Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Beste chiptuners anno 2011

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • In ieder geval, ik ben er zeker van dat de chiptuning voor "Jan met de pet" er heel anders uitziet als die van een race auto, duidelijk.
    Wel bij mij is dat in ieder geval niet zo.
    Paul werkt evenlang en hard aan klantenauto's als aan mijn raceauto.
    Enige wat langer duurt op de racer zijn bepaalde extra features en veiligheden programmeren. (en dat is gewoon omdat die op de andere auto's niet zitten)

    Uiteindelijk gaat het om paar heel simpele dingen.
    Hoe haal je zoveel mogelijk vermogen uit een bepaalde setup ZONDER dat de veiligheid in gevaar komt.
    Of het nu een racer is of een straatauto....op dat vlak zijn ze gelijk.



    En ik snap ook wel dat er meerdere technische factoren een rol spelen voor meer constante en betrouwbare pk's maar meer pk's zullen er zowiezo wel zijn dan bij een gelijkaardige "street" versie.
    als het dezelfde setup is zal er op de raceauto net minder vermogen zitten hoor
    Die op circuit moet immers vb een uur voluit meegaan.
    Terwijl je zo'n situatie op de straat zo goed als nooit zal tegenkomen.

    Maar vaak zijn street en race niet meer te vergelijken in de gebruikte materialen en
    daardoor wordt het moeilijk vergelijken.





    Tja dat is eigenlijk het issue hier, wie wel en wie niet!? Ga daar maar eens aanstaan als leek, veel bomen in een bos, weet je wel.
    Daarom is internet een gevaarlijk medium....
    Niet alle goeie verslagen komen op het net maar
    omgekeerd werkt dat ook....
    niet alle slechte verslagen komen op het net!

    Enige wat je kan doen als leek is zoveel mogelijk met mensen praten of opzoekingen doen of naar trackdays komen en vragen stellen of hopen dat je bij de juiste persoon terecht komt.....
    Het blijft zoals met alle verbruiksgoederen....een persoonlijke keuze
    En of je het bij het rechte eind had weet je pas enkele jaren later.
    (hopelijk nog altijd met een grote en geen lege portefieuille)

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door Karel46 Bekijk Berichten
      maar het is zeker niet nodig.
      .
      laat ons besluiten dat we niet gaan overeenkomen, voor jou is een testbank niet nodig, voor mij noodzakelijk.

      Comment


      • en ik wil NOG eens heel duidelijk zeggen:

        ik zit hier niet te zeggen dat tuning zonder testbank de beste is en de enige goeie.
        Of dat Bruno slecht is of weet ik veel wat....




        Enige waar ik wil tegenin gaan is de melding dat tunen zonder testbank slecht zou zijn!




        (we waren net gelijktijdig aan het posten
        maar idd....we zijn het eens over het oneens zijn )

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door gille Bekijk Berichten
          ..Btw heb je die Opel Speedster nog???
          ..
          die speedster was nog eens een leuk bakje , maar nee die heb ik niet meer , had ik hem gehouden had ik veel geld verdient want ze zijn serieus in prijs gestegen

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door gille Bekijk Berichten
            Langs de andere kant de Bruno( TDI200pk was het toen e?,ik reed ne zilvergrijze R21turbo) ken ik ook van old times.En die heeft ook een deftige reputatie...Btw heb je die Opel Speedster nog???
            Waar is den tijd...toen het legaal sprinten nog volop draaide in BE
            Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
            Audi S3 '02 sold => topic
            Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
            Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door Karel46 Bekijk Berichten

              Enige waar ik wil tegenin gaan is de melding dat tunen zonder testbank slecht zou zijn!
              slecht heb ik ook weer niet gezegd, maar kan nooit zo perfect afgesteld zijn als met testbank

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                Waar is den tijd...toen het legaal sprinten nog volop draaide in BE
                we zouden beter zelf iets organiseren, maar ja plaats vinden , dat is het probleem

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                  we zouden beter zelf iets organiseren, maar ja plaats vinden , dat is het probleem
                  ABC had nog enkele keren geprobeerd maar haalde toch het succes van in het begin niemeer ze.
                  Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                  Audi S3 '02 sold => topic
                  Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                  Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                    ABC had nog enkele keren geprobeerd maar haalde toch het succes van in het begin niemeer ze.
                    tja ABC organisatie was ook weer niet alles hey , ah de Ronny

