Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
    Het blok op zich is inderdaad hetzelfde, maar een motor met aanbouwdelen en aandrijving in den gehele is heel wat meer dan enkel een motorblok met een bepaald aantal CC's hé. Trouwens, de cardans hebben blijkbaar ook verschillende partnummers.
    logisch dat de cardans een ander partnummer hebben, aangezien de boite anders is

het is niet omdat de boite anders is dat die geen extra power aankan, neem nu de boite van de 520D, die is dan weer identiek aan die van de 525D Bij de constructeur is het allemaal een kwestie van prijs/gewicht/afmetingen/overbrenging , een versnellingsbak wordt heus niet gemaakt voor een motor, in tegendeel de fabrikant van de versnellingsbakken heeft een range van versnellingsbakken met bepaalde specs en daaruit kiezen de constructeurs gewoon een type, de GA8HP45Z vind je in wagens met 500Nm standaart

Comment

• Vanaf welke kilometerstand mag een nieuwe wagen gechipt worden, of kan dit al direct bij de eerste kilometers?

Comment

• beste eerst rustig wat inrijden (ca 3000km) alvorens te tunen

Comment

• ah, daar ben ik al voorbij. Wanneer mag ik eens langskomen bij jou?

Comment

• volgende week heb ik nog wel een plaatsje vrij , bel best even voor afspraak

Comment

• ey Bruno.
              Had je nog mailtje over dpf off gestuurd
              Kan je er eens op antwoorden aub

tnx

Comment

• vraagje,

Vriendin twijfelt om haar mini 1.6 122pk (2002) te laten chippen. (herprogrammeren)

Heeft hier iemand ervaringen mee?
                robin

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
                  vraagje,

Vriendin twijfelt om haar mini 1.6 122pk (2002) te laten chippen. (herprogrammeren)

robin
                  Dat gaat volgens mij niet veel geven op zo een klein atmosferisch blokje. Als je er 3.000 € tegenaan gooit kom je met wat geluk aan 145 pk. Inlaat + uitlaat + remap. Het sop in de kolen niet waard als je het mij vraagt. Tenzij je rally rijdt.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
                    Dat gaat volgens mij niet veel geven op zo een klein atmosferisch blokje. Als je er 3.000 € tegenaan gooit kom je met wat geluk aan 145 pk. Inlaat + uitlaat + remap. Het sop in de kolen niet waard als je het mij vraagt. Tenzij je rally rijdt.
                    Idd atmosferische blokken chippen is in de meeste gevallen weggegooid geld...
                    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door robin2cv Bekijk Berichten
                      vraagje,

robin
                      als de mini een 2002 model is dan moet die 115pk hebben en geen 122pk, de 115pk is toch wel de moeite om te herprogrammeren als je ook de aanzuig-leiding verandert want die is te restrictief. Reken op een dikke 15pk en 20Nm extra, duidelijk voelbaar tijdens het rijden

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                        als de mini een 2002 model is dan moet die 115pk hebben en geen 122pk, de 115pk is toch wel de moeite om te herprogrammeren als je ook de aanzuig-leiding verandert want die is te restrictief. Reken op een dikke 15pk en 20Nm extra, duidelijk voelbaar tijdens het rijden
                        Bruno,
                        Ik zie op je website een cupra staan stage 3 met 400pk. De max gewoon! Kan dat nog gekeurd worden?

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door balliere Bekijk Berichten
                          Bruno,
                          Ik zie op je website een cupra staan stage 3 met 400pk. De max gewoon! Kan dat nog gekeurd worden?
                          ja gewone keuring geen probleem

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                            motor is wel degelijk een dichtgeknepen versie, automaat is verschillend, maar de GA8HP45Z die in de 525D zit zou volgens ZF ( fabrikant ) pas breken bij 750Nm ( destructief onderzoek ) , denk dat er dus wel nog wat marge opzit indien je hem naar 600Nm herprogrammeert
                            en heb je ergens een link naar dat "destructief" onderzoek van ZF?
                            2007 BMW Z4 Coupe 3.0si

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dadoke Bekijk Berichten
                              en heb je ergens een link naar dat "destructief" onderzoek van ZF?
                              Google > 4 klikken = De limiet van de 8HP is 1000 Nm http://www.zf.com/corporate/en/produ...nsmission.html > Brochure: "The freedom to exceed limits" (PDF, 495 KB) > blz 4
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                Google > 4 klikken = De limiet van de 8HP is 1000 Nm http://www.zf.com/corporate/en/produ...nsmission.html > Brochure: "The freedom to exceed limits" (PDF, 495 KB) > blz 4
                                1000Nm voor de 8HP90
                                zie daar geen onderzoek of test voor de 8HP45!
                                2007 BMW Z4 Coupe 3.0si

Comment

• Wat is eigenlijk het verschil tussen de motor van de 640i en die van de 335i ?
                                  Dat is toch allebei de N55 maar toch heeft de 640i 320 pk...
                                  2012 E92 Bmw 335i DKG
                                  1991 E30 320i

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                    Wat is eigenlijk het verschil tussen de motor van de 640i en die van de 335i ?
                                    Software... Trouwens hoe zit het met die van je vader?
                                    Ik heb ondertussen de BMW Performance Powerkit, geluid als je gas lost is nu echt zalig :-)!

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Ambi Bekijk Berichten
                                      Wat is eigenlijk het verschil tussen de motor van de 640i en die van de 335i ?
                                      N54

Andere software en koeling.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
                                        N54

Andere software en koeling.
                                        BMW Belux verteldde me nochtans dat die ook de N55 motor gebruikt...

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door cousie Bekijk Berichten
                                          Software... Trouwens hoe zit het met die van je vader?
                                          Ik heb ondertussen de BMW Performance Powerkit, geluid als je gas lost is nu echt zalig :-)!
                                          In Januari hebben we hem.
                                          Ik weet niet hoe het met die BIV zit, volgens sommige moet pa nog de volle pot betalen omdat hem op het bvba wordt ingeschreven.
                                          Als hem toch minder moet betalen komt die powerkit er misschien ook nog op.
                                          Performance uitlaat normaal ook op termijn, ik wil het alleen eerst een IRL horen want mijn pa wilt ook geen asociaal luide uitlaat, maar over de youtube-filmpkes was hem al zeer positief.
                                          2012 E92 Bmw 335i DKG
                                          1991 E30 320i

Comment

Working...
                                          X