Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Oorspronkelijk geplaatst door -krikke- Bekijk Berichten

    Mijn vriend heeft geen rollenbank maar de de engelsman gaat wel met elke auto rijden
    sorry Krikke,

    maar dat is niet de juiste manier van tunen, er zijn zaken die je met een testrit gewoon niet kan weten, of met gewone diagnose kan opsporen, de vermogentestbank is een werktuig voor tuners. Het is NOODZAKELIJK om de kwaliteit en betrouwbaarheid te kunnen garanderen. Als mij morgen iemand zegt hier staan 5 auto's in Engeland voor jou om te tunen, dan is het eerste wat ik vraag "staat er ook een testbank" , staat die testbank er niet dan tune ik die wagens niet. Kan jij 10 of zelfs 20pk verschil voelen op een evo met pakweg 300pk ? ik denk het niet

    Het voorbeeld van de EVO10 wat je aanhaalt is ook geen goed voorbeeld, elke kleuter met een pc kan een evo tunen, duurt ca 10min , de boost maps wat verhogen en je het 100Nm en 50pk extra en dat rijdt super goed. En dat motorblok is zo sterk dat het nooit kapot gaat , als klant ben je uiterst tevreden van deze tuning, maar persoonlijk zou ik nooit zo'n tuning in mijn wagen willen.

    Als het zo eenvoudig was van even met de wagen te gaan rijden dan zouden wij geen 150.000euro investeren in een degelijke testbank. Natuurlijk indien je als tuner geen testbank hebt ga je uiteraard gaan vertellen dat een testbank nergens voor nodig is.

    Comment


    • Enkele weken geleden mijn Golf 5 2.0 TDI bij Bruno (BR Performance) binnen gedaan en echt zeer goede service daar. Echt een aanrader
      Van 136pk en 320Nm naar 183pk en 426Nm. Verschil is duidelijk voelbaar
      Verhuur Lamborghini Gallardo - Porsche Boxster 987 2.9 PDK
      www.musclecarrent.be

      Comment


      • Bruno,

        ik wil hier geen discussie losweken maar toch effe reageren op een paar dingen:
        (enne laat duidelijk zijn...gaat hier niet over de titel van de topic maar wel over testbank of geen testbank)



        maar dat is niet de juiste manier van tunen, er zijn zaken die je met een testrit gewoon niet kan weten, of met gewone diagnose kan opsporen, de vermogentestbank is een werktuig voor tuners. Het is NOODZAKELIJK om de kwaliteit en betrouwbaarheid te kunnen garanderen.

        Een testbank is helemaal niet noodzakelijk voor een degelijke tuning uit te voeren.
        Een mapper met ervaring zal aan de hand van sensoren, mapping en ervaring weten hoe en wanneer er geen extra vermogen meer in een auto zit.
        (en dan zeg ik niet dat mappers met een testbank geen ervaring hebben hé!
        ze hebben gewoon een andere manier van werken)

        Een testbank is WEL een heel handig hulpmiddel en kan ervoor zorgen dat je vb een probleemgebeid kan vastzetten en daarop werken (maar dit kan op de baan ook)
        Verder is een testbank gewoon makkelijk....je kan op kortere tijd veel meer doen omdat je
        geen rekening moet houden met verkeer of weersomstandigheden.
        Maar het kan dan, vooral voor turbomotoren, ook weer nadelig worden indien de koeling niet efficient is.

        Ik zou een tuning op "uitsluitend" een bank net bestempelen als een verkeerde manier van werken. Je zal vast zelf ook weten dat een mapping op een bank uitgevoerd niet wil zeggen dat
        de auto ook op de weg zonder problemen rijdt!


