Oorspronkelijk geplaatst door -krikke-
Bekijk Berichten
maar dat is niet de juiste manier van tunen, er zijn zaken die je met een testrit gewoon niet kan weten, of met gewone diagnose kan opsporen, de vermogentestbank is een werktuig voor tuners. Het is NOODZAKELIJK om de kwaliteit en betrouwbaarheid te kunnen garanderen. Als mij morgen iemand zegt hier staan 5 auto's in Engeland voor jou om te tunen, dan is het eerste wat ik vraag "staat er ook een testbank" , staat die testbank er niet dan tune ik die wagens niet. Kan jij 10 of zelfs 20pk verschil voelen op een evo met pakweg 300pk ? ik denk het niet
Het voorbeeld van de EVO10 wat je aanhaalt is ook geen goed voorbeeld, elke kleuter met een pc kan een evo tunen, duurt ca 10min , de boost maps wat verhogen en je het 100Nm en 50pk extra en dat rijdt super goed. En dat motorblok is zo sterk dat het nooit kapot gaat , als klant ben je uiterst tevreden van deze tuning, maar persoonlijk zou ik nooit zo'n tuning in mijn wagen willen.
Als het zo eenvoudig was van even met de wagen te gaan rijden dan zouden wij geen 150.000euro investeren in een degelijke testbank. Natuurlijk indien je als tuner geen testbank hebt ga je uiteraard gaan vertellen dat een testbank nergens voor nodig is.
Comment