Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Chiptuning is helemaal niet illegaal, als het meerdere vermogen doorgegeven wordt aan de verzekering en de DIV. En die verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar van de auto zelf, niet bij die van de chiptuner!

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Chiptuning is helemaal niet illegaal, als het meerdere vermogen doorgegeven wordt aan de verzekering en de DIV. En die verantwoordelijkheid ligt bij de eigenaar van de auto zelf, niet bij die van de chiptuner!

      true !!
      2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
      2009 - Yamaha R1 Model 2008

      Comment


      • niet zo !
        wie gaat al dan niet gewijzigde co² vaststellen
        en de auto is niet conform zijn pvg nr

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Schussboelie Bekijk Berichten
          Godverdomme onnozele piemel zijde daar nu weer??
          ge waart me voor

          hoeveel fatsoenlijke reacties zouden er onder zijn 20 posts al zitten?

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
            niet zo !
            wie gaat al dan niet gewijzigde co² vaststellen
            en de auto is niet conform zijn pvg nr
            Daar zeg je zo al iets.

            Comment


            • mss in duitsland chippen en als uitzondering laten invoeren, maar dan nog gaan er wensbrouwen fronsen

              Comment


              • Je kan de tuners toch niets maken. Laat ons nog zeggen dat het verboden is op openbare weg, dan nog is het toegestaan op privé eigendom (bv circuit). Dus iemand met bv een Leon TDi150pk die met origineel programma rijdt door de week, mag zonder enig probleem een 190pk programma laten schrijven dat hij dan zelf met VAGCOM kan activeren als hij 's zondag's het circuit opgaat. En dan na het circuitrijden weer op 150pk zetten natuurlijk.

                Net hetzelfde toch als bij die scootertjes? Opdrijven MAG niet, maar toch verkopen de scooterhandelaars met veel plezier grotere cilinderkits, sportuitlaten, enz... Die hangen gewoon in de winkel, en daar wordt toch ook geen enkele handelaar opgepakt hé.
                Als jij de klant uitdrukkelijk zegt dat het niet mag, buiten op privé-eigendom en hij gaat ermee akkoord is het einde verhaal.

                Staat verbied de verkoop niet want op een "verboden" sportuitlaat innen ze evenzeer BTW.
                Dusja, ze gaan zich niet in de vingers snijden hé

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                  in die omzendbrief en die is al van 2008 als ik me niet vergis staat motortuning verboden* en onderaan staat voor "*" een tekst van het niet indragen van verbouwingen met als doel meer vermogen uit de motor te halen en/of ontduiken van taksen/accijzen en of regionale of federale heffingen, waardoor het pvg niet meer van toepassing zou zijn blablabla .... en dan iets verder in de tekst elke vorm van aanpassing moet worden aangevraagd en keuring nieuw eenmalig pvg, kolonel bourg straat brussel of zoiets. MAW Mhr Tuningkid , volledig legaal zolang je de nodige papieren aanvraagt en procedures volgt.
                  Dat is niet wat er lijkt te staan. Wat er volgens mij staat, is dat je elke vorm van aanpassing moet aanvragen. Er staat echter niet dat elke vorm van aangevraagde aanpassing zal worden goedgekeurd. En iets hoger in de tekst staat dat motortuning onder de vorm van het realiseren van meer motorvermogen verboden is. Ergo: op basis van deze tekst heeft Tuningkid gelijk. Het kan natuurlijk dat de wetgever gewoon bedoelde dat het mag, op voorwaarde dat je de procedures volgt. Alleen blijkt dat niet ontegensprekelijk uit de tekst. Heldere teksten schrijven, het is onze administratie nu eenmaal niet gegeven.

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door brammelo Bekijk Berichten
                    Dat is niet wat er lijkt te staan. Wat er volgens mij staat, is dat je elke vorm van aanpassing moet aanvragen. Er staat echter niet dat elke vorm van aangevraagde aanpassing zal worden goedgekeurd. En iets hoger in de tekst staat dat motortuning onder de vorm van het realiseren van meer motorvermogen verboden is. Ergo: op basis van deze tekst heeft Tuningkid gelijk. Het kan natuurlijk dat de wetgever gewoon bedoelde dat het mag, op voorwaarde dat je de procedures volgt. Alleen blijkt dat niet ontegensprekelijk uit de tekst. Heldere teksten schrijven, het is onze administratie nu eenmaal niet gegeven.
                    Oei, gaat de politie dan sommige van hun eigen voertuigen in beslag laten nemen?..... = leven & laten leven = Italië = Griekenland = Polen = België = Oekraïnië, enz....
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                      Oei, gaat de politie dan sommige van hun eigen voertuigen in beslag laten nemen?..... = leven & laten leven = Italië = Griekenland = Polen = België = Oekraïnië, enz....

                      Idd, zou hypocrisie ten top zijn, er rijden hier getunede Volvo's rond met rica software, heb dit gehoord van een Volvo dealer zelf..

                      Comment


                      • ....gewijzigde co² ....
                        de auto is niet conform zijn pvg nr
                        Bij chiptuning worden de kW's gewijzigd, dus is de wagen ook niet meer conform het pvg-nr

                        Idd, zou hypocrisie ten top zijn, er rijden hier getunede Volvo's rond met rica software, heb dit gehoord van een Volvo dealer zelf...
                        Overheidsvoertuigen zoals politievoertuigen, brandweerwagens, ziekenwagens en niet gebanaliseerde voertuigen vallen NIET in de categorie M1, dus inderdaad géén verbod.
                        (alle andere voertuigen categorie M1 is er wél verbod)

                        Comment


                        • Die voertuigen moeten evenzeer verzekerd zijn, gekeurd zijn en voldoen aan de wettelijke eisen hoor...

