Oorspronkelijk geplaatst door B3noît
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Beste chiptuners anno 2011
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk BerichtenVolvo V50 1.6 drivE, is deze chipbaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtennatuurlijk, kom maar langs, zal dat meteen eens bijwerken
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk BerichtenIst voor te lachen of is die echt chipbaar?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichtenkan nog niet getuned wordenBMW X5 45e
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk BerichtenHoe komt het dat dat zo "lang" duurt bij die 1.6jes? Die zijn toch al even op de markt?
Comment
-
Is dat het grootste struikelblok?
Dus, als een merk 99,99% zeker wil zijn dat z'n motoren niet worden gechipt, dan laat het de softwarefabrikant gewoon een beveiliging van 64bit of 128bit invoeren. En klaar.
Of kan een mannetje dat bij hen werkt de "sleutel" buitensmokkelen en dat verpatsen aan de tunerwereld?
Lijkt me stof voor een leuke spionageroman.
Comment
-
Nog een vraagje, Bruno.
Wat is er aan van de beweringen van Karl-Otto Noelle mbt de M3 (S65). Zijn website stelt dat enkel en alleen chiptuning uit die motor 476pk en 430Nm kietelt (stock 420/400). Ik lees nogal wat vraagtekens daaromtrent op Duitse fora, maar tot nu toe blijkt er geen auto met Noelle-software op een testbank te zijn gezet waarvan de rungegevens zijn gepubliceerd.
Wat is realistisch bij de S65B40? En wat brengt b.v. de Akrapovic, en moet/kan daarvoor de software aangepast worden?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenNog een vraagje, Bruno.
Wat is er aan van de beweringen van Karl-Otto Noelle mbt de M3 (S65). Zijn website stelt dat enkel en alleen chiptuning uit die motor 476pk en 430Nm kietelt (stock 420/400). Ik lees nogal wat vraagtekens daaromtrent op Duitse fora, maar tot nu toe blijkt er geen auto met Noelle-software op een testbank te zijn gezet waarvan de rungegevens zijn gepubliceerd.
Wat is realistisch bij de S65B40? En wat brengt b.v. de Akrapovic, en moet/kan daarvoor de software aangepast worden?
Akra en software zit je rond de 450pk en dat gaat echt lekker, ideaal om op circuit beetje afstand te maken t.o.v een standaard M3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenIs dat het grootste struikelblok?
Dus, als een merk 99,99% zeker wil zijn dat z'n motoren niet worden gechipt, dan laat het de softwarefabrikant gewoon een beveiliging van 64bit of 128bit invoeren. En klaar.
Of kan een mannetje dat bij hen werkt de "sleutel" buitensmokkelen en dat verpatsen aan de tunerwereld?
Lijkt me stof voor een leuke spionageroman.
Comment
-
iemand ervaring met AC Schnitzer (335i), ze geven daar ineens 2 jaar garantie op hetgeen de tuning zou kunnen belasten en waar BMW zijn garantie van onttrekt (motor, versnellingsbak,...) en dit tot bedrag van 10.000 euro.
Is toch beter alternatief dan BMW Performance upgrade voor 2.700 euro met +20pk/+5km/u en grotere fan, maar waar garantie wel behouden blijft.
Alleen prijs, zal misschien ook niet mals zijn...
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten476pk enkel met software is onmogelijk, dan zouden ze bij BMW heel slecht werk geleverd hebben
Akra en software zit je rond de 450pk en dat gaat echt lekker, ideaal om op circuit beetje afstand te maken t.o.v een standaard M3
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk BerichtenHoeveel mag je eigenlijk vragen voor een keer op de vermogenstestbank te staan?
Buiten de afschrijving, aankoopprijs in gerekend en elektriciteit kost dit een tuner toch niets?
http://www.autoforum.be/showthread.php?t=53624
Daar zou je nog wel 's serieus van kunnen verschieten.
Enig idee wat een degelijke testbank kost ? Dat zijn bedragen die gerust de 100k euro kunnen overschrijden. En dat pakt ENORM veel elektriciteit weg (vergeet ook niet de serieuse blaas-installatie die is benodigd).
Je onderschat het hoor
Comment
-
En tijd van de operator die niet aan andere factureerbare activiteiten gespendeerd kan worden.
€ 50 is een koopje.Oorspronkelijk geplaatst door BMWMBDat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk BerichtenDaar zou je nog wel 's serieus van kunnen verschieten.
Enig idee wat een degelijke testbank kost ? Dat zijn bedragen die gerust de 100k euro kunnen overschrijden. En dat pakt ENORM veel elektriciteit weg (vergeet ook niet de serieuse blaas-installatie die is benodigd).
Je onderschat het hoor
Dus daarom mijn vraag, of ik zal 'm anders stellen: wat is het minimum dat ze moeten vragen (ongeveer, ik weet ook dat dit verschilt van testbank tot testbank) om uit hun kosten te geraken?
Gelet dat de operator in casu gratis werkt, wilde gewoon weten wat 't kost puur van het machinale opzicht.
Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk BerichtenEn tijd van de operator die niet aan andere factureerbare activiteiten gespendeerd kan worden.
€ 50 is een koopje.
Dus installeren van voertuig + run.
Comment
Comment