        Het voorbeeld van de EVO10 wat je aanhaalt is ook geen goed voorbeeld, elke kleuter met een pc kan een evo tunen, duurt ca 10min , de boost maps wat verhogen en je het 100Nm en 50pk extra en dat rijdt super goed. En dat motorblok is zo sterk dat het nooit kapot gaat , als klant ben je uiterst tevreden van deze tuning, maar persoonlijk zou ik nooit zo'n tuning in mijn wagen willen.
        mmm als ik dit lees heb ik toch mijn twijfels bij bepaalde dingen hoor!
        Ik zie niet in waarom een EVO10 makkelijker te tunen zou zijn dan pakweg een andere turboauto?
        Er zijn mss tuners met dezelfde gedachte maar zij hebben het al mogen bekopen met gebroken blokken, her en der over de hele wereld.

        Het is een grote misvatting dat een EVO blok onverwoestbaar is!
        Dat weten zelfs mensen hier op het forum.

        En deze manier van tunen:
        de boost maps wat verhogen en je het 100Nm en 50pk extra en dat rijdt super goed.
        is net eentje waar ik heel hard tegen vecht....dit zijn de lapjaars die gewoon het woord "tuner" niet zouden mogen dragen!
        Spijtig genoeg zijn er zo veel



        Als het zo eenvoudig was van even met de wagen te gaan rijden dan zouden wij geen 150.000euro investeren in een degelijke testbank. Natuurlijk indien je als tuner geen testbank hebt ga je uiteraard gaan vertellen dat een testbank nergens voor nodig is.
        Toch niet....want als wij een testbank nodig hebben dan huren we deze gewoon af bij onze collega's
        Er zijn immers auto's die wel een testbank nodig hebben zoals onze klanten met raceauto's.
        Last edited by Karel46; 02/02/2012, 14:19.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door Karel46 Bekijk Berichten
          Een testbank is helemaal niet noodzakelijk voor een degelijke tuning uit te voeren.

          Er zijn immers auto's die wel een testbank nodig hebben zoals onze klanten met raceauto's.
          wat zal het nu gaan zijn, wel of niet ??

          nee serieus dus voor sommige wagens wel en voor sommige niet, dat slaat toch nergens op, wat mij betreft moet ELKE wagen perfect worden afgesteld en daarvoor is een testbank noodzakelijk !

          Meest eenvoudige voorbeeld, een 1.9 tdi met 5bak, wij begrenzen die omdat de koppeling anders overmatig slijt of kan slippen, maar hoe weet jij nu zonder testbank of je nu 320 of 340Nm hebt ? Dat kan je niet weten zonder testbank en dus heb je geen idee of je tuning al dan niet betrouwbaar is of niet. Puur gokwerk, dan kan je beter naar het casino gaan

          Sorry hoor , je lijkt een aardige kerel maar hierover valt niet te debateren, het is gewoon een feit dat een testbank ONMISBAAR is. Noem mij 1 gereputeerde tuner die geen testbank heeft, slechts 1 ? Als je er geen kent, stel jezelf dan maar de vraag waarom alle goede tuners er 1 hebben ? Wat niet wil zeggen dat je een goede tuner bent omdat je een testbank hebt, maar wat ZEKER EN VAST WEL WIL ZEGGEN DAT JE EEN SLECHTE TUNER BENT ALS JE GEEN TESTBANK HEBT !

          als ze bij racetech willen tunen zonder testbank is dat hun zaak, ik zou er alleen mijn auto nooit binnen doen, zelfs niet als het gratis was


          ps over de evo , deze is makkelijk te tunen, omdat deze van kenveldstructuur zeer eenvoudig is, de ecu bevat slechts een beperkt aantal kenvelden ( ca 10x minder als de doorsnee europese wagen ) en de boost maps zie je meteen in de sw, en als je ze niet ziet kan je makkelijk gokken

          Comment


          • nee serieus dus voor sommige wagens wel en voor sommige niet, dat slaat toch nergens op, wat mij betreft moet ELKE wagen perfect worden afgesteld en daarvoor is een testbank noodzakelijk !
            Antwoord is NIET.
            Testbank is totaal NIET nodig!

