Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Volgende week chippen @ Hartog Tuning
    Benieuwd hoe het allemaal in zijn werk gaat, althans heb ik al een goed beeld na enkele verslagen gelezen te hebben.
    Toch ga ik een zo goed mogelijk verloop van die dag hier proberen te weergeven.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Yucei Bekijk Berichten
      Volgende week chippen @ Hartog Tuning
      Benieuwd hoe het allemaal in zijn werk gaat, althans heb ik al een goed beeld na enkele verslagen gelezen te hebben.
      super, post zeker ook je vermogen grafieken, dat zegt altijd veel meer dan subjectieve rij-ervaring

Comment

Volgende week chippen @ Hartog Tuning
        Succes, want naargelang de info op zijn site zou ik daar persoonlijk niks mee kunnen.
        Bedoel, waar staan de verschillende merken met hun respectievelijke vermogenswinst?
        Vermogensbank...euh?
        Bij ziptuning kun je ook goede verslagen vinden, tja...
        Last edited by ; 22/06/2011, 20:34.

Comment

• hoe doen zelfstandigen dat hier eigenlijk, gewoon factuurke op zaak vragen ?
          Volvo XC60 D3 AWD (MY2011)
          Volvo XC90 T8 (MY2017)

Comment

• Bruno, wat kost een 'rondje' op de testbank? Want ik zou is willen weten wa mijn Polo'ke nu heeft.
            Last edited by IbifaHo; 22/06/2011, 19:21.
            2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door IbifaHo Bekijk Berichten
              Bruno, wat kost een 'rondje' op de testbank? Want ik zou is willen weten wa mijn Polo'ke nu heeft.
              doen we normaal niet want de testbank zit elke dag vol, maar voor jou wil ik dat wel eens 's avonds of 's morgens doen, kom maar langs

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door skarr Bekijk Berichten
                hoe doen zelfstandigen dat hier eigenlijk, gewoon factuurke op zaak vragen ?
                indien bedrijfswagen dan is het 100% aftrekbaar die eco-tuning

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                  indien bedrijfswagen dan is het 100% aftrekbaar die eco-tuning
                  Fraude factureren ?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                    Fraude factureren ?
                    bij ecotuning blijven de kw's toch hetzelfde of ben ik verkeerd? Dan is het niet illegaal...?..

Comment

Fraude factureren ?
                      nee hoor, 100% legaal

Comment

zo zo, weer een illegale handel erbij. curieus wat ze bij de gemeente zullen zeggen of moogt gij zomaar in willebroek auto's tunen zonder goedkeuring ?
                        In Willebroek kan veel ... ;-)

Comment

doen we normaal niet want de testbank zit elke dag vol, maar voor jou wil ik dat wel eens 's avonds of 's morgens doen, kom maar langs
                          Thx man! Eerst eens afwachten tot de Polo weer inorde staat na het ongeluk. Ik zal u daarna eens contacteren! Merci éh.
                          2008 VW polo 1.4tdi Trendline: Sold

1990 VW Golf MK2 CL 1.3: Sold

2010 Vw polo 1.6CRTDI: Sold

2011 VW Scirocco 2.0TDI met exclusieve sjoemelsoftware!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                            Succes, want naargelang de info op zijn site zou ik daar persoonlijk niks mee kunnen.
                            Bedoel, waar staan de verschillende merken met hun respectievelijke vermogenswinst?
                            Vermogensbank...euh?
                            Bij ziptuning kun je ook goede verslagen vinden, tja...
                            Hartog Tuning behandelt elke wagen specifiek naar wens. Zij geven niets van waarden op, want volgens hen is elke motor anders afgesteld en bovendien aparte km standen.
                            Voor zover ik begrepen heb, is echt (uren) maatwerk wat geleverd wordt. Geen standaard file of zo, je bepaalt zelf wanneer de turbo tussengrijpt en hoe hoog uw koppel klimt.. m.a.w. je bepaalt zelf welke karakter de motor krijgt (soepel of snel). Dit wordt na paar ronden met de wagen gemaakt te hebben, fijner afgesteld zodat tuner en klant samen overeen stemmen!

Idd geen vermogenbank, (had ik graag gezien), maar wat is beter dan echt op openbare uw vermogen te testen? Trouwens alles wordt bijgehouden met een professioneel GPS race box toestel (kom niet op de naam)..