                    Comment


                    • Hier een voorbeeld van hoe het ongeveer zou moeten en hoe het eigenlijk niet zou moeten.
                      Uiteraard bepaald de klant wat voor hem belangrijk is maar...sry, de eerste curve is voor mij echt "shit". En toch zijn er mensen die dat toch fantastisch vinden...tja..vul het zelf maar in naar je eigen goeddunken.
                      Voor mij is het heel simpel, de eerste tuner snapt er geen bal van of...hij legt een enorm commerciëel belang op het zo populaire koppel van een diesel dat hij op den duur de juiste weg kwijtraakt.
                      En geloof mij maar, hij is niet de enige die daar gebruik van maakt voor de leken.
                      Grafiek 2 is super. Een diesel met bezine eigenschappen qua vermogensontwikkeling en een evenzeer hoog koppel maar bij een hoger toerental, "so what"....vind ik persoonlijk.
                      Wat mij betreft, als je een diesel duidelijk voelbaar kunt laten optrekken bij ieder toerental tot hij doodvalt dan weet je waar je mee bezig bent. Bij graph.1 valt em al dood na 4000tr.

                      Edit: Moment...

                      Last edited by ; 03/02/2012, 17:57.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door BrunoL Bekijk Berichten
                        we zouden beter zelf iets organiseren, maar ja plaats vinden , dat is het probleem

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                          Ik volg je volledig. Hetgeen wat je aanhaalt is dus inderdaad volkomen juist.

                          Zelf vind ik wel dat een tuner die geen vermogensbank heeft en met de laptop in de auto weet waar hij mee bezig is, net zo capabel kan zijn als een tuner met een vermogensbank. Maar, als ik mij niet vergis is dat wel een serieuze tijdrovendere zaak en tijd kost geld.
                          Ok Leuk om te horen dat we het eens zijn!

                          Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                          ...

                          In ieder geval, een tuner zonder vermogensbank is voor mij not done, ook als het inderdaad mogelijk is dat het een rotbank is of de tuner je misleidt, wat dan weer een kwestie van vertrouwen en ervaring is.
                          Euhm nu niet om moeilijk te doen, maar spreek je jezelf nu niet tegen? Of gaan de zeilen ook mee met de wind?

                          Ikzelf reageerde gewoon op het feit dat veel mensen die een auto laten tunen, veelal staan te zwaaien met hun grafiek met x pk winst op. (hoe meer hoe liever bij hen) en dat SOMMIGE tuners dit in de hand spelen door hun testbank er zo naar te zetten... MAAR dat er ook tuners/mappers zijn die mooi werk kunnen afleveren zonder de wagen op vermogensbank te zetten en te werken via sensoren en rijden, afstellen, rijden, afstellen tot de wagen naar hun normen goed is.

                          Als leek kan ik niet oordelen over wie de beste is, maar ik zal nu ook niet meteen de ene veroordelen tov de andere omdat x een bank gebruikt en y niet. Als beiden goed zijn, denk ik dat je een mooi resultaat kan neerzetten ongeacht de werkwijze. (vermogenbank of sensoren tijdens het rijden).

                          Ik wou alleen zeggen dat er tuners zijn die hun vermogensbank handig gebruiken om jan met de pet een vermogenscurve te bezorgen die impressive is maar in de praktijk serieus kan tegenvallen. (en ik viseer hier zeker niet BR Performance want anders had ik Bruno nooit gecontacteerd voor info mbt Insignia OPC)

                          Tijdens een bezoek aan de Ring heb ik daar een team zijn proefrijden met twee wagens... na elke ronde kwamen ze binnen en dook 1 van de mechaniekers met de laptop in de wagen. Dit soort 'on the fly' aanpassingen worden toch ook gedaan zonder een testbank ter plaatse? (of het moet zijjn dat hij altijd de drang had om Solitaire te spelen in de cockpit na elke ronde )

                          In elk geval, er zullen eerlijke en goede tuners zijn, maar er zullen er ook zijn die eerder uit zijn voor €'s en minder fierheid hebben over hun gepresteerde diensten. Zoals eerder gezegd, ging het bij mij niet over het kunnen of niet-kunnen van BR performance en Racetech... alleen maar het gegeven dat een grafiek niet alles is. Ben je een goede tuner met bank die grafiek meegeeft en super rijdt? Prima zo hoort het eigenlijk!
                          Ben je langs de andere kant een tuner die geen grafiek kan meegeven maar die ook een auto levert die super rijdt? Ook prima natuurlijk. Voor MIJ hoeft een grafiek niet, als de mapper een stevige reputatie heeft en de wagen rijdt super, dan vertrouw ik die man. (en dat is voor iedereen persoonlijk natuurlijk dat vertrouwen geven of niet met of zonder testbank).
                          Last edited by ; 03/02/2012, 18:14.