            Als je mijn zin tegoei leest zie je dat het gaat over raceauto's die je niet op de baan kan testen.
            Die moeten wel op de testbank hé...maar dat heeft niets te maken met of het nodig is of niet maar wel met het feit dat het auto's zijn die niet op de baan kunnen.


            Meest eenvoudige voorbeeld, een 1.9 tdi met 5bak, wij begrenzen die omdat de koppeling anders overmatig slijt of kan slippen, maar hoe weet jij nu zonder testbank of je nu 320 of 340Nm hebt ? Dat kan je niet weten zonder testbank en dus heb je geen idee of je tuning al dan niet betrouwbaar is of niet. Puur gokwerk, dan kan je beter naar het casino gaan
            Die doen wij niet dus nee, wij hebben dat niet nodig.
            En voor de SST van de EVOX kan je dit perfect in de software zien hoeveel koppel hij te verwerken krijgt dus heb je ook geen bank nodig.

            Hopelijk is jouw testbank dan degene die de perfect waardes weergeeft want daar zijn her en dar op't net ook al enorme discussies over gevoerd...elke bank geeft immers zijn cijfers weer.


            Noem mij 1 gereputeerde tuner die geen testbank heeft, slechts 1 ?
            Andy Forrest
            Norris Designs
            nu jij



            ZEKER EN VAST WEL WIL ZEGGEN DAT JE EEN SLECHTE TUNER BENT ALS JE GEEN TESTBANK HEBT !
            hahahahahahahah jij lijkt mij een aardige en een grappig kerel als je dit echt gelooft.
            Enne terzijde...ik ben geen tuner


            als ze bij racetech willen tunen zonder testbank is dat hun zaak, ik zou er alleen mijn auto nooit binnen doen, zelfs niet als het gratis was
            Er zijn er nochtans veel die da wel doen, zelfs betalend en allemaal vinden ze het super
            Wat niet wil zeggen dat ze de beste zijn.




            ps over de evo , deze is makkelijk te tunen, omdat deze van kenveldstructuur zeer eenvoudig is, de ecu bevat slechts een beperkt aantal kenvelden ( ca 10x minder als de doorsnee europese wagen ) en de boost maps zie je meteen in de sw, en als je ze niet ziet kan je makkelijk gokken
            Bruno sorry maar nu begin ik toch mijn twijfels te hebben over hoe serieus je dit neemt hoor.
            Daarom dat zoveel tuners de mist ingaan met de EVOX en vooral de SST modellen???
            yep....

            Comment


            • met mijn evo zijn ook al 2 wereldberoemde tjoeners de mist in gegaan....ga geen namen noemen

              mijn auto is ook op de weg afgesteld, heeft nooit zo goed gegaan
              Last edited by ; 02/02/2012, 16:57.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                met mijn evo zijn ook al 2 wereldberoemde tjoeners de mist in gegaan....ga geen namen noemen

                mijn auto is ook op de weg afgesteld, heeft nooit zo goed gegaan
                Ah diene trage x waar ik mee heb van mogen genieten?
                Man wa was da

                Comment


                • Hopla, de discutie is weer aangewakkerd over het wel en niet van het nut van een vermogensbank.
                  En laten wij A.U.B. geen wegtuning vergelijken met die van de racerij..heeft niks met mekaar te maken. Op de weg is de betrouwbaarheid na 100.000km nog steeds van belang en in de racerij niet, wat een héél andere tuning is.

                  In ieder geval, een tuner zonder vermogensbank is voor mij not done, ook als het inderdaad mogelijk is dat het een rotbank is of de tuner je misleidt, wat dan weer een kwestie van vertrouwen en ervaring is.

                  Comment


                  • PPE heeft ook maar sinds een jaar of 3-4 een testbank.
                    Voordien toch nooit klachten over gehoord (en ook zelf gene gehad, 2 wagens gechipt aldaar).
                    Tegenwoordig kun je moeilijk zonder, als is het maar om puur commerciële redenen, dat klopt.
                    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

                    Comment


                    • Als het enkel voor commerciële redenen zou zijn dan lijkt mij dat wel een hele dure en tevens lucratieve investering.

