Oorspronkelijk geplaatst door Tommie
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door decat Bekijk BerichtenIk merkte dat vroeger ook, 17 naar 15 op een Golf IV 110pk gaf toch een redelijk verschil. Op een ander forum wou niemand dat geloven. Het zat dus blijkbaar toch niet in men hoofd.
Comment
-
15" stalen wielen met 195/65/15 tegen 17" BBS velgen met 225/45/17.
Het verschil zal inderdaad in het gewicht hebben gelegen.
Op de Polo heb ik nu 15" stalen wielen met winterbanden 185/55/15 en dom velgen met 195/55/15 en moet zeggen dat ik hier zelfs een licht verschil waarneem.Database error.
The database has encountered a problem.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenHet is niet omdat de versnellingsbakverhoudingen identiek zijn, de koppeling ook hetzelfde is hé.
Enneuh... wat heeft de velgenmaat met het verschil in acceleratie te maken?
Om op jouw reactie te antwoorden, de versnellingsbak, differentieel, motor, vliegwiel en koppeling zijn identiek en hebben dezelfde stuknummers, ik hoop dat dat duidelijk is
En wat velgenmaat te maken heeft met acceleratie
wel : gewicht, rolweerstand en afloopomtrek , om het kort samen te vatten , kleine velgen meer acceleratie en kleinere topsnelheid, grote velgen minder acceleratie grotere topsnelheid, test het gerust zelf eens uit op je wagen, steek 15inchkes en probeer daarna eens met 20tigers , kwestoe van een duidelijk verschil te voelen
Comment
-
Bruno, ik zag overlaatst dat jullie ook CAI's voor onder andere mijn golf verkoopt (110pk versie). Het staat wel stoer maar heeft het eigenlijk veel effect? Moet de kar dan ook best geremapped worden? Je mag de kostprijs natuurlijk ook altijd een keer doorpm'en
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenmijn post was een antwoord op die van Bert die zie dat de veroudingen anders waren.
Om op jouw reactie te antwoorden, de versnellingsbak, differentieel, motor, vliegwiel en koppeling zijn identiek en hebben dezelfde stuknummers, ik hoop dat dat duidelijk is
En wat velgenmaat te maken heeft met acceleratie
wel : gewicht, rolweerstand en afloopomtrek , om het kort samen te vatten , kleine velgen meer acceleratie en kleinere topsnelheid, grote velgen minder acceleratie grotere topsnelheid, test het gerust zelf eens uit op je wagen, steek 15inchkes en probeer daarna eens met 20tigers , kwestoe van een duidelijk verschil te voelen
En ja, ik heb het zelf ook al getest hoor, had ik ook al gezegd trouwens...
Comment
-
E280 cdi
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenik heb 2 weken geleden nog een E280cdi getuned, ik kan je altijd in contact brengen met de eigenaar, dan vraag je het hem zelf gerust, de E280 is inderdaad een begrensde 320cdiIRIDIUM
Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214
Groeipunt
Helderzienden
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door DuDe Bekijk BerichtenBruno, ik zag overlaatst dat jullie ook CAI's voor onder andere mijn golf verkoopt (110pk versie). Het staat wel stoer maar heeft het eigenlijk veel effect? Moet de kar dan ook best geremapped worden? Je mag de kostprijs natuurlijk ook altijd een keer doorpm'en
Prijs ligt rond de 350euro, meestal heb ik die op voorraad want verkoopt als zoete broodjes.
Mijn collega heeft op de franse site een artikeltje geschreven, heb het nog niet vertaald maar de foto's zeggen genoeg denk ik :
http://www.br-performance.fr/fr-fr/m...-air-carbonio/
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk BerichtenDe carbonio geeft gegarandeerd een vermogenstoename, maar dit is ook weer geen 10pk hey , meestal moet er niet geremapped worden, maar het is wel aan te raden toch een grondige diagnose te doen van alle paramters na de instalatie en mogelijk kan de remap worden bijgewerkt voor een optimaal resultaat, hangt af van auto tot auto en van de huidige remap.
Prijs ligt rond de 350euro, meestal heb ik die op voorraad want verkoopt als zoete broodjes.
Mijn collega heeft op de franse site een artikeltje geschreven, heb het nog niet vertaald maar de foto's zeggen genoeg denk ik :
http://www.br-performance.fr/fr-fr/m...-air-carbonio/
Bruno, bij montage, wordt de auto dan op de bank gezet ook ?
Grtjs
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenAfloopomtrek moet normaal hetzelfde zijn.... .
.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk BerichtenVerschil in roterende massa.Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk BerichtenDe totaaldiameter (velg+band) van een 16'er en een 19'er op eenzelfde auto (A4 in dit geval) is toch identiek?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenwaarom zou dat dan moeten ? reken het gewoon eens uit van 2 bandenmaten en dan zie je meteen dat ze niet hetzelfde zijn
Die minieme verschillen die onderling bestaan tussen de verschillende bandenmaten (vb. tussen een 225/45 17 en 225/40 1 zijn nagenoeg verwaarloosbaar. Reken het maar eens uit.
Daarbij heb je ook nog eens het feit dat een band van merk A licht kan schelen in hoogte met een band van merk B, ook al staat op de flank identiek dezelfde maat.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door ICM Bekijk BerichtenHij zegt dan ook geheel correct "massa" ipv "diameter". Het gaat hem dan nog in de verdeling van die massa langs de straal.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenwaarom zou dat dan moeten ? reken het gewoon eens uit van 2 bandenmaten en dan zie je meteen dat ze niet hetzelfde zijnOorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenOmdat anders uwe kilometriek niemeer klopt?
Comment
-
Jaja, die zal allicht op de motor (of eerder de transmissie) de omwentelingen van de uitgaande as wel tellen maar elke omwenteling staat voor een bepaalde afgelegde afstand en die is dan weer rechtstreeks afhankelijk van de omtrek van je wiel.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenJaja, die zal allicht op de motor (of eerder de transmissie) de omwentelingen van de uitgaande as wel tellen maar elke omwenteling staat voor een bepaalde afgelegde afstand en die is dan weer rechtstreeks afhankelijk van de omtrek van je wiel.
Bruno leg dat eens uit, zou ik ook wel willen weten
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Maverick AIOS Bekijk BerichtenKlopt ook,
Bruno leg dat eens uit, zou ik ook wel willen weten
kilometriek klopt nu al niet echt dus andere bandenmaat maakt dan ook niet veel meer uit, de verschillen tussen 2 banden maten in omtrek zijn niet zo groot , toch zeker niet groot genoeg om een zware afwijking van je kilometerteller te hebben. Maar net omdat een aantal paramaters zoals je kilometerteller gelinkt zijn aan je bandenmaat mag je ook niet zomaar elke maat onder je wagen gooien, zie gelijkvormigheidsattest, in ieder geval wie denkt dat andere bandenmaat zelfde afloopomtrek is, die is fout, ook al is het soms maar een miniem verschil, dit verschil kan al snel oplopen , reken maar eens uit tussen een
145/70R12 afrolomtrek 1550mm
en een
295/35R22 afrolomtrek 2290mm
Comment
Comment