Akkoord dat je de wielslip elimineert maar ik ben heel benieuwd naar uw uitleg waarom transmissieverliezen geen invloed meer hebben
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door b_ken Bekijk BerichtenAkkoord dat je de wielslip elimineert maar ik ben heel benieuwd naar uw uitleg waarom transmissieverliezen geen invloed meer hebben
Dus stel dat er pakweg 200pk aan de wielen werd gemeten en er onderweg in de aandrijving 20-30pk verloren ging aan aandrijfverliezen zou je dus aan 220-230krukaspk's komen maar als tuner ingeeft dat het aandrijfverlies 45pk bedraagt dan kom je op 245pk aan de krukas uit .
Maar uiteindelijk is het effectief bruikbare wielvermogen (WHP) toch hetgeen van tel is , krukasvermogen is wss alleen imponerender aan den toog omdat dat altijd groter cijfer is dan whp ,
Maar de pk's die tussen krukas en wiel verloren zijn gegaan aan aandrijfverliezen , daar ben je niks mee want die zijn verloren gegaan
Bvb bij moto's gaf (geeft ? ) Ducati steeds het achterwielvermogen op , daardoor hadden ze vaak lagere cijfers dan andere merken die krukasvermogen opgeven maar als ze naast elkaar reden en de gas opendraaiden was de Duc toch vaak de snelste ....
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk BerichtenDie transmissieverliezen zijn er altijd , maar op rollentestbank geeft tuner daarvoor percentage in als 1 vd factoren om gemeten vermogen aan de wielen om te rekenen naar vermogen aan de krukas .
Dus stel dat er pakweg 200pk aan de wielen werd gemeten en er onderweg in de aandrijving 20-30pk verloren ging aan aandrijfverliezen zou je dus aan 220-230krukaspk's komen maar als tuner ingeeft dat het aandrijfverlies 45pk bedraagt dan kom je op 245pk aan de krukas uit .
Maar uiteindelijk is het effectief bruikbare wielvermogen (WHP) toch hetgeen van tel is , krukasvermogen is wss alleen imponerender aan den toog omdat dat altijd groter cijfer is dan whp ,
Maar de pk's die tussen krukas en wiel verloren zijn gegaan aan aandrijfverliezen , daar ben je niks mee want die zijn verloren gegaan
Bvb bij moto's gaf (geeft ? ) Ducati steeds het achterwielvermogen op , daardoor hadden ze vaak lagere cijfers dan andere merken die krukasvermogen opgeven maar als ze naast elkaar reden en de gas opendraaiden was de Duc toch vaak de snelste ....
2) je pleit voor het gebruik van dynapacks ipv traditionele rollenbanken, en post hier vervolgens dat krukaspk's een onbelangrijke schatting zijn gezien toch het achterasvermogen van tel is... maar dat blijft toch hetzelfde bij beide types vermogensbank? Beide meten het vermogen op de aangedreven as, bij beide kan je dat omrekenen naar krukasvermogen, so what's the point?
Dan kan je beter nog een stapje verder gaan en vragen waarom tuners niet met een motortestbank werken.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk BerichtenDie transmissieverliezen zijn er altijd , maar op rollentestbank geeft tuner daarvoor percentage in als 1 vd factoren om gemeten vermogen aan de wielen om te rekenen naar vermogen aan de krukas .
whp is geen goede factor om van te vertrekken omdat je toch graag wil vergelijken met de constructeursopgave en die geeft bv op 150 krukas pk's, stel je tuned je auto en je tuner zegt dat je nu 180whp hebt, tja , hoeveel pk heb je dan gewonnen door de tuning t.o.v de 150 krukaspk's die de constructeur opgeeft ?? Vergeet whp dat zorgt voor te veel verwarring en vraagtekens.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichtenik vind die kasten die gemonteerd worden in plaats van je wielen maar akelig.
Stel dat er iets afbreekt. Je auto zal er lief uitzien dan.
Comment
-
Nu ja, ik denk al een hele tijd aan m'n Audi A5 te laten chippen, maar deze morgen m'n zomerbandjes laten opleggen en ik kreeg verplichte software update vanuit fabriek er gratis bij. Dus als ik hm ondertussen al had laten chippen, was het nu vandaag waarschijnlijk allemaal terug weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk BerichtenNu ja, ik denk al een hele tijd aan m'n Audi A5 te laten chippen, maar deze morgen m'n zomerbandjes laten opleggen en ik kreeg verplichte software update vanuit fabriek er gratis bij. Dus als ik hm ondertussen al had laten chippen, was het nu vandaag waarschijnlijk allemaal terug weg.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ErikSpeed Bekijk Berichtenhey Bruno,
blij je hier nog is tegen te komen !
durf je er al een datum op plakken wanneer BR Performance open zou gaan ?
Comment
-
Comment
-
Ik neem aan dat er onder de forum gebruikers ook wel mensen met een gechipte firmawagen rondrijden ? Zijn er ervaringen met een regeling om de software terug te resetten (kostenloos ?) bij sommige tuners ? In mijn geval zou het erop neer komen dat ik om de 3 jaar een wagen zou kunnen laten chippen en laten resetten ...
Binnenkort zal ik ook een firmawagen kunnen kiezen, maar vraag me zeer sterk af of het wel een goed idee is om deze te laten chippen. Aan de andere kant zal ik waarschijnlijk onnozel worden van de veel te trage diesel die ik zal moeten kiezen (beperkt budget) ...
Wat zeggen jullie in zo'n gevallen ?
Comment
-
Wat jij ermee doet is natuurlijk jouw keuze...
De meeste tuners bieden wel een gratis service aan om de chiptuning weg te halen/resetten en/of ook terug te zetten als je garagist een update van de motorsoftware doet waardoor je de tuning kwijt bent.
Voorbeeld hiervan is dus Bruno hier op het forum... BR performance
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ErikSpeed Bekijk Berichtenzievereir ...
= toch geen mopje dan
op de site staat
Ons nieuw atelier en research centrum te Willebroek is geopend ! ...
dat =
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ErikSpeed Bekijk Berichtenhey Bruno,
= toch geen mopje dan
op de site staat
Ons nieuw atelier en research centrum te Willebroek is geopend ! ...
dat =
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk BerichtenVreemd, als ik op de site ga dan staat er rechtsboven dat ze momenteel nog gesloten zijn.
Comment
Comment