                      Comment


                      • En laten wij A.U.B. geen wegtuning vergelijken met die van de racerij..heeft niks met mekaar te maken. Op de weg is de betrouwbaarheid na 100.000km nog steeds van belang en in de racerij niet, wat een héél andere tuning is.
                        euhm....ik zou net zeggen dat we in de racerij nog net iets milder moeten zijn.
                        Daar worden de vermogens immers constant gebruikt tov de straatauto's.
                        Maar uiteindelijk is ELKE auto verschillend voor ons en een uniek project.

                        En die betrouwbaarheid waar je over spreekt na 100.000km zal je weinig aan hebben met een slechte mapping hoor...dan is hij al VEEL sneller kaput




                        Tegenwoordig kun je moeilijk zonder, als is het maar om puur commerciële redenen, dat klopt.
                        Wij ondervinden er eigenlijk geen enkel probleem van hoor.
                        Het is wel zo, dat als je de commerciele trein wil opspringen je wel een testbank nodig hebt, want de meeste mensen zijn pas gelukkig met een papiertje in de hand.
                        Al zegt dat papiertje bijzonder weinig over hoe goed de auto rijdt....
                        Daarom dat ik ook altijd zeg: als je persé wil weten hoeveel vermogen je hebt is er eigenlijk maar 1 goeie manier.
                        Ga met je stnd auto naar een testbank...meet vermogen
                        Laat je auto tunen
                        Ga opnieuw naa diezelfde testbank...meet vermogen
                        Hetgene wat erbij komt is het extra vermogen wat je gekregen hebt met de tuning....einde verhaal.
                        Op die manier heb je een idee hoeveel vermogen je gewonnen hebt.
                        Ga je naar andere banken beginnen gaan krijg je problemen want iedere bank meet wel andere cijfers...(met groot of klein verschil afhankelijk naar welke merken je gaat)

                        Hebben hier al meermaals een auto herdaan die, volgens de klant, nadien, veel leuker rijdt maar ze hadden voordien wel een indrukwekkend vermogen op papier....
                        Uiteindelijk is dat papier heel leuk aan de toog...maar op circuit of de openbare weg redelijk nutteloos...
                        daar ben je iets met het feit hoe vlot een auto gaat....hoe vlotjes hij rijdt bij halfgas, bij cruisen, bij volgas, bij timeattack mode, bij dit bij dat....


                        Als het enkel voor commerciële redenen zou zijn dan lijkt mij dat wel een hele dure en tevens lucratieve investering.
                        Een testbank haal je er als commerciele tuner vrij snel terug uit hoor want uiteindelijk betaald de klant toch zowieso die tijd dat hij op de bank staat
                        dus is een investering die je over ettelijke jaren moet zien maar dan heb je ook ettelijke jaren opbrengst als je zaak goed draait....dus zo raar is dat ook weer niet


                        Maar uiteindelijk is een testbank niet slecht hé dat hoor je mij ook niet zeggen.
                        Het kan een handige tool zijn die je moet gebruiken op de juiste manier en hopelijk doet elke testbank eigenaar dat ook op een eerlijke manier.
                        Het blijft uiteidelijk een meetinstrument met een PC achter dus de testbank is zo betrouwbaar als de persoon die achter de PC zit.
                        Verder moet je de resultaten altijd op de juiste manier interpreteren.

                        Maar ik wil wel duidelijk tegen de stelling ingaan dat een testbank noodzakelijk zou zijn om een goeie tuner te zijn!
                        Last edited by Karel46; 03/02/2012, 11:09.

                        Comment


                        • hozee,jij lijkt me een echte pro,kan jij mijn wagen niet mappen dan aangezien jij specialist bent?

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door Karel46 Bekijk Berichten
                            En voor de SST van de EVOX kan je dit perfect in de software zien hoeveel koppel hij te verwerken krijgt dus heb je ook geen bank nodig.


