Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door ThomasT Bekijk Berichten
    je mag niet enkel naar topmoment kijken.
    je hebt ook aan 2000 al je max koppel bereikt nu.
    eronder is er ook een toename vergeleken met standaard vermogen. dus als je nu aan 1800 toeren gaat rijden, zal je koppel al heel wat meer zijn dan ervoor, en dat zal je zeker en vast voelen.
    Als je gaat rondtuffen aan 1400-1700 toeren en heel de tijd erg laag toeren maken ga weinig verschil voelen, maar of dit zo gezond is...

    vraag mij toch af wat daar nu fun aan is van gelijk nen bompa continue aan 2000 tr te schakelen? tenzij ge met ne camion rondcruist
    je hebt zelfs nog niet je maximum vermogen op die toeren, den turbo komt juist in.

    voor die liter meer of minder dat hem verbruikt, het zal daar toch niet op komen zeker
    denk ook dat het een pak beter is voor de motor van af en toe eens de pijp door te blazen

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door RafDH Bekijk Berichten
      Ik heb eigenlijk eens een vraagske voor u Bruno. Ik heb dit draadje met veel interesse gelezen en uwe commentaar lijkt mij altijd to the point en (relatief) objectief.

      Sinds de garagist er vrij goedkeurend over deed over chiptuning (tussen de regels door gelezen vond hij het een geweldig idee, hij wou het gewoon niet letterlijk gezegd hebben) heb ik op uwe site eens nagezien wat mij dat zou opleveren als ik mijn auto zou laten chippen. (een opel zafira 1.7cdti 110pk/260nm). Ik zou een overtuigende 150/330 kunnen halen en volgens u een lager verbruik. Mijn probleem is het volgende: als ik het grafiekje erop na kijk, gaat de vermogen - en koppelcurve pas op 2400tpm hoger dan bij de standaardafstelling van de motor. Is het dan niet zo dat bij normaal gebruik van de motor (ik blijf voor 95% onder de 2400tpm) het koppel en het vermogen lager uitkomen dan normaal, en ik dus meer verbruik en minder rijplezier heb als ik hem wél laat tunen?
      95% van de tijd onder 2400 rpm blijven, is ook niet meteen het gezondste wat je kan doen voor je motor he...

      Comment


      • 95% van de tijd onder 2400 rpm blijven, is ook niet meteen het gezondste wat je kan doen voor je motor he...
        Dus mensen die normaal rijden (met een diesel lijkt me dit normaal) doen hun motor sneller naar de kloten? Sorry, maar dat lijkt me sterk.

        Hebben jullie de vermogensgrafiek van op de site van BR performance gezien? Bij 2000 tpm heeft de standaardafstelling van de motor 270Nm terwijl na herprogrammatie de motor bij 2000tpm 30-40Nm minder zou produceren.

        En aan al de mensen die mij nu als een bompa beschouwen om dan al te schakelen: mensen kopen meestal geen zafira om te racen maar omdat ze de ruimte nodig hebben.
        Ik wil gewoon af en toe, wanneer ik het nodig heb, eens een beetje respons krijgen onder mijn rechtervoet, zonder te moeten inboeten als ik onder de 2400tpm blijf.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door RafDH Bekijk Berichten
          Ik heb eigenlijk eens een vraagske voor u Bruno. Ik heb dit draadje met veel interesse gelezen en uwe commentaar lijkt mij altijd to the point en (relatief) objectief.

          Sinds de garagist er vrij goedkeurend over deed over chiptuning (tussen de regels door gelezen vond hij het een geweldig idee, hij wou het gewoon niet letterlijk gezegd hebben) heb ik op uwe site eens nagezien wat mij dat zou opleveren als ik mijn auto zou laten chippen. (een opel zafira 1.7cdti 110pk/260nm). Ik zou een overtuigende 150/330 kunnen halen en volgens u een lager verbruik. Mijn probleem is het volgende: als ik het grafiekje erop na kijk, gaat de vermogen - en koppelcurve pas op 2400tpm hoger dan bij de standaardafstelling van de motor. Is het dan niet zo dat bij normaal gebruik van de motor (ik blijf voor 95% onder de 2400tpm) het koppel en het vermogen lager uitkomen dan normaal, en ik dus meer verbruik en minder rijplezier heb als ik hem wél laat tunen?

          voordat ik verder ga op je vraag, hebben we het toch over deze grafiek ??

