Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Akkoord dat je de wielslip elimineert maar ik ben heel benieuwd naar uw uitleg waarom transmissieverliezen geen invloed meer hebben

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door b_ken Bekijk Berichten
      Akkoord dat je de wielslip elimineert maar ik ben heel benieuwd naar uw uitleg waarom transmissieverliezen geen invloed meer hebben
      Die transmissieverliezen zijn er altijd , maar op rollentestbank geeft tuner daarvoor percentage in als 1 vd factoren om gemeten vermogen aan de wielen om te rekenen naar vermogen aan de krukas .


      Dus stel dat er pakweg 200pk aan de wielen werd gemeten en er onderweg in de aandrijving 20-30pk verloren ging aan aandrijfverliezen zou je dus aan 220-230krukaspk's komen maar als tuner ingeeft dat het aandrijfverlies 45pk bedraagt dan kom je op 245pk aan de krukas uit .


      Maar uiteindelijk is het effectief bruikbare wielvermogen (WHP) toch hetgeen van tel is , krukasvermogen is wss alleen imponerender aan den toog omdat dat altijd groter cijfer is dan whp ,

      Maar de pk's die tussen krukas en wiel verloren zijn gegaan aan aandrijfverliezen , daar ben je niks mee want die zijn verloren gegaan


      Bvb bij moto's gaf (geeft ? ) Ducati steeds het achterwielvermogen op , daardoor hadden ze vaak lagere cijfers dan andere merken die krukasvermogen opgeven maar als ze naast elkaar reden en de gas opendraaiden was de Duc toch vaak de snelste ....
      Last edited by ; 02/04/2011, 01:20.

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
        Die transmissieverliezen zijn er altijd , maar op rollentestbank geeft tuner daarvoor percentage in als 1 vd factoren om gemeten vermogen aan de wielen om te rekenen naar vermogen aan de krukas .


        Dus stel dat er pakweg 200pk aan de wielen werd gemeten en er onderweg in de aandrijving 20-30pk verloren ging aan aandrijfverliezen zou je dus aan 220-230krukaspk's komen maar als tuner ingeeft dat het aandrijfverlies 45pk bedraagt dan kom je op 245pk aan de krukas uit .


        Maar uiteindelijk is het effectief bruikbare wielvermogen (WHP) toch hetgeen van tel is , krukasvermogen is wss alleen imponerender aan den toog omdat dat altijd groter cijfer is dan whp ,

        Maar de pk's die tussen krukas en wiel verloren zijn gegaan aan aandrijfverliezen , daar ben je niks mee want die zijn verloren gegaan


        Bvb bij moto's gaf (geeft ? ) Ducati steeds het achterwielvermogen op , daardoor hadden ze vaak lagere cijfers dan andere merken die krukasvermogen opgeven maar als ze naast elkaar reden en de gas opendraaiden was de Duc toch vaak de snelste ....
        1) transmissieverliezen kunnen ook gemeten worden.
        2) je pleit voor het gebruik van dynapacks ipv traditionele rollenbanken, en post hier vervolgens dat krukaspk's een onbelangrijke schatting zijn gezien toch het achterasvermogen van tel is... maar dat blijft toch hetzelfde bij beide types vermogensbank? Beide meten het vermogen op de aangedreven as, bij beide kan je dat omrekenen naar krukasvermogen, so what's the point?

        Dan kan je beter nog een stapje verder gaan en vragen waarom tuners niet met een motortestbank werken.

        Comment


        • En voor chiptuners blijft het belangrijker om het verschil tussen voor&na te weten denk ik. Die paar pk die ze ernaast zitten door een licht foute verliesberekening boeit niet.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door TurboBoost Bekijk Berichten
            Die transmissieverliezen zijn er altijd , maar op rollentestbank geeft tuner daarvoor percentage in als 1 vd factoren om gemeten vermogen aan de wielen om te rekenen naar vermogen aan de krukas .
            Bijna alle tuners met een superflow testbank doen het inderdaad zo, ze nemen een vaste factor ( meestal 8% voor een voorwielaandrijving en 14% voor een 4x4 ) als verlies, maar je vergeet dat er nog serieuse tuners zijn ook die gewoon het verlies meten. Wielspin heb je niet als de rollen groot genoeg zijn dus ik zie niet echt het probleem in. Een testbank met grote rollen is echt heel naukeurig, het enige wat nog nauwkeuriger is , is een testbank met een rollend tapijt i.p.v rollen. Da is het precies zoals op straat rijden.

            whp is geen goede factor om van te vertrekken omdat je toch graag wil vergelijken met de constructeursopgave en die geeft bv op 150 krukas pk's, stel je tuned je auto en je tuner zegt dat je nu 180whp hebt, tja , hoeveel pk heb je dan gewonnen door de tuning t.o.v de 150 krukaspk's die de constructeur opgeeft ?? Vergeet whp dat zorgt voor te veel verwarring en vraagtekens.