                            Andy Forrest
                            Norris Designs
                            nu jij
                            Het koppel wat je in de EVOX software afleest is een berekend koppel in functie van een basis wat ze in de fabriek hebben afgesteld bij bepaalde test-condities, daarna zijn dan wat ze noemen efficiency correcties voor lambda en ontsteking wanneer deze afwijken van de testwaarden. Laat mij je nu al zeggen dat je met een goede tuning zoveel afwijkt van de basis dat de koppel berekening totaal niet meer klopt, zo zal je bv in de kenvelden 400Nm hebben en op testbank mss 430, komt nog eens bij dat het max koppel wat de ecu kan rekenen 495Nm is als ik me niet vergis dus ga je daarboven dan heb je niets meer aan de originele koppelstructuur. Jouw reactie toont mij dat je echt heel weinig weet van de sw van een evo10 en dat je nooit de moeite hebt gedaan om eens te vergelijken met waarden op testbank.

                            Van Andy Forrest, Norris heb ik nooit gehoord


                            Sorry maar ik blijf erbij , geen testbank , dat is puur gokwerk, als je veel ervaring hebt is het misschien een berekende gok, maar het blijft een gok zonder enige vorm van controle !!!

                            Comment


                            • Het koppel wat je in de EVOX software afleest is een berekend koppel in functie van een basis wat ze in de fabriek hebben afgesteld bij bepaalde test-condities, daarna zijn dan wat ze noemen efficiency correcties voor lambda en ontsteking wanneer deze afwijken van de testwaarden. Laat mij je nu al zeggen dat je met een goede tuning zoveel afwijkt van de basis dat de koppel berekening totaal niet meer klopt, zo zal je bv in de kenvelden 400Nm hebben en op testbank mss 430, komt nog eens bij dat het max koppel wat de ecu kan rekenen 495Nm is als ik me niet vergis dus ga je daarboven dan heb je niets meer aan de originele koppelstructuur.
                              lol....het is wel zo, voor zover ik weet, dat de bak dat koppel wat hij leest ook gebruikt om de koppelingsplaten te laten slippen of niet.
                              Dus al is dat cijfer op uw bank vb 500nm en de bak leest 400nm dan gaat de bak beslissen adhv die 400nm dat het tijd is om te slippen!
                              Dus wat telt voor mij dan???? juist....het cijfer dat de bak opgeeft en niet die bank!
                              (dit telt voor de SST bak van Mitsubishi...voor andere merken weet ik dit niet)


                              Jouw reactie toont mij dat je echt heel weinig weet van de sw van een evo10 en dat je nooit de moeite hebt gedaan om eens te vergelijken met waarden op testbank.
                              MAAR ik ben de tuner niet, Paul Blamire wel dus zolang hij weet wat hij doet is't goed voor mij
                              En hij heeft wel een testbank



                              Van Andy Forrest, Norris heb ik nooit gehoord
                              spijtig...


                              Sorry maar ik blijf erbij , geen testbank , dat is puur gokwerk, als je veel ervaring hebt is het misschien een berekende gok, maar het blijft een gok zonder enige vorm van controle !!!
                              totaal geen gok....het is die ervaring waardoor je het totaal geen gok laat zijn.

                              En tune je een auto eigenlijk puur op vermogen (en dus testbank)
                              of tune je op veiligheid (detonnatie, wideband) en hoe de auto rijdt
                              op de openbare weg of circuit (en dus testen op de baan of circuit)




                              Laat het ons houden op het feit dat we akkoord gaan met elkaar over het feit dat we het nooit akkoord zullen zijn


                              En als we het akkoord zijn kunnen we mss met de volgende, eeuwig durende, discussie beginnen:
                              welke bank meet de juiste gegevens?
                              Superflow, Dyno Dynamics, Dastek, Dynaflow, ....
                              Last edited by Karel46; 03/02/2012, 12:18.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Karel46 Bekijk Berichten

                                En tune je een auto eigenlijk puur op vermogen (en dus testbank)
                                of tune je op veiligheid (detonnatie, wideband) en hoe de auto rijdt
                                op de openbare weg of circuit (en dus testen op de baan of circuit)
                                je weet dat je verkeerd bezig bent en dus probeer je de discutie een andere richting op te sturen om je gelijk te halen , uiteraard tune je altijd op veiligheid ( detonatie , wideband , enz ) , betrouwbaarheid en weggedrag, dat spreekt voor zich , daar ging het ook niet over. Een testbank hebben wil niet zeggen dat je niet op de baan hoeft te gaan rijden.