          Comment


          • Volledig correct

            Comment


            • Dan denk ik dat je de grafiek nog eens goed moet bekijken

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door RafDH Bekijk Berichten
                Volledig correct
                ok, even wat info over de grafiek :

                witte lijnen = origineel
                blauwe lijnen = na herprogrammatie

                stippellijnen = koppel ( rechts af te lezen op de Y-as )
                volle lijnen = pk's ( links af te lezen op de Y-as )


                dus kijken we enkel naar de stippellijnen dan zie je dat de witte ( origineel ) en de blauwe ( na tuning ) tot ca 1800tr/min gelijk zijn , maar vanaf dan blijft de blauwe boven de witte, dit wil zeggen dat we na de herprogrammatie steeds meer koppel hebben dan origineel, nl tussen 40 en 70Nm meer over het toerentalgebied 1800-4400rpm .

                indien je nog vragen hebt, geef gerust een seintje

                Comment


                • Oeps, missertje. Ik interpreteerde de stippellijnen als voor en de volle lijnen als na. Een legende kan zoiets verhelpen...

                  In dat geval zou het best wel eens kunnen da ge mij een van de dagen over de vloer krijgt
                  Ik las ergens dat ge het best niet met een splinternieuwe wagen doet maar hem eerst ff moet "inrijden"? Is daar iets van aan? Nog goed advies ivm chiptunen?

                  Comment


                  • hey Raf
                    toeval wil dat ik mijn zafira met dezelfde motor al heb laten doen door bruno
                    en ik kwam uit op 159 pk en een lekker 343 nm

                    En de auto trok vanaf een 1600 toeren lekker door
                    Verbruik was gemiddeld met ongeveer 1 liter gezakt
                    zeker een aanrader

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door RafDH Bekijk Berichten
                      Oeps, missertje. Ik interpreteerde de stippellijnen als voor en de volle lijnen als na. Een legende kan zoiets verhelpen...

                      In dat geval zou het best wel eens kunnen da ge mij een van de dagen over de vloer krijgt
                      Ik las ergens dat ge het best niet met een splinternieuwe wagen doet maar hem eerst ff moet "inrijden"? Is daar iets van aan? Nog goed advies ivm chiptunen?
                      dacht dat de meeste iets aanraden van 4000 km zeker, zodat de wagen wat ingereden is.
                      Lijkt me trouwens ook dubbel zo leuk voor jezelf als eigenaar, dan weet je echt wat er verbeterd is aan je motor die je tegendan al vrij goed aanvoelt.
                      anders ga je van niet beter weten en het verschil niet voelen met wat je motor voordien kon.
                      2013- Volvo V60 D3 R-Design
                      2016- Audi A3 1.4 TFSI COD 150pk S-line S-tronic

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door RafDH Bekijk Berichten
                        Oeps, missertje. Ik interpreteerde de stippellijnen als voor en de volle lijnen als na. Een legende kan zoiets verhelpen...

                        In dat geval zou het best wel eens kunnen da ge mij een van de dagen over de vloer krijgt
                        Ik las ergens dat ge het best niet met een splinternieuwe wagen doet maar hem eerst ff moet "inrijden"? Is daar iets van aan? Nog goed advies ivm chiptunen?
                        een ca 4000km inrijden waarvan de eerste 1000km rustig , is wat ik zou aanraden !

                        Comment


                        • Hallo,

                          ik wil mijn mercedes laten tunen en heb 2 tuners waar ik een relatief goed gevoel bij heb en een derde die ik niet kan inschatten...
                          momenteel voorkeur voor SHIFTEC
                          andere optie is PPE
                          derde keuze is EPI-Belgium

                          alle 3 met testbank, en ongeveer zelfde vermogen...

