Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
    Dus mijn wagen van +- 6000 km laten chippen is niet aan te raden ?

Want volgens Heinz zijn ze nu in staat om de Insignia te chippen... van 130 naar 190...
    Ik zou het niet doen. Ik denk dat je je garantie nog zal nodig hebben.
    1991 BMW E30 318is

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door DenDuvel Bekijk Berichten
      Ik zou het niet doen. Ik denk dat je je garantie nog zal nodig hebben.

spreek je uit ervaring of door het Insignia-forum te consulteren ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door b_ken Bekijk Berichten
        De eeuwige discussie

Alle tuners beweren dat hun tuning niet op te sporen is en alle dealers beweren het tegenovergestelde.
        Audi en Benz hebben dat bij mij kunnen opsporen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BMW320 Bekijk Berichten
          ben er mijne wagen door kwijtgespeeld met da illegaal gedoe.
          Enkel en alleen daardoor? Bullsh**
          Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
            Audi en Benz hebben dat bij mij kunnen opsporen
            waarom zeggen ze tegen mij dan bij audi dat ze dit niet kunnen?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
              chiptuning = altijd opspoorbaar 100% zeker

Comment

• met een vermogensbank wel ja

Comment

met een vermogensbank wel ja
                  dat of kijken naar de waardes, hoeveel keer de OBD stekker gebruikt geweest is enzo is ook mogelijk .

Comment

• Het aantal keren dat een OBD stekker werd verbonden met een of ander apparaat wordt NIET bijgehouden door de ECU of andere componenten.
                    Het aantal keren dat een ECU werd geflasht wordt WEL bijgehouden, hoewel deze "teller" perfect kan gereset worden.

Comment

• Ik volg dat hier zo een klein beetje en heb toch mijn bedenkingen,ieder van die tuners zal wel zijn kwaliteiten hebben .Maar wat ik mij dan afvraag.
                      Ik betaalde een heel pak euro meer voor een tuning van ABT welke me wel garandeert dat ik 1 mijn garantie behoud,2 zeker ben dat deze voor mijn wagen op maat gemaakt werd.Voor de geen die graag weten over welke tuning het gaat abt fase 2 hierbij word ook de turbo vervangen grotere intercooler geplaatst.
                      Als je dan bv kijkt naar een andere tuner die maar de helft van de prijs hier voor vraagt dan denk ik toch dat je appelen met citroenen aan het vergelijken bent , alhoewel ze alle twee even veel pk beloven (of geven) laat ik in het midden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door privatinvestigate Bekijk Berichten
                        Ik volg dat hier zo een klein beetje en heb toch mijn bedenkingen,ieder van die tuners zal wel zijn kwaliteiten hebben .Maar wat ik mij dan afvraag.
                        Ik betaalde een heel pak euro meer voor een tuning van ABT welke me wel garandeert dat ik 1 mijn garantie behoud,2 zeker ben dat deze voor mijn wagen op maat gemaakt werd.Voor de geen die graag weten over welke tuning het gaat abt fase 2 hierbij word ook de turbo vervangen grotere intercooler geplaatst.
                        Als je dan bv kijkt naar een andere tuner die maar de helft van de prijs hier voor vraagt dan denk ik toch dat je appelen met citroenen aan het vergelijken bent , alhoewel ze alle twee even veel pk beloven (of geven) laat ik in het midden.
                        De kerel van JD engineering heeft zijn GTI in duitsland gekocht, en daar zat een ABT tuning in.
                        Je moet eens zien hoe dat eruit zag ... niet te vergelijken met de tuning die hij daarna zelf geschreven heeft.

Geef mij iig maar een tuning op maat bij Apec, Heinz of PPE. Die hebben mij al elke keer een op maat gemaakt naar mijn wensen. (Apec en Heinz toch, PPE heb ik nog niet gehad)
                        Meerdere testbankrun later was het precies wat ik wou. Dat ga je met een kant en klaar chipje bij die grote merken niet hebben vrees ik

Bij Sportec weet ik dat je wel ook weer op maat geholpen wordt ...

Als ik ooit bij een grote naam shop zou het Sportec zijn.

Comment

• ...wetende dat heinz al zijn programma's laat "maken" en koopt bij PPE, die op zijn beurt natuurlijk de zaak in duitsland of italie aankoopt. Veel geld voor veel show.