                                een testbank blijt noodzakelijk voor een perfecte tune, de testbank geeft je niet gewoon een waarde, maar een verloop, een koppelverloop, dat is de meest belangrijke karakteristiek van een verbrandingsmotor, het is tevens deze die je wenst te wijzigen bij tuning, een dip van pakweg 5pk ga je nooit detecteren zonder testbank, daarom ook dat wij hier op de testbank een onnoemelijk aantal verschrikkelijke kurves zien van wagens die op straat wel goed rijden, maar die allemaal gemapped geweest zijn zonder testbank.

                                als je een testbank had zou je het wel weten, dat is nu net het punt, omdat je geen testbank hebt , weet je gewoon niet beter, had je die wel zou je nog eens serieus verschieten over de tuning die jij nu zo geweldig vind

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wernercupra Bekijk Berichten
                                  hozee,jij lijkt me een echte pro,kan jij mijn wagen niet mappen dan aangezien jij specialist bent?
                                  Haha, nee hoor ik ben geen specialist maar...zullen we maar zeggen dat ik iemand ben met wat redelijk gezond verstand en die een beetje onderlecht is in verbrandingsmotoren, waarvan de diesel het minst, moet ik eerlijk toegeven.
                                  Dus ja, ik kan je echt niet helpen maar ik raad je BR-PERFORMANCE aan, daar heb ik zeer goede ervaringen mee.
                                  Eén vb: e46 330d, gechipt bij 118.000km, van 184pk naar 220pk koppel 496NM, verkocht bij 282.000 km, reed nog steeds als een trein. Dat is voor mij al een indicatie van goede en betrouwbare chiptuning.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Karel46 Bekijk Berichten
                                    euhm....ik zou net zeggen dat we in de racerij nog net iets milder moeten zijn.
                                    Daar worden de vermogens immers constant gebruikt tov de straatauto's.
                                    Maar uiteindelijk is ELKE auto verschillend voor ons en een uniek project.

                                    En die betrouwbaarheid waar je over spreekt na 100.000km zal je weinig aan hebben met een slechte mapping hoor...dan is hij al VEEL sneller kaput
                                    Daar heb ik mijn twijfels over omdat ik ervan uitga dat de veiligheidsmarge die een chiptuner incalculeert een stuk minder zal zijn dan in de racerij, zonder te vergeten dat ze in de racerij ook een veiligheidsmarge hebben, uiteraard, maar je gaat mij niet vertellen dat ze er het uiterste niet gaan uithalen om die paar tienden per ronde winst te maken.

                                    In ieder geval, ik ben er zeker van dat de chiptuning voor "Jan met de pet" er heel anders uitziet als die van een race auto, duidelijk.
                                    En ik snap ook wel dat er meerdere technische factoren een rol spelen voor meer constante en betrouwbare pk's maar meer pk's zullen er zowiezo wel zijn dan bij een gelijkaardige "street" versie.
                                    Uiteindelijk is het de kunde van de tuner die ervoor zorgt dat er gewonnen kan worden en in het geval van "ons" moet de tuner helemaal anders denken en zorgen dat hij geen sores krijgt met zijn klanten, ja toch?

                                    En je opmerking over "een slechte mapping"? Tja dat is eigenlijk het issue hier, wie wel en wie niet!? Ga daar maar eens aanstaan als leek, veel bomen in een bos, weet je wel.