                          Maar bij shiftec gratis herprogrammering bij software update, bij PPE is dat 60 euro voor de rest zijn de prijzen ongeveer gelijk enkel EPI is goedkoper...

                          wie kan er mij advies geven?

                          alvast bedankt,


                          Smalla

                          ps het is een mercedes e break van 2011
                          Last edited by ; 17/06/2011, 21:01. Reden: toevoegen

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door smalla Bekijk Berichten
                            Hallo,

                            ik wil mijn mercedes laten tunen en heb 2 tuners waar ik een relatief goed gevoel bij heb en een derde die ik niet kan inschatten...
                            momenteel voorkeur voor SHIFTEC
                            andere optie is PPE
                            derde keuze is EPI-Belgium

                            alle 3 met testbank, en ongeveer zelfde vermogen...

                            Maar bij shiftec gratis herprogrammering bij software update, bij PPE is dat 60 euro voor de rest zijn de prijzen ongeveer gelijk enkel EPI is goedkoper...

                            wie kan er mij advies geven?

                            alvast bedankt,


                            Smalla

                            ps het is een mercedes e break van 2011
                            Zie dat dit je eerste bericht is, welkom.

                            Een beetje dit topic doorlezen zou kunnen helpen.

                            De man die het bericht heeft geschreven net boven dat van jou moet je hebben, heb er al diverse naar toegestuurd en is niet ver van Antwerpen. Spijt ga je er zeker niet van hebben.

                            Misschien nog even je type vermelden van je E, zo kunnen wij ook eens kijken wat Bruno er kan van maken.
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • Inderdaad, "t is nen serieuzen boterham van 9 blz maar zou toch, ff de moeite nemen om eens door te lezen en ge zijt dan al een goe stukske bij.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door smalla Bekijk Berichten
                                Hallo,

                                ik wil mijn mercedes laten tunen en heb 2 tuners waar ik een relatief goed gevoel bij heb en een derde die ik niet kan inschatten...
                                momenteel voorkeur voor SHIFTEC
                                andere optie is PPE
                                derde keuze is EPI-Belgium

                                alle 3 met testbank, en ongeveer zelfde vermogen...

                                Maar bij shiftec gratis herprogrammering bij software update, bij PPE is dat 60 euro voor de rest zijn de prijzen ongeveer gelijk enkel EPI is goedkoper...

                                wie kan er mij advies geven?

                                alvast bedankt,


                                Smalla

                                ps het is een mercedes e break van 2011


                                bij B&R performance was mijn update ook gratis hoor

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door smalla Bekijk Berichten
                                  Hallo,

                                  ik wil mijn mercedes laten tunen en heb 2 tuners waar ik een relatief goed gevoel bij heb en een derde die ik niet kan inschatten...
                                  momenteel voorkeur voor SHIFTEC
                                  andere optie is PPE
                                  derde keuze is EPI-Belgium

                                  alle 3 met testbank, en ongeveer zelfde vermogen...

                                  Maar bij shiftec gratis herprogrammering bij software update, bij PPE is dat 60 euro voor de rest zijn de prijzen ongeveer gelijk enkel EPI is goedkoper...

                                  wie kan er mij advies geven?

                                  alvast bedankt,


                                  Smalla

                                  ps het is een mercedes e break van 2011

                                  Ben ook onlangs met mijn bmw bij BR-performance geweest... Heeeel tevreden van. Kan je hem ook zeker en vast aanraden! (mijn broer gaat er trouwens deze woensdagavond zijn auto ook afzetten...)

                                  Comment


                                  • @ BrunoL:
                                    Wat haal je zo ongeveer uit een P-FL 120D ? (163 pk dus de EDC16?)

                                    Comment


                                    • edit
                                      dubbelpost

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door exacorta Bekijk Berichten
                                        Kan je toch gewoon op zijn website vinden?

                                        http://www.br-performance.be/nl-be/h...2007/516-120d/
                                        jep dat is hem

                                        Comment

                                        Working...
                                        X