Comment

Hartog Tuning behandelt elke wagen specifiek naar wens. Zij geven niets van waarden op, want volgens hen is elke motor anders afgesteld en bovendien aparte km standen.
                              Voor zover ik begrepen heb, is echt (uren) maatwerk wat geleverd wordt. Geen standaard file of zo, je bepaalt zelf wanneer de turbo tussengrijpt en hoe hoog uw koppel klimt.. m.a.w. je bepaalt zelf welke karakter de motor krijgt (soepel of snel). Dit wordt na paar ronden met de wagen gemaakt te hebben, fijner afgesteld zodat tuner en klant samen overeen stemmen!

Idd geen vermogenbank, (had ik graag gezien), maar wat is beter dan echt op openbare uw vermogen te testen? Trouwens alles wordt bijgehouden met een professioneel GPS race box toestel (kom niet op de naam)..
                              De uitleg die je geeft speelt volledig in het voordeel van zulke lucratieve (Winst) chiptuners en geeft een verkeerd beeld van wat "chiptuningmaatwerk" inhoudt, zonder een vermogensbank.
                              En vermogensbank is onontbeerlijk voor een degelijke chiptuning want "roadgevoel" is nu niet bepaald een factor die de juiste waarden aangeeft.
                              Toegegeven, de chiptuner moet wel zo eerlijk zijn om het vermogen niet te manipuleren via zijn bank maar daar gaat dit topic enigzins ook over.
                              Ik heb er mijn kop meermaals over gebroken, om het feit van wie is nu de "goeie" maar voor mij persoonlijk staat één ding vast, geen vermogensbank is voor mij niet echt een positieve referentie voor een chiptuner, ook al is zijn bla bla heel geloofwaardig.
                              In ieder geval, ieder doet wat hij denkt dat het beste is, naargelang zijn kennis van zaken.
                              Last edited by ; 25/06/2011, 17:45.

Comment

• Hartog is sowieso geen "lucratieve chiptuner", neem dat maar aan

Comment

• Voor de chiptuning-kenners hier: is 314 pk en een verbazingwekkende 688nm uit een 3.0tdi van een audi A8 D4 uberhaupt mogelijk, laat staan gezond???

Zie hier de link naar youtube: http://www.youtube.com/watch?v=5B_m9S1PRkU

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lospinkos Bekijk Berichten
                                    Voor de chiptuning-kenners hier: is 314 pk en een verbazingwekkende 688nm uit een 3.0tdi van een audi A8 D4 uberhaupt mogelijk, laat staan gezond???

Persoonlijk vind ik het er een beetje "over" maar alles valt met hoe je met dit vermogen omgaat. Als je er maar eens sporadisch gebruik van maakt kan dan niet echt veel kwaad, maar lig je dat vermogen echt telkens op te eisen zal dat niet gezond zijn. Zelf zou ik dan eerder tot "maar" 300 pk en ongeveer 610 à 630 nm gaan. Je chipdokter kan dat wel regelen voor je...
                                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                      De uitleg die je geeft speelt volledig in het voordeel van zulke lucratieve (Winst) chiptuners en geeft een verkeerd beeld van wat "chiptuningmaatwerk" inhoudt, zonder een vermogensbank.
                                      En vermogensbank is onontbeerlijk voor een degelijke chiptuning want "roadgevoel" is nu niet bepaald een factor die de juiste waarden aangeeft.
                                      Toegegeven, de chiptuner moet wel zo eerlijk zijn om het vermogen niet te manipuleren via zijn bank maar daar gaat dit topic enigzins ook over.
                                      Ik heb er mijn kop meermaals over gebroken, om het feit van wie is nu de "goeie" maar voor mij persoonlijk staat één ding vast, geen vermogensbank is voor mij niet echt een positieve referentie voor een chiptuner, ook al is zijn bla bla heel geloofwaardig.
                                      In ieder geval, ieder doet wat hij denkt dat het beste is, naargelang zijn kennis van zaken.
                                      Zonder te oordelen over de tuner in kwestie sluit ik mij aan bij dit verhaal. Ik zou ook graag een meting voor en na hebben.
                                      Als ge gaat rijden, zit er ook veel tusen de oren he... Dat is dan geen tuning, maar marketing, of psychologie.
                                      Meten is weten!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door lospinkos Bekijk Berichten
                                        Voor de chiptuning-kenners hier: is 314 pk en een verbazingwekkende 688nm uit een 3.0tdi van een audi A8 D4 uberhaupt mogelijk, laat staan gezond???

het is zeker mogelijk, maar 690Nm lijkt me toch wel wat veel voor de boite, oppassen dus

Comment

het is zeker mogelijk, maar 690Nm lijkt me toch wel wat veel voor de boite, oppassen dus
                                          Welke versnellingsbak zit er precies in de 3.0 tdi A8?

Is het niet de ZF-8HP70 ?

De 4.2 tdi heeft die ZF=8HP90 dacht ik ..

Comment

Working...
                                          X