                          Comment


                          • No offence, en weer mee eens...kan niets meer inbrengen..
                            En ik spreek mij inderdaad wel een beetje tegen maar...tja. laten we aannemen dat een kundig iemand al zoveel ervaring heeft met tuning en bekent staat als "DE" dan kan ik het wel aannemen dat deze op benadering net zo goed is via de laptop op de baan als met een bank maar ja....geef mij toch maar een betrouwbaar iemand met een vermogensbank..
                            Zoals Bruno al heeft aangegeven, met een vermogensbank heb je meer toegang tot bepaalde gegevens.
                            Ach ja, ik geloof in zekere zin Karel46 ook hoor, maar dat is zóó uitzonderlijk.
                            Last edited by ; 03/02/2012, 18:39.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                              Haha, nee hoor ik ben geen specialist maar...zullen we maar zeggen dat ik iemand ben met wat redelijk gezond verstand en die een beetje onderlecht is in verbrandingsmotoren, waarvan de diesel het minst, moet ik eerlijk toegeven.
                              Dus ja, ik kan je echt niet helpen maar ik raad je BR-PERFORMANCE aan, daar heb ik zeer goede ervaringen mee.
                              Eén vb: e46 330d, gechipt bij 118.000km, van 184pk naar 220pk koppel 496NM, verkocht bij 282.000 km, reed nog steeds als een trein. Dat is voor mij al een indicatie van goede en betrouwbare chiptuning.
                              Pffffffff, klein bier...
                              Audi A6 2.7 tdi Quattro tiptronic binnen op 55000km met 163 pk / +/- 390 Nm verkocht met 450000km op en 232 pk / +/- 480 Nm...
                              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                              Comment


                              • Kijk, nog een mooier voorbeeld van betrouwbare chiptuning naargelang het aantal km's.
                                Van welk jaar was je Audi?

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door Hozee Bekijk Berichten
                                  Kijk, nog een mooier voorbeeld van betrouwbare chiptuning naargelang het aantal km's.
                                  Van welk jaar was je Audi?
                                  In: Februari 2006 uit: Februari 2009
                                  Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                                  Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                                  Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                    Pffffffff, klein bier...
                                    Audi A6 2.7 tdi Quattro tiptronic binnen op 55000km met 163 pk / +/- 390 Nm verkocht met 450000km op en 232 pk / +/- 480 Nm...

                                    Comment


                                    • BMW 116-D chiptuned door BR-Performance☺

                                      Bij deze wil ik me introduceren als nieuw forum-lid omdat ik vandaag mijn karretje heb laten tjoenen.
                                      En dit wou ik wel even kwijt, omdat het een enorm verschil geeft...!

                                      Vanmorgen vroeg bij BR-Performance opgereden en na een test-run waren de waardes:
                                      118pk@3961tr/min en 274,5Nm@1800tr/min

                                      Nadien:
                                      183,4pk@3891tr/min en 433,6Nm@2367tr/min



                                      Een echte aanrader om bij BR-Performance te gaan, vriendelijk, duidelijke uitleg, niets te verbergen.
                                      Voor mij dus de beste tuner. Heb trouwens veel gezocht en gelezen over het onderwerp voordat ik besliste om ruim 150km te rijden voor de tuning.
                                      Geen spijt van!

                                      Bart.
                                      Bijgevoegde Bestanden

                                      Comment


                                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                                        Pffffffff, klein bier...
                                        Audi A6 2.7 tdi Quattro tiptronic binnen op 55000km met 163 pk / +/- 390 Nm verkocht met 450000km op en 232 pk / +/- 480 Nm...
                                        Mijn manuele A4 1.9tdi destijds, binnen aan 100.000km met standaard 130pk en verkocht met 310.000km op de teller en 174pk.
                                        Ook nooit problemen mee gehad buiten een koppeling en een kapot vliegwiel maar dat laatste was eerder een algemeen probleem van de eerste audi's met dubbel vliegwiel ofzo. Ben de exacte naam vergeten.

                                        Maar ik maak me nooit zorgen om de motor, eerder om de automaat. De huidige multitronic is niet getuned en de S-Tronic zou ook maar 550Nm aankunnen. Als die stukgaan kost het VEEL geld!!

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door ßart West-VL. Bekijk Berichten
                                          Bij deze wil ik me introduceren als nieuw forum-lid omdat ik vandaag mijn karretje heb laten tjoenen.
                                          En dit wou ik wel even kwijt, omdat het een enorm verschil geeft...!

                                          Vanmorgen vroeg bij BR-Performance opgereden en na een test-run waren de waardes:
                                          118pk@3961tr/min en 274,5Nm@1800tr/min

                                          Nadien:
                                          183,4pk@3891tr/min en 433,6Nm@2367tr/min
                                          is dat nog veilig want serieuze upgrade??

                                          Comment

                                          Working...
                                          X