                                    Comment


                                    • Jaja mannen
                                      Soit,ik ken Karel(Racetech) van www.subaru-forum.be. van de collega's Suubrijders hoor ik niks dan goed...Paul is een ne wizzard,als je hoort hoe die tovert met de Wrx-en en Sti's en de Evo's,en Karel ne gouden kerel,die ons Suubrijders altijd met raad en daad bijstaat
                                      Langs de andere kant de Bruno( TDI200pk was het toen e?,ik reed ne zilvergrijze R21turbo) ken ik ook van old times.En die heeft ook een deftige reputatie...Btw heb je die Opel Speedster nog???
                                      Dus voor mij ieder zijn waarheid..
                                      The mind is the limit. As long as the mind can envision the fact that you can do something. You can do it, as long as you really believe 100 percent." -Arnold Schwarzenegger 7 time Mr Olympia

                                      Comment


                                      • je weet dat je verkeerd bezig bent en dus probeer je de discutie een andere richting op te sturen om je gelijk te halen
                                        heel triestig als je het zo wil doen.....

                                        Als er een testbank nodig is kan je ze steeds afhuren dus ik zie niet in in welke zin ik verkeerd zou bezig zijn hoor.

                                        Enige wat ik hier aanhaal en wat veel bekende tuners in de UK kunnen bevestigen...
                                        je hebt GEEN testbank nodig voor een betrouwbare en goede tuning te doen.
                                        Het maakt het leven wel veel makkelijker maar het is zeker niet nodig.

                                        Ik zeg dus ook nergens dat je slecht bezig bent als je er wel een hebt!
                                        Maar dat heb je precies nog niet gelezen want je blijft reageren alsof ik jou aanval.

                                        Wat ik wel zeg is dat je slecht bezig bent als je een auto die op een bank is afgesteld niet helemaal gaat controleren op de baan.
                                        En weer dit is een algemene opm en niet op u gericht.

                                        Ik heb tot nu toe nog niets anders gedaan dan geantwoord op dingen die hier onjuist verteld worden. niet meer en niet minder.



                                        daarom ook dat wij hier op de testbank een onnoemelijk aantal verschrikkelijke kurves zien van wagens die op straat wel goed rijden, maar die allemaal gemapped geweest zijn zonder testbank.
                                        Dat heeft volgens mij heel weinig te maken het het feit dat ze zonder bank gemapt zijn MAAR wel dat ze door een slechte tuner gemapt zijn.

                                        De koppelverlopen (of grafieken) van onze auto's zijn stuk voor stuk heeeeeel netjes.
                                        En dit is zelfs al bevestigd door andere tuners waar auto's van ons op de bank hebben gestaan.

                                        Ik heb dan ook geen problemen met klanten die elders op de bank gaan hoor, verre van, want wij hebben niets te verbergen.



                                        als je een testbank had zou je het wel weten, dat is nu net het punt, omdat je geen testbank hebt , weet je gewoon niet beter, had je die wel zou je nog eens serieus verschieten over de tuning die jij nu zo geweldig vind
                                        euhm....lees jij soms de posts???
                                        Wij huren een testbank als ze nodig is en onze mapper heeft in de UK een eigen bank.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door gille Bekijk Berichten
                                          Jaja mannen
                                          Soit,ik ken Karel(Racetech) van www.subaru-forum.be. van de collega's Suubrijders hoor ik niks dan goed...Paul is een ne wizzard,als je hoort hoe die tovert met de Wrx-en en Sti's en de Evo's,en Karel ne gouden kerel,die ons Suubrijders altijd met raad en daad bijstaat
                                          Langs de andere kant de Bruno( TDI200pk was het toen e?,ik reed ne zilvergrijze R21turbo) ken ik ook van old times.En die heeft ook een deftige reputatie...Btw heb je die Opel Speedster nog???
                                          Dus voor mij ieder zijn waarheid..
                                          Volledig mee eens..
                                          Ken Bruno ook van toen, ook al was het niet persoonlijk.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X