motorblok.
                      Dat betekent dus verschillende testbankruns en weten wat je waar en hoeveel moet aanpassen om een bepaald resultaat in de koppel- dan wel vermogenscurve te bewerkstelligen.
                      Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                      Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                      If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

@ Tommie1
                        Heb je daar bewijzen van?

Ik heb een vorige leasingkar eens op de vermogenbank moeten zetten.
                        Het was mijn slechtste autoervaring ooit. Ik nam die leasebak (Citroen C8 2.0 HDI) over van een Collega omdat die het bedrijf verliet en ik net een nieuwe auto moest.

Normaal moest die auto 110pk hebben. Hij trok echter van geen kanten, haalde als topsnelheid maar 160 ipv 175, en zoop 12l Diesel.
                        Nadat ik 3 keer bij Citroen (tot bij de invoerder) afgewimpeld werd met 'alles is normaal meneer', en ik het spuugzat was besloot ik bewijs te zoeken.

Voor 50€ kon ik het vermogen laten meten in Antwerpen.
                        De vermogenbank gaf snel resultaat: 80 pk ipv 110 pk, en maximum koppel 240 NM ipv 300Nm, en dan nog pas bij 2600 tr en niet bij 2000tr. Dan pas heeft Citroen echt iets geprobeerd, ze hadden 6 weken nodig om een injector te vervangen, en toen was het iets beter.

Ik ben toen nog even blijven staan en heb een paar andere metingen gezien.
                        Wat me opviel, 2 VW TDI's werden getest, en zaten allebei 10-20 pk boven het opgegeven vermogen. De tester vertelde me dat dit bij VW, Audi en BMW vrijwel altijd zo is. Mercedes zou heel kort over de opgegeven waarden zitten, en Ford, Opel en Franse merken meestal iets eronder.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door darkiedm4 Bekijk Berichten
                          Hey Bruno, proficiat met de nieuwe zaak. Ben nog altijd zeer tevreden van de tuning van de Scirocco van mijn madam. Binnenkort zal ik eens binnenspringen als mijn nieuwe m3 is toegekomen en ingereden is.
                          Zet em dan maar eens op de bank. Nekeer zien hoe juist de cijferkes van de atmosferische bmws zijn

Comment

• Heb je daar bewijzen van?
                            Natuurlijk. Voor de oplettende lezer staat er "de onmogelijk-extra Nm of Pk".
                            Voor tuning laten ze je bewust wat lagere of originele waarden bekijken (met standaard geijkte bank)
                            Na tuning zijn dat vanzelfsprekend hogere waarden, maar veelal té hoog om nog realistisch te zijn.
                            Dit komt doordat ze op elk ogenblik verschillende opties hebben om hun grafiekjes uit te draaien.
                            Zoiets noemt dan PSYCHO-TUNING !

Praktijkvoorbeeld : BMW E90 als test laten tunen. Bij zo'n 6 verschillende tenten geweest om dit meten.
                            Resultaat : 6 verschillende PK curves met topverschillen die 70 pk verschillen voor dezelfde wagen
                            Wie moet je dan nog geloven ?

Comment

Voor tuning laten ze je bewust wat lagere of originele waarden bekijken (met standaard geijkte bank)
                              Na tuning zijn dat vanzelfsprekend hogere waarden, maar veelal té hoog om nog realistisch te zijn.
                              Andere vraag:

toen je je auto liet tunen heb je een serieus verschil in vermogen gevoeld of niet?

Comment

Dit komt doordat ze op elk ogenblik verschillende opties hebben om hun grafiekjes uit te draaien.

Praktijkvoorbeeld : BMW E90 als test laten tunen. Bij zo'n 6 verschillende tenten geweest om dit meten.
                                Resultaat : 6 verschillende PK curves met topverschillen die 70 pk verschillen voor dezelfde wagen
                                Post die curves maar eens hier.
                                Je hebt toch een afdrukje hoop ik?

En laat die facturen ook ineens zien van die 6 Tuners, dan weten we ineens wat het kost.

Alsof jij 6 keer zo'n 400-700€ zou uitgeven om een paar tuners te testen.
                                Jouw commentaar is ZOOO geloofwaardig.
                                Last edited by Tommie1; 11/03/2011, 19:34.

Comment

Heb jij een klein fortuin uitgegeven om hier een beetje te komen zagen.

Comment

• om nog op de vraag van "TheAquaholic" te antwoorden :
                                    in jou plaats zou ik nog ff wachten met chiptunen
                                    tot BR-Performance volledig op zijn poten staat
                                    &
                                    zonder twijfel !
                                    je Passat daar laten tunen

Comment

• erik, laat chippers toch in hun waan, ze verdienen het
                                      en zolang ze er belastingen op betalen...

Comment

• Alsof jij 6 keer zo'n 400-700€ zou uitgeven om een paar tuners te testen.
                                        ge moet lezen wat er staat, niets zelf beginnen verzinnen :
                                        één keer getuned en dan deze zelfde wagen met diezelfde tuning op andere testbanken gezet voor een vermogenmeting. natuurlijk niet verteld dat hijgetuned was, enkel dat ik wou weten wat znu zijn vermogen was.

WetendE dat de wagen getuned was, probeerden mij 3 oplichters te overtuigen dat hij standaard was en ik hem zeker moest laten tunen bij hun. De overige toonden mij grafiekjes die allemaal verschillen.
                                        Dus wie moet ge hier nog au serieux nemen ?

Comment

• chiptuning BMW en chiptuning Audi kan je vinden op www.br-performance.be
                                          Last edited by ; 01/12/2012, 14:47.

Comment

Working...
                                          X