Comment

• De fabriek test en schrijft software, met daarin de waardes ivm turbodruk, inspuiting, timing, speedlimit, ... Dan komt er een chiptuner, en die veranderd die getallekes. Nogal logisch dus dat een merk dan kan zien of een wagen gechipt is. Ze weten wat de ori getallekes zijn, ze weten ze staan, dus ze kunnen perfect ff de juiste getallekes uitlezen en vergelijken met wat het moet zijn (en ja, ik weet dat het ni over plain text getallekes gaat). Dit kan dus altijd en overal, en ook zonder 100en megabytes uit te lezen en over te pompen. Tot zover de theorie.

In de praktijk hebben wagens verschillende software levels, verschillende hardware versies, verschillende modellen, modeljaren, uitstootnormen, ... In de praktijk dus een systeem uitwerken dat op enkele seconden bepaald of een wagen al dan niet gechipt is, is dus niet evident. Ik zou zelfs durven stellen dat het een merk meer geld kost om zoiets deftig te ontwikkelen, dan wat ze er mee winnen. Die enkele garantiegevallen meer in 2 jaar, verdienen zichzelf al meer dan terug aan werkuren en stukprijzen in de jaren na de garantie, laat staan dat ze er nog kosten voor zouden maken.

In theorie is het dus perfect mogelijk. In de praktijk gewoonweg niet rendabel. Wat niet wil zeggen dat het in individuele gevallen niet gebeurt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                              ...wetende dat heinz al zijn programma's laat "maken" en koopt bij PPE, die op zijn beurt natuurlijk de zaak in duitsland of italie aankoopt. Veel geld voor veel show.
                              Heb jij dan andere/betere suggesties ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Insigniaken Bekijk Berichten
                                Heb jij dan andere/betere suggesties ?
                                Tuurlijk, maar dan wordt het bericht gewist door administrator.
                                De concurrentie heeft op dit forum nogal lange vingers en belangenvermenging.

Comment

Weet ik het ?

Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                                  met een vermogensbank wel ja
                                  Gewoon uitlezen van computer en zie zien dat direct

Comment

• Zijn er mensen met ervaringen bij ATM tuning ?

ATM en Ziptuning zijn voor zover ik weet de enigste die voorlopig mijn motor chippen...

Heb precies wat meer vertrouwen in Ziptuning, al is dat veel verder en duurder dan ATM...

Ziptuning is dan nog eens 100+€ bijbetalen voor testbankrun...
                                    Bij ATM kan dit voor 50€ (maar enkel in NL... dus dan vervalt het argument dat het dichtbij is )

Heb toch wel graag een before en after...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                      ...wetende dat heinz al zijn programma's laat "maken" en koopt bij PPE, die op zijn beurt natuurlijk de zaak in duitsland of italie aankoopt. Veel geld voor veel show.
                                      Ah bon, wij kopen onze programma's bij PPE. En sinds wanneer dan wel????
                                      Als je ooit al eens bij ons zou geweest zijn zou je zien dat we voor elke wagen ZELF een programma schrijven.
                                      Dus bij deze nodig ik je uit om eens langs te komen zodat ik je het tegendeel kan bewijzen.
                                      Last edited by ; 05/03/2011, 11:14.

Comment

• Dan zal er niet lang genoeg werken om dit te weten. Copy-paste kan iedereen.
                                        De vermoedelijke kenvelden aanpassen is al iets moeilijker, maar de JUISTE kenvelden veranderen is een kunst die weinigen kunnen, om maar te zwijgen over kenvelden die toch worden gewijzigd (en niets met tuning te maken hebben) die niet gewijzigd mogen worden.

@ Ken_DS 1.6 of 1.2 VAG motoren ??
                                        laat je niet wijsmaken, en zeker niet door "Zip-marketing"
                                        "ingebouwde" powerboxen etc... , das het enige wat ze wél kunnen !
                                        Deze ecu's hebben een 1024 crypto pass, onkraakbaar tot op heden
                                        enige mogelijkheid is deze checksumm te omzeilen, maar met het gevaar dat alles vastloopt wegens niet-herkenning door de tricore processoren.
                                        Succes !!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door stijn ath Bekijk Berichten
                                          Ah bon, wij kopen onze programma's bij PPE. En sinds wanneer dan wel????
                                          Als je ooit al eens bij ons zou geweest zijn zou je zien dat we voor elke wagen ZELF een programma schrijven.
                                          Dus bij deze nodig ik je uit om eens langs te komen zodat ik je het tegendeel kan bewijzen.
                                          .
                                          Of het nu waar is of niet dat jullie ze aankopen laat ik in het midden , maar heb hier een forumlid die bij jullie gewerkt heeft dat zelf weten verkondigen hoor, werkt nu bij shiftech.
                                          grts

Comment

Working...
                                          X