Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Beste chiptuners anno 2011

Hallo iedereen, ik heb vroeger al eens een wagen laten chippen (toen bij Heinz) en ben daar altijd heel tevreden over geweest. 'k Vroeg me nu af, met de kans dat deze vraag op andere deelfora al een paar honderd keer gesteld is) welke chiptuners anno 2011 het beste totaalplaatje presenteren.

De kosten zijn uiteraard één ding maar voornamelijk het vertrouwen in de organisatie en de after-sales bij problemen of resets vind ik persoonlijk een heel belangrijk punt.

Zijn het nog altijd de 2 grote van weleer (Heinz en Kempower) of zijn er tegenwoordig andere goden opgestaan ?

Wim

ps. m'n nieuwe is een Passat Variant 2011, 2.0 - 136pk

atmo blokken

Comment

Ik ben zeer tevreden van Apec en ik hoor goeie dingen over Shiftech en PPE.

Gezien je van Gent bent is Apec (Deinze) niet ver.

Comment

de locatie is het minste ... je bent er eens mee weg en je kan dan al eens goed testen op de terugweg hé ;-)

trouwens, nog een vraagje ... aangezien het een gloednieuwe wagen is, hoeveel km rodeer je best eerst alvorens te chippen ? of maakt dat weinig uit ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door TheAquaholic Bekijk Berichten
          de locatie is het minste ... je bent er eens mee weg en je kan dan al eens goed testen op de terugweg hé ;-)

trouwens, nog een vraagje ... aangezien het een gloednieuwe wagen is, hoeveel km rodeer je best eerst alvorens te chippen ? of maakt dat weinig uit ?
          Je rijdt best eerst minimum 3000 km je wagen in.
          2014 BMW F32 420 dA M-pakket
          2011 BMW F10 520 dA (verkocht)
          2015 Opel Corsa E 1.3 CDTi Cosmo (Besteld)
          2008 Opel Corsa D 1.3 CDTi Enjoy

Comment

Apec ziet er (op basis van hun website) alvast inderdaad degelijk uit maar een website zegt natuurlijk niet veel. Hebben er nog mensen ervaring met Apec ?

Thanks

Comment

Ik weet niet goed wat je hier precies hoopt te horen.
              Als je goed genoeg je best doet dan zal je van elke chiptuner wel tevreden en ontevreden klanten vinden.
              Jij bent tevreden van Heinz en da's prima maar er zijn hier op t forum ook al malcontente klanten van hem gepasseerd.
              Idem met PPE, Rica, etc.
              Om maar te zeggen...neem het allemaal met een korreltje zout
              2021 Taycan 4S
              2021 Lexus UX250h

Comment

De minst sympatieke is zonder twijfel Kempower ......

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door dixie Bekijk Berichten
                  De minst sympatieke is zonder twijfel Kempower ......
                  Ik zou em eerder professioneel noemen

Comment

Doet kempower eigenlijk nog veel? Website lijkt al eeuwen niet geupdate...

Comment

Apec ziet er (op basis van hun website) alvast inderdaad degelijk uit maar een website zegt natuurlijk niet veel. Hebben er nog mensen ervaring met Apec ?

Thanks
                      zeer tevreden van, kga er morgen voor de 2e keer heen. vakmanschap, over shiftech hoor ik ook niks dan goeds.

je zegt wel dat de afstand geen probleem is maar dichterbij huis is altijd makkelijkst denk ik? als je eens terugmoet naar de chipper voor een aanpassing, of herinstal...
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

Comment

Dat is uiteraard zo Thomas maar ik bedoel dat dit in de keuze van een chipper met een goede naam en ervaring van ondergeschikt belang is. Uiteraard geeft niemand zijn nieuwe wagen graag af aan een foefelaar. Ik ben helemaal niet op zoek naar een chipper die het onderste uit de kan haalt, zoals volgens mij bij veel anderen, primeert een veilige marge boven absolute cijfers ...

Zoals ik al zei heb ik al eens een auto laten tunen bij Heinz en altijd heel tevreden van geweest. Daarna ben ik de "scene" een beetje uit het oog verloren maar herinner met dat er veel controverse omtrent Heinz was maar het moeilijk om door het bos de bomen te blijven zien. Nu ja, zoals eerder ook al door iemand gezegd, tevreden en ontevreden klanten zal je wel bij iedereen hebben...

Apec ziet er in alle geval (op basis van hun website althans) een professionele organisatie uit. Zeker de moeite waard om eens naartoe te rijden en eens live te bekijken ...
                        Last edited by ; 13/01/2011, 09:14.

Comment

Heinz en PPE zijn volgens mij met ruime voorsprong de beste 2 in België.

Comment

Waarom ga je met je Passat niet even de grens over , naar Jeroen Dik
                            TT roadster (8J) / Audi A3 (8V) / 3x vespa

Comment

Thanks
                              Ik! Tevreden van die mannen Ik had niet voldoende geld bij me en mocht dit zonder problemen de volgende keer betalen (was paar weken later).

Comment

ik was gisteren bij mijn dealer en die verwittigde me voor het feit dat ze bij BMW nu aangepaste apparatuur hebben waarmee er telkens de wagen aan de computer hangt gegevens worden doorgestuurd naar een centrale waar men deze waarden dan vergelijkt met vorige metingen en aldusdanig kunnen zien of er aan gefoefeld is of niet ... en ze dus uw waarborg kunnen verwerpen .
                                vroeger was het de dealer zelf die dit stilzwijgend toestond en zo toch nog wel waarborg uit de brand kon slepen ..
                                ik denk niet dat ik mijne 5 ga laten kietelen dan ... enkel de Vmax zou ik eraf willen ..

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                  ik was gisteren bij mijn dealer en die verwittigde me voor het feit dat ze bij BMW nu aangepaste apparatuur hebben waarmee er telkens de wagen aan de computer hangt gegevens worden doorgestuurd naar een centrale waar men deze waarden dan vergelijkt met vorige metingen en aldusdanig kunnen zien of er aan gefoefeld is of niet ... en ze dus uw waarborg kunnen verwerpen .
                                  vroeger was het de dealer zelf die dit stilzwijgend toestond en zo toch nog wel waarborg uit de brand kon slepen ..
                                  ik denk niet dat ik mijne 5 ga laten kietelen dan ... enkel de Vmax zou ik eraf willen ..
                                  Ach, 2j wachten dus.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wannes Bekijk Berichten
                                    Ik vraag mij wel af waar ze dat dan kunnen uit afleiden ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                                      Ik vraag mij wel af waar ze dat dan kunnen uit afleiden ?
                                      Dat dit automatisch zou doorgegeven worden, is nieuw voor mij, maar ik wist wel al dat het aantal writes op de EEPROM wordt bijgehouden door de chip.

Comment

@Wannes, zouden ze dat ook met Mini's doen ? Bon, ik laat 'em sowieso aanpassen peis'k
                                        Last edited by DArtagnan; 13/01/2011, 13:15.
                                        2014 BMW (F31) 335 d
                                        2011 Mini One D
                                        2007 Kawasaki ZX6R
                                        1997 Honda VFR

1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                                        1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

Comment

Working...
                                        X