                          Comment


                          • als het legaal mogelijk is, moest er allang een zwendel aan de gang zijn om biv te ontduiken (250cdi ff op 100 pk zetten)...en aftrekbaarheid voor venootschappen naar co² als dat dan in de procedure wordt gemeten

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                              Bij chiptuning worden de kW's gewijzigd, dus is de wagen ook niet meer conform het pvg-nr
                              Welke wagen heeft exact het aantal KW of PK's dat op zijn roos formulier vermeld staat?
                              bijvoorbeeld: ik heb het vermogen van mijn wagen op een rollenbank laten testen en had 5 pk meer dan opgegeven...155 PK ipv 150.

                              ==> In principe ben ik dan ook in overtreding zonder enige modificatie aan mijn motor te doen + als je de puntjes op de i wil zetten val ik met mijn 155 pk net boven de BIV-grens van 150 pk = 875 Euro maw ik had in principe 1250 Euro biv moeten betalen...

                              ik vrees dat er altijd een 'grijze' zone gaat zijn, niet?
                              2007 - Peugeot 207 CC - TURBO
                              2009 - Yamaha R1 Model 2008

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door psycho dad Bekijk Berichten
                                Welke wagen heeft exact het aantal KW of PK's dat op zijn roos formulier vermeld staat?
                                bijvoorbeeld: ik heb het vermogen van mijn wagen op een rollenbank laten testen en had 5 pk meer dan opgegeven...155 PK ipv 150.

                                ==> In principe ben ik dan ook in overtreding zonder enige modificatie aan mijn motor te doen + als je de puntjes op de i wil zetten val ik met mijn 155 pk net boven de BIV-grens van 150 pk = 875 Euro maw ik had in principe 1250 Euro biv moeten betalen...

                                ik vrees dat er altijd een 'grijze' zone gaat zijn, niet?
                                Mijn kar heeft ook 136 Pk (100 kW) op papier, omwille van de voordeligere BIV, in werkelijkheid heeft 'ie er evenveel als de 'niet-voordelige' 318d's, en dat is 143 Pk. En moest ze 'm op de testbank zetten, dan kunnen het er misschien wel 148 zijn. Toleranties zijn er altijd en zullen ook aanvaard worden door verzekeringen enzomeer, 148 Pk is trouwens nog altijd iets anders dan 190 Pk hé. Want dat is zo wat het vermogen dat die tuners eruit halen. Ook kan de ECU uitgelezen worden, bij gevallen waar het nodig zou moeten zijn (ongeval bvb). En dan kan men onmiddellijk zien dat er één of andere tuner aan geprutst heeft.

                                Comment


                                • als jouw auto geeneen flash op zijn obd heeft kun je bmw aansprekelijk stellen in dit geval, jakkel
                                  in worst case scenario

                                  Comment


                                  • Sry, foutje

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door tuningkid Bekijk Berichten
                                      Bij chiptuning worden de kW's gewijzigd, dus is de wagen ook niet meer conform het pvg-nr


                                      Overheidsvoertuigen zoals politievoertuigen, brandweerwagens, ziekenwagens en niet gebanaliseerde voertuigen vallen NIET in de categorie M1, dus inderdaad géén verbod.
                                      (alle andere voertuigen categorie M1 is er wél verbod)
                                      Als ik al je commentaren over dit onderwerp zo lees vraag ik mij eigenlijk af wat je bezielt heeft om als nickname "tuningkid" te kiezen.
                                      En verder, het gaat hier over de beste chiptuners en niet over wat wel of niet mag?
                                      Als je vind dat chiptuning niet kan dan zul je zelf daarover een ander draadje moeten opstarten en hier niet zeuren wat wel en niet mag.
                                      Nu kom je in ieder geval over als een looser en dat lijkt mij toch een onprettige gedachte, vind je zelf niet?

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                        Als ik al je commentaren over dit onderwerp zo lees vraag ik mij eigenlijk af wat je bezielt heeft om als nickname "tuningkid" te kiezen.
                                        En verder, het gaat hier over de beste chiptuners en niet over wat wel of niet mag?
                                        Als je vind dat chiptuning niet kan dan zul je zelf daarover een ander draadje moeten opstarten en hier niet zeuren wat wel en niet mag.
                                        Nu kom je in ieder geval over als een looser en dat lijkt mij toch een onprettige gedachte, vind je zelf niet?
                                        Ik denk dat iedereen vrij is in de nick keuze. En, het gaat hier nog altijd over chiptuning, niks mis met de inbreng van onze vriend tuningkid denk ik dan.

                                        Btw, 'loser' wordt met één 'o' geschreven.

                                        Comment


                                        • Klopt, loser is met één "o" daar heb je gelijk in , sry voor de tikfout, maar daar stopt je opmerking verder want je snapt blijkbaar niet wat ik eigenlijk bedoel of wat deze discussie eigenlijk inhoud. (Eigenlijk wel pijnlijk)
                                          Maar allez, ik geef je het voordeel van de twijfel en zal het nogmaals ff duidelijk maken: Het gaat hier over de capaciteiten van chiptuners en de ervaringen van mensen daarover en niet over het feit of het wel of niet legaal is want dat laatste is een totaal ander onderwerp...snapé vous?
                                          (tuningkid snapt het zowiezo niet. )
                                          Last edited by ; 12/11/2011, 01:48.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X