Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door B3noît Bekijk Berichten
    Is er al tuning mogelijk voor een 1.6 tdi voor een audi A3 en hoeveel winst haal je er uit (pk/Nm)? Thx
    kan nog niet getuned worden

    Comment


    • Volvo V50 1.6 drivE, is deze chipbaar?

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
        Volvo V50 1.6 drivE, is deze chipbaar?
        natuurlijk, kom maar langs, zal dat meteen eens bijwerken

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
          natuurlijk, kom maar langs, zal dat meteen eens bijwerken
          Ist voor te lachen of is die echt chipbaar?

          Comment


          • Waarom niet, da's gewoon de 1.6 van PSA/Ford die in tig verschillende modellen gebruikt wordt.
            MY 2011 Lexus IS250 Aut.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Trendax Bekijk Berichten
              Ist voor te lachen of is die echt chipbaar?
              nee, is echt chipbaar !!

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                kan nog niet getuned worden
                Hoe komt het dat dat zo "lang" duurt bij die 1.6jes? Die zijn toch al even op de markt?
                BMW X5 45e

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  Hoe komt het dat dat zo "lang" duurt bij die 1.6jes? Die zijn toch al even op de markt?
                  2x32bit paswoord = 2x 2³² mogelijkheden heeft nog niemand gevonden

                  Comment


                  • Is dat het grootste struikelblok?

                    Dus, als een merk 99,99% zeker wil zijn dat z'n motoren niet worden gechipt, dan laat het de softwarefabrikant gewoon een beveiliging van 64bit of 128bit invoeren. En klaar.
                    Of kan een mannetje dat bij hen werkt de "sleutel" buitensmokkelen en dat verpatsen aan de tunerwereld?

                    Lijkt me stof voor een leuke spionageroman.

                    Comment


                    • Nog een vraagje, Bruno.

                      Wat is er aan van de beweringen van Karl-Otto Noelle mbt de M3 (S65). Zijn website stelt dat enkel en alleen chiptuning uit die motor 476pk en 430Nm kietelt (stock 420/400). Ik lees nogal wat vraagtekens daaromtrent op Duitse fora, maar tot nu toe blijkt er geen auto met Noelle-software op een testbank te zijn gezet waarvan de rungegevens zijn gepubliceerd.
                      Wat is realistisch bij de S65B40? En wat brengt b.v. de Akrapovic, en moet/kan daarvoor de software aangepast worden?

                      Comment


                      • En wat met tuners zoals AC Schnitzer, Hartge, Hamann?

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                          Nog een vraagje, Bruno.

                          Wat is er aan van de beweringen van Karl-Otto Noelle mbt de M3 (S65). Zijn website stelt dat enkel en alleen chiptuning uit die motor 476pk en 430Nm kietelt (stock 420/400). Ik lees nogal wat vraagtekens daaromtrent op Duitse fora, maar tot nu toe blijkt er geen auto met Noelle-software op een testbank te zijn gezet waarvan de rungegevens zijn gepubliceerd.
                          Wat is realistisch bij de S65B40? En wat brengt b.v. de Akrapovic, en moet/kan daarvoor de software aangepast worden?
                          476pk enkel met software is onmogelijk, dan zouden ze bij BMW heel slecht werk geleverd hebben

                          Akra en software zit je rond de 450pk en dat gaat echt lekker, ideaal om op circuit beetje afstand te maken t.o.v een standaard M3

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
                            Is dat het grootste struikelblok?

                            Dus, als een merk 99,99% zeker wil zijn dat z'n motoren niet worden gechipt, dan laat het de softwarefabrikant gewoon een beveiliging van 64bit of 128bit invoeren. En klaar.
                            Of kan een mannetje dat bij hen werkt de "sleutel" buitensmokkelen en dat verpatsen aan de tunerwereld?

                            Lijkt me stof voor een leuke spionageroman.
                            er zijn inderdaad allerlei manieren waarop de beveiliging kan gekraakt worden

                            Comment


                            • iemand ervaring met AC Schnitzer (335i), ze geven daar ineens 2 jaar garantie op hetgeen de tuning zou kunnen belasten en waar BMW zijn garantie van onttrekt (motor, versnellingsbak,...) en dit tot bedrag van 10.000 euro.

                              Is toch beter alternatief dan BMW Performance upgrade voor 2.700 euro met +20pk/+5km/u en grotere fan, maar waar garantie wel behouden blijft.

                              Alleen prijs, zal misschien ook niet mals zijn...

                              Comment


                              • Blijkbaar heeft AC Schnitzer nog geen programma voor de N55 (DKG) ontwikkeld... Was anders wel zeer interessant geweest...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                                  476pk enkel met software is onmogelijk, dan zouden ze bij BMW heel slecht werk geleverd hebben

                                  Akra en software zit je rond de 450pk en dat gaat echt lekker, ideaal om op circuit beetje afstand te maken t.o.v een standaard M3
                                  zou't ni gwn een schrijffout zijn? de Nm's met de PK's verwisseld bv

                                  Comment


                                  • Hoeveel mag je eigenlijk vragen voor een keer op de vermogenstestbank te staan?

                                    Buiten de afschrijving, aankoopprijs in gerekend en elektriciteit kost dit een tuner toch niets?


                                    Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door Spillies Bekijk Berichten
                                      Hoeveel mag je eigenlijk vragen voor een keer op de vermogenstestbank te staan?

                                      Buiten de afschrijving, aankoopprijs in gerekend en elektriciteit kost dit een tuner toch niets?

                                      http://www.autoforum.be/showthread.php?t=53624

                                      Daar zou je nog wel 's serieus van kunnen verschieten.

                                      Enig idee wat een degelijke testbank kost ? Dat zijn bedragen die gerust de 100k euro kunnen overschrijden. En dat pakt ENORM veel elektriciteit weg (vergeet ook niet de serieuse blaas-installatie die is benodigd).

                                      Je onderschat het hoor

                                      Comment


                                      • En tijd van de operator die niet aan andere factureerbare activiteiten gespendeerd kan worden.
                                        € 50 is een koopje.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                                        Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                                        If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Wouter Bekijk Berichten
                                          Daar zou je nog wel 's serieus van kunnen verschieten.

                                          Enig idee wat een degelijke testbank kost ? Dat zijn bedragen die gerust de 100k euro kunnen overschrijden. En dat pakt ENORM veel elektriciteit weg (vergeet ook niet de serieuse blaas-installatie die is benodigd).

                                          Je onderschat het hoor
                                          Neen, ik ken er niets van, daarmee ik het niet kan inschatten.

                                          Dus daarom mijn vraag, of ik zal 'm anders stellen: wat is het minimum dat ze moeten vragen (ongeveer, ik weet ook dat dit verschilt van testbank tot testbank) om uit hun kosten te geraken?
                                          Gelet dat de operator in casu gratis werkt, wilde gewoon weten wat 't kost puur van het machinale opzicht.

                                          Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
                                          En tijd van de operator die niet aan andere factureerbare activiteiten gespendeerd kan worden.
                                          € 50 is een koopje.
                                          Zie boven. En omdat je er toch over begint, hoe lang neemt zo'n testbankrun eigenlijk? (ongeveer weer, ik weet ook dat dit verschilt van persoon tot persoon)
                                          Dus installeren van voertuig + run.

                                          Dé site voor alle Audi Sport/S/RS/R liefhebbers, eigenaars en fanaten!

                                          Comment

                                          Working...
                                          X