            Comment


            • ik vind die kasten die gemonteerd worden in plaats van je wielen maar akelig.
              Stel dat er iets afbreekt. Je auto zal er lief uitzien dan.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sliderke Bekijk Berichten
                ik vind die kasten die gemonteerd worden in plaats van je wielen maar akelig.
                Stel dat er iets afbreekt. Je auto zal er lief uitzien dan.
                Minder schader dan dat je van de rollen vliegt...

                Comment


                • Nu ja, ik denk al een hele tijd aan m'n Audi A5 te laten chippen, maar deze morgen m'n zomerbandjes laten opleggen en ik kreeg verplichte software update vanuit fabriek er gratis bij. Dus als ik hm ondertussen al had laten chippen, was het nu vandaag waarschijnlijk allemaal terug weg.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door qrider Bekijk Berichten
                    Nu ja, ik denk al een hele tijd aan m'n Audi A5 te laten chippen, maar deze morgen m'n zomerbandjes laten opleggen en ik kreeg verplichte software update vanuit fabriek er gratis bij. Dus als ik hm ondertussen al had laten chippen, was het nu vandaag waarschijnlijk allemaal terug weg.
                    De meeste tuners tunen hem dan gewoon gratis opnieuw als je een update krijgt bij de dealer, al zijn er ook sommigen die hiervoor tot 250euro vragen, dus dat is zeker iets wat je aan de tuner moet vragen bij de tuning

                    Comment


                    • hey Bruno,

                      blij je hier nog is tegen te komen !
                      durf je er al een datum op plakken wanneer BR Performance open zou gaan ?

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door ErikSpeed Bekijk Berichten
                        hey Bruno,

                        blij je hier nog is tegen te komen !
                        durf je er al een datum op plakken wanneer BR Performance open zou gaan ?
                        ja dat durf ik, morgen

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                          ja dat durf ik, morgen
                          zievereir ...

                          Comment


                          • Comment


                            • Bruno, nog een Passat Variant 2011 nodig voor je site te vervolledigen ? 'k Heb wel nog niet genoeg kilometers op de teller staan dus het zal nog even moeten wachten ...

                              Comment


                              • Ik neem aan dat er onder de forum gebruikers ook wel mensen met een gechipte firmawagen rondrijden ? Zijn er ervaringen met een regeling om de software terug te resetten (kostenloos ?) bij sommige tuners ? In mijn geval zou het erop neer komen dat ik om de 3 jaar een wagen zou kunnen laten chippen en laten resetten ...

                                Binnenkort zal ik ook een firmawagen kunnen kiezen, maar vraag me zeer sterk af of het wel een goed idee is om deze te laten chippen. Aan de andere kant zal ik waarschijnlijk onnozel worden van de veel te trage diesel die ik zal moeten kiezen (beperkt budget) ...

                                Wat zeggen jullie in zo'n gevallen ?

                                Comment


                                • Wat jij ermee doet is natuurlijk jouw keuze...

                                  De meeste tuners bieden wel een gratis service aan om de chiptuning weg te halen/resetten en/of ook terug te zetten als je garagist een update van de motorsoftware doet waardoor je de tuning kwijt bent.

                                  Voorbeeld hiervan is dus Bruno hier op het forum... BR performance

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door ErikSpeed Bekijk Berichten
                                    zievereir ...
                                    hey Bruno,
                                    = toch geen mopje dan
                                    op de site staat

                                    Ons nieuw atelier en research centrum te Willebroek is geopend ! ...

                                    dat =

                                    Comment


                                    • dinsdag ga ik oo eens langs bruno voor de nodige vitamienen

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door ErikSpeed Bekijk Berichten
                                        hey Bruno,
                                        = toch geen mopje dan
                                        op de site staat

                                        Ons nieuw atelier en research centrum te Willebroek is geopend ! ...

                                        dat =
                                        Vreemd, als ik op de site ga dan staat er rechtsboven dat ze momenteel nog gesloten zijn.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                          Vreemd, als ik op de site ga dan staat er rechtsboven dat ze momenteel nog gesloten zijn.
                                          De flikken zullen zekers eerst controleren of zijn activiteiten wel toegelaten zijn

                                          Comment

                                          Working...
                                          X